Flexleasing igen igen igen
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Flexleasing igen igen igen
Kigger lidt på det og teksten for bilen er
FLEXLEASING: 1. gangsydelse 180.000 kr inkl depositum 103.000,- kr. - månedlig leasingydelse ved 12 mdr på DK plader 5.740,- kr. - Forsikring 12 mdr DK plader 9.500,- kr, alle ovenstående priser er inkl moms.......
Forså jeg det så rigtigt at det at det koster mig at køre i denne bil i 12 mrd er følgende
12x5740 =68880
1 gangs ud - depositum 73000
i alt 141880
altså 11823 pr måned plus forsikring og vægtafgift
efter 12 mrd leveres bilen tilbage og jeg får 103.000 kr tilbage ??
Hvad med standen på bilen det betyder vel noget for det jeg får tilbage ???
FLEXLEASING: 1. gangsydelse 180.000 kr inkl depositum 103.000,- kr. - månedlig leasingydelse ved 12 mdr på DK plader 5.740,- kr. - Forsikring 12 mdr DK plader 9.500,- kr, alle ovenstående priser er inkl moms.......
Forså jeg det så rigtigt at det at det koster mig at køre i denne bil i 12 mrd er følgende
12x5740 =68880
1 gangs ud - depositum 73000
i alt 141880
altså 11823 pr måned plus forsikring og vægtafgift
efter 12 mrd leveres bilen tilbage og jeg får 103.000 kr tilbage ??
Hvad med standen på bilen det betyder vel noget for det jeg får tilbage ???
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Dit regnestykke er rigtigt hvis 1 gangsydelse er med depositum.
Så får du også de 103 tkr igen der er depositum. 1 g giver jo så lige 77 tkr.
Standen på bilen ?
Hæfter du ikke selv for bilen, du finder køber eller køber bilen ud. ?
På min skal jeg finde køber til 330 tkr når leasing udløber, beløb er med moms.
Så får du også de 103 tkr igen der er depositum. 1 g giver jo så lige 77 tkr.
Standen på bilen ?
Hæfter du ikke selv for bilen, du finder køber eller køber bilen ud. ?
På min skal jeg finde køber til 330 tkr når leasing udløber, beløb er med moms.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Nu ved jeg ikke hvor langt din 63 har rendt og hvor gammel den er, men 330tkr er da rimelig billigt for sådan en svend.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Det fremgår ikke at man skal anvise en køber .. bilen koster pt 285.000 uden afgift og 665.000 med afgift
der er så også en regne fejl på 4000 i mit regnestykke
der er så også en regne fejl på 4000 i mit regnestykke
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Sv: Flexleasing igen igen igen
Det uden afgiftSteffenR skrev:Nu ved jeg ikke hvor langt din 63 har rendt og hvor gammel den er, men 330tkr er da rimelig billigt for sådan en svend.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Har du spurgt ?Pacs skrev:Det fremgår ikke at man skal anvise en køber .. bilen koster pt 285.000 uden afgift og 665.000 med afgift
der er så også en regne fejl på 4000 i mit regnestykke
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Sv: Flexleasing igen igen igen
Ja, ex afgift men incl moms. 44.000 euro.Kevinff skrev:Det uden afgiftSteffenR skrev:Nu ved jeg ikke hvor langt din 63 har rendt og hvor gammel den er, men 330tkr er da rimelig billigt for sådan en svend.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Sv: Flexleasing igen igen igen
Kevinff skrev:Det uden afgiftSteffenR skrev:Nu ved jeg ikke hvor langt din 63 har rendt og hvor gammel den er, men 330tkr er da rimelig billigt for sådan en svend.
Ja, det er jeg godt klar over, da den er flexet og med afgift vil den være tættere på en mil.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Sv: Flexleasing igen igen igen
Nærmere 1,25 mio i marts, 3 år og 33 tkm.SteffenR skrev:Kevinff skrev:Det uden afgiftSteffenR skrev:Nu ved jeg ikke hvor langt din 63 har rendt og hvor gammel den er, men 330tkr er da rimelig billigt for sådan en svend.
Ja, det er jeg godt klar over, da den er flexet og med afgift vil den være tættere på en mil.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Ja, det skal nok passe, hvilket gør 330tkr en rigtig fin pris.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Den har jeg jo så selv bestemt, de 330 tkr.SteffenR skrev:Ja, det skal nok passe, hvilket gør 330tkr en rigtig fin pris.
Afskrivning skal vist minimum være 10% alt efter leasingselskab og max 30% ifgl. lovgivningen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flexleasing igen igen igen
hvilken bil snakker vi om og hvad er bilens pris og hvad er din restværdi efter de 12 mdr ?
Pacs skrev:Kigger lidt på det og teksten for bilen er
FLEXLEASING: 1. gangsydelse 180.000 kr inkl depositum 103.000,- kr. - månedlig leasingydelse ved 12 mdr på DK plader 5.740,- kr. - Forsikring 12 mdr DK plader 9.500,- kr, alle ovenstående priser er inkl moms.......
Forså jeg det så rigtigt at det at det koster mig at køre i denne bil i 12 mrd er følgende
12x5740 =68880
1 gangs ud - depositum 73000
i alt 141880
altså 11823 pr måned plus forsikring og vægtafgift
efter 12 mrd leveres bilen tilbage og jeg får 103.000 kr tilbage ??
Hvad med standen på bilen det betyder vel noget for det jeg får tilbage ???
