Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Mike H » 21. maj 2014, 09:53

Har nu tjekket 4 biler herinde fra (hatchbacks) - inkl. min egen - og de står alle som stc. på https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... nfls=false (se side 2 - Tekniske oplysninger.

Har kigget på bilbasen - og der er rigtig mange Golf6 uden karroseritype. Der er tilgengæld også 1 som star korrekt (AF46021). Tjek gerne min - AM60485.

Er der nogle der kan give en god forklaring på det?
Jeg studsede over det, da jeg I weekenden fik min nye forsikrinspolice hvor der stod Stc/MPV??? Alka henviste til SKAT's registering...

Det syntes jeg da lyder som noget hø... enig?
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af AU-R8 » 21. maj 2014, 10:05

Der er voldsomt mange fejl derinde.
Så det ved alle forhandlere jo nok.
Du får det ikke rettet.
Måske med et syn som du selv betaler.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Mike H » 21. maj 2014, 10:11

Det started med at min registeringsattest viser noget andet km/l end det VW siger på deres hjemmeside.
Heldigvis er det samme afgiftsgruppe. Men min bil står reg. til 0,5 km/l mindre end VW DK's hjemmeside siger.

Håber ikke man får forsikringsproblemer - hvis taksator kommer ud til en forsikret "stc" som så er en hatchback.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Anders D » 21. maj 2014, 10:11

Jeg havde en Octavia for nogle år tilbage der kortvarigt havde været firmabil før mit ejerskab, og den havde på registreringsattesten et levn omkring "registreret til udlejning og eller taxakørsel" eller noget i den stil. Et opkald til SKAT endte med at jeg fik en ny registreringsattest (ikke omregistrering med nye plader) hvor det var ændret til privat kørsel.

Jeg opdagede det egentlig fordi mit forsikringsselskab stejlede lidt.

Brugeravatar
Needspeed
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Needspeed » 21. maj 2014, 13:28

Mike H skrev:Det started med at min registeringsattest viser noget andet km/l end det VW siger på deres hjemmeside.
Heldigvis er det samme afgiftsgruppe. Men min bil står reg. til 0,5 km/l mindre end VW DK's hjemmeside siger.

Håber ikke man får forsikringsproblemer - hvis taksator kommer ud til en forsikret "stc" som så er en hatchback.

Min Golf IV 1,9TDI var på registreringsattesten forsynet med 185 hk, selvom det kun er en 101 Hk TDI.

Jeg sendte skat en mail, hvori jeg forklarede fejlen og at jeg havde været ved VW for at få det bekræftet. Fik svar dagen efter, at fejlen vil blive rettet inden for 2 uger og at jeg ville få tilsendt en ny registreringsattest med de korrekte oplysninger.

Min forsikring mente nemlig at det var en R32, og at jeg så skulle betale forsikring der efter..

Med den nye registreringsattest, var der ingen problemer i at få den rette forsikring.
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Mike H » 21. maj 2014, 13:51

Needspeed skrev: Min Golf IV 1,9TDI var på registreringsattesten forsynet med 185 hk, selvom det kun er en 101 Hk TDI.

Jeg sendte skat en mail, hvori jeg forklarede fejlen og at jeg havde været ved VW for at få det bekræftet. Fik svar dagen efter, at fejlen vil blive rettet inden for 2 uger og at jeg ville få tilsendt en ny registreringsattest med de korrekte oplysninger.

Min forsikring mente nemlig at det var en R32, og at jeg så skulle betale forsikring der efter..

Med den nye registreringsattest, var der ingen problemer i at få den rette forsikring.
Ok - tak. Kan jeg jo prøve. Tænker bare på hvor alle disse fejldata kommer fra? Er det når forhandleren registrerer bilen at der laves fejl - eller er det noget med stamdata som har sin oprindelse hos importøren. Kan godt forstå det I dit tilfælde... en R32 er nok en noget anden pris en 101 HK TDI. Nu er min forhandler så igang med at få ændret data - for min 1.4 TSI ACT er registreret med 0.5 km/l for lidt... jeg tænkte bare at det evt. kunne være forskel på stc. og hatchback. Men det lader ikke til at være tilfældet. Syntes bare det er noget hø at data kvalitet er så mega ringe, særligt når de ret faktisk bruges til noget nu - forskringsdata, ejerafgift og tilrådighed for public søgninger.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Needspeed
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 9. dec 2009, 17:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Needspeed » 21. maj 2014, 16:27

Mike H skrev:
Needspeed skrev: Min Golf IV 1,9TDI var på registreringsattesten forsynet med 185 hk, selvom det kun er en 101 Hk TDI.

Jeg sendte skat en mail, hvori jeg forklarede fejlen og at jeg havde været ved VW for at få det bekræftet. Fik svar dagen efter, at fejlen vil blive rettet inden for 2 uger og at jeg ville få tilsendt en ny registreringsattest med de korrekte oplysninger.

