1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af KBAndersen » 30. jan 2015, 08:05

Har nu prøvet og holde øje med hvordan ATC virker på min bil.
Kort sagt: Perfekt.
Ved gearskifte slår den slår den 2 cylindermode fra med det samme inden næste gear sættes ind.
Når som helst den er i 2 cylinder mode og der gives gas, slår det fra. Uden tøven.
Der er en svag uro i 2 cylinderdrift. Ikke irriterende på nogen måde.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af farouche » 30. jan 2015, 08:21

KBAndersen skrev:Har nu prøvet og holde øje med hvordan ATC virker på min bil.
Kort sagt: Perfekt.
.
Har du noteret dig hvilke situationer ACT er aktivt ???

Da jeg fik min var den meget aktiv når man kørte 35-40 km/t hvilket gav lidt rystelser da bilen ikke helt var med på det.

Fik senere opdateret mit software til nyeste version, som rykkede området op til at være mere aktivt ved alm. bykørsel omkring 50 km/t...

Faktisk giver det langt mere mening og fungerer bedre...

Eneste tidspunkt jeg oplever noget uro er hvis jeg bruge fartbegrænseren og med den rammer det område hvor den er lige ved at skifte så kan den godt virke noget urolig i sin motorgang...

Men har man prøvet en af de nye 3 cylindrede sparegrise som f.eks. Polo TDI Bluemotion, synes jeg faktisk at ACT kører noget bedre på 2 Cyl end de klarer på 3 når man altså følger Gearskifte indikatoren :)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Pete55
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 Tsi Act - Erfaringer Med Act

Indlæg af Pete55 » 2. feb 2015, 21:53

mike h skrev:..................vi kommer så og skal prøve en reference bil... Selv om det jo reelt er omsonst eftersom han erkender problematikken, det er så en ny passat med 150 hk versionen... Den kører meget bedre og kun med få vibration. Teknikker forklarer at motoren, affjedring og gearkasse jo ikke er helt ens ... Særligt gearkasse er helt anderledes og er lagt ud til mere komfortabelt kørsel i passaten.........
mike, det er selvfølgelig meget ærgerligt at du ikke er glad for din bil. Og jeg håber da at du en dag finder en løsning. Men når det er sagt, synes jeg også du skal huske på at dit problem er i din bil, dvs en golf 7 med act. Det er nok værd at fokusere på, da biler er meget forskellige. Som teknikeren siger om passaten, så er gearkasse, ophæng, støddæmpere og i det hele taget bilen/karos meget forskelligt og rystelser vil føles meget forskelligt. Jeg forstår du er træt af din bil, men det virker langt fra til at være et generelt problem med act (selvom man altid kan finde lidelsesfælder). Så jeg synes du skal være obs på ikke at få det til at lyde som om det er alle vw act der er noget møj.
Personligt har jeg selv rigtig positive oplevelser med den nye passat 150hk med act. Kører super. Ingen rystelser. Så tal generelt om din bils problemer med act :) og undlad at kalde det et generelt vw act problem. Jeg skriver dette da jeg efter at have læst hele dit indlæg, fik indtrykket af at det var al vw act der er noget skidt. Og det er jo slet ikke tilfældet.
Tak

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Bopjensen » 3. feb 2015, 07:58

Hvis jeg læser Mikes indlæg korrekt, så tror jeg at frustrationen lige så meget går på at VW bare er ligeglade og lader ham i stikken med en helt ny bil der åbenlyst har en defekt.

