Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 25. dec 2008, 12:10

Jeg står og skal ha solgt min golf 3 og har været på udkig efter en Golf 4 2.8 V6 4-Motion med 160000km på klokken. Jeg er vild med den underspillede power luksus, men ikke for enhver pris.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved denne model og hvad er de mest kendte fejl og sygdomme ?

Den jeg har kigget på er med navigation, FIS, klimaanlæg osv. Er der nogen fejl på de elektriske systemer ? og hvordan er holdbadheden på 4-hjulstrækket ?

Hvordan er motoren. Jeg har haft biler med de gamle 2.8 og 2.9 12V motore, men hvordan er den nyerer 2.8 24V mht. til slid og defekter ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er ude efter en god og stabil herdagsbil der ikke kræver at holde på værksted hveranden dag ;)

Skriv hvad i har af erfaringer med denne vogn

Brugeravatar
marwie
Medlem
Indlæg: 782
Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af marwie » 25. dec 2008, 12:35

har ik selv haft en, men har en kammi som havede en.. mener da ikke at at han havede nogle problemer med sin, han solgte vist sin da den havede gået ca. 100000 mener jeg.. hvad skal du slippe for den :?:
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Kimb » 25. dec 2008, 13:59

Det er en rigtig fin bil. Du skal selvfølgelig være opmærksom på de sædvanlige Golf IV fejl. Bagrudevisermotor der er utæt, lås i bagklap, "rust" omkring selve håndtaget til at åbne bagklappen, hvis den har climatronic, så SKAL begge ventilatorer køre når den står på AUTO, bærearmsbøsninger i for, selve låsekassen i førerdør der dør micro-switchen så loftslyset ikke tænder når dør åbnes, så skal du selvfølgelig være opmærksom på om motoren støjer i kæderne. Den skal være varm, og så hvis du giver den en lidt forhøjet tomgang 1500 omdrejninger så må der ikke komme en metallisk-raslen fra motoren i venstre side ! ;)

Så er der sikkert et par andre småfejl, som Golf IV´eren også lider af jeg har glemt, men der må andre lige supplere. Alt i alt er en Golf IV en rigtig god bil, og den er skruet rigtig godt sammen, og den har ingen rust-problemer som en Golf III, da den er galvaniseret. Har selv både en GTI TDI (150 Hk) og en R32. Jeg er rigtig glad for dem begge ! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 25. dec 2008, 17:14

Okay jamen det lyder jo godt :) Jeg er klar over at der kan være små børnesygdomme men da jeg ikke har haft en golf 4 før er fint at høre jeres mening og erfaring.. Jeg er mere bange for at 4-hjulstrækket kan gå hen og give problemer, men jeg har ingen erfaring af nogen art mht. 4-hjulstræk på denne bil og vil gerne høre hvad jeg skal være særligt opmærksom på ?

Kom endelig med mere nyttig information :)

Kimb: Jeg ved ikke om 4-hjulstrækket på 2.8´eren og R32´eren er ens, men har du haft nogle problemer med 4-hjulstrækket på din R32 ?

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af norn » 25. dec 2008, 18:27

de ting kimb nævner er små ting som simpelt og forholdsvist billigt kan skiftes hvis det skulle gå i stykker

det er altså kædetrækket på motoren du skal være obs på
regn med at det er slidt ned ved 200.000km og det er altså en rep. til ikke under 10.000kr.

se disse tråde
det handler nok mest om golf3 men det er stort set det samme
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=8726" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=8726" onclick="window.open(this.href);return false;
sidst i det sidste link er der en tysker der ligger et par link filmen er ikke helt u-intresant

firehjuls trækket er det samme på alle golfer
det er et haldex system
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Kimb » 25. dec 2008, 23:56

Ja, som Norn også skriver, så er 4 hjuls-trækket på alle Golf IV af typen haldex. Hvis ellers det har været serviceret efter forskrifterne med olie for hver km. 30.000 og olie og filter for hver km. 60.000, så fejler det ingenting !

Det dyreste er kæderne som Norn også skriver, og kr. 10.000 til skift af kæder er endda i underkanten, med mindre du enten kan gøre det selv, eller går til en som Norn. Har lige fået skiftet kæderne i min R32 på 100% kulance hos VW i Flensborg, og kulance-regningen lød på EUR 1900.

Hvis de lamer, så finde en der ikke gør, eller få et godt nedslag og få det lavet. Og skulle du finde en der har gået nogle km. og der ikke larmer i kæden, så kalkuler med at skifte oliepumpen samt den øverste kædestrammer. Så kan du forlænge levetiden for kæderne, og det koster kun 1/10 del af hvad det koster at skifte kæder, glideskinner, strammere mv. ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Møbbe » 26. dec 2008, 12:15

Lige for at supplerer. Rudetræk (de er kendt for at ruderne lige pludselig ryger ned i døren), viskertræk for/bag, rust i sprosserne (dem ved vinduerne) - udover disse (+ dem der allerede er nævnt) er der ikke meget at komme efter - dejligt vogn, bare husk priserne er raslet ned, så du må ikke betale det helt vilde for den!!

