Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 20:05

Vi har lige købt en Skoda Octavia 1.6 Tdi Elegance.. og vi var rigtig glade for den de første 2 dage, men så opdagede vi en skuer lyd, når vi drejede til venstre.

Vi kørte den til forhandleren og de mente ikke at der var noget galt, så kørte vi til en anden forhandler og prøvede en bil magen til vores, den sagde ikke den lyd.

Så fik vi en mekaniker med ud og køre i den, han kunne godt høre problemet, og vi aftalte en tid. Han fandt slidte lejer i gearkassen og metalstøv i gearolien ( og bilen har kun kørt 1400 km )

Vi har så fået skiftet lejerene, og så skulle problemet være løst, men nej! :( Så skiftet mekanikeren forhjuls lejet, det hjalp heller ikke. Nu er har han fået "lov" af Skoda Danmark og sætte en ny gearkasse på bilen, så vi håber at det løser det problem :o :o :o

Nu er der opstået en problem mere, motoren kan ikke tage mere end 2500 omdrejninger, så den er "nok" gået i nødprogram, men den viser ikke at der er noget galt i display

Søndag morgen, da jeg startede bilen klikkede nogle relæer helt vild, og bil startede ikke første gang jeg drejede nøglen, men bilen startede fint anden gang. I dag kom fruen hjem og fortalte at den ikke kunne tage mere end 2500 omdrejninger og blæseren kører..?

Vi er ved at være godt træt af vores "ny" Skoda Octavia :cry: :cry: :cry:

Vi har bestilt tid til at få eftermonteret Webastofyr i bil her på onsdag, men vi er kommet noget i syv sind om det er klogt på vores mandags bil, da vi aller helst vi levere bilen tilbage og få en ny.

Har I nogen erfaring med tilbage levering af en ny bil..?

Ville I få eftermonteret fyr på en bil, der driller med div fejl.?

Håber at I vil smide en kommentar / råd eller har I oplevet lignede problemer med jeres nye bil.?
Senest rettet af schouboe 14. okt 2013, 21:15, rettet i alt 1 gang.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 14. okt 2013, 20:15

Jeg ville godt nok lige se tiden an, at ofre 14000,- på en bil der virker helt håbløs giver ikke mening. Vent til alle fejl er løst. og se at få meldt dig ind i FDM.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1111
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 98 times
Been thanked: 76 times

Re: Sv: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af Ozona » 14. okt 2013, 20:17

aknedude skrev:Jeg ville godt nok lige se tiden an, at ofre 14000,- på en bil der virker helt håbløs giver ikke mening. Vent til alle fejl er løst. og se at få meldt dig ind i FDM.
+1
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Jan 2024 - Apr. 2024 Mercedes A220 D (Midlertidig firmabil)
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"
-------
Konebil:
Maj 2024 - E-Golf 2020

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 20:19

Det er også min tanke, er bare lidt led ved at skulle afbestille, da det allerede er på onsdag, men det er nok det bedste.

Har også haft tanken med FDM, vi ville aller helst have skoda til at tage bilen tilbage også få en anden!!! Men jeg er bange for at det ikke er så nemt..?

Bilen viser ikke at den er gået i nødprogram!! Jeg fandt ud af det ved at træde speederen i bund også stoppede den ved 2500 omdrejninger

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 14. okt 2013, 20:26

schouboe skrev:Det er også min tanke, er bare lidt led ved at skulle afbestille, da det allerede er på onsdag, men det er nok det bedste.

Har også haft tanken med FDM, vi ville aller helst have skoda til at tage bilen tilbage også få en anden!!! Men jeg er bange for at det ikke er så nemt..?

Bilen viser ikke at den er gået i nødprogram!! Jeg fandt ud af det ved at træde speederen i bund også stoppede den ved 2500 omdrejninger
Er det når den kører eller når den står stille den kun kan tage 2500 omdr.

Host host http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... t-2500-rpm.

Der er kommet et hav af opdateringer til den nye octavia så husk få forhandleren til at software opdatere den, mere så der er styr på det.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 20:33

Når den står stille.. ( har lige kørt en tur og den kan godt tage mere end de 2500 omdrejninger ) , men da jeg startede bilen, skrev den så en ESP var ud af drift i 2 sek også forsvandt det så igen :cry:

PS : blæseren kørte som en tosset, da fruen kom hjem med bilen og bilen lugtet meget varm. Hun havde kørt 30 km på motorvej med ca 120 km timen.

Vedr opdateringer ; så er bilen kun 5-6 uger gammel, er der kommet nye allerede.?

