1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 10. mar 2015, 06:52

GranTurismo skrev:Jeg kan forstå hvis der stod 1200 rpm, men ved 1700 har motoren maks moment, så den skulle sgu nødig hverken ryste eller sejtrække ved 1700...
Nu tro jeg vi endnu engang har nået derud hvor din mekaniske viden for længst er sluppet op.

Vi ka vel godt blive enige om at ACT kun slår til mår motoren bruger under 100 Nm?
Så er det svært at både køre på 2 cylindere under 100 Nm og at bruge de maximale 250 Nm på en gang.

At du kører på de antal omdrejninger hvor motoren KAN yde max moment er ikke det samme som at den gør det hele tiden. Det betyder du har mulighed for at bruge det hvis det bliber nødvendigt. Altså når du træder speederen i bund.

(P.S. Lige en sidenote... Så betyder GT (uden I) Grand Touring og ikke Gran Turismo (som det går NÅR der er et I på)
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2015, 19:31

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Jeg kan forstå hvis der stod 1200 rpm, men ved 1700 har motoren maks moment, så den skulle sgu nødig hverken ryste eller sejtrække ved 1700...
Nu tro jeg vi endnu engang har nået derud hvor din mekaniske viden for længst er sluppet op.

Vi ka vel godt blive enige om at ACT kun slår til mår motoren bruger under 100 Nm?
Så er det svært at både køre på 2 cylindere under 100 Nm og at bruge de maximale 250 Nm på en gang.

At du kører på de antal omdrejninger hvor motoren KAN yde max moment er ikke det samme som at den gør det hele tiden. Det betyder du har mulighed for at bruge det hvis det bliber nødvendigt. Altså når du træder speederen i bund.

(P.S. Lige en sidenote... Så betyder GT (uden I) Grand Touring og ikke Gran Turismo (som det går NÅR der er et I på)
Tror du misforstår pointen, Martin. Når motoren har maks moment ved 1700 rpm så betyder det at der er fuld tryk på turboen og så skal en bil altså ikke hakke eller ryste i de omdrejningstal, medmindre der er noget galt. Og i den henseende er det egentlig underordnet at ACT kun er aktiv mellem 25 og 100 Nm...

Grand Touring er iøvrigt engelsk og Gran Turismo er italiensk. Det betyder det samme.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 10. mar 2015, 19:42

GranTurismo skrev:Tror du misforstår pointen, Martin. Når motoren har maks moment ved 1700 rpm så betyder det at der er fuld tryk på turboen og så skal en bil altså ikke hakke eller ryste i de omdrejningstal, medmindre der er noget galt. Og i den henseende er det egentlig underordnet at ACT kun er aktiv mellem 25 og 100 Nm...
Så du mener at motoren kører med fuldt ladetryk bare du rammer 1700 omdr??? Det gør den altså ikke... Turboen laver kun ladetryk når der er brug for det... Og det er der minimalt når motoren yder under 100 Nm.

Ellers ville turboen da være konstant rødglødende.

Det er jo derfor der sidder en Wastegate der leder udstødningsgassen uden om turbinen på en Turbo så ikke den konstant laver tryk.
Billede
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2015, 19:48

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Tror du misforstår pointen, Martin. Når motoren har maks moment ved 1700 rpm så betyder det at der er fuld tryk på turboen og så skal en bil altså ikke hakke eller ryste i de omdrejningstal, medmindre der er noget galt. Og i den henseende er det egentlig underordnet at ACT kun er aktiv mellem 25 og 100 Nm...
Så du mener at motoren kører med fuldt ladetryk bare du rammer 1700 omdr??? Det gør den altså ikke... Turboen laver kun ladetryk når der er brug for det... Og det er der minimalt når motoren yder under 100 Nm.

Ellers ville turboen da være konstant rødglødende.

Det er jo derfor der sidder en Wastegate der leder udstødningsgassen uden om turbinen på en Turbo så ikke den konstant laver tryk.
Billede
Så potentielt fuld tryk på turboen da, hvis du vil fluekneppe.

Det ændrer ikke ved, at motoren ikke burde hakke og ryste ved 1700 rpm (eller rettere ryste eller hakke mere end man kan forvente ved 2 cylindret drift).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 10. mar 2015, 19:52

GranTurismo skrev:Så potentielt fuld tryk på turboen da, hvis du vil fluekneppe.

Det ændrer ikke ved, at motoren ikke burde hakke og ryste ved 1700 rpm (eller rettere ryste eller hakke mere end man kan forvente ved 2 cylindret drift).
Der er jo ikke noget at fluekneppe... Det ændrer ikke på at du blev ved at sagde den ydede maxmoment og kørte med fuldt ladetryk. Ved max moment og fuld ladetryk ville den ikke ryste nej. Det er kun med ACT slået til, så ved lavt moment og tæt på hvis ikke intet ladetryk.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 10. mar 2015, 20:06

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Så potentielt fuld tryk på turboen da, hvis du vil fluekneppe.

