Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 17. dec 2008, 19:37

Jeg må lufte min frustration her i dette forum. Medio oktober bestilte jeg den nye Scirocco 2.0 TSI med DSG og næsten alt det ekstraudstyr man kan putte i sådan en. Jeg var klar over at der var en vis leveringstid men, langt om længe fik jeg datoen (for ca. 14 dage siden). Jeg ville få den den 18. december - hip hip hurra. De begyndte at bygge den i uge 48 dag 5.

Men nu viser det sig , gud hjælpe mig, at den først havner i DK mandag eller tirsdag i næste uge (22-23/12). Så med ombygning til van og indregistrering osv. kan jeg få den den 5. januar 2009! Det er simpelt hen ikke godt nok af en bilindustri i krise!
Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Motorkontoret (efter 1. januar Told&Skat) holder lukket for personlig betjening (læs; indregistrering og udlevering af plader) fra den 23. december til den 5. januar!

Skal jeg endelig se noget positivt i den historie så er det at bilen nu bliver en "ægte" 2009'er idet den nu første gang bliver registreret i det nye år. Men, jeg har glædet mig så længe til at få den bil at der nu næsten er gået for lang tid - og glæden er ved at aftage.

Det hører forresten lige med til historien at vi efter at have fået leveringsdatoen (18/12-08) bestilte hotelværelse i Luxemburg til to overnatninger på vej til de venner vi skulle besøge i Paris og holde nytår med - det hele er nu afbestilt. Jeg nægter at køre hele vejen til Paris i konens Fox.

Håber at SMC nu holder hvad de lover og at der trods alt kommer en lykkelig slutning på den historie.

Og så levede de lykkeligt til deres dages ende!! Med eller uden Scirocco.

PS! Det næste jeg nu skal vente på er at tuningsfirmaerne får udviklet en chip til den.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af barney » 17. dec 2008, 20:29

dkfsk skrev:Jeg må lufte min frustration her i dette forum. Medio oktober bestilte jeg den nye Scirocco 2.0 TSI med DSG og næsten alt det ekstraudstyr man kan putte i sådan en. Jeg var klar over at der var en vis leveringstid men, langt om længe fik jeg datoen (for ca. 14 dage siden). Jeg ville få den den 18. december - hip hip hurra. De begyndte at bygge den i uge 48 dag 5.

Men nu viser det sig , gud hjælpe mig, at den først havner i DK mandag eller tirsdag i næste uge (22-23/12). Så med ombygning til van og indregistrering osv. kan jeg få den den 5. januar 2009! Det er simpelt hen ikke godt nok af en bilindustri i krise!
Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Motorkontoret (efter 1. januar Told&Skat) holder lukket for personlig betjening (læs; indregistrering og udlevering af plader) fra den 23. december til den 5. januar!

Skal jeg endelig se noget positivt i den historie så er det at bilen nu bliver en "ægte" 2009'er idet den nu første gang bliver registreret i det nye år. Men, jeg har glædet mig så længe til at få den bil at der nu næsten er gået for lang tid - og glæden er ved at aftage.

Det hører forresten lige med til historien at vi efter at have fået leveringsdatoen (18/12-08) bestilte hotelværelse i Luxemburg til to overnatninger på vej til de venner vi skulle besøge i Paris og holde nytår med - det hele er nu afbestilt. Jeg nægter at køre hele vejen til Paris i konens Fox.

Håber at SMC nu holder hvad de lover og at der trods alt kommer en lykkelig slutning på den historie.

Og så levede de lykkeligt til deres dages ende!! Med eller uden Scirocco.