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Jeg forstår det stadig ikke 100%, så gider i tage den en gang til for kong hans?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2083880
Hvad er Restværdi så?
Afleverer man bilen tilbage efter 36 måneder?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... tr/2083880
Altså. Ved kontraktindgåelse betaler jeg 88k. Hver måned i 36 måneder betaler jeg 4101kr.Dette er et leasingtilbud (Flex Leasing): Udbetaling kr. 88.000, Månedlig ydelse kr. 4.101, Løbetid 36 måneder, Restværdi kr. 97.0008. Alle beløb er ex. moms
Hvad er Restværdi så?
Afleverer man bilen tilbage efter 36 måneder?
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Tag kontakt til Gugi herinde
Han er seriøs og god til at forklare hvordan det hele hænger sammen
Han er seriøs og god til at forklare hvordan det hele hænger sammen
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Han har tilbudt mig jeg kan ringe, jeg har faktisk ikke lige fået det gjortPacs skrev:Tag kontakt til Gugi herinde
Han er seriøs og god til at forklare hvordan det hele hænger sammen
However så var han den anden der tilbød mig at forklare det uden for fora'et - jeg forstår ikke at det skal være så svært at det ikke kan forklares på skrift.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
OK jeg prøver.
Tænkt eksempel.
Alle priser er med moms.
Men det er bedst at finde en bil der står til ex moms, nemmere når den skal sælges.
Typisk flexleasing: Brugt bil, du vælger model etc., efter endt leasing hænger du på restværdien, du står for service og vcedligeholdelse. Ergo alt ansvaret for bilen er dit.
Eksempel på priser.
Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Dette giver ca 5800,- i afgift per måned under 3 år gammel bil og 3700,- over 3 år gammel bil i afgift per måned.
Du betaler depositum og afskrivning fra start, om der er depositum eller ikke og hvor meget er jo lidt op til en selv, dog skal de 2 samlet give over 30% af de 250.000,- for at mindske risikoen for leasingfirmaet på bilen hvis i ikke kan betale. De 250.000 - 30% er ca 175.000,- som leasingselskabet skal finansiere. De tager typisk mellem 10% og 15% eller 1600,- til 2000,- for dette per måned. Så det giver jo ved over tre år gammel bil ca. 3700,- + 1800,- = 5500,- plus moms = ca 6900,- per måned.
Det du så skal regne ud er hvad dit værditab på bilen er i perioden.
Hvis det er 3 år, skal man nok regne med 50% så den er 125.000,-.
Hvis du så kun har lagt 50.000,- i afskrivning og 50.000,- i depositum skal du jo i princippet finde køber til 150.000,- ex moms efter 3 år til en bil der måske kun kan sælges for 125.000,- Husk at dit depositum ikke udbetales før leasingselskabet har sit på det tørre.
Så i runde tal vil det koste dig 125.000,- i 36 måneder i værditab, eller 3470,- og det månedlige ydelse på 6900,- ialt 10.300,- (runde tal) at køre rundt i en bil vurderet til 700.000 som er lige 3 år gammel, hvilket vil sige brugt RS4, M3, C63 eller lign til ca 1,3-1,4 mio fra ny.
Dertil kommer engangsomkostninger . Levering 1500-2000, oprettelse 10.000,-, evt GPS tracker.
Hvis du køber den brugte bil til 700.000,- og du skal ud at låne til dette samt et værditab på de 40-50% er værditabet per måned jo mindst 9000,- plus renter af det lånte beløb, ergo dyrere.
Alle tal er fiktive og Theis har sikkert nogle ting at tilføje.
Husk at rente til staten på restafgiften stiger når renten stiger, så flexleasing vil jo blive dyrere hvis renten stiger, men kun på nye indgåede aftaler, rente er fast i hele perioden ved indgåelse.
Tænkt eksempel.
Alle priser er med moms.
Men det er bedst at finde en bil der står til ex moms, nemmere når den skal sælges.
Typisk flexleasing: Brugt bil, du vælger model etc., efter endt leasing hænger du på restværdien, du står for service og vcedligeholdelse. Ergo alt ansvaret for bilen er dit.
Eksempel på priser.
Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Dette giver ca 5800,- i afgift per måned under 3 år gammel bil og 3700,- over 3 år gammel bil i afgift per måned.
Du betaler depositum og afskrivning fra start, om der er depositum eller ikke og hvor meget er jo lidt op til en selv, dog skal de 2 samlet give over 30% af de 250.000,- for at mindske risikoen for leasingfirmaet på bilen hvis i ikke kan betale. De 250.000 - 30% er ca 175.000,- som leasingselskabet skal finansiere. De tager typisk mellem 10% og 15% eller 1600,- til 2000,- for dette per måned. Så det giver jo ved over tre år gammel bil ca. 3700,- + 1800,- = 5500,- plus moms = ca 6900,- per måned.
Det du så skal regne ud er hvad dit værditab på bilen er i perioden.
Hvis det er 3 år, skal man nok regne med 50% så den er 125.000,-.
Hvis du så kun har lagt 50.000,- i afskrivning og 50.000,- i depositum skal du jo i princippet finde køber til 150.000,- ex moms efter 3 år til en bil der måske kun kan sælges for 125.000,- Husk at dit depositum ikke udbetales før leasingselskabet har sit på det tørre.
