EGR off / tuning - golf7 110 hk - blue motion

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

EGR off / tuning - golf7 110 hk - blue motion

Indlæg af demo » 25. feb 2014, 19:59

hej eller mojn 8-)

tillader mig at starte ny tråd, fordi nu er jeg lidt forvirret :oops:
og JA, har prøvet at læse mig igennem mange tråde, men synes indimellem de skifter lidt emne,
og jeg sidder ikke lige hjemme ved storskærm

ny G7 - 110 hk - blue motion - 1,6 tdi

- senest læste jeg at de nye 1,6 tdi - *ikke* kan tunes ? rigtigt eller forkert :?:

- senest læste jeg at EGR skulle off, fra dag 1 - skal den virklig det :?:

er blot en smule skeptisk omkring ovennævnte :roll: - tænker på hvis der nu er komplikationer
med en så relativ ny udgave af G7 - der mildt sagt ikke mange erfaringer at læse om, og vil bare
helst undgå at jeg kommer i klemme ved evt. garanti - hvis de opdager man har lavet ændringer

generelt så kører jeg *meget* øko, og det virker for mig som en lidt ny verden, med de nye motorer,
i det jeg senest har haft flg. vw øko biler

- lupo 3L årg. 2010, havde fået ny motor ved 65.000 km og jeg havde den fra km 110.000 til 325.000
og næsten udelukkende kørt øko, aldrig oplevet nogen forstoppelser eller andet - og ingen mærkbar
forskel i trækkraft 225k km senere

- polo 1,4 tdi (80hk) fra ny, og solgt med 93k km - næsten kun økokørsel, og heller ingen forstoppelser
eller hvad man nu lige kalder - dog begge oftest lange ture på landevej/motorvej

- har aldrig brugt bell add eller lignende, og altid tanket hvor det var billigst

(har dog også kørt lidt lastbil, hvor man i gamle dage, skruede dem op i pumpen, mere effekt, og en anelse længere pr. liter)

- skal man virklig seriøst overveje at bruge bell ad på nye diesel motorer :?:

- hvad med tomgang, har altid tidligere ladet dem stå og brumme lidt, især når det var koldt, det gør man
vel stadigvæk :?:


jeg håber at ovennævnte :roll: giver mening - og håber det ok at starte en ny, selvom en del er debateret,
men nogen erfaringer er jo trods alt et par år gamle - og ville gerne have 2014 opdate


generelt vil jeg sige tak for den utrolig venlige hjælpsomhed folk udviser herinde, det jo en fornøjelse o)
jeg har så lidt erfaring med forummet tidligere, men brugte mest 3L og kan ser nogen tidligere bekendte 'her' o)

mange hilsner
- Knud
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: EGR off / tuning - golf7 110 hk - blue motion

Indlæg af Watcher » 25. feb 2014, 21:16

Du kan ikke lave egr mod på den bil heller ikke tune den
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Re: EGR off / tuning - golf7 110 hk - blue motion

Indlæg af demo » 26. feb 2014, 05:29

okay tak for info - det så p.g.a. den bosch motorstyring - hvis jeg har læst rigtigt :?: (kan jo være det ændrer sig) :ugeek:
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
Steen_T
Nyt medlem
Indlæg: 430
Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EGR off / tuning - golf7 110 hk - blue motion

Indlæg af Steen_T » 26. feb 2014, 06:16

demo skrev:okay tak for info - det så p.g.a. den bosch motorstyring - hvis jeg har læst rigtigt :?: (kan jo være det ændrer sig) :ugeek:

Ja det er Bosch motorstyringen der går det. Din boks sidder ved siden af batteriet og på golfer med contineltal motorstyring sidder den inde under forruden
BMW E61 535D

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"