Det ændrer ikke ved, at motoren ikke burde hakke og ryste ved 1700 rpm (eller rettere ryste eller hakke mere end man kan forvente ved 2 cylindret drift).
Der er jo ikke noget at fluekneppe... Det ændrer ikke på at du blev ved at sagde den ydede maxmoment og kørte med fuldt ladetryk. Ved max moment og fuld ladetryk ville den ikke ryste nej. Det er kun med ACT slået til, så ved lavt moment og tæt på hvis ikke intet ladetryk.
Jeg skrev at motoren har max moment ved 1700 rpm. Og det passer vist meget godt iflg opgivelserne (faktsik 1500 rpm).

Og det blev skrevet i forbindelse med en kommentar om sejtrækkende og tilsodede motorer. Da motoren har potentielt max moment i det pågældende omdrejningstal, mener jeg ikke man kan snakke om at sejtrække...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 11. mar 2015, 14:17

Ligegyldigt tryk etc.
Så er fact at motor vibrerer ved de nævnte omdrejninger I ret mange tilfælde. VW/SMC svar er at man da så bare kan køre 2.000 og op efter omdrejning. Jo - men hvis man skal ligge I det niveau lige efter gearskift - så skal motor hives opå på over/omkring 3.000 omdrejning. Og det er altså ret meget I eks. 1. gear.

Og motor giver altså stadig et "hop" når den skifter mellem de 2 modes I mange tilfælde - men ikke hver eneste gang. Det samme med vibrationer "ala" sejtræk - igen I mange tilfælde - men ikke hver eneste gang.
Hoppet kom eks. 9 gange inden for 9 km på vej hjem I går aftes. Det er nok et meget normalt leje - jeg har også prøvet at det slet ikke sker - mens det andre gange er noget mere end 9.
Alle 9 gange kunne jeg mærke det, uden at se på instrumentbræt. Det syntes jeg da ikke kan være rigtigt. Ved godt du er af en anden holdning, Martin. Men prøv du at køre hver dag I bytrafikken I kbh og så få et umotiveret motorhop hver km...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 11. mar 2015, 14:24

Min har ikke lavet sådanne hop, ikke en eneste gang.

Det er sgu godt du har FDM på sagen.

Det undrer mig meget at forhandleren ikke er mere interesseret i at få afhjulpet problemet, for det er da ikke just god reklame for VW.

Har du været i dialog med importøren for at få deres holdning til problemet?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 11. mar 2015, 15:38

GranTurismo skrev:Min har ikke lavet sådanne hop, ikke en eneste gang.

Det er sgu godt du har FDM på sagen.

Det undrer mig meget at forhandleren ikke er mere interesseret i at få afhjulpet problemet, for det er da ikke just god reklame for VW.

Har du været i dialog med importøren for at få deres holdning til problemet?
Importøren har prøvekørt min bil - og stillet med en ny Passat 1.4 TSI med 150 hk til sammenligning... hvilket jeg klart fortalte var æbler og pærer sammenligning. Helt anden opsætning af nærmest alt I en Passat kontra en golf. Teknikker fra importøren bekræftigtede sågar min fejlbeskrivelse som helt korrekt - sådan virker systemet - og det kan de ikke gøre noget ved - han kunne fortælle at de både fra kunder og intern SMC brugere havde fået en del henvendelse på "dårlig motorgang". Teknikkeren havde iøvrigt kørt I samme Passat over en weekend inden vores test - og han sagde at han heller ikke selv ville stille sig tilfreds med den motorgang :shock: :shock: - så han kunne sagtens forstå min reklamation. Men ... de kunne intet stille op - ikke engang skifte dele - for sådan var ACT systemet "designet" :roll: .
Mit svar - hvorfor så reklamere med "vibrationsfri" system... svar: tjaaa man kunne jo ikke skrive at der var vibrationer - det gav jo intet salg :? Så, SMC svarer mig at de intet kan ændre - og systemet fungerer som designet.
Men - FDM kører sagen for mig nu. Jeg vil helst ikke ind på hvad deres skriv går på - men det skal jeg nok fortælle når der sker noget mere.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LeVelsBech » 11. mar 2015, 20:11

Mike du er IKKE tosset, specielt sensitiv, en besværlig kunde etc. Det er systemet
som kan være noget møg!!!

Jeg har haft en Polo BlueGT manuel til låns i 5 dage.... Den hoppede ved gearskift,
den hoppede ved til/fra kobling af ACT.
Og ikke mindst den vibrerede/brummede/sejtrak ved 2 cylinder mode.
Jeg havde ALDRIG kunnet leve med sådan en fætter - ikke med mit
kørselsmønster/kørselsmåde.

