Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
BBJ_
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. aug 2013, 19:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af BBJ_ » 20. feb 2014, 19:04

Hej
Jeg har fået lavet nogle ridser på bagskærmen, samt lidt på bagdøren på min citigo.
I den forbindelse har jeg fået et tilbud fra Skoda i Randers, på at det vil koste ca 5000 kr at lave..
Dette synes jeg lyder lidt dyrt, derfor har jeg tænkt på selv at finde en maler der kan lave det..
Men så kommer spørgsmålet om det vil have indflydelse på rustgarantien fra skoda,
ikke at få lavet det igennem dem..?

Mvh
Brian

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af Lasse R » 20. feb 2014, 19:21

Rustgarantien bortfalder ved omlakering... Mener også den gør det selvom Skoda laver det? Så er det ikke længere rustgaranti, men reklamation på reperationen hos den forhandler der har udført det..
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

BBJ_
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. aug 2013, 19:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af BBJ_ » 20. feb 2014, 19:43

Okay, det er da lidt træls, men så må jeg jo bare ud at finde mig en maler, der kan give et tilbud.
Nogen der kender nogle gode malere omkring Østjylland ?

Brugeravatar
Bjarne H
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 29. nov 2010, 22:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af Bjarne H » 20. feb 2014, 21:25

http://www.Byensbilpleje.com de har afdelinger i Århus, Kolding, Vejle, Fredericia mv.

Mvh

Bjarne H


Nu: 2014 Skoda Octavia Combi 3 Elegance 1,6 TDI CR
Tidligere: 2008 VW Golf V GT Sport 1,9 TDI (BLS)
Tidligere: 1999 VW Polo Classic 1,9 SDI (AEY)

QUARK
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:42
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: SG Karrosseriteknik
Geografisk sted: Herlufmagle
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af QUARK » 20. feb 2014, 23:24

Lasse R skrev:Rustgarantien bortfalder ved omlakering... Mener også den gør det selvom Skoda laver det? Så er det ikke længere rustgaranti, men reklamation på reperationen hos den forhandler der har udført det..

Dette er ikke rigtig arbejder til daglig på vw som pladekorrdinator og hvis vi som autoriseret laver en skade bliver det lavet som fabrikken foreskriver det og din garanti foresætter videre og på de dele som er lakeret..
hvis der senere kommer en kulance sag på den pågældende del kan vi jo gå ind i sygejournalen og se hvem der har lavet noget og hvis det autoriseret firma ikke har lavet det godt nok hænger de på den, er der snak om rustsag iforb. med dårlige dele fra begyndelsen af indleder man en kulance sag med importøren semler selvom delen har været lakeret..
så kan man sige at selv det uautoriseret værksted laver det nok på samme måde som vi laver det.. men så kan de fraskrive sig ansvaret, så det er jo lidt vigtigt man får lavet skade på autoriseret værksted :)
Billede

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af GaSelle » 21. feb 2014, 08:17

QUARK skrev:
Lasse R skrev:Rustgarantien bortfalder ved omlakering... Mener også den gør det selvom Skoda laver det? Så er det ikke længere rustgaranti, men reklamation på reperationen hos den forhandler der har udført det..

Dette er ikke rigtig arbejder til daglig på vw som pladekorrdinator og hvis vi som autoriseret laver en skade bliver det lavet som fabrikken foreskriver det og din garanti foresætter videre og på de dele som er lakeret..
hvis der senere kommer en kulance sag på den pågældende del kan vi jo gå ind i sygejournalen og se hvem der har lavet noget og hvis det autoriseret firma ikke har lavet det godt nok hænger de på den, er der snak om rustsag iforb. med dårlige dele fra begyndelsen af indleder man en kulance sag med importøren semler selvom delen har været lakeret..
så kan man sige at selv det uautoriseret værksted laver det nok på samme måde som vi laver det.. men så kan de fraskrive sig ansvaret, så det er jo lidt vigtigt man får lavet skade på autoriseret værksted :)
Det var da altid noget, at garantien fortsætter. Men med de priser de/I tager, skal der sq også være en eller anden fordel i det.

5K for et par ridser - det er jo helt i skoven.

