Transporter 140hk og 2t trailer?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 4. jul 2014, 17:18

Er der nogen der har prøvet at trække en tung trailer efter en 140hk transporter? Ved ikke helt om den vil blive for sløv i det nemlig... Den jeg har kigget lidt på er fra 2011 og med dsg.

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af M_Olsen » 4. jul 2014, 17:33

Min bror trækker 2500-2800kg gravemaskine efter sin T6 140 og han klager ikke.

M Olsen.
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Seth-Enoch » 6. jul 2014, 13:47

Det kommer jo an på hvad man vil. Nogen folk kan slet slet ikke affinde sig med "søller" 150hk i en Sprinter, hvor jeg egentligt synes min på job klare de 3500kg + trailer vældig godt.

I min optik er en transporter med 140hk +2000kg trailer et fint setup. Det vil kunne klare de fleste bakker med 90kmt her i DK.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Frederik DH » 6. jul 2014, 18:00

Sælger dem til hverdag og det vrimler ikke ind med klager over den opsætning :) Som de andre skriver er det et fint match.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Peder » 6. jul 2014, 18:06

M_Olsen skrev:Min bror trækker 2500-2800kg gravemaskine efter sin T6 140 og han klager ikke.

M Olsen.
T6? Den er da ikke kommet endnu?
Eller hvilket mærke?
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af M_Olsen » 6. jul 2014, 18:07

Nå men så T5.5

M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 04:04

Takker. Det lyder fornuftigt. Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en 180hk. Men kan nok bedre finde pengene til en brugt 140hk. De er 50-70.000 billigere...

Kristian T
Medlem
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: OEMshop.dk
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Kristian T » 7. jul 2014, 04:16

Hvis det er i underkanten kan de vel også chippes efterfølgende? Med en besparelse på 50-70.000kr burde der da være luft i budgettet til det :)
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 04:44

Kristian T skrev:Hvis det er i underkanten kan de vel også chippes efterfølgende? Med en besparelse på 50-70.000kr burde der da være luft i budgettet til det :)
Det kan der være noget om. Har jeg da også tænkt på.
Det jeg tænkte var at købe en brugt 180hk og så smide så meget i førstegangs ydelse som muligt over 12 måneder, en ny 180hk med en 150.000kr + moms i førstegangs ydelse over 4-5 år eller en 140hk til 150-180.000 + moms og så købe den kontant. Ville allerhelst have en 180hk men kan godt se fornuften i at lortet er betalt...

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Seth-Enoch » 7. jul 2014, 06:34

Du skal nok skifte lidt mere gear i en 140hk kontra en 180hk.

Hvis man kan finde ud af at skifte gear INDEN man når bunden af en bakke, så vil du som nævnt før kunne klare laangt de fleste bakker med mindst 90kmt. Jeg har en 3500kg Sprinter på jobbet med 150hk, med 2500kg trailer kan det begynde at knibe med at holde de 90kmt alle steder, men det er så også et setup på over et tons ekstra kontra det du omtaler, plus den er højere og tager mere vind ind. Men 80kmt kan jeg ikke mindes den er kommet under ret mange gange, andet end hvis man bliver "fanget" bag et eller andet langsomt, som så trækker fra en igen.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 07:38

Seth-Enoch skrev:Du skal nok skifte lidt mere gear i en 140hk kontra en 180hk.

Hvis man kan finde ud af at skifte gear INDEN man når bunden af en bakke, så vil du som nævnt før kunne klare laangt de fleste bakker med mindst 90kmt. Jeg har en 3500kg Sprinter på jobbet med 150hk, med 2500kg trailer kan det begynde at knibe med at holde de 90kmt alle steder, men det er så også et setup på over et tons ekstra kontra det du omtaler, plus den er højere og tager mere vind ind. Men 80kmt kan jeg ikke mindes den er kommet under ret mange gange, andet end hvis man bliver "fanget" bag et eller andet langsomt, som så trækker fra en igen.
Min tanke er egentlig at jeg vil have en med dsg. Og tænker at jeg kører op til GearHuset og får dem til at trylle lidt så den skulle være bedre til at skifte på det rigtige tidspunkt når der er trailer med. Og kortere gearskift. De påstår at de sagtens kan få dem til at kunne holde til at trække trailer...

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Seth-Enoch » 7. jul 2014, 07:52

Gummihest skrev:
Seth-Enoch skrev:Du skal nok skifte lidt mere gear i en 140hk kontra en 180hk.

Hvis man kan finde ud af at skifte gear INDEN man når bunden af en bakke, så vil du som nævnt før kunne klare laangt de fleste bakker med mindst 90kmt. Jeg har en 3500kg Sprinter på jobbet med 150hk, med 2500kg trailer kan det begynde at knibe med at holde de 90kmt alle steder, men det er så også et setup på over et tons ekstra kontra det du omtaler, plus den er højere og tager mere vind ind. Men 80kmt kan jeg ikke mindes den er kommet under ret mange gange, andet end hvis man bliver "fanget" bag et eller andet langsomt, som så trækker fra en igen.
Min tanke er egentlig at jeg vil have en med dsg. Og tænker at jeg kører op til GearHuset og får dem til at trylle lidt så den skulle være bedre til at skifte på det rigtige tidspunkt når der er trailer med. Og kortere gearskift. De påstår at de sagtens kan få dem til at kunne holde til at trække trailer...
DSG i en transporter jo DSG7 med vådkobling, den er rated til 600nm, så den er længe stærk nok :)

Men de biler jeg efterhånden har prøvet med aut. gear og trailer, der skal man alligevel køre i manuel-mode, da den ellers skifter alt alt for meget selv.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 08:43

Seth-Enoch skrev:
Gummihest skrev:
Seth-Enoch skrev:Du skal nok skifte lidt mere gear i en 140hk kontra en 180hk.

