1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
- KBAndersen
- Nyt medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 12 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Har nu prøvet og holde øje med hvordan ATC virker på min bil.
Kort sagt: Perfekt.
Ved gearskifte slår den slår den 2 cylindermode fra med det samme inden næste gear sættes ind.
Når som helst den er i 2 cylinder mode og der gives gas, slår det fra. Uden tøven.
Der er en svag uro i 2 cylinderdrift. Ikke irriterende på nogen måde.
Kort sagt: Perfekt.
Ved gearskifte slår den slår den 2 cylindermode fra med det samme inden næste gear sættes ind.
Når som helst den er i 2 cylinder mode og der gives gas, slår det fra. Uden tøven.
Der er en svag uro i 2 cylinderdrift. Ikke irriterende på nogen måde.
Mvh
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Har du noteret dig hvilke situationer ACT er aktivt ???KBAndersen skrev:Har nu prøvet og holde øje med hvordan ATC virker på min bil.
Kort sagt: Perfekt.
.
Da jeg fik min var den meget aktiv når man kørte 35-40 km/t hvilket gav lidt rystelser da bilen ikke helt var med på det.
Fik senere opdateret mit software til nyeste version, som rykkede området op til at være mere aktivt ved alm. bykørsel omkring 50 km/t...
Faktisk giver det langt mere mening og fungerer bedre...
Eneste tidspunkt jeg oplever noget uro er hvis jeg bruge fartbegrænseren og med den rammer det område hvor den er lige ved at skifte så kan den godt virke noget urolig i sin motorgang...
Men har man prøvet en af de nye 3 cylindrede sparegrise som f.eks. Polo TDI Bluemotion, synes jeg faktisk at ACT kører noget bedre på 2 Cyl end de klarer på 3 når man altså følger Gearskifte indikatoren
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 Tsi Act - Erfaringer Med Act
mike, det er selvfølgelig meget ærgerligt at du ikke er glad for din bil. Og jeg håber da at du en dag finder en løsning. Men når det er sagt, synes jeg også du skal huske på at dit problem er i din bil, dvs en golf 7 med act. Det er nok værd at fokusere på, da biler er meget forskellige. Som teknikeren siger om passaten, så er gearkasse, ophæng, støddæmpere og i det hele taget bilen/karos meget forskelligt og rystelser vil føles meget forskelligt. Jeg forstår du er træt af din bil, men det virker langt fra til at være et generelt problem med act (selvom man altid kan finde lidelsesfælder). Så jeg synes du skal være obs på ikke at få det til at lyde som om det er alle vw act der er noget møj.mike h skrev:..................vi kommer så og skal prøve en reference bil... Selv om det jo reelt er omsonst eftersom han erkender problematikken, det er så en ny passat med 150 hk versionen... Den kører meget bedre og kun med få vibration. Teknikker forklarer at motoren, affjedring og gearkasse jo ikke er helt ens ... Særligt gearkasse er helt anderledes og er lagt ud til mere komfortabelt kørsel i passaten.........
Personligt har jeg selv rigtig positive oplevelser med den nye passat 150hk med act. Kører super. Ingen rystelser. Så tal generelt om din bils problemer med act og undlad at kalde det et generelt vw act problem. Jeg skriver dette da jeg efter at have læst hele dit indlæg, fik indtrykket af at det var al vw act der er noget skidt. Og det er jo slet ikke tilfældet.
Tak
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Hvis jeg læser Mikes indlæg korrekt, så tror jeg at frustrationen lige så meget går på at VW bare er ligeglade og lader ham i stikken med en helt ny bil der åbenlyst har en defekt.
Venlig hilsen Bo
Venlig hilsen Bo
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 Tsi Act - Erfaringer Med Act
Bo, det tror jeg du har ret i. Men som jeg læser det, synes jeg at vw og smc er gået meget langt og har gjort alt. Det er jo ingen påviste fejl. Der er rystelser og ting der føles unormalt, men det er subjektivt.
Jeg havde for et par år siden, en audi a6 3.0 tdi quatro fra 2009. Den rystede når jeg kørte 120-140. Jeg fik tjekket alt, dæk, fælge, styretøj, støddæmper, gaerkasse, alt både på audi værksteder, og andreværksteder med specialister. Alle som kørte i bilen, kunne mærke rystelserne, men konstateringen til sidst var at biler består at så mange dele, at der nogle gange opstår ting som ikke kan fikses, da man ikke kan forklare hvad der præcist udløser problemet.
