Bil Til Motorvejskørsel

Stedet hvor der snakkes VAG biler
lortengert
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 4. apr 2012, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af lortengert » 23. jul 2014, 09:29

Carsten Rasmussen skrev:
lortengert skrev:Nu har jeg selv en UP! - Move UP!, sort, AC, 3 dørs... - kører på job hverdag i den, ca 45 km hver vej(landevej)
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!

Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...

jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.

FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...

Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!
600kr om måneden er relativt dyrt... 7200 om året for forsikring af en up??
det er min første bil og jeg har ikke haft forsikring på bil før...

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af P33T » 23. jul 2014, 09:33

Trevon skrev:Davs kære vga'er.

Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.

Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.


Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?

Hvad lægger du i miljøvenlig?

FedeJesper
Nyt medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 29. jan 2012, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af FedeJesper » 23. jul 2014, 09:38

skinny_puff skrev:Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.

Det siger da kun noget om føreren af bilen, intet andet! Det irriterer mig når folk kommer med dumme generaliseringer uden at tænke sig bare en smule om. Selvfølgelig er det ikke en biltype der afgør hvordan føreren kører på motorvejen.

Jeg har selv en up, og når jeg skal overhale på motorvejen ryger den i 3. gear og så går det fint. Iøvrigt venter jeg til der er plads. Jeg oplever også mange der kører elendigt, men jeg fører ikke statitik over hvilken bilmærker og klasser der laver hvilke fejl.
2011 Skoda Superb Ambition Combi Greenline 1.6 TDI CR.

Brugeravatar
Soldaten
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Soldaten » 23. jul 2014, 12:50

Jeg hæfter mig ved at økonomien er det vigtigeste for dig, og vil måske skifte boldgade og anbefale at du køber en lettere brugt Kia Ceed eller en Hyundai i20. Alternativt hvis du kan leve med mindre plads en Kia Picanto. Udelukkende at den grund at de tilbyder en hjernedød garanti ordning. Kia har 7år/150.000km og Hyundai 5år/150.000. Naturligvis skal du overholde service intervaller og rustinspektioner for at vedligeholde din garanti, men så kender du tilgengæld også din biludgifter de næste mange år.

Og med fare for at blive jagtet nu for at henvise til andre mærker vil mit bedste bud på en bil fra VAG koncernen være en Seat Ibiza. Om du vil have en Up/Mii/Citigo er lidt op til dig selv. Ibizaen koster stort set det samme alt efter hvilken udstyrspakke du vælger og har lige det mere plads end trillingerne.
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af GaSelle » 23. jul 2014, 13:27

Hvis man primært pendler alene, er der nu plads nok i en trilling. Jeg er over to meter høj, og sidder udmærket i sådan en.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 23. jul 2014, 14:26

skinny_puff skrev:Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 14:29

arj9k skrev:
skinny_puff skrev:Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.
Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Brugeravatar
Soldaten
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 20. jul 2012, 04:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Soldaten » 23. jul 2014, 15:12

skinny_puff skrev:
arj9k skrev:
skinny_puff skrev:Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.
Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Det med hvilken bil det typisk er, skal tages med et gram salt. Manøvren skal nok mere hæftes på generationen bag rattet. At den generation så typisk kører rundt i den størrelse biler er så en anden sag :D
Renault Megane III 1,6 110 Authentique ST, 2010
Tidligere:
Skoda Fabia 1,4 'AQW' 8V Classic Combi, 2003
Ford Fiesta 1,3 CL 3d, 1995

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 23. jul 2014, 15:15

skinny_puff skrev:
arj9k skrev:
skinny_puff skrev:Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.
Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Næh, egentlig ikke forsøger bare at være konstruktiv i forhold til trådstarters spørgsmål. Kæresten har en high up! og jeg havde næsten samme holdning som dig, indtil jeg prøvede en tur :)

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 15:21

arj9k skrev:
skinny_puff skrev:
arj9k skrev: Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.
Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Næh, egentlig ikke forsøger bare at være konstruktiv i forhold til trådstarters spørgsmål. Kæresten har en high up! og jeg havde næsten samme holdning som dig, indtil jeg prøvede en tur :)
Det kan også være at dem jeg møder simpelthen bare ikke kan finde ud af at køre bilen ordenligt.
Det skal jeg ikke kunne sige :-)
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 15:22