LasseT4
Medlem
Indlæg: 631
Tilmeldt: 27. aug 2008, 11:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af LasseT4 » 14. okt 2013, 20:46

schouboe skrev:Når den står stille..

PS : blæseren kørte som en tosset, da fruen kom hjem med bilen.
Hvorfor skal den over 2500 rpm når den står stille?? :shock:

Hvis bilen er midt i at regenerere DPF når fruen stopper motoren og stiller bilen, så vil blæseren køre på høj hastighed i et stykke tid. Når motoren regenererer DPF, så er temperaturen i udstødningen meget høj, og derfor kræver det ekstra køling. Det er sandsynligvis meget normalt.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 14. okt 2013, 20:52

schouboe skrev:Når den står stille.. ( har lige kørt en tur og den kan godt tage mere end de 2500 omdrejninger ) , men da jeg startede bilen, skrev den så en ESP var ud af drift i 2 sek også forsvandt det så igen :cry:

PS : blæseren kørte som en tosset, da fruen kom hjem med bilen og bilen lugtet meget varm. Hun havde kørt 30 km på motorvej med ca 120 km timen.

Vedr opdateringer ; så er bilen kun 5-6 uger gammel, er der kommet nye allerede.?
Prøv lige at læs det link, den skal slå fra ved 2500 omdr. husk at det er turbomotor den skal altså lige køle af i 40-60 sek inden du slukker den. hvis den har rendt stærkt
Senest rettet af aknedude 14. okt 2013, 20:55, rettet i alt 1 gang.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 20:53

Hvorfor skal den over 2500 rpm når den står stille??

Hvis bilen er midt i at regenerere DPF når fruen stopper motoren og stiller bilen, så vil blæseren køre på høj hastighed i et stykke tid. Når motoren regenererer DPF, så er temperaturen i udstødningen meget høj, og derfor kræver det ekstra køling. Det er sandsynligvis meget normalt.


Tak for det svar, det skal den skam heller ikke, det var blot for at teste/ fejlfinde om den kunne det.

Det forklarede at den lugtede meget varm og at blæseren kørte efter at motoren var blevet slukket :)

Men jeg var lige ud og køre i den og nu skrev den at ESP var ud afdrift i 2 sek.?

Og i søndags skrev den at EPC var ude og den ville ikke starte første gang jeg drejede nøglen.?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 14. okt 2013, 21:00

ja der kommer en del updates her i starten, er ikke helt med her, er det under kørsel, eller når du starter bilen at esp lampen tænder, hvis du accelererer så er det ikke unormalt den tænder esp lampen

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 21:09

aknedude skrev:ja der kommer en del updates her i starten, er ikke helt med her, er det under kørsel, eller når du starter bilen at esp lampen tænder, hvis du accelererer så er det ikke unormalt den tænder esp lampen

Det er ved start af motoren, den skrev ESP ud afdrift ( i dag ) i ca 2 sek Og i søndags skrev den EPC fejl og der ville den ikke starte første gang jeg drejede nøglen, men først anden gang.. Hmm

Vi er selvfølgelige ekstra opmærksom på bil, pga fejlen på gearkassen. og syntes at det er meget træls at købe en ny bil, som skal hold på værksted mere end vi har haft bilen selv..

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14533
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 856 times
Kontakt:

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af Watcher » 14. okt 2013, 21:15

Og du ved godt bilen ikke vil starte med mindre kobling er trådt ned ik? Altså hvis det manuellos
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 14. okt 2013, 21:18

Watcher skrev:Og du ved godt bilen ikke vil starte med mindre kobling er trådt ned ik? Altså hvis det manuellos

Ja den er jeg med på :D og det skal også nok fortælle mig, hvis ikke den er det ;)

Men det er den nu ved begge tilfælde...

Det med omdrejningerne som ikke ville overstige de 2500, uden at den kørte og blæseren kørte efter motoren var blevet slukket, var min uvidenhed.

Men man bliver meget opmærksom og skeptisk, når man skal have bilen på værksted inden man kørt bilen til :? på om bilen nu fejler mere..

Også når man kan høre div relæer klikke som en tosset ved motor start og den kommer med forskellige ting ( ESP eller EPC ) ud af drift, bliver man ekstra obs på bilen...

Men hvad ville I gøre, hvis det var jeres bil.?

1 ) Kræve en anden ny.?

2 ) Beholde den og håbe på det bedste.? og montere fyr på bilen.?

3 ) eller..?