I mikes tilfælde er det nok act som starter problemet, men det forstærkes formentlig af andre faktorer, da der ingen fejl er på act. Møj irriterende, men nok ikke til at løse. Sådan er livet desværre. Nothing is perfect. Men som tidligere ejer af min audi, kan jeg sagtens forstå mikes frustration.
Min løsning var at sælge bilen.
Jeg havde for et par år siden, en audi a6 3.0 tdi quatro fra 2009. Den rystede når jeg kørte 120-140. Jeg fik tjekket alt, dæk, fælge, styretøj, støddæmper, gaerkasse, alt både på audi værksteder, og andreværksteder med specialister. Alle som kørte i bilen, kunne mærke rystelserne, men konstateringen til sidst var at biler består at så mange dele, at der nogle gange opstår ting som ikke kan fikses, da man ikke kan forklare hvad der præcist udløser problemet.
I mikes tilfælde er det nok act som starter problemet, men det forstærkes formentlig af andre faktorer, da der ingen fejl er på act. Møj irriterende, men nok ikke til at løse. Sådan er livet desværre. Nothing is perfect. Men som tidligere ejer af min audi, kan jeg sagtens forstå mikes frustration.
Min løsning var at sælge bilen.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Ville du acceptere dette ved en fabriksny bil til lige over 400.000 kr?Pete55 skrev:Der er rystelser
Nu ved jeg ikke - hvorfra du har, at forhandler og SMC har gjort meget - for mig bevendt, så har de "kun" testkørt og søgt I deres computer for at finde en løsning. Ikke en eneste komponent er skiftet - og det vil de heller ikke. Hvorfor må stå hen I det uvisse - nu når det godt kan se at der er en del vibrationer. At "undskylde" sig med at sådan fungerer produktet er for mig at se bare at gemme sig bag en uvished om hvordan det reelt løses.
Jeg er da glad for at andre syntes godt om deres ACT.
Men jeg er personlig dybt dybt skuffet over produktet. Det lever overhoved ikke op til mine forventninger - rent sagt, så gør den min hverdag med bilen til et helvede. At jeg er fustreret og utilfreds med forhandleren og SMC håber og forstår jeg du kan acceptere. De siger mit produkt intet fejler - men indrømmer dog at vibrationerne er ret voldsomme I min bil.
Jeg henviser til at VW beskriver dette produkt I announcer og produktbeskrivelse som "vibrationsfri" og "fuldstændig umærkbart" skifte fra 2 til 4 cylindre (og omvendt). Det kan godt være andre har fået sådan et produkt - men det har jeg langt fra. At man desuden sender TPI'er ud med korrektioner - fortæller jo bare at der faktisk er produkter med "uhensigtheder", og det løses ikke ved de nuværende tiltag kan jeg sige.
At SMC teknikker åbenlyst siger at "man kan jo ikke skrive I annoncen at der er risiko for en del vibrationer" er jo lige nøjagtig sandheden.. der holdes oplysninger tilbage om at der ligger en risiko ved dette produkt som ofte ødelægger enhver kørsel I bilen. Det har jeg vel lov at skrive herinde på et åbent forum - at der er nogle der oplever dette produkt som noget være møg.
Nu må vi se hvad der sker - men jeg kan godt læse at forhandler og importør ikke ønsker at afhjælpe min mangel ved produktet (læs - give et vibrationsfrit produkt). Er også klar over at de vil nægte at tage produktet retur som følge af produktet er mangelfuldt (for så skal de tage hundred af biler retur I verden). Men heldigvis bakker min bil-organisation mig op... så nu må vi se.... sagen er ihvert fald ikke slut endnu.. nok nærmere lige begyndt.
Senest rettet af Mike H 11. feb 2015, 19:19, rettet i alt 1 gang.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Nu har jeg jo prøvet din bil Mike. Og sådan som de andre med ACT beskriver deres bil og at de er glade for deres som gør præcis som den skal.
Det er også præcis sådan jeg oplevede at din er. Mange gange da du gav mig lov at prøve din mærkede du ting hvor den skiftede fra 4 ned til kun 2 cylindere som jeg overhovedet ikke opdagede. Så må konkludere du har en meget fintfølende sædemuskel.