Soldaten skrev:
skinny_puff skrev:
arj9k skrev: Og det er selvfølgelig altid en up! der trækker ud for at overhale lastbiler, så derfor skal trådstarter da selvfølgelig ikke købe en up! Meget konstruktivt fra din side :) har du flere guldkorn, så kom endelig med dem.
Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Det med hvilken bil det typisk er, skal tages med et gram salt. Manøvren skal nok mere hæftes på generationen bag rattet. At den generation så typisk kører rundt i den størrelse biler er så en anden sag :D
+1
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Dennis 84
Medlem
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Dennis 84 » 23. jul 2014, 15:41

skinny_puff skrev:
arj9k skrev:
skinny_puff skrev: Føler du dig trådt på? For dine guldkorn er suveræne. :)
Hvor står det nævnt at det altid er en up? Jeg fortæller bare at de tit er til gene for andre trafikanter, og jeg mener alle mikrobiler ;)
Næh, egentlig ikke forsøger bare at være konstruktiv i forhold til trådstarters spørgsmål. Kæresten har en high up! og jeg havde næsten samme holdning som dig, indtil jeg prøvede en tur :)
Det kan også være at dem jeg møder simpelthen bare ikke kan finde ud af at køre bilen ordenligt.
Det skal jeg ikke kunne sige :-)

Min frue derhjemme har en Kia Pikanto og jeg har en Leon 1p. Og selv om Leon'en er ved at være en gammel spand, ja så syntes jeg altså det går utroligt stærkt når man kører over 110 i fruens Pikanto.. Tror det er derfor der tit er mange mikro biler som snegler på motorstien.. Det plus de er mega sidevinds følsomme..

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 23. jul 2014, 15:47

Dennis 84 skrev:
skinny_puff skrev:
arj9k skrev: Næh, egentlig ikke forsøger bare at være konstruktiv i forhold til trådstarters spørgsmål. Kæresten har en high up! og jeg havde næsten samme holdning som dig, indtil jeg prøvede en tur :)
Det kan også være at dem jeg møder simpelthen bare ikke kan finde ud af at køre bilen ordenligt.
Det skal jeg ikke kunne sige :-)

Min frue derhjemme har en Kia Pikanto og jeg har en Leon 1p. Og selv om Leon'en er ved at være en gammel spand, ja så syntes jeg altså det går utroligt stærkt når man kører over 110 i fruens Pikanto.. Tror det er derfor der tit er mange mikro biler som snegler på motorstien.. Det plus de er mega sidevinds følsomme..
Uden at virke dømmende, så vil jeg mene at der er mere bil i en up/citigo/me end i de konkurrerende mikrobiler. Det er den oplevelse jeg har, fra da vi var ude at prøvekøre de forskellige mærker. Jeg synes faktisk up!'en larmer mindre ved motorvejskørsel end min forhenværende golf 5 gti. Kraftoverskud er der dog ikke meget af i en up! :(
Senest rettet af arj9k 23. jul 2014, 15:50, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 15:48

Dennis 84 skrev:
skinny_puff skrev:
arj9k skrev: Næh, egentlig ikke forsøger bare at være konstruktiv i forhold til trådstarters spørgsmål. Kæresten har en high up! og jeg havde næsten samme holdning som dig, indtil jeg prøvede en tur :)
Det kan også være at dem jeg møder simpelthen bare ikke kan finde ud af at køre bilen ordenligt.
Det skal jeg ikke kunne sige :-)

Min frue derhjemme har en Kia Pikanto og jeg har en Leon 1p. Og selv om Leon'en er ved at være en gammel spand, ja så syntes jeg altså det går utroligt stærkt når man kører over 110 i fruens Pikanto.. Tror det er derfor der tit er mange mikro biler som snegler på motorstien.. Det plus de er mega sidevinds følsomme..
Ja det kan det sagtens være noget om.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 15:49

arj9k skrev:
Dennis 84 skrev:
skinny_puff skrev: Det kan også være at dem jeg møder simpelthen bare ikke kan finde ud af at køre bilen ordenligt.
Det skal jeg ikke kunne sige :-)

Min frue derhjemme har en Kia Pikanto og jeg har en Leon 1p. Og selv om Leon'en er ved at være en gammel spand, ja så syntes jeg altså det går utroligt stærkt når man kører over 110 i fruens Pikanto.. Tror det er derfor der tit er mange mikro biler som snegler på motorstien.. Det plus de er mega sidevinds følsomme..
Uden at virke dømmende, så vil jeg mene at der er mere bil i en up/citigo/me end i de konkurrerende mikrobiler. Det er den oplevelse jeg har, fra da vi var ude at prøvekøre de forskellige mærker. Jeg synes faktisk up!'en larmer mindre ved motorvejskørsel end min forhenværende golf 5 gti.
Enig, en bekendts pug 107, den er ihvertfald meget plastik agtigt og ikke vildt lyd isoleret.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2066 times
Been thanked: 673 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af jansom » 23. jul 2014, 20:07

Hvis man vil så kan det sagtens lade sig gøre at køre med et fint gennemsnit på motorvej i en af de små biler. 600 km til Harzen i vores Citigo med 21 km/L i snit med en gennemsnitsfart på 99 km/t over hele turen. Det var jeg faktisk selv enormt overrasket over. Fartpilot på ca 120 hele vejen når det var muligt.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ClausP » 23. jul 2014, 20:19

Har ikke problemer med at køre friskt i min up!
140 er absolut ikke noget problem, og overhalinger af køretøjer der køre <130 tager som ikke så lang tid, hvis man lige bruger 4. gear.
Sidevindsfølsom er den såmænd ikke, eneste minus synes jeg er den korte akselafstand, der kan gøre at den nikker lidt ved ujævne veje, som vi desværre har en del af.