Jeg så også haft fornøjelsen af en tilsvarende bil med DSG, og den var
lækker - kunne kun mærke det minimalt ved til/frakobling af ACT. Så stor
stor forskel på de 2 biler. Om det var pga. af DSG ved jeg ikke, men forskel var der.

Og har en kollega som havde en Polo BlueGT manuel til låns ved service af hans bil - han
var ved at blive sindsyg af 2 cylinder mode.

Så det er HELT sikkert at jeg ikke ryger på sådan en ACT ting.

Kører i øjeblikket i en G7 1.4tsi 140hk uden ACT - manuel kasse og DEN kører godt.

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Rdaldlk » 12. mar 2015, 08:35

Det bedste råd jeg kan give Mike er: hen til en dygtig tuner. Væk med 2-cylinder mode. Lav en motoroptimering også. Så vil din glæde ved bilen gå fra 0-100 på ingen tid. Overvej en utune boks, så du kan sætte vognen tilbage til standard ved værkstedsbesøg. Ovenstående et meget billigt Quick-fix i forhold til andre alternativer. Og jeg er sikker på, at du aldrig vil fortryde det.
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Jesper Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:06
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Jesper Jensen » 12. mar 2015, 09:33

Jeg er ikke ret skarp til det VCDS endnu, men jeg synes at jeg så noget ACT derinde - kan man ikke slå det fra?
Mvh
Jesper Jensen

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 12. mar 2015, 10:36

Tak for komments.
Jeg er også parat til at lade en tuner kigge på motorstyring.
MEN - det skal være noget forhandleren/importøren anviser - for jeg vil have at de stadig giver mig en eller anden form for motorgaranti. Har jo tegnet de ekstra 2 års garanti... som jo bla. er tegnet vedr motor.
Men hvis importør/forhandler bare kan gemme sig bag "design vibrationer" - så er de tilkøbte 2 år jo lige til at lukke op og s.... i.

Når juristen er retur fra ferie hos FDM - så kommer hun på banen igen.

Tror jeg laver en tråd herinde om en Tuner kan frakoble ACT - så må de gerne henvende sig - eller bedre - bare hæve indkoblingen til meget højt I omdr. skalaen (så bliver der ikke problemer med registreringen af bilen - da det jo teknisk ikke er frakoblet).

Og ja - LeVelsBech - ved godt hvor god motoren kan være... ved hård frost slår ACT næsten ikke ind... de bedste 10 dage med bilen i min levetid.. men frosten varer desværre ikke ved...
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 13. maj 2015, 17:03

Efter lange og seje forhandlinger - og med FDM's hjælp - ser det ud til at vi (VW Glostrup, SMC og jeg) endelig er nået frem til en løsning, som er tilfredsstillende for alle parter. Jeg er ihvert fald glad.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af JanVil » 13. maj 2015, 17:11

Mike H skrev:Efter lange og seje forhandlinger - og med FDM's hjælp - ser det ud til at vi (VW Glostrup, SMC og jeg) endelig er nået frem til en løsning, som er tilfredsstillende for alle parter. Jeg er ihvert fald glad.
Hvad består denne løsning så af :)
'21 iX3 Charged plus

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LKA63 » 13. maj 2015, 17:43

Lyder som om handlen går tilbage.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 13. maj 2015, 17:54

Jeg kan sige at handlen ikke er gået tilbage.

Men ud over det, så har jeg en aftale med forhandler om at jeg ikke giver yderligere detaljer... ud over at jeg gerne må fortælle at vi har fundet en fornuftig løsning.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Trekster » 13. maj 2015, 18:14

Mike H skrev:Jeg kan sige at handlen ikke er gået tilbage.

Men ud over det, så har jeg en aftale med forhandler om at jeg ikke giver yderligere detaljer... ud over at jeg gerne må fortælle at vi har fundet en fornuftig løsning.
Jeg formoder derfor at de har slået ACT fra på trods af at den officielle linie er at dette teknisk ikke kan lade sig gøre [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Ergo må du naturligvis ikke informere andre kunder om at det kan lade sig gøre [FACE WITH TEARS OF JOY]

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Mike H » 13. maj 2015, 18:21

Haha - nej, ACT bliver ikke koblet fra - det har de strenge ordrer fra fabrikken om ikke at gøre. De siger også det heller ikke kan lade sige gøre.
Der er ikke noget hokus pokus.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af ReneBo » 13. maj 2015, 18:51

Hvis du ikke leverer bilen tilbage, og de ikke kan løse problemet men du er blevet tilfreds.

Så er du vel blevet stillet en pose penge i vente i afslag? :)
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af LAKGT » 29. okt 2015, 22:40

Hvad blev løsningen ?