Ikke at det er en dårlig ting. Det er ikke sådan jeg mener med det jeg skriver. Men som vi også snakkede om den dag så tror jeg det mere ligger i at du har dannet dig et billede af hvordan bilen skal være i hovedet i stedet for hvordan VW rent faktisk har bygget den.
Lidt vibrationer vil jo aldrig kunne undgås uanset hvor mikroskopiske de måtte være når en 4 cylinder motor skyder kun på de 2 yderste cylindere og ikke på midten. eksplosioner i begge sider af blokken vil jo selvfølgelig gøre at der er et kraftigere tryk ned på de 2 cylindere end de to i midten der "bare følger med".
Det er også præcis sådan jeg oplevede at din er. Mange gange da du gav mig lov at prøve din mærkede du ting hvor den skiftede fra 4 ned til kun 2 cylindere som jeg overhovedet ikke opdagede. Så må konkludere du har en meget fintfølende sædemuskel.
Ikke at det er en dårlig ting. Det er ikke sådan jeg mener med det jeg skriver. Men som vi også snakkede om den dag så tror jeg det mere ligger i at du har dannet dig et billede af hvordan bilen skal være i hovedet i stedet for hvordan VW rent faktisk har bygget den.
Lidt vibrationer vil jo aldrig kunne undgås uanset hvor mikroskopiske de måtte være når en 4 cylinder motor skyder kun på de 2 yderste cylindere og ikke på midten. eksplosioner i begge sider af blokken vil jo selvfølgelig gøre at der er et kraftigere tryk ned på de 2 cylindere end de to i midten der "bare følger med".
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Ja, Martin. Jeg er nok mere fint følende end dig. Men jeg er ikke den eneste der finder produktet ikke lever op til forventningerne (og hvordan VW beskriver produktet).
Det kan godt være at du ikke har nogle problemer med at mærke "sejtræk" vibrationerne - men personligt er jeg dødtræt af det. Som jeg kunne forstå kører du nok også lidt mere friskt end jeg - altså ved højere omdrejninger.
Men - faktisk ser jeg frem til hård frost - for her er ACT langt mindre aktiv. Og jeg har konstateret at motoren uden ACT er lækker og harmonisk (når man ikke har disse vibrationer).
Så det kan godt være at vi er forskelige som personer - hvor vi har vores grænse for hvad vi mener er irritabelt og ej.
Nu prøvede jeg jo en tilsvarende bil, som min, inden jeg købte den. Og her var der ingen hop fra motor ved cylinderskift. Der var heller ingen vibrationer. Så jeg tror at systemet mærkes forskellig fra bil til bil. Jeg ved godt at din også har vibrationer. Men du oplever det jo ikke på samme måde som mig ved meget bykørsel, hvor man kører en del I de lave gear (her er vibrationerne mere mærkbart end ved højere gear og landevej/motorvejs hastighed).
Min anke er, at havde jeg vidst at produktet fungerede på denne måde.. ja, så havde jeg aldrig sagt ja til tilvalget. Og det bunder jo I så fald ud I at VW ikke oplyser godt nok om risiko'en for vibrationer fra motoren. Man kan være heldig at det virker perfekt - og man kan være uheldig som mig (og her accepterer nogle bare mere end andre). Så - skal VW fortælle om risikoen? Ja, ifølge FDM juristen...
Det kan godt være at du ikke har nogle problemer med at mærke "sejtræk" vibrationerne - men personligt er jeg dødtræt af det. Som jeg kunne forstå kører du nok også lidt mere friskt end jeg - altså ved højere omdrejninger.
Men - faktisk ser jeg frem til hård frost - for her er ACT langt mindre aktiv. Og jeg har konstateret at motoren uden ACT er lækker og harmonisk (når man ikke har disse vibrationer).
Så det kan godt være at vi er forskelige som personer - hvor vi har vores grænse for hvad vi mener er irritabelt og ej.
Nu prøvede jeg jo en tilsvarende bil, som min, inden jeg købte den. Og her var der ingen hop fra motor ved cylinderskift. Der var heller ingen vibrationer. Så jeg tror at systemet mærkes forskellig fra bil til bil. Jeg ved godt at din også har vibrationer. Men du oplever det jo ikke på samme måde som mig ved meget bykørsel, hvor man kører en del I de lave gear (her er vibrationerne mere mærkbart end ved højere gear og landevej/motorvejs hastighed).
