Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Muncken » 11. apr 2014, 20:40

Ice Fox skrev:
Muncken skrev: Synes dog at Auto lys funktionen skal blive lovkrav, for synes det fint uden baglys, både for miljø og sikkerhed. Når jeg siger sikkerhed, mener jeg at man nemt kan komme til at blive usikker på om ham foran bremser eller baglyset bare er tændt. (Det ikke noget jeg bare siger, det er der faktisk lavet en undersøgelse om)
Er der ikke noget med at de allerede har stillet det som et lovkrav om et par år i EU..?
Syns jeg at have læst om et eller andet sted..
Det har jeg også læst noget om, men mener dog kun det var et forslag. Det kan så godt være det er blevet vedtaget, men det kræver jo så også at vi gør det i DK. Jeg synes så også at det ville være perfekt, det vil fjerne alle problemer med det, og så meget kan det ikke koste mere at få sat i bilerne.
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af joeblach » 11. apr 2014, 20:50

Kun enig... Jeg får leveret min nye Octavia på tirsdag, og jeg har bedt Skoda om at kode baglygter til at være tændt...sådan skal det være... Håber den lov bliver omstødt...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 11. apr 2014, 20:51

Muncken skrev:
Ice Fox skrev:
Muncken skrev: Synes dog at Auto lys funktionen skal blive lovkrav, for synes det fint uden baglys, både for miljø og sikkerhed. Når jeg siger sikkerhed, mener jeg at man nemt kan komme til at blive usikker på om ham foran bremser eller baglyset bare er tændt. (Det ikke noget jeg bare siger, det er der faktisk lavet en undersøgelse om)
Er der ikke noget med at de allerede har stillet det som et lovkrav om et par år i EU..?
Syns jeg at have læst om et eller andet sted..
Det har jeg også læst noget om, men mener dog kun det var et forslag. Det kan så godt være det er blevet vedtaget, men det kræver jo så også at vi gør det i DK. Jeg synes så også at det ville være perfekt, det vil fjerne alle problemer med det, og så meget kan det ikke koste mere at få sat i bilerne.
Jeg mener nu det var godkendt og sat som krav at det skulle i alle biler..
Men ja, det ville da helt klart være det eneste rigtige at gøre..

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af ABT » 12. apr 2014, 07:56

Så kom der heldigvis lidt mere fokus på problemet.. ;)
FDM opfordrer til oplysning, så alle bilister husker at skifte til nærlys, når det er nødvendigt. Bilen skal nemlig også køre med nærlys, for at tågelyset kan tændes.
Vi skal have en kampagne, så folk kan være opmærksomme på, hvornår der skal lys på. Forebyggende opfordrer vi folk til at få omkodet til fast baglys, når de køber ny bil, og få det skrevet i slutseddelen, siger Torben Kudsk.
http://jyllands-posten.dk/motor/ECE6625 ... nde-lyset/
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af AU-R8 » 12. apr 2014, 08:16

Biler uden lyssensor skal baglygter altid være tændt.
Længere er den vel ikke.

HNTDI
Nyt medlem
Indlæg: 264
Tilmeldt: 26. jun 2008, 12:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af HNTDI » 12. apr 2014, 15:26

Nu har jeg ikke læst alle indlæg her, men giver de fleste ret i lyset skal være tændt når der er behov, længere er den ikke.
Men vi kan vel også blive enige om, at stop lyset ses bedre om dagen når baglyset ikke er tændt, så med lidt omtanke og sund fornuft er problemet vel heller ikke større.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Sorens2 » 12. apr 2014, 15:34

HNTDI skrev:Nu har jeg ikke læst alle indlæg her, men giver de fleste ret i lyset skal være tændt når der er behov, længere er den ikke.
Men vi kan vel også blive enige om, at stop lyset ses bedre om dagen når baglyset ikke er tændt, så med lidt omtanke og sund fornuft er problemet vel heller ikke større.
Så skal vi bare ha folk til at fatte hvad fornuft er. Go fornøjelse.
Eller også skulle alle biler ha stoplys som på A6 da den kom med LED. DET SES ! Uanset sol og modvind.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Robiboy
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. apr 2010, 13:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Robiboy » 30. jul 2014, 21:31

Hej Alle.

