Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 29. jan 2014, 16:32

Hvad er der af styrker/svagheder på de enkelte modeller. Også generelle svagheder for alle modellerne :?:

Hvad jeg selv er kommet frem til som er generelt for modellerne:
1,2 med 3 propper kan have problemer med taktkæden.
1,4 75hk kan have brug for ny motor hvis den ikke lyder godt. Gælder det også 100hk udgaven :?:
Diesel kører jeg for lidt til så det er "off topic".

De Poloer der kører herhjemme har nærmest intet udstyr. Derfor er jeg ude i noget Ibiza eller Fabia. Det skal være 5 dørs og for Fabias vedkommende helst en faceliftet udgave for at få det mørke indtræk.

Overvejer f.eks. en af disse 2:
http://www.autocenterherlev.dk/biler-ti ... mbiente-5dHar lige fået skiftet kæde og generator. Ladelampen blinkede dog periodisk, samtidig med noget klikken fra et relæ :roll:
http://www.dba.dk/seat-ibiza-14-16v-100/id-1005653426/Er der nogen der kender denne bil :?: Det er langt at køre forgæves, hvis den er uinteressant/fejler et eller andet. Aircon er eftermonteret, er det et problem :?: Hvis det var eftermonteret Diavia klima ville jeg løbe skrigende væk, men kun aircon er vel ikke så slemt, eller... :?:

Hvad løber afgiften op i hvis man importerer en :?: Den tyske pris ligger på ca. 40 for en Ibiza. Så er der ikke meget luft til afgift.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Sace » 29. jan 2014, 17:16

Jeg stod i det samme valg, og tog fabiaen. Udvalget er større, de har mere udstyr og de er billigere.

Af de to der ville jeg helt sikker tage fabiaen. Vil sælger ikke udbedre de fejl der er ?

En ambiente har også fartpilot - Havde den der også det?
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 29. jan 2014, 17:50

Tjoh, tror nu nok han ville få fejlen udbedret. Jeg tror egentlig det var derfor generatoren oprindeligt var skiftet, så det var en "OM'er" rep. Jeg vil bare gerne se fejlen udbedret før køb, så der ikke bliver sådan noget ping pong frem og tilbage i garantiperioden. Jeg kom egentlig ud til forhandleren for at kigge på en A3. Den er på mystisk vis allerede solgt. Den var et askebæger indeni, under middel stand og med trist lak og en grim lakreparation.

Jo Fabiaen har fartpilot.

Ibizaen er mest et alternativ fordi den ser knap så morfar ud og i sportudgaven har den wannabe sportssæder og læderrat. Der er bare ikke så mange i 5 dørs.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af RIX » 29. jan 2014, 18:04

synes poloén er bedst rustbeskyttet, seatén virker lidt billig i forhold, og skodaén ja midt imellem kan godt lige instrument bordet i dem men den er sku lidt grim :D
kan ikke finde ud af og jeg vil sælge min ibiza fra 04 gået 175tkm, motor maks 60 ;)
med aircon(originalt) eneste jeg har smid i den er højtalere bagi(8 stk ialt) og fart pilot
det er en 1.4 75hk ny synet og med komplet nye bag bremser
den har lidt på bagklappen i overgangen melle rude og klappen, bule på højre forskærm/kofanger
en bule i hvert panel(højre venstre)
føresædet har et hul i stoffet, den er med facelift forlygter, facelift rat(læder rat/håndbremse og gearknop)
sølvfarvet sæder er grå
nysynet sidste lørdag
sommer vinter hjul(sommer dæk er sprit nye bare ikke monteret)
bilen bliver sporet i næste uge, da der blev skiftet bær/styrkugler til syn sammen med bagbremser(incl bremsecylinderet bag, den ene var utæt)
den har også tåge lygter ud over ,fjernbetjent c-lås,el-ruder

pris 34tkr hvis det kan lade sig gøre

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1588
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 369 times
Been thanked: 170 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Syndicate » 29. jan 2014, 18:08

Mit besyv, bare generelt:

Har en Ibiza 6L 1.4 TDI fra 2007.
Nu du ikke er ude efter en diesel, omtaler jeg ikke motoren.

Har haft den fra ny og kørt 112000 km.
Har skiftet:
Bærearmsbøsninger og en bærekugle.
Radio, grundet defekt.
Fået skiftet hele låsemekanismen i bagklappen (dog på garanti)
Defekt sender i fj. betjening (garanti)
Ellers bare alm. service, med hvad dertil hører.