Min anke er, at havde jeg vidst at produktet fungerede på denne måde.. ja, så havde jeg aldrig sagt ja til tilvalget. Og det bunder jo I så fald ud I at VW ikke oplyser godt nok om risiko'en for vibrationer fra motoren. Man kan være heldig at det virker perfekt - og man kan være uheldig som mig (og her accepterer nogle bare mere end andre). Så - skal VW fortælle om risikoen? Ja, ifølge FDM juristen...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Mike H skrev:Ja, Martin. Jeg er nok mere fint følende end dig. Men jeg er ikke den eneste der finder produktet ikke lever op til forventningerne (og hvordan VW beskriver produktet).
Det kan godt være at du ikke har nogle problemer med at mærke "sejtræk" vibrationerne - men personligt er jeg dødtræt af det. Som jeg kunne forstå kører du nok også lidt mere friskt end jeg - altså ved højere omdrejninger.
Men - faktisk ser jeg frem til hård frost - for her er ACT langt mindre aktiv. Og jeg har konstateret at motoren uden ACT er lækker og harmonisk (når man ikke har disse vibrationer).
Så det kan godt være at vi er forskelige som personer - hvor vi har vores grænse for hvad vi mener er irritabelt og ej.
Nu prøvede jeg jo en tilsvarende bil, som min, inden jeg købte den. Og her var der ingen hop fra motor ved cylinderskift. Der var heller ingen vibrationer. Så jeg tror at systemet mærkes forskellig fra bil til bil. Jeg ved godt at din også har vibrationer. Men du oplever det jo ikke på samme måde som mig ved meget bykørsel, hvor man kører en del I de lave gear (her er vibrationerne mere mærkbart end ved højere gear og landevej/motorvejs hastighed).
Min anke er, at havde jeg vidst at produktet fungerede på denne måde.. ja, så havde jeg aldrig sagt ja til tilvalget. Og det bunder jo I så fald ud I at VW ikke oplyser godt nok om risiko'en for vibrationer fra motoren. Man kan være heldig at det virker perfekt - og man kan være uheldig som mig (og her accepterer nogle bare mere end andre). Så - skal VW fortælle om risikoen? Ja, ifølge FDM juristen...
Burde en god tuner ikke kunne få ACT til at forblive inaktiv. ?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Jo (måske) - men så bortfalder motorgarantien.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Min bil blev tunet da den var 6 mrd.Mike H skrev:Jo (måske) - men så bortfalder motorgarantien.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bilMike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Den kører satme også godt. Og Mike har ikke været nærrig med at sætte krydser.LKA63 skrev:Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enormeLKA63 skrev:Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bilMike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak
Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Mike H skrev:Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enormeLKA63 skrev:Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bilMike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak
Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170
Kan se at man i Tyskland frit kan vælge ACT fra, både med og uden DSG.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Mike har jo også tilkøbt ACT. Da det er extraudstyr på Golf 7.Charlimike skrev:Kan se at man i Tyskland frit kan vælge ACT fra, både med og uden DSG.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Da jeg købte var det tilvalg - til 8.000 kr.
Slut sidste år kom den så med 150 hk (+10 ifht min) - og så kan man kun få med ACT ... Prisen steg så 16.000 så vidt jeg husker. Så 10 hk koster 8.000 kr
Slut sidste år kom den så med 150 hk (+10 ifht min) - og så kan man kun få med ACT ... Prisen steg så 16.000 så vidt jeg husker. Så 10 hk koster 8.000 kr
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Tak for svaret. Jeg undersøger markedet og du fortsætter din kamp med vw. En trist og kedelig oplevelse når man nu har investeret i sin drømmebilMike H skrev:Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enormeLKA63 skrev:Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bilMike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.
Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak
Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Tja. Jeg har bare en anden forudsætning for hvordan ACT skal virke end det den gør på min bil. Jeg tror at system virker inden for ret store tollerence grænser på forskellige bil og så som Martin siger, lægger nogle kører mere mærke til motorgang end andre. Jeg ved bare at jeg ikke er tilfreds. Men andre kan jo godt mene det ikke påvirker dem. Ja, surt med ens "drømmebil" som nærmest bliver en ond drøm .