Så i runde tal vil det koste dig 125.000,- i 36 måneder i værditab, eller 3470,- og det månedlige ydelse på 6900,- ialt 10.300,- (runde tal) at køre rundt i en bil vurderet til 700.000 som er lige 3 år gammel, hvilket vil sige brugt RS4, M3, C63 eller lign til ca 1,3-1,4 mio fra ny.
Dertil kommer engangsomkostninger . Levering 1500-2000, oprettelse 10.000,-, evt GPS tracker.
Hvis du køber den brugte bil til 700.000,- og du skal ud at låne til dette samt et værditab på de 40-50% er værditabet per måned jo mindst 9000,- plus renter af det lånte beløb, ergo dyrere.
Alle tal er fiktive og Theis har sikkert nogle ting at tilføje.
Husk at rente til staten på restafgiften stiger når renten stiger, så flexleasing vil jo blive dyrere hvis renten stiger, men kun på nye indgåede aftaler, rente er fast i hele perioden ved indgåelse.
Senest rettet af AU-R8 4. jun 2014, 09:05, rettet i alt 2 gange.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Super beskrivelse.
Min umiddelbare tanke er at det må være noget bøvl at skulle sælge en bil uden afgift igen, men det er ikke sikkert det bliver et problem?
Min umiddelbare tanke er at det må være noget bøvl at skulle sælge en bil uden afgift igen, men det er ikke sikkert det bliver et problem?
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
ALLE biler der leases ud i dag er med forholdsmæssig betaling af reg. afgift. Så der er mange biler der står til ex moms og afgift efter periodens udløb. Typisk gør leasingselakb det at de over for skat har lagt en måned til. ALtså 13 måneder eller 25 måneder eller 37 måneder. Hvis man nemlig vælger at afregne restafgift med skat, skal det være lige til slut. Ellers er det ny vurdering og betaling af denne afgift til skat.Tonny skrev:Super beskrivelse.
Min umiddelbare tanke er at det må være noget bøvl at skulle sælge en bil uden afgift igen, men det er ikke sikkert det bliver et problem?
Så JA, det er nemmere at sælge en brugt bil ex moms og ex afgift.
Man skal så lige huske at aftale med laesingselskabet hvor længe de vil have den stående for dig mod betaling. Hvis bilen er speciel kan den jo byttes ind med ny typisk i Tyskland.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flexleasing igen igen igen
Det er på samme måde som at sælge en bil med fuld afgift. eneste forskel er at der ingen afgift på og at du har mulighed for at sælge den til flere lande.
Flere biler herhjemme bliver faktisk solgt uden afgift.
Flere biler herhjemme bliver faktisk solgt uden afgift.
Tonny skrev:Super beskrivelse.
Min umiddelbare tanke er at det må være noget bøvl at skulle sælge en bil uden afgift igen, men det er ikke sikkert det bliver et problem?
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flexleasing igen igen igen
Det hænger meget godt sammen som du skriver det. Du er også ved at være erfaren nu
Man skal se på samme måde som når man laver et billån i banken, for det er faktisk samme fremgangsmåde.
Man skal se på samme måde som når man laver et billån i banken, for det er faktisk samme fremgangsmåde.
AU-R8 skrev:OK jeg prøver.
Tænkt eksempel.
Alle priser er med moms.
Men det er bedst at finde en bil der står til ex moms, nemmere når den skal sælges.
Typisk flexleasing: Brugt bil, du vælger model etc., efter endt leasing hænger du på restværdien, du står for service og vcedligeholdelse. Ergo alt ansvaret for bilen er dit.
Eksempel på priser.
Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Dette giver ca 5800,- i afgift per måned under 3 år gammel bil og 3700,- over 3 år gammel bil i afgift per måned.
Du betaler depositum og afskrivning fra start, om der er depositum eller ikke og hvor meget er jo lidt op til en selv, dog skal de 2 samlet give over 30% af de 250.000,- for at mindske risikoen for leasingfirmaet på bilen hvis i ikke kan betale. De 250.000 - 30% er ca 175.000,- som leasingselskabet skal finansiere. De tager typisk mellem 10% og 15% eller 1600,- til 2000,- for dette per måned. Så det giver jo ved over tre år gammel bil ca. 3700,- + 1800,- = 5500,- plus moms = ca 6900,- per måned.
Det du så skal regne ud er hvad dit værditab på bilen er i perioden.
Hvis det er 3 år, skal man nok regne med 50% så den er 125.000,-.
Hvis du så kun har lagt 50.000,- i afskrivning og 50.000,- i depositum skal du jo i princippet finde køber til 150.000,- ex moms efter 3 år til en bil der måske kun kan sælges for 125.000,- Husk at dit depositum ikke udbetales før leasingselskabet har sit på det tørre.
Så i runde tal vil det koste dig 125.000,- i 36 måneder i værditab, eller 3470,- og det månedlige ydelse på 6900,- ialt 10.300,- (runde tal) at køre rundt i en bil vurderet til 700.000 som er lige 3 år gammel, hvilket vil sige brugt RS4, M3, C63 eller lign til ca 1,3-1,4 mio fra ny.
Dertil kommer engangsomkostninger . Levering 1500-2000, oprettelse 10.000,-, evt GPS tracker.
Hvis du køber den brugte bil til 700.000,- og du skal ud at låne til dette samt et værditab på de 40-50% er værditabet per måned jo mindst 9000,- plus renter af det lånte beløb, ergo dyrere.
Alle tal er fiktive og Theis har sikkert nogle ting at tilføje.