Har set enkelt der tror de kan få i omegnen af 200k for en 00èr med over 140k på tælleren, og der er godt nok i overkanten IMO!


Kimb skrev:Det er en rigtig fin bil. Du skal selvfølgelig være opmærksom på de sædvanlige Golf IV fejl. Bagrudevisermotor der er utæt, lås i bagklap, "rust" omkring selve håndtaget til at åbne bagklappen, hvis den har climatronic, så SKAL begge ventilatorer køre når den står på AUTO, bærearmsbøsninger i for, selve låsekassen i førerdør der dør micro-switchen så loftslyset ikke tænder når dør åbnes, så skal du selvfølgelig være opmærksom på om motoren støjer i kæderne. Den skal være varm, og så hvis du giver den en lidt forhøjet tomgang 1500 omdrejninger så må der ikke komme en metallisk-raslen fra motoren i venstre side ! ;)

Så er der sikkert et par andre småfejl, som Golf IV´eren også lider af jeg har glemt, men der må andre lige supplere. Alt i alt er en Golf IV en rigtig god bil, og den er skruet rigtig godt sammen, og den har ingen rust-problemer som en Golf III, da den er galvaniseret. Har selv både en GTI TDI (150 Hk) og en R32. Jeg er rigtig glad for dem begge ! ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 26. dec 2008, 16:36

Okay. Den jeg har kigget på har det hele Navi, FIS, klimatronic, læder regnsensor osv. Den har altså det hele. Den har kørt ca. 160000km og fra 2000. Det er en jeg skal hente i tyskland og skal gi ca. 70000,- Hvad mener i er en fair pris for sådan en med det udstyr ? Og er der nogen der ved hvad de koster i afgift ?

Allan T
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:50
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sweden
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Allan T » 26. dec 2008, 16:51

Min mor på 60 har en :D , hun har haft den i 2½ år. Til dato ingen fejl eller nogen andet, køre perfekt. Minder meget om en go cart.
2010 Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG R-Line 4Motion

Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 26. dec 2008, 17:03

Hehhe :D jamen det er jeg da glad for at høre.. Gider ikke ha en bil jeg skal reparerer på hele tiden..

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Kimb » 26. dec 2008, 17:24

Den sidste der er taget hjem iflg. http://www.skat.dk" onclick="window.open(this.href);return false; er d. 07.08.2008, og den har kørt ca. det samme som den du har kig på, og der har køber betalt kr. 105.000 i afgift. Så regn med ca. kr. 100.000. Så kan du kun blive positiv overrasket ! ;) Afgiften er sikkert lavere end kr. 100.000, men regn med ca. kr. 100k.
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 26. dec 2008, 17:28

Ja okay.. Jeg har tjekket på Skats udregner og den de bruger inde på bilpriser og begge kommer frem til ca. 87000,- Men syns bare det er "billigt" når man tænker på hvilken bil man får for pengene..

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af The Micktrix / Dk » 26. dec 2008, 17:44

Tror heller ik du kommer op på 100 kilo. Nærmer de 85 kilo. De er faldet rigtig meget i pris, så det skal nok passe. Kig på en 1.8 T i dag, du kan jo få dem smit i nakken efter hånden.

V6 har en fed lyd, lækker gearkasse med de 6 pinde og så lige 4 hjuls trækket som gør den lidt sjov og køre i. Står bare fast hehe :)

Tjek om bagtøjet er hel tæt. Har en gang skildt en af. Hvor alle koplings pladerne skulle ud osv. Det var sq godt nok et bøvl. Men ellers sjov bil til pengen.
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Rasmus M
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21. aug 2008, 21:15
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Rasmus M » 26. dec 2008, 17:49

Ja de er efterhånden meget billige. Ja jeg kan heller ikke rigtig se nogen negative ting ved sådan en V6 4motion. Det skulle lige være hvis den var skrøbelig og havde mange fejl. Men det lyder som om det er en god stabil bil som bare skal serviceres rigtigt og passes godt på. Man får meget bil for pengene mht. motor, drivlinie og udstyr. Og så ser den jo godt ud.

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Spg. ang køb af Golf 4 V6 4-Motion

Indlæg af Kimb » 26. dec 2008, 20:27

Det eneste negative er hvis du kører mange kilometer. Så bliver du træt af at skulle fylde benzin på den hele tiden. I bedste fald går den 10 km/l. Kan du leve med det, SÅ GO FOR IT !!!! :D :D :D

Det er s.. en lækker bil !! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"