Selve bilen er ret solidt bygget synes jeg og har bestemt ikke fortrudt mit køb dengang.
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Sace » 29. jan 2014, 18:49

Carsten Nielsen skrev: Ibizaen er mest et alternativ fordi den ser knap så morfar ud og i sportudgaven har den wannabe sportssæder og læderrat. Der er bare ikke så mange i 5 dørs.
Det er jo en smagssag - Jeg synes ikke om ibizaens udseende, men teknisk er de jo ret ens.

Men som udgangspunkt går man vel ikke helt galt med nogen af de biler.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Flemming-1984
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 21. feb 2010, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Flemming-1984 » 29. jan 2014, 22:43

Jeg har haft en Seat Ibiza 6L fra 2002 og 2004 modeller. De er jo meget ens med de andre modeller, så det er jo meget om hvad man kan li og køre i, designet samt kvalitet følelsen af bilen.

Dog vil jeg sige du skal være opmærksom på forlygterne ift. at de dugger eller har tendens til det i hvert fald. Det er ulovligt at køre med og skal udbedres. Det gør også at pærerne springer ofte i forlygterne.

Derudover skal du se efter rust ved forrudens kant i toppen mod taget, da der ofte begynder og komme let rust.
Der kommer også let rust ved bagrude kanten - der er der stort set dem alle, da vandet ligget og flyder pga. den liste der er monteret, som man så idag har fjernet på de nye seat'er.
Kig efter rust bobler på fronthjelmen - der går ikke længe før den er tæret igenne, hvis den er begyndt at boble.
Den har også tendes til at rust lidt bag den holder der er mellem fordør og bagdør, eller på stolpen, hvor der sidder sort plastik. Den kan være lidt rust inde bagved, specielt i bunden.
Der kan også være lidt rust i paneler, specielt foran samt der ved fordør åbning helt foran ved selve hængslet i bunden.

Ellers en fin bil.. og den køre rigtig godt og ligger fint på vejen syntes jeg.
---------------------------------------------
Skoda Octavia 1.9 tdi, 1999.

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 30. jan 2014, 01:16

Tak for listen over steder Ibiza ruster, pyha.

Jeg har prøvet at prutte prisen ned på Ibiza'en. Jeg synes som udgangspunkt den er i den høje ende, men sælger vil ikke længere ned end 48. Det er lidt for meget, næsten det samme som forhandlere tager. Måske han bliver mør på et tidspunkt.

Denne Fabia lyder nu heller ikke helt tosset. Det ser dog ud til den skal have en ny bagkofanger.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... te/1968608

Jeg har lige opdaget denne annonce. Lyder det ikke næsten for godt til at være sandt :?:
http://www.dba.dk/audi-a3-20-fsi-ambien ... 005784189/
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Sace » 30. jan 2014, 07:23

Carsten Nielsen skrev:Tak for listen over steder Ibiza ruster, pyha.

Jeg har prøvet at prutte prisen ned på Ibiza'en. Jeg synes som udgangspunkt den er i den høje ende, men sælger vil ikke længere ned end 48. Det er lidt for meget, næsten det samme som forhandlere tager. Måske han bliver mør på et tidspunkt.

Denne Fabia lyder nu heller ikke helt tosset. Det ser dog ud til den skal have en ny bagkofanger.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... te/1968608

Jeg har lige opdaget denne annonce. Lyder det ikke næsten for godt til at være sandt :?:
http://www.dba.dk/audi-a3-20-fsi-ambien ... 005784189/
Jo, audien lyder lidt for godt til at være sandt. Men der er heller ikke angivet anden kontakt end en mailadresse, det er sjældent et godt tegn.

Den fabia du linker ser da fornuftig ud til prisen! Har som sagt selv haft en med den motor, og økonomien er helt i orden på dem. Min larmede når den var kold, men brugte ikke olie - Og det var efter 250k på samme motor. Så helt uduelige er de da ikke :)
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 30. jan 2014, 22:12

Selvom annoncen for Audien lugtede af fusk, prøvede jeg alligevel at sende en mail. Her er svaret :roll: :

Tak for den store interesse for min bil og undskyld for det sene svar, men jeg har bare kom tilbage i Storbritannien med mit job. Jeg arbejdede i Danmark i sidste 6 måneder, og dette er grunden til, at bilen har danske plader og registrering. Mit arbejde kontrakt er slut for to uger siden, og jeg har ikke haft tid til at sælge bilen der, så jeg var tvunget til at tage det med mig i Storbritannien.

Prisen for min smukke audi er kr 50000. Måske for dig prisen kan se meget lav, men her i England, med den samme mængde penge, kan jeg få den samme bil eller endnu bedre.