Husk at rente til staten på restafgiften stiger når renten stiger, så flexleasing vil jo blive dyrere hvis renten stiger, men kun på nye indgåede aftaler, rente er fast i hele perioden ved indgåelse.
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Flexleasing igen igen igen
Er de 700.000 vurdering af bilens nypris da den var ny?AU-R8 skrev: Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Når du skriver bilens pris er 250.000 incl. moms, svarer det så cirka til, hvis fx Specialcars.dk har en bil der står til 190.000 kr. excl. moms?
Der er fx 2 stk A4'ere, og de kan vel ikke være vurderet til 700.000 kr. når en lignende (dog med mindre udstyr) kan købes for 330.000-350.000 i dag (incl. afgift) ? Hvad tror du disse biler er vurderet til (de har kørt ca. 50-70.000 km, og er 3 år gamle), og hvad vil afgiften så være?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Flexleasing igen igen igen
Flexleasing er smart. Og vil man gerne have en luxusbil, 2½ år gammel eller ældre, med alt i udstyr, så er Flexleasing svaret. En sådan bil koster ca. 18.000 Euro (uden moms) eller mere. Flexleasing kan også være smart hvis man skal have en lidt billigere bil (måske 5-6 år gammel) og kører så mange km at den taber meget værdi - for er den flexleaset, så taber den kun værdi af selve bilens pris uden afgift, og det er kun ca. 35-40% af det den ellers ville tabe. Så skal man naturligvis betale en lille procentdel af reg. afgiften, samt lidt rente og andre ting til leasingselskabet.
Det betyder samtidig billigere forsikring, for risikoen er mindre, da beløber der skal erstattes ved fx. totalskade er meget lavere når der ikke er afgift på.
Jo dyrere bil, jo højere værditab, og jo mere spares der ved at flexlease.
Ved biler der i Danmark koster ca. 300.000-350.000 kr. er der måske ikke så meget sparet i kroner og øre, men så får man måske ekstraudstyr med for 200.000 kr., så man får en bil der i Danmark måske ville koste 400-450.000 kr.
Efter endt leasingperiode (1, 2 eller 3 år) kan man så vælge at købe bilen fri ved at betale reg. afgiften. Denne vil muligvis være faldet mere end man havde regnet med, og dermed kan man være heldig og spare måske 5.000-15.000 kr. i forhold til det man ellers har kalkuleret med.
Man kan vælge at lease for et år ad gangen, og så hvert år overveje om man skal fortsætte leasing eller købe. Fortsætter man leasing vil månedsydelsen faktisk falde, da reg. afgiften er faldet (man betaler en bestemt % af vægtafgiften pr. måned).
Vælger man at stoppe leasing efter 1 eller 2 år og ønsker man ikke at købe bilen, så skal man ofte selv sælge bilen eller få leasingselskabet til at sælge den for dig. Det kan selvfølgelig koste lidt værditab, men ikke så meget som hvis man havde købt og betalt afgift.
Ved leasing skal man ikke smide hele beløbet på bordet første gang, og man slipper for at oprette et banklån, så ens økonomi ser pænere ud når banken fx skal yde dig boliglån.
Jeg har været i dialog med SpecialCars.dk (Gugi her fra forummet), og kan varmt anbefale at tale med ham hvis man er interesseret. Her får man rede svar og en ærlig rådgivning.
Det betyder samtidig billigere forsikring, for risikoen er mindre, da beløber der skal erstattes ved fx. totalskade er meget lavere når der ikke er afgift på.
Jo dyrere bil, jo højere værditab, og jo mere spares der ved at flexlease.
Ved biler der i Danmark koster ca. 300.000-350.000 kr. er der måske ikke så meget sparet i kroner og øre, men så får man måske ekstraudstyr med for 200.000 kr., så man får en bil der i Danmark måske ville koste 400-450.000 kr.
Efter endt leasingperiode (1, 2 eller 3 år) kan man så vælge at købe bilen fri ved at betale reg. afgiften. Denne vil muligvis være faldet mere end man havde regnet med, og dermed kan man være heldig og spare måske 5.000-15.000 kr. i forhold til det man ellers har kalkuleret med.
Man kan vælge at lease for et år ad gangen, og så hvert år overveje om man skal fortsætte leasing eller købe. Fortsætter man leasing vil månedsydelsen faktisk falde, da reg. afgiften er faldet (man betaler en bestemt % af vægtafgiften pr. måned).
Vælger man at stoppe leasing efter 1 eller 2 år og ønsker man ikke at købe bilen, så skal man ofte selv sælge bilen eller få leasingselskabet til at sælge den for dig. Det kan selvfølgelig koste lidt værditab, men ikke så meget som hvis man havde købt og betalt afgift.
Ved leasing skal man ikke smide hele beløbet på bordet første gang, og man slipper for at oprette et banklån, så ens økonomi ser pænere ud når banken fx skal yde dig boliglån.
Jeg har været i dialog med SpecialCars.dk (Gugi her fra forummet), og kan varmt anbefale at tale med ham hvis man er interesseret. Her får man rede svar og en ærlig rådgivning.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Flexleasing igen igen igen
Håber da ikke Gugi har A4 til 190 tkr ex moms som du kan købe for 330 tkr med afgift i Dk.ij6210 skrev:Er de 700.000 vurdering af bilens nypris da den var ny?AU-R8 skrev: Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Når du skriver bilens pris er 250.000 incl. moms, svarer det så cirka til, hvis fx Specialcars.dk har en bil der står til 190.000 kr. excl. moms?
