VW Passat eller Citroen DS5

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 30. jun 2014, 22:41

jansom skrev:
GaSelle skrev:Arh... De første 6´ere rustede fælt. De nye er ikke så slemme.

Jeg skulle heller ikke have en fransk bil, men DS5 har da 112% mere "personlighed" end en flad PisHat. Så det er jo, om man er til "banjo" eller et stramt (for nogen: kedeligt) design.
Eller en Superb. Men nu er design heldigvis ikke afgørende.
Ta' en Polo til den grimme smag. Jeg synes Superb er federe - ellers havde jeg købt en Passat. Lad være med at trække det ned på det niveau...

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Gubbi » 30. jun 2014, 22:45

Bopjensen skrev:
Gubbi skrev:
DJ_Gran skrev: De ruster bare værre end passat de Mazda 6 der :( Det siger fandme ikke så lidt.


Som jeg skriver, først fra facelift 2014 vil jeg anbefale Insigniaen. Dem har jeg ikke set ruste :) Forgængeren har jeg ikke set så slem som mange VW Passat 3C og Golf 5 modeller. Første udgave af Mazda 6 var slem til at ruste, kender ikke den nye.



Det er vel også næsten kun VW der har præsteret at levere fabriksnye biler der ruster på under 12 måneder i nyere tid.

Jeg synes bare ikke VW er det oplagte valg mere. Skoda gider jeg ikke og de Audier jeg gerne vil have / kan bruge, har jeg ikke råd til.
Det er lidt derfor Jeg kigger i alle retninger. Ville ønske at jeg kunne være i en BMW 3 serie..
Der gik noget galt i dit citat, ser ud til jeg skrev det om garantien mv. :D men ja, en BMW 3 serie er fin. VW skuffer bare på mange punkter efterhånden. Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 30. jun 2014, 22:53

Ha, ha, der tog du lige en lussing for mig :-)

Jeg fik vidst ikke sat markøren rigtigt da jeg skrev fra mobilos.


Kan ikke forstå folk er så sensitive omkring skoda? Jeg synes det er en kedelig spand. Sådan har du det med Passat det er vel ikke anderledes.

Men tilbage til trådens kerne. Hvad skal dem der tidligere har valgt passat vælge nu?

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6252
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af jansom » 30. jun 2014, 22:53

GaSelle skrev:
jansom skrev:
GaSelle skrev:Arh... De første 6´ere rustede fælt. De nye er ikke så slemme.

Jeg skulle heller ikke have en fransk bil, men DS5 har da 112% mere "personlighed" end en flad PisHat. Så det er jo, om man er til "banjo" eller et stramt (for nogen: kedeligt) design.
Eller en Superb. Men nu er design heldigvis ikke afgørende.
Ta' en Polo til den grimme smag. Jeg synes Superb er federe - ellers havde jeg købt en Passat. Lad være med at trække det ned på det niveau...
Er pishat også på det niveau?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af vw4ever » 30. jun 2014, 23:19

GaSelle skrev:
jansom skrev:
GaSelle skrev:Arh... De første 6´ere rustede fælt. De nye er ikke så slemme.

Jeg skulle heller ikke have en fransk bil, men DS5 har da 112% mere "personlighed" end en flad PisHat. Så det er jo, om man er til "banjo" eller et stramt (for nogen: kedeligt) design.
Eller en Superb. Men nu er design heldigvis ikke afgørende.
Ta' en Polo til den grimme smag. Jeg synes Superb er federe - ellers havde jeg købt en Passat. Lad være med at trække det ned på det niveau...
Er flad pishat højere niveau i din optik?

Jeg har en klar mening om Skoda, men jeg kan godt holde den for mig selv :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 06:27

Der er ingen grund til at starte en Skoda vs. Vw igen. -->JEG<-- synes, at Superb er en federe (og ikke mindst mere rummelig) bil til en mere rimelig pris end Passat. Hvis -->JEG<-- synes, at Vw var federe, havde jeg købt en Passat og en Up. Jansom må, uden at indrømme noget, til dels være enig. Ellers ville han vel have en Up, og ikke en Citigo. Og med niveau mente jeg DIT, Jansom. Jeg har overhovedet ikke nævnt Superb i denne sammenhæng. Er du ude i noget "min far kan tæve din far", er du misundelig eller har du bare en dårlig dag? Din kommentar bidrager i hvert fald ikke med andet end en provokation.