( tak for div svar / indlæg indtil nu :) )

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 14. okt 2013, 22:26

Du får ikke en ny, så start med at slå det ud af hovedet, bare det at du spekulerer på en ombytning får dig til at HADE din nye bil, at en bil har et par fejl er ikke så ualmindeligt, der er da helt sikkert pisse irt. men de prøver jo at fixe det så det er jo fint.

Få tjekket hvad det er der lavet de fejl den skriver, og vent med at få monteret noget før den virker som den skal.
det kan være en bagatel der er skyld i fejlene.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 15. okt 2013, 06:09

aknedude skrev:Du får ikke en ny, så start med at slå det ud af hovedet, bare det at du spekulerer på en ombytning får dig til at HADE din nye bil, at en bil har et par fejl er ikke så ualmindeligt, der er da helt sikkert pisse irt. men de prøver jo at fixe det så det er jo fint.

Få tjekket hvad det er der lavet de fejl den skriver, og vent med at få monteret noget før den virker som den skal.
det kan være en bagatel der er skyld i fejlene.
Jeg syntes, at det er dårligt at en ny bil, skal have skiftet gearkasse og laver jule nummer. Ved at komme med forskellig fejl i instrumenteringen, når man starter den, det giver ikke et særlig godt indtryk.

Det er svært at slippe tanke " hvad bliver det næste så.?

Vedr fyr, så er jeg sikker på at manden, jeg har bestilt til at montere fyret, bliver rimelig træt af det, når jeg ringer og fortæller ham, at han ikke kan få bilen pga div fejl, så han må finde noget andet og lave i de 10 timer, plus vi har taget fri fra arbejde, så han kunne have bilen i de to dage.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 15. okt 2013, 08:36

Du er klar over at hvis det ikke er monteret at Skoda det fyr. Så får du en helvedes masse problemer hvis der er nogle el Problemer senere. Vent til din bil er i orden. Og forklar manden at bilen skal laves først. Det er han da helt med på.
Senest rettet af aknedude 15. okt 2013, 08:38, rettet i alt 1 gang.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 15. okt 2013, 08:37

Sikker på du godt må komme på job alligevel. :-)

Brugeravatar
Muggs
Medlem
Indlæg: 566
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mørke
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af Muggs » 15. okt 2013, 08:55

Ja 100% enig med det de andre skriver.

Du får ikke en ny bil bare sådan lige. Glem det.
Ang. Skure lyden. Så afvent da lige Skodas forsøg på at lave bilen (ny gearkasse). De har jo på ingen måde givet op.
Ang. Fejl lamperne så er det formentlig ingenting, som formentlig løses af software opdateringer. Men forklar skoda det og så må de jo udlæse evt. Fejl på bilen når de alligevel skal skifte gearkassen.
Og ja du skal på ingen måde få eftermonteret fyret, og da slet ikke når det ikke er ved skoda, før bilen er i orden. Se at få afbestilt din tid med det samme.

Men ja træls og ærgerligt når bilen er helt ny. Men det er jo desværre hvad der kan ske. Men også derfor der er garanti på :)
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 15. okt 2013, 10:12

Tak for de mange svar/ meninger. Jeg har været i kontakt med skoda, og de vil selvfølgelig tjekke, hvilke fejl der er i loggen.
Værkstedet mente, at måske er der sket en fejl, da de havde udskiftet hjullejet. ( ESP )

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af aknedude » 15. okt 2013, 10:21

Hovsa nu lysner det sku da. Det er jo snart ikke en mandagsbil mere.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 17. okt 2013, 16:43

aknedude skrev:Hovsa nu lysner det sku da. Det er jo snart ikke en mandagsbil mere.

Tja måske..

Vedr den klikke lyd, har jeg optaget det, så I kan se hvad jeg snakker om.

På videoen :

Jeg sætter tænding på bilen og lader glødelampen slukke før jeg drejer nøglen helt om for at starte motoren.

Men når jeg drejer nøglen helt over for at starte motoren, lyder klikke lyden fra div relæer og glødelampen tænder igen og lyset i instrumenteringen blinker.

Glødelampen lyser kort i mens motoren er starte.

Jeg viste videoen til værkføren på værkstedet og han kom med en forklaring om det gjorde nye biler og det var meget normal.
Jeg prøvede det så på en anden magen til bil og den gjorde det ikke og sælgeren havde heller ikke set problemet før.
( hader når jeg bliver løjet for :x )

Bilen laver kun dette trick, når den er helt kold, når den har kørt i 2 min, starter den helt normal.. :?