Der er fx 2 stk A4'ere, og de kan vel ikke være vurderet til 700.000 kr. når en lignende (dog med mindre udstyr) kan købes for 330.000-350.000 i dag (incl. afgift) ? Hvad tror du disse biler er vurderet til (de har kørt ca. 50-70.000 km, og er 3 år gamle), og hvad vil afgiften så være?
Skriv til Gugi Theis om konkrete tilbud.
Det bliver meget langt at forklare.
Theis kunne jo komme med tænkte eksempler hvor Leasing og køb sammenlignes.
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Flexleasing igen igen igen
Sorry, du svarer på et gammelt indlæg. Jeg har talt med Theis flere gange og tror godt jeg forstår systemet. De A4 som stod på Specialcars til 190.000 kr. var jo 190.000 excl. moms og afgift, svarende til ca. 25.000 Euro. Den kan i hvert fald ikke købes i Danmark til under 400.000 kr.AU-R8 skrev:Håber da ikke Gugi har A4 til 190 tkr ex moms som du kan købe for 330 tkr med afgift i Dk.ij6210 skrev:Er de 700.000 vurdering af bilens nypris da den var ny?AU-R8 skrev: Bilens pris er 250.000 incl moms
bilens vurdering er 700.000 hvilket medfører afgift på ca 420.000.
Når du skriver bilens pris er 250.000 incl. moms, svarer det så cirka til, hvis fx Specialcars.dk har en bil der står til 190.000 kr. excl. moms?
Der er fx 2 stk A4'ere, og de kan vel ikke være vurderet til 700.000 kr. når en lignende (dog med mindre udstyr) kan købes for 330.000-350.000 i dag (incl. afgift) ? Hvad tror du disse biler er vurderet til (de har kørt ca. 50-70.000 km, og er 3 år gamle), og hvad vil afgiften så være?
Skriv til Gugi Theis om konkrete tilbud.
Det bliver meget langt at forklare.
Theis kunne jo komme med tænkte eksempler hvor Leasing og køb sammenlignes.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- Audi S-Line
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2498
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 20:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: www.absolutecars.dk
- Geografisk sted: Kolding Danmark
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flexleasing igen igen igen
Man skal bruge hovedet når man går ind i det flexleasing verden. Nogle folk har en opfattelse af når man leaser så må det næsten være gratis. Og hvis man splitlease så er det gratis
For man betaler jo kun for 12, 24 eller 36 mdr's afgiften (eller hvad nu den aftalte periode er) og det er det ikke. SKAT tjener penge, forhandleren tjener penge på bilen og leasingselskabet tjener penge. Det er også iorden syntes jeg, vi lever alle af at tjene penge. Men og flexlease en bil til 200, 300, 400tkr det kan ALDRIG gå. Og specielt ikke privatleasing. En af fordelene ved at lease eks erhverv er at man har fradrag på leasingydelsen på momsen ca 1/3 og driften kører du ind over firmaet osv osv. De fordele har du ikke som privat.
Man skal huske på hvorfor dette leasing fænomen opstod. Det var jo da krisen kom, hvor folk med dyre biler tabte rigtig rigtig mange penge fra dag til dag. Så kom dette leasing på banen. For så vidste folk hvad de tabte på deres dyre biler.
Jeg kan godt forstå sådan en som R8 herinde han leaser sine dyre biler. Det giver god mening. Men for at lease privat en A5'er til 400.000kr. Det kan aldrig gå. Man skal huske på renten på at låne er så lav i øjeblikket. Mange forhandlere tilbyder 2.95% FAST rente. Og du skal i begge tilfælde betaler udbetaling. Nogle folk har også mulighed for at købe bil ind over huset (det vil jeg så aldrig anbefale) Så tag lommeregner frem og gang om og lig til og se om det kan svare sig
Og ja din bil er uden afgift efter endt periode. Men der skal også afskrives på en bil uden afgift. Priserne på bilerne falder altså også i Tyskland. Og der er kraftig konkurrence i Tyskland. Man skal som tommerfingerregel regne med at hvis en bil koster 20.000Euro idag. Så er den 30-40% mindre værd efter 24 mdr og 30.000km. Hvis det skal hænge sammen. Og lidt mere hvis det er 36mdr. Kører du flere km skal den selvfølgelig afskrives hårdere.
Og husk på bilens pris i Tyskland er ikke altid lig med at det kan svare sig og betale afgift af den efter endt periode. Der skal man hellere tage restværdien, og gå ind og beregne afgiften. Og se om det er en god forretning. For det er langt fra alle biler som der er en god forretning i og importere.
Så tag og tænk jer om. Træerne vokser ikke ind i himlen.
Og hvis et tilbud ser for godt ud til og være sandt, så er det nok også det. Så tag og få oplyst restværdien og brug en time på at regne ud om den er fair. Og pas på med hvilket leasingselskab du vælger. Går de konkurs, så tager kurrator bilen, selv om du står for restværdien efter endt periode. Da leasingselskabet ejer bilen.