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!
Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen
Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
DSG eller manuel.vw4ever skrev:Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!
Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
ManuelLKA63 skrev:DSG eller manuel.vw4ever skrev:Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!
Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
Jeg prøvede også en Passat med SMC teknikeren. Og det kunne mærkes i den - dog slet ikke så meget som i min Golf. Undervogn er blødere og der er ret kraftig støj og vibrationsdæmpning i Passat. Så det bliver nok aldrig irriterende i sådan en stor vogn.
Jeg prøvede også en Passat med SMC teknikeren. Og det kunne mærkes i den - dog slet ikke så meget som i min Golf. Undervogn er blødere og der er ret kraftig støj og vibrationsdæmpning i Passat. Så det bliver nok aldrig irriterende i sådan en stor vogn.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Faldt over en bil artikkel på Jyllandsposten med testkørsel af den nye Passat 1.4 TSI 150hk ACT.
Bemærk deres kommentar omkring bykørsel og motoren.
http://jyllands-posten.dk/livsstil/bile ... ny-Passat/
Skal så sige at det er 4 x værre I en Golf kontra en Passat - for Passaten er lagt bedre støj og stød dæmpet. SMC stilled op med en tilsvarende Passat som referencebil til min. Og deres egen teknikker kunne kun sig at min observationer var korrekte efter han havde testet Passat'en over 1 weekend.
Jeg kører iøvrigt selv nærmest 100% bykørsel... har bla. kun kørt knap 8.000 km siden Maj 2014.
Til dem der ikke gider læse hele artiklen - er det følgende beskrivelse jeg klart kan bekræfte og lidt til:
"Den nye teknologi har det dog bedst ved en bestemt kørestil, nemlig ved lange stræk, hvor fartpiloten eksempelvis kan sættes til. I byer og på omfartsveje flimrer mellem to og fire cylindre, og vi blev aldrig rigtigt dus med systemet, der genererer små, irriterende vibrationer, når vi kører på to cylindre. Det er i virkeligheden også den eneste reelle anke ved testbilen, der er letkørt som få andre i firmaklassen takket være godt mekanisk sammenspil og et let og præcist styretøj."
Bemærk deres kommentar omkring bykørsel og motoren.
http://jyllands-posten.dk/livsstil/bile ... ny-Passat/
Skal så sige at det er 4 x værre I en Golf kontra en Passat - for Passaten er lagt bedre støj og stød dæmpet. SMC stilled op med en tilsvarende Passat som referencebil til min. Og deres egen teknikker kunne kun sig at min observationer var korrekte efter han havde testet Passat'en over 1 weekend.
Jeg kører iøvrigt selv nærmest 100% bykørsel... har bla. kun kørt knap 8.000 km siden Maj 2014.
Til dem der ikke gider læse hele artiklen - er det følgende beskrivelse jeg klart kan bekræfte og lidt til:
"Den nye teknologi har det dog bedst ved en bestemt kørestil, nemlig ved lange stræk, hvor fartpiloten eksempelvis kan sættes til. I byer og på omfartsveje flimrer mellem to og fire cylindre, og vi blev aldrig rigtigt dus med systemet, der genererer små, irriterende vibrationer, når vi kører på to cylindre. Det er i virkeligheden også den eneste reelle anke ved testbilen, der er letkørt som få andre i firmaklassen takket være godt mekanisk sammenspil og et let og præcist styretøj."
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Motoren skulle da nødig ryste ved 1700 rpm...Pete55 skrev:40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Velkommen til den nye verden af febrilske gearskiftindikatorer, sejtrækkende motorer, slidte dualmass svinghjul og tilsodede motorer. Alt sammen resultat af den her jagt på km/l.Pete55 skrev:40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Jeg kan forstå hvis der stod 1200 rpm, men ved 1700 har motoren maks moment, så den skulle sgu nødig hverken ryste eller sejtrække ved 1700...Sprint20 skrev:Velkommen til den nye verden af febrilske gearskiftindikatorer, sejtrækkende motorer, slidte dualmass svinghjul og tilsodede motorer. Alt sammen resultat af den her jagt på km/l.Pete55 skrev:40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 347
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:06
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Synes nu at min Golf kører ret stabilt med det? Selv når den kører med 12-1500 omdrejninger
Mvh
Jesper Jensen
Jesper Jensen