Der findes flere lysautomatik sæt til Citigo, UP! og Mii.

Det dyre, hvor ledningerne er tilpassede bilen og er næsten plug`n`play. Pris ca. 1000 kr
http://bilbonus.dk/produkter/37-up/7-co ... oseat-mii/

Det billige, hvor man selv skal finde ud af at montere det og tilpasse det bilens ledningsnet. Pris ca. 300 kr.
http://www.net-import.dk/shop/autolight ... 1283p.html

Det skal siges at det er 100% det samme modul der er i begge sættene, så der er ingen kvalitetsforskel.

Monteringstiden er ca. 1 ½ time for den garvede montør.
Skoda Citigo Sport 2013. :-)

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 30. jul 2014, 21:33

Robiboy skrev:Hej Alle.

Der findes flere lysautomatik sæt til Citigo, UP! og Mii.

Det dyre, hvor ledningerne er tilpassede bilen og er næsten plug`n`play. Pris ca. 1000 kr
http://bilbonus.dk/produkter/37-up/7-co ... oseat-mii/

Det billige, hvor man selv skal finde ud af at montere det og tilpasse det bilens ledningsnet. Pris ca. 300 kr.
http://www.net-import.dk/shop/autolight ... 1283p.html

Det skal siges at det er 100% det samme modul der er i begge sættene, så der er ingen kvalitetsforskel.

Monteringstiden er ca. 1 ½ time for den garvede montør.
Den dag de laver en sensor der er pænere, så napper jeg et sæt..
Men ellers er det sq et ganske smart system..

Robiboy
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. apr 2010, 13:19
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Robiboy » 30. jul 2014, 21:42

Ice Fox skrev:
Robiboy skrev:Hej Alle.

Der findes flere lysautomatik sæt til Citigo, UP! og Mii.

Det dyre, hvor ledningerne er tilpassede bilen og er næsten plug`n`play. Pris ca. 1000 kr
http://bilbonus.dk/produkter/37-up/7-co ... oseat-mii/

Det billige, hvor man selv skal finde ud af at montere det og tilpasse det bilens ledningsnet. Pris ca. 300 kr.
http://www.net-import.dk/shop/autolight ... 1283p.html

Det skal siges at det er 100% det samme modul der er i begge sættene, så der er ingen kvalitetsforskel.

Monteringstiden er ca. 1 ½ time for den garvede montør.
Den dag de laver en sensor der er pænere, så napper jeg et sæt..
Men ellers er det sq et ganske smart system..

Sensoren bliver klistret på et sort stykke tape så man ikke ser den udefra og hvis man monterer den oppe på højre side af afstandssensoren bag spejlet, ser man den næsten ikke.
Husk på at det også er on/off knappen der er monteret sammen med sensoren, så det vil ikke være en god ide at montere den nederst i forruden som der står i vejledningen.
Skoda Citigo Sport 2013. :-)

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 30. jul 2014, 21:46

Aaaerh....

I vores "nye" golf6 fra 2009 tænder FDL når man starter bilen.

Fortæl mig hvordan jeg koder baglys til "ON" med VagCom, så er der osse baglys på ??

Lys-sensor er sgudda overflødig. ...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 30. jul 2014, 21:50

Robiboy skrev:
Ice Fox skrev:
Den dag de laver en sensor der er pænere, så napper jeg et sæt..
Men ellers er det sq et ganske smart system..

Sensoren bliver klistret på et sort stykke tape så man ikke ser den udefra og hvis man monterer den oppe på højre side af afstandssensoren bag spejlet, ser man den næsten ikke.
Husk på at det også er on/off knappen der er monteret sammen med sensoren, så det vil ikke være en god ide at montere den nederst i forruden som der står i vejledningen.
Det ligner bare stadig en kæmpe klods..
Kan ikke se meningen i at der skal være en on/off knap.. Man får jo monteret det sæt for at det skal tænde lyset automatisk..

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 30. jul 2014, 21:51

Lars - Sound2Vision skrev:Aaaerh....

I vores "nye" golf6 fra 2009 tænder FDL når man starter bilen.