Her er et link til videoerne ( to forskellige morgener) :

http://www.youtube.com/watch?v=cNdEA-wqeYw

http://www.youtube.com/watch?v=abqrvMEp ... e=youtu.be

Håber at I kan/ vil se den og komme med et bud.. ;)

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Sv: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af kws » 17. okt 2013, 17:01

aknedude skrev:
schouboe skrev:Når den står stille.. ( har lige kørt en tur og den kan godt tage mere end de 2500 omdrejninger ) , men da jeg startede bilen, skrev den så en ESP var ud af drift i 2 sek også forsvandt det så igen :cry:

PS : blæseren kørte som en tosset, da fruen kom hjem med bilen og bilen lugtet meget varm. Hun havde kørt 30 km på motorvej med ca 120 km timen.

Vedr opdateringer ; så er bilen kun 5-6 uger gammel, er der kommet nye allerede.?
Prøv lige at læs det link, den skal slå fra ved 2500 omdr. husk at det er turbomotor den skal altså lige køle af i 40-60 sek inden du slukker den. hvis den har rendt stærkt
det skal man altså ikke på en diesel bil. Det er kun på benziner der har fået klø lige inden man stiller bilen.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af clausvp » 17. okt 2013, 17:57

kws skrev:
aknedude skrev:
schouboe skrev:Når den står stille.. ( har lige kørt en tur og den kan godt tage mere end de 2500 omdrejninger ) , men da jeg startede bilen, skrev den så en ESP var ud af drift i 2 sek også forsvandt det så igen :cry:

PS : blæseren kørte som en tosset, da fruen kom hjem med bilen og bilen lugtet meget varm. Hun havde kørt 30 km på motorvej med ca 120 km timen.

Vedr opdateringer ; så er bilen kun 5-6 uger gammel, er der kommet nye allerede.?
Prøv lige at læs det link, den skal slå fra ved 2500 omdr. husk at det er turbomotor den skal altså lige køle af i 40-60 sek inden du slukker den. hvis den har rendt stærkt
det skal man altså ikke på en diesel bil. Det er kun på benziner der har fået klø lige inden man stiller bilen.
Ikke korrekt! Jeg har set døde lejer i diesel turboladere netop pga en hastig motorvejstur med stop på tankstation!

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Sv: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af kws » 17. okt 2013, 18:00

clausvp skrev:
kws skrev:
aknedude skrev: Prøv lige at læs det link, den skal slå fra ved 2500 omdr. husk at det er turbomotor den skal altså lige køle af i 40-60 sek inden du slukker den. hvis den har rendt stærkt
det skal man altså ikke på en diesel bil. Det er kun på benziner der har fået klø lige inden man stiller bilen.
Ikke korrekt! Jeg har set døde lejer i diesel turboladere netop pga en hastig motorvejstur med stop på tankstation!
men en diesel bliver jo slet ikke nær så varm som benziner. Må indrømme at jeg aldrig har oplevet defekte lejere på en dieselturbo pga varme
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 17. okt 2013, 18:07

Vedr motorvejs kørelse , kører fruen ca 5-10 på landevej inden bilen bliver slukket.

Men hvad siger I til min video.?

Markhh
Medlem
Indlæg: 627
Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
Has thanked: 0
Been thanked: 32 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af Markhh » 17. okt 2013, 20:24

Har du fået læst fejl ud på den?

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 18. okt 2013, 04:13

Markhh skrev:Har du fået læst fejl ud på den?

Nej ikke endnu, men det sker i dag, når gearkassen bliver skiftet.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 18. okt 2013, 04:14

schouboe skrev:
Markhh skrev:Har du fået læst fejl ud på den?

Nej ikke endnu, men det sker i dag, når gearkassen bliver skiftet.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af ph » 18. okt 2013, 06:59

LasseT4 skrev:
Hvis bilen er midt i at regenerere DPF .
og du er med på at bilen kun har kørt 1.400.km ???
Hvis den allerede regenererer DPF Så har man edd.... valgt forkert Motor-type
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

schouboe
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 6. nov 2010, 14:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 1.6 Tdi 2013 Helt ny Mandagsbil.

Indlæg af schouboe » 18. okt 2013, 07:28

ph skrev:
LasseT4 skrev:
Hvis bilen er midt i at regenerere DPF .
og du er med på at bilen kun har kørt 1.400.km ???
Hvis den allerede regenererer DPF Så har man edd.... valgt forkert Motor-type
Nu har den gået ca 2900 km, da den lavede det tricks, men at ventilatoren kørte og motoren var lugtede rigtig varm. ..? Skidt / fortideligt??

Problemet med gearkassen blev konstateret ved 1400 km

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"