PS! Det næste jeg nu skal vente på er at tuningsfirmaerne får udviklet en chip til den.
JA det er ikke den fedeste info og få når man går og glæder sig til, at få en ordentlig julegave...
- Vedr. chip så er der allerede løsning i dk. Det er bare og give lyd...
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 17. dec 2008, 21:34

Jeg giver allerede lyd fra mig nu - kan du løfte sløret lidt mere?
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af ABT » 17. dec 2008, 21:39

Det glemmer du sgu da alt om når du trykker pedalen i bund!? VROOOOOOOOOOOOOOM!! :lol:

Se nu bare og få booket de flybilletter til Paris og få festet igennem sammen med konen og vennerne, for inden du vågner af din herrebrandert, så er det den 05. januar 2009... :mrgreen:

Lad nu være med se surt på det - afsted med Jer og glæd dig så over en "ægte" 2009'er!

Merry hjul og godt nyt hår!
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 17. dec 2008, 21:50

Trigger6 skrev:Det glemmer du sgu da alt om når du trykker pedalen i bund!? VROOOOOOOOOOOOOOM!! :lol:

Se nu bare og få booket de flybilletter til Paris og få festet igennem sammen med konen og vennerne, for inden du vågner af din herrebrandert, så er det den 05. januar 2009... :mrgreen:

Lad nu være med se surt på det - afsted med Jer og glæd dig så over en "ægte" 2009'er!

Merry hjul og godt nyt hår!
Du har så evigt ret.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Sputte » 17. dec 2008, 22:31

Jeg ventede fra 31. maj til 1. oktober, jeg kan fint sætte mig ind i frustrationen :)
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Sorens2 » 17. dec 2008, 22:46

Teløk med den. Fedt valg af bil.

Jeg får også først min nye i slutningen af Januar.
Ikke fedt at gå og vente når man ikke engang kan prøve en magen til her i landet.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

HansTP
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 1. nov 2008, 21:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af HansTP » 18. dec 2008, 08:50

Er der ikke noget med at pga. at de har så lidt at lave i WOB, at de har sendt folk hjem 2 uger her i december? Kan det måske ikke have noget med sagen at gøre?

Ombygning til Van er vist meget hurtigt overstået i disse tider. Min var fixed i løbet af en dags tid fra CarePoint havde fået den leveret derud til Vamdrup hvor de vist alle får ombygget.

Men hey... Du får papegøjeplader på! :D :mrgreen:
Hans T
2010 Skoda Fabia Greenline Combi 1.2 TDI CR
Billede

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af kimhemm » 18. dec 2008, 09:57

dkfsk skrev:Jeg giver allerede lyd fra mig nu - kan du løfte sløret lidt mere?
Landberg meldte ud for nylig at de indenfor kort tid ville være med på de nye motorstyringer i løbet af kort tid i alle afdelinger...

Så prøv da at smide ham en mail og hør om ikke der er lidt godt på vej til dig ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 18. dec 2008, 10:10

kimhemm skrev:
dkfsk skrev:Jeg giver allerede lyd fra mig nu - kan du løfte sløret lidt mere?
Landberg meldte ud for nylig at de indenfor kort tid ville være med på de nye motorstyringer i løbet af kort tid i alle afdelinger...

Så prøv da at smide ham en mail og hør om ikke der er lidt godt på vej til dig ;)

Det vil jeg gøre - tak
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Brugeravatar
Thomas Landberg
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Thomas Landberg » 18. dec 2008, 10:24

Der kunne da egentligt godt være spændende nyt :-)

Billede
MVH

Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..

hywar
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af hywar » 18. dec 2008, 11:41

dkfsk skrev:Jeg må lufte min frustration her i dette forum. Medio oktober bestilte jeg den nye Scirocco 2.0 TSI med DSG og næsten alt det ekstraudstyr man kan putte i sådan en. Jeg var klar over at der var en vis leveringstid men, langt om længe fik jeg datoen (for ca. 14 dage siden). Jeg ville få den den 18. december - hip hip hurra. De begyndte at bygge den i uge 48 dag 5.