( det har jeg været med til og gøre sådan nogle cases op. Og det er synd for de mennesker det går ud over. )
For man betaler jo kun for 12, 24 eller 36 mdr's afgiften (eller hvad nu den aftalte periode er) og det er det ikke. SKAT tjener penge, forhandleren tjener penge på bilen og leasingselskabet tjener penge. Det er også iorden syntes jeg, vi lever alle af at tjene penge. Men og flexlease en bil til 200, 300, 400tkr det kan ALDRIG gå. Og specielt ikke privatleasing. En af fordelene ved at lease eks erhverv er at man har fradrag på leasingydelsen på momsen ca 1/3 og driften kører du ind over firmaet osv osv. De fordele har du ikke som privat.
Man skal huske på hvorfor dette leasing fænomen opstod. Det var jo da krisen kom, hvor folk med dyre biler tabte rigtig rigtig mange penge fra dag til dag. Så kom dette leasing på banen. For så vidste folk hvad de tabte på deres dyre biler.
Jeg kan godt forstå sådan en som R8 herinde han leaser sine dyre biler. Det giver god mening. Men for at lease privat en A5'er til 400.000kr. Det kan aldrig gå. Man skal huske på renten på at låne er så lav i øjeblikket. Mange forhandlere tilbyder 2.95% FAST rente. Og du skal i begge tilfælde betaler udbetaling. Nogle folk har også mulighed for at købe bil ind over huset (det vil jeg så aldrig anbefale) Så tag lommeregner frem og gang om og lig til og se om det kan svare sig
Og ja din bil er uden afgift efter endt periode. Men der skal også afskrives på en bil uden afgift. Priserne på bilerne falder altså også i Tyskland. Og der er kraftig konkurrence i Tyskland. Man skal som tommerfingerregel regne med at hvis en bil koster 20.000Euro idag. Så er den 30-40% mindre værd efter 24 mdr og 30.000km. Hvis det skal hænge sammen. Og lidt mere hvis det er 36mdr. Kører du flere km skal den selvfølgelig afskrives hårdere.
Og husk på bilens pris i Tyskland er ikke altid lig med at det kan svare sig og betale afgift af den efter endt periode. Der skal man hellere tage restværdien, og gå ind og beregne afgiften. Og se om det er en god forretning. For det er langt fra alle biler som der er en god forretning i og importere.
Så tag og tænk jer om. Træerne vokser ikke ind i himlen.
Og hvis et tilbud ser for godt ud til og være sandt, så er det nok også det. Så tag og få oplyst restværdien og brug en time på at regne ud om den er fair. Og pas på med hvilket leasingselskab du vælger. Går de konkurs, så tager kurrator bilen, selv om du står for restværdien efter endt periode. Da leasingselskabet ejer bilen.
( det har jeg været med til og gøre sådan nogle cases op. Og det er synd for de mennesker det går ud over. )
Blanz Society - Keep it simple
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Flexleasing igen igen igen
Er slet ikke enig med dig - jeg mener ikke du har ret, og de ting du skriver er kun delvist korrekte.Audi S-Line skrev:Man skal bruge hovedet når man går ind i det flexleasing verden. Nogle folk har en opfattelse af når man leaser så må det næsten være gratis. Og hvis man splitlease så er det gratis
For man betaler jo kun for 12, 24 eller 36 mdr's afgiften (eller hvad nu den aftalte periode er) og det er det ikke. SKAT tjener penge, forhandleren tjener penge på bilen og leasingselskabet tjener penge. Det er også iorden syntes jeg, vi lever alle af at tjene penge. Men og flexlease en bil til 200, 300, 400tkr det kan ALDRIG gå. Og specielt ikke privatleasing. En af fordelene ved at lease eks erhverv er at man har fradrag på leasingydelsen på momsen ca 1/3 og driften kører du ind over firmaet osv osv. De fordele har du ikke som privat.
Man skal huske på hvorfor dette leasing fænomen opstod. Det var jo da krisen kom, hvor folk med dyre biler tabte rigtig rigtig mange penge fra dag til dag. Så kom dette leasing på banen. For så vidste folk hvad de tabte på deres dyre biler.
Jeg kan godt forstå sådan en som R8 herinde han leaser sine dyre biler. Det giver god mening. Men for at lease privat en A5'er til 400.000kr. Det kan aldrig gå. Man skal huske på renten på at låne er så lav i øjeblikket. Mange forhandlere tilbyder 2.95% FAST rente. Og du skal i begge tilfælde betaler udbetaling. Nogle folk har også mulighed for at købe bil ind over huset (det vil jeg så aldrig anbefale) Så tag lommeregner frem og gang om og lig til og se om det kan svare sig
Og ja din bil er uden afgift efter endt periode. Men der skal også afskrives på en bil uden afgift. Priserne på bilerne falder altså også i Tyskland. Og der er kraftig konkurrence i Tyskland. Man skal som tommerfingerregel regne med at hvis en bil koster 20.000Euro idag. Så er den 30-40% mindre værd efter 24 mdr og 30.000km. Hvis det skal hænge sammen. Og lidt mere hvis det er 36mdr. Kører du flere km skal den selvfølgelig afskrives hårdere.
Og husk på bilens pris i Tyskland er ikke altid lig med at det kan svare sig og betale afgift af den efter endt periode. Der skal man hellere tage restværdien, og gå ind og beregne afgiften. Og se om det er en god forretning. For det er langt fra alle biler som der er en god forretning i og importere.
Så tag og tænk jer om. Træerne vokser ikke ind i himlen.
