Så holder man her.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så holder man her.

Indlæg af Leff » 23. maj 2014, 18:09

Valgte bilen fordi jeg ikk kun finde noget på den eller motoren. Men min mekker spurgte med det samme om det var en BLS, da jeg sagde hvad der var sket, og der hvor motoren er købt, stod der 4 med hul i blokken ligesom min. Hvilket er meget iforhold til andre motore. Fik også afvide, at der kun var få hos huggerne hjemme, så vi kiggede også i udlandet. Alt i alt er jeg også efterladt med en ide om at det er udbredt problem :)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Så holder man her.

Indlæg af Jannik » 23. maj 2014, 18:21

Har din mekaniker givet et bud på årsagen til havariet?

Jeg synes det ser ud til at stemplet et kæntret i foringen. Er skørtet rykket af stemplet som det ser ud til at være på billederne?
Nogen der kan svare på om stemplerne er stænk- eller tryksmurte på disse motorer?

Går ud fra den har kørt 15.000km mellem olieskift da det er en Seat vi taler om her?

En BLS vil måske nok have et dårligere ry end de andre, da denne ofte kører 30.000km mellem olieskift i Skoda og VW regi.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Så holder man her.

Indlæg af Leff » 23. maj 2014, 18:28

15.000 mellem service ja :) og nej det har han ikk. Syntes bare det virker voldsomt at den både er ødelagt ved stemplet og knækket ved krumtappen, men det er måske normalt? :)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Så holder man her.

Indlæg af Jannik » 23. maj 2014, 18:36

Jeg vil mene at stemplet er kænkret af den ene eller den anden årsag, som så har forårsaget af plejlstangen har rykket skørtet af.
Plejlstangen holder ikke til at have frie tøjler ret længe, så den er nok knækket efter første kontakt med blokken.

Stempler kæntrer bl.a. pga. ovale (slidte) foringer eller manglende smørelse/køling. Stempelringene vil jeg ikke mene har skylden da du ville have oplevet blowby i en periode først. Ved ikke lige hvor ofte sidstnævnte fænomen ses på bilmotorer.

Godt at høre at du er kørende igen i det mindste.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Så holder man her.

Indlæg af Uffe » 23. maj 2014, 18:48

Det var sgu pokkers - mange gav ellers de lange intervaller skylden for alskens motorproblemer.

Gad vide om man har taget lidt materiale ud af motoren på de "nye" B type TDI'er? BXE, BJB, BLS, etc.

Min gamle fabia ATD så "fin" ud efter 392.000km da vi tog toppen af og kiggede.

Og den var ikke så pålidelig som de gamle rotorpumpe 1.9tdier. Men stadig temmelig god.

Nogen mekanikere der har set på sagerne der kan tilføje lidt om forskellene på motorerne?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"