Men nu viser det sig , gud hjælpe mig, at den først havner i DK mandag eller tirsdag i næste uge (22-23/12). Så med ombygning til van og indregistrering osv. kan jeg få den den 5. januar 2009! Det er simpelt hen ikke godt nok af en bilindustri i krise!
Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Motorkontoret (efter 1. januar Told&Skat) holder lukket for personlig betjening (læs; indregistrering og udlevering af plader) fra den 23. december til den 5. januar!

Skal jeg endelig se noget positivt i den historie så er det at bilen nu bliver en "ægte" 2009'er idet den nu første gang bliver registreret i det nye år. Men, jeg har glædet mig så længe til at få den bil at der nu næsten er gået for lang tid - og glæden er ved at aftage.

Det hører forresten lige med til historien at vi efter at have fået leveringsdatoen (18/12-08) bestilte hotelværelse i Luxemburg til to overnatninger på vej til de venner vi skulle besøge i Paris og holde nytår med - det hele er nu afbestilt. Jeg nægter at køre hele vejen til Paris i konens Fox.

Håber at SMC nu holder hvad de lover og at der trods alt kommer en lykkelig slutning på den historie.

Og så levede de lykkeligt til deres dages ende!! Med eller uden Scirocco.

PS! Det næste jeg nu skal vente på er at tuningsfirmaerne får udviklet en chip til den.
SMC kan jo ikke gøre ved at fabrikken skubber leveringstiden, men jeg synes da heller ikke 2 mdr er lang tid at vente. Men som du skriver i disse tiden er det utroligt det tager så lang tid, men de har jo ikke bare folk til at så og vente på der kommer ordre ind, mon ikke de er afskediget i stedet? Og frem for at få bilen i medio december ville jeg personlig hellere have den i januar, hvis du havde fået den i december er den jo hurtig "et år gammel" i januar.
Udover det tillykke med den nye vogn :D

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Mortenr » 18. dec 2008, 17:16

Hvad med den lille 1,4 TSI 122 HK som ligger i Golf IV bl.a. Har du noget til sådan en, og hvad kan man hive ud af den? og kan den holde til det? Det er jo kun en 1,4
Thomas Landberg skrev:Der kunne da egentligt godt være spændende nyt :-)

Billede
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Sputte » 18. dec 2008, 20:12

Mortenr skrev:Hvad med den lille 1,4 TSI 122 HK som ligger i Golf IV bl.a.
Skal vi ikke nøjes med at sige Golf V istedet? ;)
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af norn » 18. dec 2008, 22:12

hvis det var mig der skulle ha ny bil så tæt på nytår ville jeg helt sikkert også vente med at få den indregistreret til i januar

hvis du fik den nu er den et år gammel om 14 dage
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 19. dec 2008, 13:58

norn skrev:hvis det var mig der skulle ha ny bil så tæt på nytår ville jeg helt sikkert også vente med at få den indregistreret til i januar

hvis du fik den nu er den et år gammel om 14 dage
Yes. Nu vil den være et år gammel i et helt år.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Pcx
Nyt medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 13. jul 2008, 14:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af Pcx » 19. dec 2008, 18:18

Har været omkring smc for at se på sådan et vidunder.. Men det er fandme FAIL at den KNIRKER ved armlænet.. Det har jeg fandme rigeligt af i forvejen på min golf 4... Så det er ikk sådan der er min nye bil..
Audi S5 - 4.2 V8 - 354 hk

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af dkfsk » 25. dec 2008, 15:39

Pcx skrev:Har været omkring smc for at se på sådan et vidunder.. Men det er fandme FAIL at den KNIRKER ved armlænet.. Det har jeg fandme rigeligt af i forvejen på min golf 4... Så det er ikk sådan der er min nye bil..
det kan ske for selv en ny A6'er
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Ny Scirocco laaaaang leveringstid

Indlæg af The Micktrix / Dk » 25. dec 2008, 17:33

Ja og det er fandem os ringe i en så ellers fin bil. De kniker nemlig en del og tit i stykker, i A6
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"