Fortæl mig hvordan jeg koder baglys til "ON" med VagCom, så er der osse baglys på ??

Lys-sensor er sgudda overflødig. ...

/ Lars
Ikke i alle biler.. Trillingerne tænder f.eks. ikke selv lyset når det bliver mørkt.. ;)

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 30. jul 2014, 22:52

Ice Fox skrev:
Lars - Sound2Vision skrev:Aaaerh....

I vores "nye" golf6 fra 2009 tænder FDL når man starter bilen.

Fortæl mig hvordan jeg koder baglys til "ON" med VagCom, så er der osse baglys på ??

Lys-sensor er sgudda overflødig. ...

/ Lars
Ikke i alle biler.. Trillingerne tænder f.eks. ikke selv lyset når det bliver mørkt.. ;)
- Precis det samme jeg skriver. FDL ( Front Driving Lights = Kørelys foran ) tænder automatisk når man starter bilen.
Og dertil mit spørgsmål..: Fortæl mig hvordan med VCDS man sætter baglyset osse til "Always on" ????

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 30. jul 2014, 23:01

Lars - Sound2Vision skrev:
Ice Fox skrev:
Lars - Sound2Vision skrev:Aaaerh....

I vores "nye" golf6 fra 2009 tænder FDL når man starter bilen.

Fortæl mig hvordan jeg koder baglys til "ON" med VagCom, så er der osse baglys på ??

Lys-sensor er sgudda overflødig. ...

/ Lars
Ikke i alle biler.. Trillingerne tænder f.eks. ikke selv lyset når det bliver mørkt.. ;)
- Precis det samme jeg skriver. FDL ( Front Driving Lights = Kørelys foran ) tænder automatisk når man starter bilen.
Og dertil mit spørgsmål..: Fortæl mig hvordan med VCDS man sætter baglyset osse til "Always on" ????

/ Lars

Det var det med kørelyset jeg kommenterede på.. Lyssensor er da ikke overflødig, når kørelyset foran kun er en 21w pære..
Den der sensor sørger jo for at nærlyset tænder automatisk når det bliver for mørkt..

Hvordan det kodes, pas.. Forhandleren kodede det på min bil inden den blev udleveret..

Brugeravatar
Runawayking
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Runawayking » 31. jul 2014, 00:09

@Ice Fox, jeg bliver nysgerrig, du har en G6 med aut. lys? Hvilken forhandler har kodet din bil til permanent baglys? For de kunne ikke løfte opgaven hos Tåstrup Motorcenter? (De er ellers superflinke og meget hjælpsomme, så absolut ingen hate hérfra). Jeg vil nemlig meget gerne have permanent lys på se baglygter til de regnfulde og tågede dage på G6'eren
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 31. jul 2014, 06:21

Runawayking skrev:@Ice Fox, jeg bliver nysgerrig, du har en G6 med aut. lys? Hvilken forhandler har kodet din bil til permanent baglys? For de kunne ikke løfte opgaven hos Tåstrup Motorcenter? (De er ellers superflinke og meget hjælpsomme, så absolut ingen hate hérfra). Jeg vil nemlig meget gerne have permanent lys på se baglygter til de regnfulde og tågede dage på G6'eren
Nej, jeg har en Up.
Det er Lars der har en Golf 6.
Hvis du trykker på det der VCDS kort øverst, mon ikke der er nogle af de gutter der kan hjælpe dig. :)

Brugeravatar
Runawayking
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Runawayking » 31. jul 2014, 09:45

Oh sry, og tak Yes vi har også en Up! og dér gik det nemt! Nåh... så er det tilbage til firkant ét med den G6'er
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af jokskilove » 31. jul 2014, 15:40

Lars - Sound2Vision skrev: FDL ( Front Driving Lights = Kørelys foran ) tænder automatisk når man starter bilen.
Hvis vi absolut skal lege internationale, hedder det nu DRL (daytime running lights) :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 31. jul 2014, 20:31

