Gubbi skrev:ClausP skrev:Godt du ikke endte op med en Opel.
Har haft en zafira tourer (nye model) som firmabil, og den kører rigtigt godt - uden tvivl - mindst lige så godt som en Touran.
Men den var lige lovlig plastik agtig omkring instrumenterne.
Kørecomputer, autolys, klimaanlæg, håndfri til mobil fungerede bare ad h..... til.
Sådan noget der gør at man aldrig bliver helt glad for den.
De samme betragtninger gælder Insignia som på mange områder er samme bil.
Bare lige for at bekræfte dig i dit valg
Er bestemt ikke enig vedr. Insigniaen, men vi behøver ikke altid være enige
Gubs
Næh, men der er ikke så meget at være uenige om.
Kørecomputeren er ubrugelig, ikke ret mange brugbare funktioner - dumt - hvorfor kan den ikke vise hvor langt man har tilbage at køre, når tanken er næsten tom - der hvor man behøver det mest.
Hvorfor tænder og slukke autolyset, bare der går en sky for solen, men man kan køre halvvejs igennem limfjordstunellen før det tænder. Og hvorfor skal den styre lyset i instrumenterne, som det ene øjeblik har fuld skrald på, og det andet øjeblik er helt skruet ned, så man ikke kan se hvad der står i displayet.
Klimaanlægget er helt vild med at køre på fuld skrald hele tiden, når den står på auto.
BT Håndfri sættet hopper ofte af og på forbindelsen, og fanger ca. hver 10 gang ikke telefonen (ganske alm iPhone 4s), og talekommandoer forstår den stort set ikke, hvilket virkeliget pisser en af hvis man skal sidde og bladre i telefonbogen med drejeknappen + at den jammer for wi-fi, så du ikke kan have internetdeling kørende.
Knapperne i midterkonsollen virker underlige, som om at man skal trykke på dem på en bestemt måde, før de virker/aktivere.
Ved ikke hvor mange gange jeg har trykket på sædevarmen uden der skete en skid.
Armlænet låser ikke, så når man hviler armen på det, glider det baglæns - argghhhh!
Auto motorstop funktionen er ubrugelig i kørkørsel - min Zafira startede ofte ikke, hvor den så skrev at man skulle trykke koblingen ned, selvom man sad med koblingen helt i bund.
Men lidt ros skal de da også have auto blænd op/ned funktionen virkede overraskende godt.
Multifunktionsrattet virker somdet skal.
Og den har da et lækkert design.
Men når man har sådan en som firmabil, og man har en VW holdene i garagen, hvor alt bare virker på en ordentlig og logisk måde, så er det bare nederen at skulle køre rundt med sådan noget hø på jobbet.
PS! nu har jeg hverken bil eller job længere