Tror forklaringen er at der går nærrigrøv i den, og man absolut ikke vil trykke på speederen.

Trods at min up! overhovedet ikke bliver kørt med økonomi for øjet, holder den alligevel over 16 km/l og den får hele paletten motorvej/by/landevej.
Den kan sagtens bruges som pendler bil.
Eneste anke jeg faktsik har er at der er sparsomt med ventilation i sådan en, det kan være svært at holde ruderne fri for dug, selv ved brug af A/C.

Den er dejlig billig i ejer afgift, forsikring og brændstof.
Og så får man en ny bil for små penge. Og skal ikke tænke på vedligehold de først 4/5 år.

En gammel forarmet TDI kan være en bombe under privatbudgettet hvis man er spændt lidt stramt op, og sådan en koster vel 5000 kr om året i ejerafgift hvis ikke der er partikelfilter.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Peder » 24. jul 2014, 21:49

Er jeg den eneste der falder over at det årlige brug ikke engang er 25.000 km?

Med de små kilometer årligt er det sgu ikke brændstof der vælter din økonomi.
Afskrivning er din største fjende, da du vil bruge under 1000 kr i en diesel og 1200-1300 i en benzin. :-)


En dieselbil er fint med de køreture du skal lave - men du kommer til at betale en del i grøn afgift.

Havde jeg et budget på 100.000 og skulle tulle 2x40 km på motorvej, så havde jeg seriøst overvejet en up eller tilsvarede, for de 500 årligt i afgift + billig forsikring vejer til den rigtige sidde fremfor at blive voldtaget for at have 105 heste i en golf 5 af forsikringen som nystartet og betale 4000 kr årligt i grøn (det er 3 måneders brændstof i en up mere)
For ikke at tale om udgiften til at holde en ældre diesel.


Det der kan tale for en golf TDI er klar at den har overskud og er meget mere behagelig.
Værditab i en gammel golf 5 og en nyere up er sgu tæt på det samme.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Peder » 24. jul 2014, 21:55

Skal det bare være pisse billigt - så find en gammel spand der er opgivet til at gå langt literen på benzin og kør 90 hele vejen, uden ac og radio.
Du kan finde billige biler til 10.000 som kan køre to år.

Den smule den sutter mere i benzin sparer du så rigeligt på Afskrivning.. Og service hvis den er under garanti.
En gammel spand er lykkelig for 4 liter 5/40 sporadisk tildelt.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ClausP » 24. jul 2014, 22:22

Har haft en gammel dunk som pendller / jobbil - Passat 35 1,6TD med ca 8 gange rundt om jorden på klokken.
Det var en guldgrube sådan rent økonomisk, kostede minimalt og gav en masse penge i km penge.
Og da jeg solgte den efter fire år havde den kostet under 30 øre pr km.

Men når man er afhængig af at en bil skal bringe en på arbejde, så er en gammel dunk ikke altid lykken.
Der er næsten altid et eller andet, tror ikke der gik en månede uden at der var et eller andet der skulle fixes.
Utæt køler, flækket topstykke, kilerem sprunget, servopumpe der satte sig, udstødning knækket, defekte bremser, elektrisk fejl.
For ikke at tale om vinterhalvåret hvor pålideligheden dalede kraftigt, svær at starte, frosne låse, dårlig opladning af batteri.

Og så skulle der også lige svjese lidt inden syn.

Trods at det var billigt, gad jeg altså ikke bøvlet med at skulle ligge under bilen om aftenen, fordi den skulle ud at køre næste morgen.

Så efter den blev det en ny bil igen ;)
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Peder » 24. jul 2014, 22:55

Jeg har også valgt den lidt dyrere løsning (inden for mine muligheder) men trådstarter nævner en del omkring at den skal være meeeeeget brændstof økonomisk, hvor jeg bare vil pointere at man skal huske det hele.

Jeg har selv alt for langt på arbejde og bruger den også til kørsel for firmaet, så det er vigtigt for mig at den er behagelig og så stabil som en golf 6 nu er.. Men tog jeg konens avensis t22 hver dag, ville det på sigt være billigere, det er jeg ikke i tvivl om - omend jeg selvfølgelig skulle realisere en del kroner nu og her til benzin :-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Trevon
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Trevon » 29. aug 2014, 15:33

Update: Endte med at købe en VW Lupo 3L som jeg er super glad for!
En særlig tak til KBoesen som hjalp mig med forsikring! :P

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"