Venlig hilsen Bo

Pete55
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 Tsi Act - Erfaringer Med Act

Indlæg af Pete55 » 3. feb 2015, 08:23

Bo, det tror jeg du har ret i. Men som jeg læser det, synes jeg at vw og smc er gået meget langt og har gjort alt. Det er jo ingen påviste fejl. Der er rystelser og ting der føles unormalt, men det er subjektivt.
Jeg havde for et par år siden, en audi a6 3.0 tdi quatro fra 2009. Den rystede når jeg kørte 120-140. Jeg fik tjekket alt, dæk, fælge, styretøj, støddæmper, gaerkasse, alt :) både på audi værksteder, og andreværksteder med specialister. Alle som kørte i bilen, kunne mærke rystelserne, men konstateringen til sidst var at biler består at så mange dele, at der nogle gange opstår ting som ikke kan fikses, da man ikke kan forklare hvad der præcist udløser problemet.
I mikes tilfælde er det nok act som starter problemet, men det forstærkes formentlig af andre faktorer, da der ingen fejl er på act. Møj irriterende, men nok ikke til at løse. Sådan er livet desværre. Nothing is perfect. Men som tidligere ejer af min audi, kan jeg sagtens forstå mikes frustration.
Min løsning var at sælge bilen. :shock:

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 11. feb 2015, 19:17

Pete55 skrev:Der er rystelser
Ville du acceptere dette ved en fabriksny bil til lige over 400.000 kr?

Nu ved jeg ikke - hvorfra du har, at forhandler og SMC har gjort meget - for mig bevendt, så har de "kun" testkørt og søgt I deres computer for at finde en løsning. Ikke en eneste komponent er skiftet - og det vil de heller ikke. Hvorfor må stå hen I det uvisse - nu når det godt kan se at der er en del vibrationer. At "undskylde" sig med at sådan fungerer produktet er for mig at se bare at gemme sig bag en uvished om hvordan det reelt løses.

Jeg er da glad for at andre syntes godt om deres ACT.
Men jeg er personlig dybt dybt skuffet over produktet. Det lever overhoved ikke op til mine forventninger - rent sagt, så gør den min hverdag med bilen til et helvede. At jeg er fustreret og utilfreds med forhandleren og SMC håber og forstår jeg du kan acceptere. De siger mit produkt intet fejler - men indrømmer dog at vibrationerne er ret voldsomme I min bil.
Jeg henviser til at VW beskriver dette produkt I announcer og produktbeskrivelse som "vibrationsfri" og "fuldstændig umærkbart" skifte fra 2 til 4 cylindre (og omvendt). Det kan godt være andre har fået sådan et produkt - men det har jeg langt fra. At man desuden sender TPI'er ud med korrektioner - fortæller jo bare at der faktisk er produkter med "uhensigtheder", og det løses ikke ved de nuværende tiltag kan jeg sige.
At SMC teknikker åbenlyst siger at "man kan jo ikke skrive I annoncen at der er risiko for en del vibrationer" er jo lige nøjagtig sandheden.. der holdes oplysninger tilbage om at der ligger en risiko ved dette produkt som ofte ødelægger enhver kørsel I bilen. Det har jeg vel lov at skrive herinde på et åbent forum - at der er nogle der oplever dette produkt som noget være møg.
Nu må vi se hvad der sker - men jeg kan godt læse at forhandler og importør ikke ønsker at afhjælpe min mangel ved produktet (læs - give et vibrationsfrit produkt). Er også klar over at de vil nægte at tage produktet retur som følge af produktet er mangelfuldt (for så skal de tage hundred af biler retur I verden). Men heldigvis bakker min bil-organisation mig op... så nu må vi se.... sagen er ihvert fald ikke slut endnu.. nok nærmere lige begyndt.
Senest rettet af Mike H 11. feb 2015, 19:19, rettet i alt 1 gang.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 11. feb 2015, 20:30

Nu har jeg jo prøvet din bil Mike. Og sådan som de andre med ACT beskriver deres bil og at de er glade for deres som gør præcis som den skal.

Det er også præcis sådan jeg oplevede at din er. Mange gange da du gav mig lov at prøve din mærkede du ting hvor den skiftede fra 4 ned til kun 2 cylindere som jeg overhovedet ikke opdagede. Så må konkludere du har en meget fintfølende sædemuskel. ;)

Ikke at det er en dårlig ting. Det er ikke sådan jeg mener med det jeg skriver. Men som vi også snakkede om den dag så tror jeg det mere ligger i at du har dannet dig et billede af hvordan bilen skal være i hovedet i stedet for hvordan VW rent faktisk har bygget den.