Nu gik diskussionen på DS5 vs. Passat, hvor jeg åbenbart skal have hug for, at mene, at DS5 er mere "spændende" (poppet, om man vil) designet. Så prøv da at holde jer til det, i stedet for det personlige fnidder-fnadder. Jeg har sagt før til Jansom, at hvis han virkeligt er så gal på mig, så må han sende en PB - det gælder også for alle andre. Jeg synes stadig, at Passat er kedelig designet (eller, lad os kalde det "konservativt" på BilMagasinets sprog) sammenlignet med DS5. Jeg skal aldrig selv have en fransk bil, men derfor kan man vel godt mene, at designet ser meget fancy ud. Åbenbart bare ikke herinde.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 07:48

Hej

Det var det jeg er ude efter. Ikke så meget DS5, men spørgsmålet er snarere. Hvis man gerne vil have en Passat der ikke er VW/SMC hvor skal man så kigge hen?

Der må være nogle derude der ikke er totalt indoktrinerede der har kørt et andet mærke og tænkt..Hey, den her er også meget fed..

Venlig hilsen Bo

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Kims » 1. jul 2014, 07:57

Bopjensen skrev:Hej

Det var det jeg er ude efter. Ikke så meget DS5, men spørgsmålet er snarere. Hvis man gerne vil have en Passat der ikke er VW/SMC hvor skal man så kigge hen?

Der må være nogle derude der ikke er totalt indoktrinerede der har kørt et andet mærke og tænkt..Hey, den her er også meget fed..

Venlig hilsen Bo
Vi stod lidt i samme problematik da vi skulle skifte Ibizaen ud.
Der var ikke plads til barnevogn og hundebur i den, så vi kiggede efter en Touran.
Men de er sku alt alt for dyre i forhold til hvad man kan få tilsvarende fra Renault.

Så vi endte med og købe en Renault Grand Scenic fra 2011, den kører efter min mening skide godt og tror ikke vi ville have været gladere i en Touran til 100.000kr mere

Ja nok falder de hurtigt i pris, men vi har ikke tænkt os og sælge den efter 1-2 år
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 07:59

Det var også et godt bud, den er noteret.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 08:01

Nu hvor Jan bragte Superb på banen, så vil jeg ikke tøve med, at anbefale sådan en. Det virker også til, at Skodas forhandlere ikke er så arrogante som Vw´s.

Vil du over i noget helt andet, så har min far lige fået den nye Qashqai. Det er også en fin bil, og utvivlsomt af en højere kvalitet end det franske.

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Kims » 1. jul 2014, 08:05

Bopjensen skrev:Det var også et godt bud, den er noteret.
Renault laver jo også stationcars, men Scenic'en er en glimrende bil.

1,5 DCI er opgivet til 20,4 og jeg har kørt 19,5km/l målt på tanken uden er køre med total blød hat.
Det er udemærket når man tænker på størrelsen af bilen
Og med integreret GPS er det rigtig luksus :D

Eneste minus, er placering af kop holderne, men det er ikke noget der kan sætte mit pis i kog
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 08:30

Også et glimrende bud men er Nissan ikke pænt dyr i reservedele.

Tror egentlig også at der er SMC der ødelægger det for VW i min optik.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 09:23

Bopjensen skrev:Også et glimrende bud men er Nissan ikke pænt dyr i reservedele.

Tror egentlig også at der er SMC der ødelægger det for VW i min optik.
Han byttede med en Qashqai 1.5 DCI fra 2008, der havde kørt 217K, da han afleverede den. Udover service fejlede den:

Revnede dieselslanger i motorrum to gange (muligvis pgra. de var sovset ind i undervognsbehandling)?

Døde støddæmpere i bag ved 100K km (der var en fejl i gummiet i toppen af dem, der kom en forbedret udgave)

Venstre hjulleje i for to gange (som ganske rigtigt var lidt dyrt, over en tusse)

Løst varmeskjold over katalysator én gang, og ditto over bagpotten.

Ellers kun olieskift, et batteri (den havde fyr) og et eller to sæt bremser.

Det eneste, der virkede dyrt var som sagt forhjulslejet.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 09:47

Ja, så er det jo også et bud.

