Overvejer Q7, vejledning søges

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af kristian » 29. maj 2014, 00:26

Ja køb en Q 7!
Touareg 3,0TDI
Aalborg

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ThomasS » 29. maj 2014, 08:30

Det er godt der er konsensus omkring Q7'eren, den virker både billig i drift og kører langt på literen, helt perfekt, til gengæld glemmer man at der er heste med på slæb når man kører.

Hvad med en A4 / A6 med en 3.0? Er de ligeså dyre i drift?

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af mortenmol » 29. maj 2014, 08:58

Jeg var selv på udkig efter en 4x4 for 10 mdr siden.
Jeg endte med at købe en Land Rover Discovery 3, da jeg synes det er den mest tidsløse af dem rent design mæssigt. Og jeg fik mest bil med færrest km for pengene.
Bilen har nogle meget klassiske fejl, heldigvis er der nogle rigtig gode foraer i England hvor der er hjælp at hente, det meste kan man faktisk klare selv.
Jeg har indtil videre skiftet generator (komplet sæt med special værktøj etc fra England for 2700, guide til det på forummet), EGR ventilen er en klassik fejl på den, så de er deaktiveret sammen med en tuning fra Landberg.
Derudover har jeg opgraderet bremserne da de alligevel var slidte, til 380mm skiver med 6 stemplede kaliber fra en 2010 Range rover sport.
Den har fået lidt udvendige modifikationer, som 20* fælge med grove dæk og 2014 Discovery 4 baglygter og ser efterhånden super fed ud.

Den bruger formentligt mere brændstof end Q7'eren.
Men jeg tror den er billigere i dele, specielt når man bestiller fra England. Nye skiver og klodser for til 1100 kr incl forsendelse til std. bremserne.
Hos en LR specialist i DK (LRparts) koster et service ca 6k inkl moms, det er da ok.

Jeg er overbevist om den sagtens kan trække en heste trailer. Har hid til kun haft en båd på ca. 1000 kg og noget families campingvogn på 1100-1200 kr efter den, og det kunne man knapt mærke.

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ThomasS » 29. maj 2014, 09:06

mortenmol skrev:Jeg var selv på udkig efter en 4x4 for 10 mdr siden.
Jeg endte med at købe en Land Rover Discovery 3, da jeg synes det er den mest tidsløse af dem rent design mæssigt. Og jeg fik mest bil med færrest km for pengene.
Bilen har nogle meget klassiske fejl, heldigvis er der nogle rigtig gode foraer i England hvor der er hjælp at hente, det meste kan man faktisk klare selv.
Jeg har indtil videre skiftet generator (komplet sæt med special værktøj etc fra England for 2700, guide til det på forummet), EGR ventilen er en klassik fejl på den, så de er deaktiveret sammen med en tuning fra Landberg.
Derudover har jeg opgraderet bremserne da de alligevel var slidte, til 380mm skiver med 6 stemplede kaliber fra en 2010 Range rover sport.
Den har fået lidt udvendige modifikationer, som 20* fælge med grove dæk og 2014 Discovery 4 baglygter og ser efterhånden super fed ud.

Den bruger formentligt mere brændstof end Q7'eren.
Men jeg tror den er billigere i dele, specielt når man bestiller fra England. Nye skiver og klodser for til 1100 kr incl forsendelse til std. bremserne.
Hos en LR specialist i DK (LRparts) koster et service ca 6k inkl moms, det er da ok.

Jeg er overbevist om den sagtens kan trække en heste trailer. Har hid til kun haft en båd på ca. 1000 kg og noget families campingvogn på 1100-1200 kr efter den, og det kunne man knapt mærke.
Er det den 2,7 Liters? Hvad giver en omgang landberg på sådan en maskine?

Jeg har faktisk kigget lidt på Discovery, det er oss en rigtig fin maskine.