Og hvis et tilbud ser for godt ud til og være sandt, så er det nok også det. Så tag og få oplyst restværdien og brug en time på at regne ud om den er fair. Og pas på med hvilket leasingselskab du vælger. Går de konkurs, så tager kurrator bilen, selv om du står for restværdien efter endt periode. Da leasingselskabet ejer bilen.
( det har jeg været med til og gøre sådan nogle cases op. Og det er synd for de mennesker det går ud over. )
Det er ikke korrekt, at det kun kan svare sig hvis det er en bil der er langt dyrere end 300.000-400.000 kr. Klart, at det næppe kan svare sig med en bil til 200.000 kr., men det er der vist heller ingen der påstår.
Du har ret i, at man skal passe på hvem man leaser hos, og at der sikkert findes nogen brodne kar i branchen. Jeg har kun checket SpecialCars, som leaser via Focus Flexleasing. Og Focus har ganske pæn økonomi og virker som et meget sikkert kort. Det scenarie du stiller op er et worst case scenario.
En rente på 2,95% lyder jo tillokkende, men dertil kommer så oprettelsesomkostninger samt diverse andre gebyrer, så ÅOP tit kommer op i nærheden af 5%. Der er nok en grund til, at mange forhandlere kan presses på bilens pris hvis de også sælger et billån med...
Du skriver, at der også skal afskrives på en bil uden afgift. Ja, det skal der. Men så skal der kun afskrives af bilens værdi UDEN reg. afgift, og dermed bliver afskrivningen mindre end hvis man havde købt bilen incl. reg. afgift. Og synes også det er vildt overdrevet, hvis du mener en bil taber 40% over 2 år og 30.000 km. Jeg mener faktisk, at det er tæt på at være direkte løgn. Jeg har selv set på en bil til 20.000 Euro (ca. 155.000 kr.) - og den er 3 år gammel. Så skulle den falde til 93.000 kr. (31.000 pr. år) uden afgift. Lægger vi afgiften til, svarer det til et tab på over 60.000 kr. pr. år - mens Bilbasen mener, at en tilsvarende bil kun taber ca. 33.000 pr. år:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... nt/2387799
Så jeg mener, at man får et mindre værditab på denne måde. Og vælger man at skifte bil igen efter 1 eller 2 år, så tror jeg at man sparer endnu mere, da en dansk forhandler ofte kun giver en fesen pris for den brugte bil.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
- Audi S-Line
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2498
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 20:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: www.absolutecars.dk
- Geografisk sted: Kolding Danmark
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flexleasing igen igen igen
Det koster altid penge og låne penge ÅOP er jo ikke et fast tal, det afhænger meget af udbetaling og løbetid samt bilens bil. Jeg kan lave en åop på en bil til 900.000 på 3.5% fordi lånebeløbet er så højt derfor er det taknemmeligt når ens rådgiver siger man skal kigge på åopij6210 skrev:Er slet ikke enig med dig - jeg mener ikke du har ret, og de ting du skriver er kun delvist korrekte.Audi S-Line skrev:Man skal bruge hovedet når man går ind i det flexleasing verden. Nogle folk har en opfattelse af når man leaser så må det næsten være gratis. Og hvis man splitlease så er det gratis
For man betaler jo kun for 12, 24 eller 36 mdr's afgiften (eller hvad nu den aftalte periode er) og det er det ikke. SKAT tjener penge, forhandleren tjener penge på bilen og leasingselskabet tjener penge. Det er også iorden syntes jeg, vi lever alle af at tjene penge. Men og flexlease en bil til 200, 300, 400tkr det kan ALDRIG gå. Og specielt ikke privatleasing. En af fordelene ved at lease eks erhverv er at man har fradrag på leasingydelsen på momsen ca 1/3 og driften kører du ind over firmaet osv osv. De fordele har du ikke som privat.
Man skal huske på hvorfor dette leasing fænomen opstod. Det var jo da krisen kom, hvor folk med dyre biler tabte rigtig rigtig mange penge fra dag til dag. Så kom dette leasing på banen. For så vidste folk hvad de tabte på deres dyre biler.
Jeg kan godt forstå sådan en som R8 herinde han leaser sine dyre biler. Det giver god mening. Men for at lease privat en A5'er til 400.000kr. Det kan aldrig gå. Man skal huske på renten på at låne er så lav i øjeblikket. Mange forhandlere tilbyder 2.95% FAST rente. Og du skal i begge tilfælde betaler udbetaling. Nogle folk har også mulighed for at købe bil ind over huset (det vil jeg så aldrig anbefale) Så tag lommeregner frem og gang om og lig til og se om det kan svare sig
Og ja din bil er uden afgift efter endt periode. Men der skal også afskrives på en bil uden afgift. Priserne på bilerne falder altså også i Tyskland. Og der er kraftig konkurrence i Tyskland. Man skal som tommerfingerregel regne med at hvis en bil koster 20.000Euro idag. Så er den 30-40% mindre værd efter 24 mdr og 30.000km. Hvis det skal hænge sammen. Og lidt mere hvis det er 36mdr. Kører du flere km skal den selvfølgelig afskrives hårdere.
Og husk på bilens pris i Tyskland er ikke altid lig med at det kan svare sig og betale afgift af den efter endt periode. Der skal man hellere tage restværdien, og gå ind og beregne afgiften. Og se om det er en god forretning. For det er langt fra alle biler som der er en god forretning i og importere.
Så tag og tænk jer om. Træerne vokser ikke ind i himlen.