Jeg må vidst hellere på rundtur ved diverse forhandlere igen.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 10:02

Han fik den i går, og jeg var lige ude og trille en tur i den. Jeg er ret imponeret over den, specielt det løft, den har fået i kabinen i forhold til forgængeren. Og så har den ret meget udstyr som standard. Bla. Lane Assist, noget udvidet City Emergency Brake, OPS for/bag, stort farvedisplay mellem instrumenterne, ratbetjening af radio/fartpilot/kørecomputer osv. Ydermere er den dæleme støjsvag og ret økonomisk - og man sidder højt.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 10:15

Hvad kostede den?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 10:22

En Qashqai 1.5 DCI Accenta (mellemste niveau) står vist til 316K i listepris. Så dit budget rækker vist til en Tekna (højste niveau) med alt bimmel og bammel :)

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af lars nelsson » 1. jul 2014, 11:04

Der kører sådan en ny Qashqai rundt lokalt nede hos mig.. I Metallic mørke brun. Godt med krom og store fælge. Den er godt nok fin!!
Senest rettet af lars nelsson 2. jul 2014, 07:49, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6252
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af jansom » 1. jul 2014, 19:42

GaSelle skrev:Der er ingen grund til at starte en Skoda vs. Vw igen. -->JEG<-- synes, at Superb er en federe (og ikke mindst mere rummelig) bil til en mere rimelig pris end Passat. Hvis -->JEG<-- synes, at Vw var federe, havde jeg købt en Passat og en Up. Jansom må, uden at indrømme noget, til dels være enig. Ellers ville han vel have en Up, og ikke en Citigo. Og med niveau mente jeg DIT, Jansom. Jeg har overhovedet ikke nævnt Superb i denne sammenhæng. Er du ude i noget "min far kan tæve din far", er du misundelig eller har du bare en dårlig dag? Din kommentar bidrager i hvert fald ikke med andet end en provokation.

Nu gik diskussionen på DS5 vs. Passat, hvor jeg åbenbart skal have hug for, at mene, at DS5 er mere "spændende" (poppet, om man vil) designet. Så prøv da at holde jer til det, i stedet for det personlige fnidder-fnadder. Jeg har sagt før til Jansom, at hvis han virkeligt er så gal på mig, så må han sende en PB - det gælder også for alle andre. Jeg synes stadig, at Passat er kedelig designet (eller, lad os kalde det "konservativt" på BilMagasinets sprog) sammenlignet med DS5. Jeg skal aldrig selv have en fransk bil, men derfor kan man vel godt mene, at designet ser meget fancy ud. Åbenbart bare ikke herinde.
Hvorfor skulle jeg være gal eller misundelig på dig? Så spændende er du altså ikke at jeg gider bruge tid på sådan noget. Selvom det ikke er rart for dig, så vil det klæde dig at indse at du selv begyndte denne tur i karrusellen med din flade pishat kommentar.

Jeg købte en Citigo da det var den jeg kunne få hurtigst leveret, samt at jeg absolut ikke kan lide det sorte pianolak i Up. Kabinen synes jeg er klart pænest i Citigo.


For 350.000 kr kan du rigtig meget fin Audi A4/A6, Superb, Octavia eller Passat. Det vil være at kaste pengene ud af vinduet at bruge så meget på en Citroen eller lign skidt.
Måske du skal kigge på Renault Laguna hvis du absolut vil have noget anderledes. De kommer så vidt jeg ved med Mercedes drivline. motor/automatgearkasse, og er proppet med udstyr.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 1. jul 2014, 21:48

jansom skrev:
GaSelle skrev:Der er ingen grund til at starte en Skoda vs. Vw igen. -->JEG<-- synes, at Superb er en federe (og ikke mindst mere rummelig) bil til en mere rimelig pris end Passat. Hvis -->JEG<-- synes, at Vw var federe, havde jeg købt en Passat og en Up. Jansom må, uden at indrømme noget, til dels være enig. Ellers ville han vel have en Up, og ikke en Citigo. Og med niveau mente jeg DIT, Jansom. Jeg har overhovedet ikke nævnt Superb i denne sammenhæng. Er du ude i noget "min far kan tæve din far", er du misundelig eller har du bare en dårlig dag? Din kommentar bidrager i hvert fald ikke med andet end en provokation.

Nu gik diskussionen på DS5 vs. Passat, hvor jeg åbenbart skal have hug for, at mene, at DS5 er mere "spændende" (poppet, om man vil) designet. Så prøv da at holde jer til det, i stedet for det personlige fnidder-fnadder. Jeg har sagt før til Jansom, at hvis han virkeligt er så gal på mig, så må han sende en PB - det gælder også for alle andre. Jeg synes stadig, at Passat er kedelig designet (eller, lad os kalde det "konservativt" på BilMagasinets sprog) sammenlignet med DS5. Jeg skal aldrig selv have en fransk bil, men derfor kan man vel godt mene, at designet ser meget fancy ud. Åbenbart bare ikke herinde.
Hvorfor skulle jeg være gal eller misundelig på dig? Så spændende er du altså ikke at jeg gider bruge tid på sådan noget. Selvom det ikke er rart for dig, så vil det klæde dig at indse at du selv begyndte denne tur i karrusellen med din flade pishat kommentar.