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af Lasse R » 21. feb 2014, 08:39

QUARK skrev:
Lasse R skrev:Rustgarantien bortfalder ved omlakering... Mener også den gør det selvom Skoda laver det? Så er det ikke længere rustgaranti, men reklamation på reperationen hos den forhandler der har udført det..

Dette er ikke rigtig arbejder til daglig på vw som pladekorrdinator og hvis vi som autoriseret laver en skade bliver det lavet som fabrikken foreskriver det og din garanti foresætter videre og på de dele som er lakeret..
hvis der senere kommer en kulance sag på den pågældende del kan vi jo gå ind i sygejournalen og se hvem der har lavet noget og hvis det autoriseret firma ikke har lavet det godt nok hænger de på den, er der snak om rustsag iforb. med dårlige dele fra begyndelsen af indleder man en kulance sag med importøren semler selvom delen har været lakeret..
så kan man sige at selv det uautoriseret værksted laver det nok på samme måde som vi laver det.. men så kan de fraskrive sig ansvaret, så det er jo lidt vigtigt man får lavet skade på autoriseret værksted :)
Okay - det tror jeg ikke de ved ved SMC. Indleverede en A4 der var begyndt at ruste efter at have været omlakeret. De ville intet have med den at gøre på trods af at det var blevet lavet 3-4 år før på autoriseret værksted. Måske det forholder sig sådan i teorien, men det er jo VW, så de skal nok finde en undskyldning for at slippe udenom..

Fik det lavet i 2. Omgang af uatoriseret maler (ordentligt lavet denne gang) til 25% af hvad VW. Skulle have... Så det ville jeg også gøre i trådstarters tilfælde.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

QUARK
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:42
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: SG Karrosseriteknik
Geografisk sted: Herlufmagle
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ridser i citigo, Rustgaranti.?

Indlæg af QUARK » 21. feb 2014, 23:09

Lasse R skrev:
QUARK skrev:
Lasse R skrev:Rustgarantien bortfalder ved omlakering... Mener også den gør det selvom Skoda laver det? Så er det ikke længere rustgaranti, men reklamation på reperationen hos den forhandler der har udført det..

Dette er ikke rigtig arbejder til daglig på vw som pladekorrdinator og hvis vi som autoriseret laver en skade bliver det lavet som fabrikken foreskriver det og din garanti foresætter videre og på de dele som er lakeret..
hvis der senere kommer en kulance sag på den pågældende del kan vi jo gå ind i sygejournalen og se hvem der har lavet noget og hvis det autoriseret firma ikke har lavet det godt nok hænger de på den, er der snak om rustsag iforb. med dårlige dele fra begyndelsen af indleder man en kulance sag med importøren semler selvom delen har været lakeret..
så kan man sige at selv det uautoriseret værksted laver det nok på samme måde som vi laver det.. men så kan de fraskrive sig ansvaret, så det er jo lidt vigtigt man får lavet skade på autoriseret værksted :)
Okay - det tror jeg ikke de ved ved SMC. Indleverede en A4 der var begyndt at ruste efter at have været omlakeret. De ville intet have med den at gøre på trods af at det var blevet lavet 3-4 år før på autoriseret værksted. Måske det forholder sig sådan i teorien, men det er jo VW, så de skal nok finde en undskyldning for at slippe udenom..

Fik det lavet i 2. Omgang af uatoriseret maler (ordentligt lavet denne gang) til 25% af hvad VW. Skulle have... Så det ville jeg også gøre i trådstarters tilfælde.


Jeg kan kun sige hvad vi forpligter os til, og der kan jo være flere grunde til de ikke ville lave kulance på din del og du har nok også fået en begrundelse hvorfor de ikke vil dække delen..

ang priserne er der jo rigtig mange ting der spiller ind vi har jo bla orig udstyr som koster 10gange mere end hvad man kan købe det til hos div værktøj lev. vi har mange systemer som koster rigtig mange penge som uauto. værksteder ikke behøver osv derfor er priser jo noget højere, vi har også nogle helt sindsyge standarder fra fabrikken som kræver meget..

ved at hvis man vil være vw service partner er der jo noget med man skal bestille spec værktøj for et par mill ang hvadfor nogle biler man vil lave og hvis man vil lave audi skal man nok gange beløbet et par gange...
Billede

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"