Ice Fox skrev:
Runawayking skrev:@Ice Fox, jeg bliver nysgerrig, du har en G6 med aut. lys? Hvilken forhandler har kodet din bil til permanent baglys? For de kunne ikke løfte opgaven hos Tåstrup Motorcenter? (De er ellers superflinke og meget hjælpsomme, så absolut ingen hate hérfra). Jeg vil nemlig meget gerne have permanent lys på se baglygter til de regnfulde og tågede dage på G6'eren
Nej, jeg har en Up.
Det er Lars der har en Golf 6.
Hvis du trykker på det der VCDS kort øverst, mon ikke der er nogle af de gutter der kan hjælpe dig. :)
- At man har VCDS betyder vel ikke at man heeelt automatisk kan alle specs til lang kodning af permanent baglys ?? - Jeg har fx. VCDS, men har nu i 3 tråde spurgt efter hvordan / hvilken byte i lang kodning der skal sættes til hvad, for at få det - men intet svar...!!??

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af vartaz » 31. jul 2014, 21:27

Robiboy skrev:
Ice Fox skrev:
Robiboy skrev:Hej Alle.

Der findes flere lysautomatik sæt til Citigo, UP! og Mii.

Det dyre, hvor ledningerne er tilpassede bilen og er næsten plug`n`play. Pris ca. 1000 kr
http://bilbonus.dk/produkter/37-up/7-co ... oseat-mii/

Det billige, hvor man selv skal finde ud af at montere det og tilpasse det bilens ledningsnet. Pris ca. 300 kr.
http://www.net-import.dk/shop/autolight ... 1283p.html

Det skal siges at det er 100% det samme modul der er i begge sættene, så der er ingen kvalitetsforskel.

Monteringstiden er ca. 1 ½ time for den garvede montør.
Den dag de laver en sensor der er pænere, så napper jeg et sæt..
Men ellers er det sq et ganske smart system..

Sensoren bliver klistret på et sort stykke tape så man ikke ser den udefra og hvis man monterer den oppe på højre side af afstandssensoren bag spejlet, ser man den næsten ikke.
Husk på at det også er on/off knappen der er monteret sammen med sensoren, så det vil ikke være en god ide at montere den nederst i forruden som der står i vejledningen.
Er det ikke det samme som vi har i en tråd allerede? Du kan købe et sæt autolys med kontakt med auto funktion også en boks du kobler imellem stikket til lyskontakten og den ny lyskontakt, også putter du sensoren ned i forruden så den ikke kan ses. Har det på min 6R , det fungerer Perfekt også med CH LH... Koster 500 på aliexpress og er meget federe end det der

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Ice Fox » 31. jul 2014, 21:48

Lars - Sound2Vision skrev:
Ice Fox skrev:
Runawayking skrev:@Ice Fox, jeg bliver nysgerrig, du har en G6 med aut. lys? Hvilken forhandler har kodet din bil til permanent baglys? For de kunne ikke løfte opgaven hos Tåstrup Motorcenter? (De er ellers superflinke og meget hjælpsomme, så absolut ingen hate hérfra). Jeg vil nemlig meget gerne have permanent lys på se baglygter til de regnfulde og tågede dage på G6'eren
Nej, jeg har en Up.
Det er Lars der har en Golf 6.
Hvis du trykker på det der VCDS kort øverst, mon ikke der er nogle af de gutter der kan hjælpe dig. :)
- At man har VCDS betyder vel ikke at man heeelt automatisk kan alle specs til lang kodning af permanent baglys ?? - Jeg har fx. VCDS, men har nu i 3 tråde spurgt efter hvordan / hvilken byte i lang kodning der skal sættes til hvad, for at få det - men intet svar...!!??

/ Lars
Nej, det siger jeg ikke at det automatisk betyder.. Men man kan da altid prøve sig lidt frem, eller prøve at skrive direkte til nogle af de folk på det VCDS kort..
Der er vel nok en eller flere der evt. har lidt fif.. Måske de bare ikke har set dine spørgsmål, eller er så meget online..

Trollo
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 28. maj 2014, 08:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tænd nu de baglygter, debat igen igen

Indlæg af Trollo » 1. aug 2014, 14:24

Vores automatisk lys virker perfekt selv ved læt overskyet her til morgen tændte den selvom den Realt ikke behøvede det
Skoda Octavia III Elegance 1.4 TSI DSG,Bolero,dynavin,Sorte Tågelygter,bluetooth mm...

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"