Jeg købte en Citigo da det var den jeg kunne få hurtigst leveret, samt at jeg absolut ikke kan lide det sorte pianolak i Up. Kabinen synes jeg er klart pænest i Citigo.


For 350.000 kr kan du rigtig meget fin Audi A4/A6, Superb, Octavia eller Passat. Det vil være at kaste pengene ud af vinduet at bruge så meget på en Citroen eller lign skidt.
Måske du skal kigge på Renault Laguna hvis du absolut vil have noget anderledes. De kommer så vidt jeg ved med Mercedes drivline. motor/automatgearkasse, og er proppet med udstyr.
Der er også mange ting, der ville klæde dig - men det hører vist til i en anden tråd end her.

Thumbs up til dig, for trods alt, at anbefale en fransk bil. Den havde jeg ikke set komme.

Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Lindegaard » 1. jul 2014, 21:53

Jansom er jo skabs-frankofil....:-)
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Dikal » 2. jul 2014, 00:22

Bopjensen skrev:Franske biler går selvfølgrlig også i stykker, men der er det jo ligesom forventet :-)
Så kig på en Alfa 159.
Lækker bil, flot design og kører fantastisk.
(Og så er den faktisk ikke så ofte på værkstedet, som de var førhen)
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af larslyn » 2. jul 2014, 06:09

jansom skrev:.
Måske du skal kigge på Renault Laguna hvis du absolut vil have noget anderledes. De kommer så vidt jeg ved med Mercedes drivline. motor/automatgearkasse, og er proppet med udstyr.
til gengæld kan man nu få en B-klasse med Renault's 1.5dci motor og forhjulstræk :lol: den fik godt nok ikke meget ros i den anmeldelse jeg hørte på radio24syv.

når nu tråden er ved at stikke af, den nye Qashqai er i min optik et voldsomt skridt op fra den udgående model hvad angår design, den er sgu blevet helt pæn.
kiggede selv på grand scenic da vi skulle købe i touran-klassen men fravalgte den, da den (ihvertfald i de tidlige årgange af den model der er pt) havde maaaaange problemer med alt omkring diesel motor og elektronik.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Passatg 3c » 2. jul 2014, 07:41

VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
TOE
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15. dec 2010, 11:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af TOE » 2. jul 2014, 08:37

Et godt bud i 350.000 kr klassen kunne jo også være
mercedes CLS:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/2037563
VW Passat B7 1.6TDI variant 2012

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6252
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af jansom » 2. jul 2014, 09:16

TOE skrev:Et godt bud i 350.000 kr klassen kunne jo også være
mercedes CLS:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/2037563
Et godt eksempel på at man kan få så uendeligt meget federe biler end det skrammel der bliver foreslået her.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 2. jul 2014, 09:36

TOE skrev:Et godt bud i 350.000 kr klassen kunne jo også være
mercedes CLS:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... ut/2037563
Ja, den er godt nok også lækker, men bagagerummet bliver for småt.

Grunden til jeg skal af med A3eren, er barnevogn og autostol..

Ellers tror jeg bare jeg skulle køre A3 resten af mit liv, for den passer perfekt til mig.

Venlig hilsen Bo

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 2. jul 2014, 09:54

Hold nu k... jeg er fristet af sådan en ny qashqai.

Man får godt nok meget udstyr med i hatten i forhold til VW.

Lidt underligt at største motor er en 1.6 Diesel med 130hk til sådan en stor bil. Brændstof økonomien er dog fin.

Er der nogen der ved om der er noget at hente på listeprisen?

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af GaSelle » 2. jul 2014, 10:00

Min far fik lidt rabat, men da der blev givet en bil i bytte, er den egentlig rabat jo svær at sige noget om. Dog steg prisen, mens han ventede, da en eller anden sikkerhedspakke blev gjort standard på dem alle, så den fik han noget rabat på. Hans er en 1.5 DCI, og den gør det glimrende, uden dog at være nogen racer. Det virker til, at de kan sælge alt hvad de kan få for tiden, så det er nok ikke de sindssyge rabatter, der er at hente. Men jeg synes, at den er fornuftigt prissat i forvejen.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: VW Passat eller Citroen DS5

Indlæg af Bopjensen » 2. jul 2014, 10:05

Så det er en 110hk?

Har du kørt den?

Hvordan vil du beskrive "oplevelsen" af materialekvaliteten indvendig sammenlignet med en passat b7.

Jeg hader når interriøret rasler eller knirker.

Venlig hilsen Bo

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"