Bil Til Motorvejskørsel
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bil Til Motorvejskørsel
Davs kære vga'er.
Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.
Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.
Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?
Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.
Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.
Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Jep. De små bliver tørstige på motorstien.
Find evt. en Polo 9N3 / 6R, Golf 5 eller lign. i en tdi. De burde nemt kunne findes til 100k.
Find evt. en Polo 9N3 / 6R, Golf 5 eller lign. i en tdi. De burde nemt kunne findes til 100k.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Hold da op, tak for det hurtige svar - fantastisk forum! Kigger lige på de biler du har foreslået, tak for det!
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Du kan også kikke på f.eks. en 1.9 TDi Van, hvis du ikke har brug for bagsæderne?
Vi kørte 600 km motorvej forleden i konens Altea med et snit på ca. 18.5 km/l..
Men ellers er jeg også fan af f.eks. G5 TDI, hvis du skal bruge bagsæderne?
Vi kørte 600 km motorvej forleden i konens Altea med et snit på ca. 18.5 km/l..
Men ellers er jeg også fan af f.eks. G5 TDI, hvis du skal bruge bagsæderne?
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Komforten og lyddæmpningen er vel også en faktor med så mange kilometer på motorvej?
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Der er brug for bagsæder, ja.
Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.
Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.
Det skal da heller ikke være nemt
Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.
Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.
Det skal da heller ikke være nemt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 4. apr 2012, 14:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Trevon skrev:Der er brug for bagsæder, ja.
Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.
Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.
Det skal da heller ikke være nemt
Hvis det var mig - så havde jeg gået efter lign: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/i ... co/2131833
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Jeg ville nok holde mig til en mikrobil, af følgende årsager:
* billigere forsikring
* billigere ejerafgift (typisk 500 kr. om året mod ca. 3500 kr. for fx. en Golf 5 105 TDi)
* billigere vedligehold
* typisk bedre støjdæmpning, prøv fx. en Kia Picanto (jaja, I know...) og så omtalte G5 eller en Altea
* generelt mere moderne bil
Alene forskellen i ejerafgift svarer til benzin til ca. 4.500 km kørsel - og du kører stadig under 20.000 km per år. Alt i alt går det ca. lige op med udgifterne til brændstof og ejerafgift, uanset hvilken du vælger (billigere ejerafgift, men dyrere brændstof vs. dyrere ejerafgift, men billigere brændstof og (antageligvis) længere på literen)
* billigere forsikring
* billigere ejerafgift (typisk 500 kr. om året mod ca. 3500 kr. for fx. en Golf 5 105 TDi)
* billigere vedligehold
* typisk bedre støjdæmpning, prøv fx. en Kia Picanto (jaja, I know...) og så omtalte G5 eller en Altea
* generelt mere moderne bil
Alene forskellen i ejerafgift svarer til benzin til ca. 4.500 km kørsel - og du kører stadig under 20.000 km per år. Alt i alt går det ca. lige op med udgifterne til brændstof og ejerafgift, uanset hvilken du vælger (billigere ejerafgift, men dyrere brændstof vs. dyrere ejerafgift, men billigere brændstof og (antageligvis) længere på literen)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Kan du ikke få dig en fin polo 6r? Det ville jeg vælge til hver en tid fremfor en af de mikro biler.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 394
- Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Jeg havde en UP! Den kørte jeg fra Odense til Fredericia i hver dag, nåede at køre 23.000 km i den, og der havde den et gennemsnit på 21,2 km/l. Jeg kørte mindst 80 km på motorvej hver dag. Jeg køre så 110 km/t de fleste gange, nogen gange blev det til 130. Den kørte også til tyskland 4 gange med fuld læs på. og en tur til skagen og en masse andet. Så det bliver alle dage det billigeste, med forsikring og det hele. Synes da også 21,2 km/l på 23.000 km er godt. Den kørte også mest i vinteren, inden den blev solgt i marts. Da jeg skulle bruge en større bil.