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mart!n » 29. okt 2015, 23:23

LAKGT skrev:Hvad blev løsningen ?
Du har ikke set han har oprettet en ny Golf 7 1,4 TSI uden ACT???

(Og samtidig også forklaret det?

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=112691
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af West » 26. feb 2016, 00:11

Andre der har oplevet problemer? Går selv i købe tanker og er lidt i tvivl efter at have læst denne tråd
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 26. feb 2016, 01:07

West skrev:Andre der har oplevet problemer? Går selv i købe tanker og er lidt i tvivl efter at have læst denne tråd
Jeg er godt tilfreds med min. En sjælden gang imellem kan jeg mærke et svagt ryk i bilen som et kort lille tryk på bremsen, når den skifter fra 4 til 2 cylindre. Det sker kun på kold motor/gearkasse og er mindre end 1 ud af 100 gange.

Hvis man skulle opleve gene ved systemet, er der tunere som har fundet ud af at deaktivere systemet helt eller delvist. Man kan eksempelvis gøre så ACT kun er aktivt i 5. 6. og 7. gear.

JD i Holland tilbyder det gratis i forbindelse med chiptuning:

http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-act/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af West » 29. feb 2016, 21:19

Jeg siger absolut heller ikke jeg er utilfreds nok nærmere tværtimod. Jeg vidste der var en chance for det kunne mærkes og tror også at grunden til jeg kunne det er fordi jeg var opmærksom på det. Bevidst lod jeg den gå under 40 i 4. Gear med lave omdrejninger og synes ikke jeg kunne mærke rystelser.
Men hvis man vil kan man fornemme det men stadig pænt. Ret overrasket over det er muligt at få det ud af så lille en motor.
Er i tvivl om jeg skal købe denne eller 122 hk som ikke har ACT og så få den lidt højere i heste med en chip. Det er meget svært for 122 hk er noget billigere i indkøb og motoren bag er jo det samme. Så der må grubles lidt
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
mikep
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 6. jan 2011, 15:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af mikep » 29. feb 2016, 21:29

Hvad køre i andre i jeres 1,4 act med dsg

Er lidt skuffet over min Leon , den køre kun omkring 16km/l

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af West » 29. feb 2016, 23:04

mikep skrev:Hvad køre i andre i jeres 1,4 act med dsg

Er lidt skuffet over min Leon , den køre kun omkring 16km/l
Og hvad er den opgivet til? Jeg forventede faktisk kun 15 selvom der står over 20 på den. De tal er jo med de perfekte forhold og specielt at lufttemp. er højere fra start gør olie/motor hurtigere bliver varm og derved ikke bruger det dobbelte benzin.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5576
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af GranTurismo » 29. feb 2016, 23:14

mikep skrev:Hvad køre i andre i jeres 1,4 act med dsg

Er lidt skuffet over min Leon , den køre kun omkring 16km/l
Opgivelserne er jo for landevej, by og blandet land/by. Motorvejskørsel sluger meget mere end opgivelserne så hvis du kører en del på motorvej, synes jeg du kan være nogenlunde tilfreds.

Jeg kører meget bykørsel og en del forholdsvist korte ture. Det ødelægger også den samlede økonomi.

På landevej kører jeg typisk 18-20 km/l (rekord 23,4) ifølge kørecomputeren som viser ½-1 km/l for meget.

På motorvej kører jeg ca. 15-17 km/l ifølge kørecomputeren. Mindre hvis den "sniger" sig over det tilladte.

Esbjerg til Berlin med hyppige accelerationer 110-200 km/t (200 hvor muligt) 13 km/l.
Berlin til Esbjerg med omtrent tilladt hastighed ca. 17,5 km/l.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af Rune_B » 29. feb 2016, 23:22

Har lige kørt 1500 km i sidste uge i min Passat 70% motorvej med 120-140 km/t og 30% med landevej. Tre mennesker i bilen og fuld oppakning.

Der blev ikke kørt øko kørsel og returnerede med et snit på 16,2 km/l i følge kørecomputeren.

Det synes jeg sgu er godkendt i så stor en slæde.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT

Indlæg af aknedude » 2. apr 2016, 09:57

Har her for 2 dage siden fået fjernet ACT på poloen, Det er som at få en ny bil, Den kører for sindsygt nu. og det der er lidt mærkeligt er at den stort set efter 3 dage går det samme på ltr. som med act????? Bilen har fået bedre speeder respons, meget bedre lyd, alt sitren når bilen kører i 2cyl mode er væk. Har fået det fixet hos Cartrends (Watcher) en hyggelig oplevelse, det er ikke sidste gang vi kommer derinde.
Kan stærkt anbefales at bruge ham.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"