Hvis man kan finde ud af at skifte gear INDEN man når bunden af en bakke, så vil du som nævnt før kunne klare laangt de fleste bakker med mindst 90kmt. Jeg har en 3500kg Sprinter på jobbet med 150hk, med 2500kg trailer kan det begynde at knibe med at holde de 90kmt alle steder, men det er så også et setup på over et tons ekstra kontra det du omtaler, plus den er højere og tager mere vind ind. Men 80kmt kan jeg ikke mindes den er kommet under ret mange gange, andet end hvis man bliver "fanget" bag et eller andet langsomt, som så trækker fra en igen.
Min tanke er egentlig at jeg vil have en med dsg. Og tænker at jeg kører op til GearHuset og får dem til at trylle lidt så den skulle være bedre til at skifte på det rigtige tidspunkt når der er trailer med. Og kortere gearskift. De påstår at de sagtens kan få dem til at kunne holde til at trække trailer...
DSG i en transporter jo DSG7 med vådkobling, den er rated til 600nm, så den er længe stærk nok :)

Men de biler jeg efterhånden har prøvet med aut. gear og trailer, der skal man alligevel køre i manuel-mode, da den ellers skifter alt alt for meget selv.
Det er det GearHuset mener de kan fikse... ;)

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Seth-Enoch » 7. jul 2014, 09:12

Så må de fix noget, så den kun gør det når der er trailer på? For ellers vil den da skifte alt for sent når du køre uden trailer? Nå, men jeg er da spændt på at høre resultatet :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 09:17

Seth-Enoch skrev:Så må de fix noget, så den kun gør det når der er trailer på? For ellers vil den da skifte alt for sent når du køre uden trailer? Nå, men jeg er da spændt på at høre resultatet :)
Jeg ved ikke hvordan og hvad de gør. Kan lige høre dem ad og komme med en update når jeg får det ordnet...

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af C-hansen » 7. jul 2014, 09:24

Seth-Enoch skrev:Så må de fix noget, så den kun gør det når der er trailer på? For ellers vil den da skifte alt for sent når du køre uden trailer? Nå, men jeg er da spændt på at høre resultatet :)
Mine forældres A6er med 3.0 tdi motor fortæller selv at den kører med trailer igennem trailer stikket. Men om den skifter gear anderledes har jeg ikke lagt mærke til. Den er også svær at få til at gå død i motoren :mrgreen:

Min egen firma bil som er en Movano :oops: har en knap hvor der står kg på, så ændrer gearkassen selv hvordan den skifter gear så det passer til de 2500 kg den må trække
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af Gummihest » 7. jul 2014, 09:25

C-hansen skrev:
Seth-Enoch skrev:Så må de fix noget, så den kun gør det når der er trailer på? For ellers vil den da skifte alt for sent når du køre uden trailer? Nå, men jeg er da spændt på at høre resultatet :)
Mine forældres A6er med 3.0 tdi motor fortæller selv at den kører med trailer igennem trailer stikket. Men om den skifter gear anderledes har jeg ikke lagt mærke til. Den er også svær at få til at gå død i motoren :mrgreen:

Min egen firma bil som er en Movano :oops: har en knap hvor der står kg på, så ændrer gearkassen selv hvordan den skifter gear så det passer til de 2500 kg den må trække
Okay det lyder smart. Ved egentlig ikke hvad man gør ved Transporter...

Her er lidt fra GearHuset:
http://gearhuset.dk/dsg-gear/dq500-dsg-7-vad-kobling

Brugeravatar
UnlimitedCph
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 6. sep 2008, 11:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Transporter 140hk og 2t trailer?

Indlæg af UnlimitedCph » 7. jul 2014, 09:25

Gummihest skrev:
Seth-Enoch skrev:
Gummihest skrev: Min tanke er egentlig at jeg vil have en med dsg. Og tænker at jeg kører op til GearHuset og får dem til at trylle lidt så den skulle være bedre til at skifte på det rigtige tidspunkt når der er trailer med. Og kortere gearskift. De påstår at de sagtens kan få dem til at kunne holde til at trække trailer...
DSG i en transporter jo DSG7 med vådkobling, den er rated til 600nm, så den er længe stærk nok :)

Men de biler jeg efterhånden har prøvet med aut. gear og trailer, der skal man alligevel køre i manuel-mode, da den ellers skifter alt alt for meget selv.
Det er det GearHuset mener de kan fikse... ;)
Det kan de sikkert også. Jeg har en octavia 1.6tdi dsg de har rodet med. Og den kører rigtig godt nu og har gjort det i et års tid nu. Men med 1500kg campingvogn på krogen skifter den meget ofte. 7. Gear når det går nedad. 6. Når det går lige ud og 5. Når det går opad. Og på danske landeveje går det både op og ned. Så jeg kører gearkassen manuelt selv om de har rodet med den.
----------------------------------------------------------------
Skoda Octavia combi 1.6tdi dsg elegance 2010

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"