Bilen er uden enhver ulykke, i perfekt stand, ingen ridser eller buler, ingen behov for yderligere reparationer, altid garaged. Du kan se fra billederne. Den generelle tilstand er fremragende, der er reelle kilometer, og jeg er ikke en ryger! Servicebøger også til rådighed!Den har 4 nye sommerdæk på det, og jeg har stadig de vinterdæk, der er i nye betingelser samt.

Jeg vil give dem sammen med bilen til samme pris.
Jeg vil tage i betragtning kun købere med de disponible midler. Jeg ønsker ikke at miste min tid med endeløse diskussioner eller ren nysgerrighed.

Hvis du stadig er interesseret, kan du komme tilbage til mig, og vi vil tale mere.
Jeg bruger en oversætter, fordi min danske er begrænset på blot et par ord, så et svar på engelsk vil blive værdsat.

Tak

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Flemming-1984
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 21. feb 2010, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Flemming-1984 » 20. feb 2014, 09:35

Fik du købt bil ? Og hvilken en? :)
---------------------------------------------
Skoda Octavia 1.9 tdi, 1999.

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 20. feb 2014, 17:48

Nope, intet købt endnu.

Jeg troede jo ellers lige for nogen uger siden at jeg havde fundet BILEN. En A4 B5 1.8T stc. med få kørte km. For at undgå den blev solgt for næsen af mig ræsede jeg 300km til Jylland en sen søndag eftermiddag. Jeg er så ret grundig når jeg kigger bil efter og prøvekører. Der var flere ting som jeg ikke vidste fejlårsagen på og et par dyre rep'er. Kørte derefter de 300km hjem igen og var hjemme kl. bæ. Detaljer kan læses i tråden her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=91&t=89424

Efter den skuffende tur er jeg gået lidt kold. Kigger stadig, men har ikke lige gidet at køre ud og prøve noget endnu. Umiddelbart ender det nok med en Fabia. Der er stort udbud af biler der også har lidt udstyr. Det er imponerende så mange Polo 9N der er med nada udstyr. De kan højst prale med sædevarme, uuhh.

Denne ser interessant ud, men det er næsten samme sted i Jylland som Audien stod, argh: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... te/2050331 Udstyr, pris og km er dog lige i skabet. Hvis der er en der bor lige i nærheden og gider tage et kig på øsen vil det blive værdsat.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Flemming-1984
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 21. feb 2010, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Flemming-1984 » 22. feb 2014, 11:30

Den er også pæn den Fabia.. det er jo bestemt en fin bil. Jeg kender godt det med at fræse frem og tilbage.. kørte rundt i DK 15 gange da jeg købte min sidste bil, men var heldig og finde den Octavia her på 2.gang jeg var ude og se på nogle.

Mon ikke du finder en snarest :)
---------------------------------------------
Skoda Octavia 1.9 tdi, 1999.

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af Carsten Nielsen » 14. jun 2014, 10:40

Nu er det vist tid til en opdatering. Har i mellemtiden prøvet en Fabia 2 der ikke ligefrem var køn og med en "light" version af kilometerfusk. Se her http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=94185

Nu har jeg så endelig fundet en anden bil og hentet den igår. Seat Ibiza 6L facelift fra 08/2006. 1,4 75 hk reference 5d med aircon og aft. træk. Har kun kørt 53500km med fuld servicebog. Den lugter en smule af røg fra en tidligere ejer men det må kunne tages med en flyvende tornado og sæderens. Ellers i fin stand. Har selvfølgelig lidt bilkaridser, men de fleste kan poleres væk.

Pris? Den stod til 47, men jeg fik den til 45 og skyndte mig at slå til. Det er privat køb.

Ingen store ombygningsplaner som andre her på sitet. Den er egentlig fin som standard med dobbelte forlygter, FR kofangerne og aerotwinarme foran. Det begrænser sig nok til undervognssnask, vinterhjul, aerotwinarm bag og måske fartpilot og fyr.

Billeder forlanger i vel også :)
Vedhæftede filer
IMG_0318.JPG
IMG_0318.JPG (182.46 KiB) Vist 442 gange
IMG_0316.JPG
IMG_0316.JPG (175.21 KiB) Vist 442 gange
IMG_0315.JPG
IMG_0315.JPG (125.66 KiB) Vist 442 gange
IMG_0314.JPG
IMG_0314.JPG (126.41 KiB) Vist 442 gange
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Polo 9N vs. Fabia 1 vs. Ibiza 6L

Indlæg af jokskilove » 15. jun 2014, 14:03

Fin lille vogn! Jeg har stadig glade minder om min gamle rustbunke af en Seat Ibiza (forgængeren til den der) :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"