Lidt vibrationer vil jo aldrig kunne undgås uanset hvor mikroskopiske de måtte være når en 4 cylinder motor skyder kun på de 2 yderste cylindere og ikke på midten. eksplosioner i begge sider af blokken vil jo selvfølgelig gøre at der er et kraftigere tryk ned på de 2 cylindere end de to i midten der "bare følger med".
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 12. feb 2015, 09:07

Ja, Martin. Jeg er nok mere fint følende end dig. Men jeg er ikke den eneste der finder produktet ikke lever op til forventningerne (og hvordan VW beskriver produktet).
Det kan godt være at du ikke har nogle problemer med at mærke "sejtræk" vibrationerne - men personligt er jeg dødtræt af det. Som jeg kunne forstå kører du nok også lidt mere friskt end jeg - altså ved højere omdrejninger.

Men - faktisk ser jeg frem til hård frost - for her er ACT langt mindre aktiv. Og jeg har konstateret at motoren uden ACT er lækker og harmonisk (når man ikke har disse vibrationer).
Så det kan godt være at vi er forskelige som personer - hvor vi har vores grænse for hvad vi mener er irritabelt og ej.
Nu prøvede jeg jo en tilsvarende bil, som min, inden jeg købte den. Og her var der ingen hop fra motor ved cylinderskift. Der var heller ingen vibrationer. Så jeg tror at systemet mærkes forskellig fra bil til bil. Jeg ved godt at din også har vibrationer. Men du oplever det jo ikke på samme måde som mig ved meget bykørsel, hvor man kører en del I de lave gear (her er vibrationerne mere mærkbart end ved højere gear og landevej/motorvejs hastighed).
Min anke er, at havde jeg vidst at produktet fungerede på denne måde.. ja, så havde jeg aldrig sagt ja til tilvalget. Og det bunder jo I så fald ud I at VW ikke oplyser godt nok om risiko'en for vibrationer fra motoren. Man kan være heldig at det virker perfekt - og man kan være uheldig som mig (og her accepterer nogle bare mere end andre). Så - skal VW fortælle om risikoen? Ja, ifølge FDM juristen...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Charlimike » 12. feb 2015, 16:23

Mike H skrev:Ja, Martin. Jeg er nok mere fint følende end dig. Men jeg er ikke den eneste der finder produktet ikke lever op til forventningerne (og hvordan VW beskriver produktet).
Det kan godt være at du ikke har nogle problemer med at mærke "sejtræk" vibrationerne - men personligt er jeg dødtræt af det. Som jeg kunne forstå kører du nok også lidt mere friskt end jeg - altså ved højere omdrejninger.

Men - faktisk ser jeg frem til hård frost - for her er ACT langt mindre aktiv. Og jeg har konstateret at motoren uden ACT er lækker og harmonisk (når man ikke har disse vibrationer).
Så det kan godt være at vi er forskelige som personer - hvor vi har vores grænse for hvad vi mener er irritabelt og ej.
Nu prøvede jeg jo en tilsvarende bil, som min, inden jeg købte den. Og her var der ingen hop fra motor ved cylinderskift. Der var heller ingen vibrationer. Så jeg tror at systemet mærkes forskellig fra bil til bil. Jeg ved godt at din også har vibrationer. Men du oplever det jo ikke på samme måde som mig ved meget bykørsel, hvor man kører en del I de lave gear (her er vibrationerne mere mærkbart end ved højere gear og landevej/motorvejs hastighed).
Min anke er, at havde jeg vidst at produktet fungerede på denne måde.. ja, så havde jeg aldrig sagt ja til tilvalget. Og det bunder jo I så fald ud I at VW ikke oplyser godt nok om risiko'en for vibrationer fra motoren. Man kan være heldig at det virker perfekt - og man kan være uheldig som mig (og her accepterer nogle bare mere end andre). Så - skal VW fortælle om risikoen? Ja, ifølge FDM juristen...