Og hvis et tilbud ser for godt ud til og være sandt, så er det nok også det. Så tag og få oplyst restværdien og brug en time på at regne ud om den er fair. Og pas på med hvilket leasingselskab du vælger. Går de konkurs, så tager kurrator bilen, selv om du står for restværdien efter endt periode. Da leasingselskabet ejer bilen.
( det har jeg været med til og gøre sådan nogle cases op. Og det er synd for de mennesker det går ud over. )
Det er ikke korrekt, at det kun kan svare sig hvis det er en bil der er langt dyrere end 300.000-400.000 kr. Klart, at det næppe kan svare sig med en bil til 200.000 kr., men det er der vist heller ingen der påstår.
Du har ret i, at man skal passe på hvem man leaser hos, og at der sikkert findes nogen brodne kar i branchen. Jeg har kun checket SpecialCars, som leaser via Focus Flexleasing. Og Focus har ganske pæn økonomi og virker som et meget sikkert kort. Det scenarie du stiller op er et worst case scenario.
En rente på 2,95% lyder jo tillokkende, men dertil kommer så oprettelsesomkostninger samt diverse andre gebyrer, så ÅOP tit kommer op i nærheden af 5%. Der er nok en grund til, at mange forhandlere kan presses på bilens pris hvis de også sælger et billån med...
Du skriver, at der også skal afskrives på en bil uden afgift. Ja, det skal der. Men så skal der kun afskrives af bilens værdi UDEN reg. afgift, og dermed bliver afskrivningen mindre end hvis man havde købt bilen incl. reg. afgift. Og synes også det er vildt overdrevet, hvis du mener en bil taber 40% over 2 år og 30.000 km. Jeg mener faktisk, at det er tæt på at være direkte løgn. Jeg har selv set på en bil til 20.000 Euro (ca. 155.000 kr.) - og den er 3 år gammel. Så skulle den falde til 93.000 kr. (31.000 pr. år) uden afgift. Lægger vi afgiften til, svarer det til et tab på over 60.000 kr. pr. år - mens Bilbasen mener, at en tilsvarende bil kun taber ca. 33.000 pr. år:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a ... nt/2387799
Så jeg mener, at man får et mindre værditab på denne måde. Og vælger man at skifte bil igen efter 1 eller 2 år, så tror jeg at man sparer endnu mere, da en dansk forhandler ofte kun giver en fesen pris for den brugte bil.
Det er de afskrivninger som skal til hvis man ikke vil tabe penge på sin bil. Og endda måske tjene penge. Jeg har folk i røret næsten hver dag som har leaset biler hvor restværdierne er for høje
Hvis vi tager den bil du linker til. Den har vel hurtigt haft en nypris på 600.000kr. Og lad os sige at sådan en forhandler tjener 30.000kr på sådan en bil. Så har han givet 320.000kr for den. Så er der et tab på ca 90.000kr om året. Du kan ikke køre i sådan en bil for 30.000kr om året
Vi skal heller ikke være enige. Det ville være et kedeligt forum så. Dette er bare sådan jeg ser på tingene. Så det skal vi ikke være uvenner over.
Blanz Society - Keep it simple
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Flexleasing igen igen igen
Ja, ÅOP kan man snyde med. Jo længere løbetid, jo mindre ÅOP. Eller jo højere beløb, jo lavere ÅOP. Nogen gange kan bankerne låne pengene ud billigere hvis man presser dem, specielt hvis man kun har bilen i 4 år.Audi S-Line skrev: Hvis vi tager den bil du linker til. Den har vel hurtigt haft en nypris på 600.000kr. Og lad os sige at sådan en forhandler tjener 30.000kr på sådan en bil. Så har han givet 320.000kr for den. Så er der et tab på ca 90.000kr om året. Du kan ikke køre i sådan en bil for 30.000kr om året
Vi skal heller ikke være enige. Det ville være et kedeligt forum så. Dette er bare sådan jeg ser på tingene. Så det skal vi ikke være uvenner over.
Og du har ret i, at ikke alle er lige ærlige omkring restværdien. I denne tråd diskuteres bl.a. Specialcars, men her siger brugerne jo netop, at man får rigtig god vejledning. Nu vi er ved de kommercielle brugere - er det ikke rigtigt at du selv beskæftiger dig med enten import, leasing eller salg af biler? Tænker på, om vi måske har en lille interessekonflikt her.
Den bil jeg anskaffer mig ville i Danmark have et klart højere værditab end det jeg nu slipper med. Det er i hvert fald sådan alle mine beregninger viser. Kunne måske godt slippe med et tab på under 30.000 kr. hvis jeg valgte en til 280.000 med fesent udstyr, men det gider jeg ikke. Derfor er Flexleasing det rette valg for mig, selvom jeg er privatperson og ikke kan trække momsen fra. Samtidig er der fordele i, at jeg ikke skal lægge så mange penge ud. Jeg kommer til at spare 10.000 årligt alene i renter (før skat), og hvis jeg om 1 eller 2 år vil skifte bil, så ville jeg skulle tage et ret stort tab ved salg til forhandler/privat i Danmark (en så dyr bil er svær at sælge i Danmark hvis den er indregistreret). Så her er Flexleasing meget mere interessant for mig. Også meget mere end hvis jeg leasede en Audi A4 kampagnemodel til 4.000 pr. måned (ville give et tab på 48.000 på et år + 10.000 i oprettelse = 58.000). Her kan man tale om et alt for højt værditab.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020