Så var det slut med 2,0 tdi VAG bil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
bertelsen1
Nyt medlem
Indlæg: 197
Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Så var det slut med 2,0 tdi VAG bil

Indlæg af bertelsen1 » 25. maj 2014, 20:26

Hej,

Så blev det afsked med Octaviaen.

Den gjorde det rigtig godt må man sige..

193000km siden ny i 2008 og udover alm. service er der skiftet en turbotryksregulator til 700kr. en tandempumpe til 3500kr. samt bremser hele vejen rundt én gang..

Jeg kan kun anbefale denne bil, som dog til tider opfører sig mærkeligt motormæssigt.
Men man lærer den at kende og hvis nu der er andre der for nylig har købt et køretøj magen til eller med samme motor og som oplever mærkelige symptomer som jeg gjorde, så læs lige her..

Bilen "nykker" lidt ved ca. 15-1600 omdr. - Giv den en røvfuld gas på motorvej eller lign. Sørg for at den får lov at køre ved min, 3200 omdr. i 3, eller 4, gear over et langt stræk (min. 5 km). BILEN SKAL VÆRE DRIFTSVARM!
Det virkede på min - altid!
Bemærk at bilen ikke behøver at blive høvlet op i flere omdr. end 3500 omdr.!!Giv den en gang servicerens en gang imellem på fuld tank halvvejs til service.
Dette kan også gøres forebyggende. Hvis du alligevel er på langtur, så sørg for at bilen får lidt gas op gennem gearene og hold den lidt på de 32-3300 omdr.

Blot min erfaring med en lidt udskældt 2,0 tdi motor.
Måske har jeg været heldig, men den trak som en hest fra ny til afleveringen i sidste uge.

Mvh.
Skoda Octavia 2,0 tdi dpf combi '08

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"