Min forsikring mente nemlig at det var en R32, og at jeg så skulle betale forsikring der efter..

Med den nye registreringsattest, var der ingen problemer i at få den rette forsikring.
Ok - tak. Kan jeg jo prøve. Tænker bare på hvor alle disse fejldata kommer fra? Er det når forhandleren registrerer bilen at der laves fejl - eller er det noget med stamdata som har sin oprindelse hos importøren. Kan godt forstå det I dit tilfælde... en R32 er nok en noget anden pris en 101 HK TDI. Nu er min forhandler så igang med at få ændret data - for min 1.4 TSI ACT er registreret med 0.5 km/l for lidt... jeg tænkte bare at det evt. kunne være forskel på stc. og hatchback. Men det lader ikke til at være tilfældet. Syntes bare det er noget hø at data kvalitet er så mega ringe, særligt når de ret faktisk bruges til noget nu - forskringsdata, ejerafgift og tilrådighed for public søgninger.

Min gamle vogn er blevet importeret på et tidspunkt.
Så det må være synsmanden der har toldsynet den, der har klokket det.
Ved helt nye biler, der må det være et andet sted fejlen opstår.
Aka. Stefan
Kører i en Golf IV TDI Variant
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Kevinff » 21. maj 2014, 18:31

De ved ikke altid hvad de laver inde hos Skat. Mine svigerforældre købte en golf plus 2,0 TDI på et tidspunkt og da de så får registrerings attesten ser de at den er registreret som en 1,9 og kører kortere på literen end den er oplyst til så de ringer ind og får det ændret med det resultat at der ligger 2 registrerings attest på bilen den dag i dag. Gad vide om de får fingeren ud en dag inde hos Skat.

BenderOne
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 21. jun 2013, 17:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af BenderOne » 21. maj 2014, 20:39

Hvem siger det er SKAT som laver fejl?

Importøren står selv for at give bilen korrekt betegnelse og type mm., og da det nye motorregister er elektronisk, gør SKAT faktisk ikke så meget, da det meste kører af sig selv - baseret på data fra importørerne.

Ved toldsyn (importbil, brugt) er det dog synshallen som skal oprette bilen i motorregister, og alt efter om det er A eller B holdet på job den dag i synshallen, så afhænger kvaliteten af denne manuelle indtastning voldsomt!

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Kevinff » 21. maj 2014, 21:55

BenderOne skrev:Hvem siger det er SKAT som laver fejl?

Importøren står selv for at give bilen korrekt betegnelse og type mm., og da det nye motorregister er elektronisk, gør SKAT faktisk ikke så meget, da det meste kører af sig selv - baseret på data fra importørerne.

Ved toldsyn (importbil, brugt) er det dog synshallen som skal oprette bilen i motorregister, og alt efter om det er A eller B holdet på job den dag i synshallen, så afhænger kvaliteten af denne manuelle indtastning voldsomt!
Det er en importbil jeg omtaler og hvis man har ringet til skat og gjort dem opmærksomme på problemet og de har sendt en ny attest men den gamle er samtidig stadig gyldig hvem er det så der sover i timen?

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Villanyi » 21. maj 2014, 22:10

Det er importøren der står for at videresende data til SKAT, når det omhandler en ny bil.....
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Alle Golf7 registreret som Stationcar hos SKAT?

Indlæg af Mike H » 23. maj 2014, 12:52

Micki har nu skaffet mig svar på mit problem.

I andre får lige forklaringen også... så ved I hvorfor hatchbacken bliver tryllet om til en stc. når det gælder registreringer.

"Har fået dette svar fra importøren:

Hej

Bilen er en Golf Highline 1,4 TSI o.s.v. som der også står på reg.attest mener jeg. Fabrikken afleverer på COC et felt som hedder AC for karosseri type, og dette betyder at karosseri er en stationcar, fordi bilen opfylder i EU sammenhæng mål til en stationcar.
Vi må ikke lave om på officielle dokumenter, så derfor står der sådan. Bilen skal køre 20,8 da det er en 5 dørs udgave. Vi synes også det er noget misvisende men kan ikke ændre hvad EU bestemmer der skal stå i de forskellige felter.

Hvis din kunde vil have en uddybende forklaring må han gerne ringe til mig: +45 43 28 81 11"


Og VW skriver så fejlagtigt, at min Golf kører 21,3 km/l på deres 1-pager brochure. Der mangler så en korrektion, for det er åbenbart 3-d udgaven. 5-d går kun 20,8 på papiret (som det så også står I den komplete brochure inkl. bemærkning nr.9).

Jeg kontakter ihvert fald lige mit forsikringsselskab og oplyser at de gerne må bemærke at bilen er en hatchback... men at fabrikken og EU syntes at det mere er en stc.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"