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af mortenmol » 29. maj 2014, 09:16

ThomasS skrev:
mortenmol skrev:Jeg var selv på udkig efter en 4x4 for 10 mdr siden.
Jeg endte med at købe en Land Rover Discovery 3, da jeg synes det er den mest tidsløse af dem rent design mæssigt. Og jeg fik mest bil med færrest km for pengene.
Bilen har nogle meget klassiske fejl, heldigvis er der nogle rigtig gode foraer i England hvor der er hjælp at hente, det meste kan man faktisk klare selv.
Jeg har indtil videre skiftet generator (komplet sæt med special værktøj etc fra England for 2700, guide til det på forummet), EGR ventilen er en klassik fejl på den, så de er deaktiveret sammen med en tuning fra Landberg.
Derudover har jeg opgraderet bremserne da de alligevel var slidte, til 380mm skiver med 6 stemplede kaliber fra en 2010 Range rover sport.
Den har fået lidt udvendige modifikationer, som 20* fælge med grove dæk og 2014 Discovery 4 baglygter og ser efterhånden super fed ud.

Den bruger formentligt mere brændstof end Q7'eren.
Men jeg tror den er billigere i dele, specielt når man bestiller fra England. Nye skiver og klodser for til 1100 kr incl forsendelse til std. bremserne.
Hos en LR specialist i DK (LRparts) koster et service ca 6k inkl moms, det er da ok.

Jeg er overbevist om den sagtens kan trække en heste trailer. Har hid til kun haft en båd på ca. 1000 kg og noget families campingvogn på 1100-1200 kr efter den, og det kunne man knapt mærke.
Er det den 2,7 Liters? Hvad giver en omgang landberg på sådan en maskine?

Jeg har faktisk kigget lidt på Discovery, det er oss en rigtig fin maskine.
Ja en 2.7 TDV6, omkring 230-40 hk og 540 nm, så stadig ingen racerbil, men den trækker rigtig fint og kører omkring 210 nu. Men skal man ligge og køre hurtigt i den, skal man som minimum opgradere til de lidt større bremser:
http://www.advancedfactors.co.uk/010a-d ... 2034-p.asp

Jeg var så heldig at finde en 1 ejers, der havde kørt 75.000 km til fornuftige penge.

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ThomasS » 29. maj 2014, 19:49

Nu er der prøvet passat og Q7. Det bliver nok passaten. Hvad siger folket til dsg i forhold til meget trailertræk?

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af Martin1986 » 29. maj 2014, 19:58

ThomasS skrev:Nu er der prøvet passat og Q7. Det bliver nok passaten. Hvad siger folket til dsg i forhold til meget trailertræk?
H orfor passat over Q7? :shock:
Nuværende bil: BMW F11 530D

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ThomasS » 29. maj 2014, 20:05

Fordi den kører godt, spækket med udstyr, 2012 model.
Fordi jeg sparer 1500-2000 om måneden i afgift, olie og forsikring.

Det det jeg fortæller migselv i hvert fald :lol:

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ABT » 29. maj 2014, 21:44

ThomasS skrev:Nu er der prøvet passat og Q7. Det bliver nok passaten. Hvad siger folket til dsg i forhold til meget trailertræk?
DSG og en tung hestevogn, bliver nok aldrig en go kombination.. :|
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af CULT » 29. maj 2014, 22:04

Så længe det en dsg6 ville jeg ikke være nervøs for det. Man skal huske at det meget stille kørsel når man kører med kød scootere så det bilver ikke belastet så meget som hvis man tosser rundt med en tung campingevogn
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer Q7, vejledning søges

Indlæg af ThomasS » 29. maj 2014, 23:02

CULT skrev:Så længe det en dsg6 ville jeg ikke være nervøs for det. Man skal huske at det meget stille kørsel når man kører med kød scootere så det bilver ikke belastet så meget som hvis man tosser rundt med en tung campingevogn
Det er vist oss rygterne ude i hesteverdenen, DSG6 skulle gå godt med rolig kørsel. Det bliver i hvert fald nok et forsøg værd, så ser vi om det ender med og blive dyrere end og have en Q7.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"