Så jeg vil kun anbefalde de små biler! i min verden det klogeste du kan gøre!
Så jeg vil kun anbefalde de små biler! i min verden det klogeste du kan gøre!
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Så skal du vælge en G5 1.9 TDi i stedet for f.eks. en Seat Altea/Toledo/Ipizza, for VW er bedre støjdæmpet end Seat!Trevon skrev:Der er brug for bagsæder, ja.
Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.
Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.
Det skal da heller ikke være nemt
Skal du være über fornuftig, så skal du vælge en microbil, men personlig vil jeg helst køre i en lidt større bil som f.eks. G5 pga motorvejskørslen og la nu vær med at indreg. den til mor eller far! Du skal igang og det andet er noget rod..
Det koster trods alt ikke en jetjager i en af de små..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Tak for de mange svar!
Søgningen er rettet mod mikrobiler nok engang, efter at have læst jeres indlæg. Bilen bliver registreret i mit navn, så nu går søgningen ind på hvilken mikrobil der skal købes, kontra forsikring.
Søgningen er rettet mod mikrobiler nok engang, efter at have læst jeres indlæg. Bilen bliver registreret i mit navn, så nu går søgningen ind på hvilken mikrobil der skal købes, kontra forsikring.
- Runawayking
- Nyt medlem
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
+1 til VW Up! Vi har samme erfaringer som Muncken. Tag en prøvetur, måske bliver du positivt overrasket ifht eksempelvis VW Golf. Og så er forsikring og afgift møgbilligt. Dér kunne vores gamle VW Golf IV 1,9 TDI 100 HK fra 2004 ikke engang være med. God jagt
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.
- Kleemann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 19. jul 2013, 19:15
- Geografisk region: Sverige - (resten)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stockholm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Ja, VW Up går man ikke galt i byen med - svigermor har en og der er overraskende meget plads i den. Ydermere får man jo vanvittig meget bil for pengene, komforten fejler bestemt intet.
// Martin
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
- tuxx
- Medlem
- Indlæg: 689
- Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
.. og selvom micro'erne tørster lidt mere oppe i fart, så er det stadig ikke noget der gør en V8 misundelig.
Vores Fabia, godt nok ikke microbil, men dog micromotor, den er også tørstig på motorvejen - den går ca. 4500rpm ved 130 og det sutter godt i tanken. Men kører jeg 110 er det okay, ca. 17 på literen. Kører jeg 80 går den 20 på literen. Kører jeg som en brækket arm med speederen trykket gennem rustbeskyttelsen og ud på den anden side går den ca. 13-14 på literen.
Du skal køre mange km før forskellen mellem fx. 20 på literen og 17 på literen er hentet hjem. Som en anden skriver længere oppe så for at gå de 20 på literen skal du betale ekstra i ejerafgift og sikkert også forsikring.
Personligt havde jeg valgt en Citigo, men kun fordi jeg synes den er pænest.
Vores Fabia, godt nok ikke microbil, men dog micromotor, den er også tørstig på motorvejen - den går ca. 4500rpm ved 130 og det sutter godt i tanken. Men kører jeg 110 er det okay, ca. 17 på literen. Kører jeg 80 går den 20 på literen. Kører jeg som en brækket arm med speederen trykket gennem rustbeskyttelsen og ud på den anden side går den ca. 13-14 på literen.
Du skal køre mange km før forskellen mellem fx. 20 på literen og 17 på literen er hentet hjem. Som en anden skriver længere oppe så for at gå de 20 på literen skal du betale ekstra i ejerafgift og sikkert også forsikring.
Personligt havde jeg valgt en Citigo, men kun fordi jeg synes den er pænest.
