Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Jabbe
Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 20. jan 2009, 12:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Jabbe » 26. feb 2014, 14:01

Har store bobler i kanten af bagklappen i min Octavia Combi 2006 model.

Jeg syntes at have læst at mange har problemer med det, men bliver det dækket af skoda?

Vh Jakob
Skoda Octavia Combi 2.0 FSI 2006

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Nicolaisen » 26. feb 2014, 15:30

Har den fået lavet autoriseret rust eftersyn ved hvert service?

Jabbe
Medlem
Indlæg: 679
Tilmeldt: 20. jan 2009, 12:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Jabbe » 26. feb 2014, 17:08

Nej desværre.
Skoda Octavia Combi 2.0 FSI 2006

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af erlingvj » 26. feb 2014, 18:26

Nicolaisen skrev:Har den fået lavet autoriseret rust eftersyn ved hvert service?
Da jeg havde Skoda, kørte bilen long-life service og rusteftersyn hvert år. Så den 12-årige rustgaranti blev hurtigt værdiløs. Da bilen var 10 år gammel var der rust i den ene bagskærmkant, som Skoda ikke ville dække, så bilen blev solgt til en opkøber.

Har tidligere fået en ny bagklap til en Golf uden problemer, idet VW ikke har dette tåbelige krav om kontrol.

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Nicolaisen » 26. feb 2014, 20:48

erlingvj skrev:
Nicolaisen skrev:Har den fået lavet autoriseret rust eftersyn ved hvert service?
Da jeg havde Skoda, kørte bilen long-life service og rusteftersyn hvert år. Så den 12-årige rustgaranti blev hurtigt værdiløs. Da bilen var 10 år gammel var der rust i den ene bagskærmkant, som Skoda ikke ville dække, så bilen blev solgt til en opkøber.

Har tidligere fået en ny bagklap til en Golf uden problemer, idet VW ikke har dette tåbelige krav om kontrol.
Ja, vw har ikke de krav :)

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Nicolaisen » 26. feb 2014, 20:48

Jabbe skrev:Nej desværre.
Så tror jeg desværre ikke der er så meget at komme efter.

Jens_J
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. jan 2012, 12:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Jens_J » 27. feb 2014, 08:24

Jeg har haft rust i min klap på min Octavia 2007 da den var 1½ år det blev lavet på garanti, men da den var små 6 år gammel var der noget ved taget og det ville de ikke dække fordi det første rust eftersyn var lavet efter 50 mdr. og ikke 48, så de er ikke meget for at give sig.
Ud over det har jeg fået lavet rust i bunden af bagklappen igen, men der var heller ingen garanti, da det ifølge dem er mere end 2 år siden at den første gang blev lavet.

Jeg antog egentlig bare at alle VAG kørte den her rust kontrol, min Octavia er det ved 48 mdr. og så derefter hver 24 mdr. Er det kun Skoda der praktiserer det ? fordi jeg må da tilstå det har lidt at sige for hvad jeg vil vælge af mærke næste gang.

Nu har jeg også noget rust i en fordør som på sigt skal laves, også for egen regning. Mekanisk har jeg ikke haft noget at klage over, men jeg synes det er hurtig at der dukker en del rustskader op, når jeg sammenligner med andre biler min familie har haft før i tiden. Og man hører jo også meget om det på andre biler fra den periode Golf V og Passat 3C for at tage et par eksempler. Skal man bare forvente idag at når en bil er 4-5 år gammel så begynder panelerne at komme med zinkopkog / rust eller hvad det nu er ?

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af Mikkel K » 27. feb 2014, 10:17

Mine forældres Octavia fra 2006 er ramt i panelerne. Den har fået foretaget alle sine rusteftersyn og dette til tiden. Umiddelbart var pågældende Skoda-forhandler ikke indstillet på, at æde hele eller dele af reparationen. Skal man have fat i importør, eller have forhandler til at kontakte importør med billededokumentation?

Nok er bilen ikke ny, men med de her konstante efter syn (og til dels at bilen trods alt ikke er ældre) forventer jeg mig en bedre service.

wetter
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 7. sep 2009, 20:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Rust i Bagklap på Octavia 1z - Dækker Skoda?

Indlæg af wetter » 23. maj 2016, 22:48

Ved godt tråden er gammel - men prøver alligevel :) Har en 07´combi octavia, passer bagklappen fra den faceliftede model ? Antager 2013 modellen ikke er muligt at montere :) Anyone??

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"