Burde en god tuner ikke kunne få ACT til at forblive inaktiv. ?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 12. feb 2015, 22:12

Jo (måske) - men så bortfalder motorgarantien.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Charlimike » 12. feb 2015, 22:30

Mike H skrev:Jo (måske) - men så bortfalder motorgarantien.
Min bil blev tunet da den var 6 mrd.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 13. feb 2015, 10:35

Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.

Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LKA63 » 13. feb 2015, 14:44

Mike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.

Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil ;)
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 13. feb 2015, 14:53

LKA63 skrev:Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil ;)
Den kører satme også godt. Og Mike har ikke været nærrig med at sætte krydser. :)
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 13. feb 2015, 16:10

LKA63 skrev:
Mike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.

Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil ;)
Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enorme :shock: :cry:
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak :P

Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Charlimike » 13. feb 2015, 23:40

Mike H skrev:
LKA63 skrev:
Mike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.

Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil ;)
Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enorme :shock: :cry:
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak :P

Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170

Kan se at man i Tyskland frit kan vælge ACT fra, både med og uden DSG.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 14. feb 2015, 00:36

Charlimike skrev:Kan se at man i Tyskland frit kan vælge ACT fra, både med og uden DSG.
Mike har jo også tilkøbt ACT. Da det er extraudstyr på Golf 7.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 14. feb 2015, 00:51

Da jeg købte var det tilvalg - til 8.000 kr.
Slut sidste år kom den så med 150 hk (+10 ifht min) - og så kan man kun få med ACT ... Prisen steg så 16.000 så vidt jeg husker. Så 10 hk koster 8.000 kr :shock: :?
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LKA63 » 14. feb 2015, 07:39

Mike H skrev:
LKA63 skrev:
Mike H skrev:Nu vil jeg helst ikke pille ved den lige nu - da FDM hjælper mig med at redegøre for min ACT anke.
Men det kunne sagtens blive en tuning senere - for at kunne minimere vibrationerne ellers kunne det blive til et salg af bilen... Men jeg er umiddelbart færdig med fabriksnye VW'er.

Er nok lige så meget interesseret I - om man I motorstyringen kan frakoble systemet. Forhandler og fabrik vil ikke - men det betyder jo ikke at man ikke kan.
Hvis du vil sælge - så kontakt lige mig først. Trænger til ny bil ;)
Det vil jeg lige sove på... jeg har jo overvejet en del gange at skille mig af med dyret... ud over min umiddelbare misbehag ved ACT er bilen super lækker og jeg er glad for alt andet ved bilen. Men det tror jeg også jeg har skrevet herinde. Du kunne jo kigge på om en bil mangen til mig var noget for dig - og give mig en pb... så kigge jeg på hvad niveau priserne ligger i. Den har jo ikke kørt så langt - men afskrivningerne på ekstraudstyr er jo til gengæld kolo-enorme :shock: :cry:
Ingen DSG og igen radar på fartpilot... ellers er der alt det sjove i dyrt udstyr - inkl. oryx hvid lak :P

Her er lidt billeder og info http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=94170
Tak for svaret. Jeg undersøger markedet og du fortsætter din kamp med vw. En trist og kedelig oplevelse når man nu har investeret i sin drømmebil :|
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 14. feb 2015, 09:38

Tja. Jeg har bare en anden forudsætning for hvordan ACT skal virke end det den gør på min bil. Jeg tror at system virker inden for ret store tollerence grænser på forskellige bil og så som Martin siger, lægger nogle kører mere mærke til motorgang end andre. Jeg ved bare at jeg ikke er tilfreds. Men andre kan jo godt mene det ikke påvirker dem. Ja, surt med ens "drømmebil" som nærmest bliver en ond drøm :cry: .
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af vw4ever » 14. feb 2015, 20:06

Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!

Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LKA63 » 14. feb 2015, 20:21

vw4ever skrev:Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!

Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen :)
DSG eller manuel.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af vw4ever » 14. feb 2015, 20:52

LKA63 skrev:
vw4ever skrev:Har nu haft min passat i en god måneds tid, må indrømme at hvis der ikke var en lampe til at fortælle hvornår den går på 2 cyl, så ville jeg ikke vide det!

Mærker i hvert fald intet! Og jeg går ellers for at være lidt pernippen :)
DSG eller manuel.
Manuel ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 15. feb 2015, 13:38

Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
Jeg prøvede også en Passat med SMC teknikeren. Og det kunne mærkes i den - dog slet ikke så meget som i min Golf. Undervogn er blødere og der er ret kraftig støj og vibrationsdæmpning i Passat. Så det bliver nok aldrig irriterende i sådan en stor vogn.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 26. feb 2015, 17:50

Faldt over en bil artikkel på Jyllandsposten med testkørsel af den nye Passat 1.4 TSI 150hk ACT.
Bemærk deres kommentar omkring bykørsel og motoren.
http://jyllands-posten.dk/livsstil/bile ... ny-Passat/
Skal så sige at det er 4 x værre I en Golf kontra en Passat - for Passaten er lagt bedre støj og stød dæmpet. SMC stilled op med en tilsvarende Passat som referencebil til min. Og deres egen teknikker kunne kun sig at min observationer var korrekte efter han havde testet Passat'en over 1 weekend.
Jeg kører iøvrigt selv nærmest 100% bykørsel... har bla. kun kørt knap 8.000 km siden Maj 2014.

Til dem der ikke gider læse hele artiklen - er det følgende beskrivelse jeg klart kan bekræfte og lidt til:
"Den nye teknologi har det dog bedst ved en bestemt kørestil, nemlig ved lange stræk, hvor fartpiloten eksempelvis kan sættes til. I byer og på omfartsveje flimrer mellem to og fire cylindre, og vi blev aldrig rigtigt dus med systemet, der genererer små, irriterende vibrationer, når vi kører på to cylindre. Det er i virkeligheden også den eneste reelle anke ved testbilen, der er letkørt som få andre i firmaklassen takket være godt mekanisk sammenspil og et let og præcist styretøj."
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Pete55
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 2. feb 2015, 21:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Pete55 » 9. mar 2015, 21:32

Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 9. mar 2015, 21:36

Pete55 skrev:
Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....
Motoren skulle da nødig ryste ved 1700 rpm...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Sprint20 » 9. mar 2015, 21:50

Pete55 skrev:
Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....
Velkommen til den nye verden af febrilske gearskiftindikatorer, sejtrækkende motorer, slidte dualmass svinghjul og tilsodede motorer. Alt sammen resultat af den her jagt på km/l. :)
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 9. mar 2015, 22:02

Sprint20 skrev:
Pete55 skrev:
Mike H skrev:Prøv at køre i 3. med ca. 1700 omdr. og omkring 40-45 km/T - få ACT til at koble ind og giv så langsomt gas uden ACT frakobler... Så rusker det fra motor ...
40-45 km/t i 3. gear.......?? Der ryster de fleste biler da, ved så lav hastighed....brug 2. gear....
Velkommen til den nye verden af febrilske gearskiftindikatorer, sejtrækkende motorer, slidte dualmass svinghjul og tilsodede motorer. Alt sammen resultat af den her jagt på km/l. :)
Jeg kan forstå hvis der stod 1200 rpm, men ved 1700 har motoren maks moment, så den skulle sgu nødig hverken ryste eller sejtrække ved 1700...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jesper Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Jesper Jensen » 10. mar 2015, 06:27

Synes nu at min Golf kører ret stabilt med det? Selv når den kører med 12-1500 omdrejninger
Mvh
Jesper Jensen

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"