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Altea ruster langt fra som en G5 gør..arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
Men ja, der vil da helt klart komme flere udgifter på en gammel spand som min i forhold til f.eks. ny(ere) Up..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1835
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 196 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Enig og så behøver de jo altså heller ikke at ha kørt pokkers langt..
f.eks.: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... ne/2201981
f.eks.: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... ne/2201981
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel
Nu har jeg kørt rundt i begge to og jeg fortrækker helt klart up! Golfen kører godt, men den går i stykker før eller siden og de er ikke længere nye. Hvis trådstarter ønsker en billig, driftsikker og nyere begynder bil, så er up! det rigtige valg. Han skal jo også kunne sove roligt om natten.Jannik skrev:Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Vi er helt enige..
Trådstarter bør klart vælge en microbil..
Trådstarter bør klart vælge en microbil..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5564
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 368 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Som bil nummer to synes jeg at en af trillingerne er fin til at pendle i.
Men generelt synes jeg at de bageste nakkestøtter er for tæt på bagruden i alle mikrobilerne, så det er ikke noget jeg selv ville købe til daglig transport af børnene. Ved påkørsel bagfra er der ikke ret mange cm til at tage deformationen, inden det er guldklumperne som bliver trykket.
Jeg ville vælge en minibil. Gerne en turbomotor med god økonomi. F.eks. en Polo 1,2 TSI eller Ford Fiesta 1,0 Ecoboost. De kører begge rigtig godt er har lidt mere længde til at sikre børnene ved påkørsel bagfra.
De nye Polo 1,2 TSI og Fiesta 1,0 Ecoboost koster kun 580 kr. i årlig afgift. De ældre 1,2 TSI ligger lige et trin højere.
Men generelt synes jeg at de bageste nakkestøtter er for tæt på bagruden i alle mikrobilerne, så det er ikke noget jeg selv ville købe til daglig transport af børnene. Ved påkørsel bagfra er der ikke ret mange cm til at tage deformationen, inden det er guldklumperne som bliver trykket.
Jeg ville vælge en minibil. Gerne en turbomotor med god økonomi. F.eks. en Polo 1,2 TSI eller Ford Fiesta 1,0 Ecoboost. De kører begge rigtig godt er har lidt mere længde til at sikre børnene ved påkørsel bagfra.
De nye Polo 1,2 TSI og Fiesta 1,0 Ecoboost koster kun 580 kr. i årlig afgift. De ældre 1,2 TSI ligger lige et trin højere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Tror ikke at trådstarter skal bekymre sig om andre end sig selv i bilen..
Han er jo under 25 år og der er nok ikke "guldklumper" på bagsædet endnu..
Han er jo under 25 år og der er nok ikke "guldklumper" på bagsædet endnu..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 4. apr 2012, 14:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Nu har jeg selv en UP! - Move UP!, sort, AC, 3 dørs... - kører på job hverdag i den, ca 45 km hver vej(landevej)
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!
Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...
jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.
FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...
Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!
Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...
jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.
FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...
Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Trevon skrev:Davs kære vga'er.
Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.
Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.
Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?
Ibiza 6J 1,4 TDI Ecomotive må blive min anbefaling.
Mest problemfri bil jeg nogensinde har ejet!
Motorvej med 110 km/t. resulterer i min i et snit på 23-25 km/ltr. afhængigt af vind, vejr og trafik.
Sådan en burde kunne fåes til langt under de 100.00 kr.!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bil Til Motorvejskørsel
600kr om måneden er relativt dyrt... 7200 om året for forsikring af en up??lortengert skrev:Nu har jeg selv en UP! - Move UP!, sort, AC, 3 dørs... - kører på job hverdag i den, ca 45 km hver vej(landevej)
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!
Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...
jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.
FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...
Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!
- skinny_puff
- Medlem
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8981 Spentrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Også enig! Så genere man heller ikke andre trafikanter på motorvejen som man ville gøre hvis man kørte på motorvej i en af mikrobilerne.Jannik skrev:Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Dette postulat lever i bedste velgående. Jeg har nu aldrig lagt mærke til, at de skulle være mere til gene end andre biler på motorvejen. Til gengæld plejer jeg at, overhale dem som kører langsomt.skinny_puff skrev:Også enig! Så genere man heller ikke andre trafikanter på motorvejen som man ville gøre hvis man kørte på motorvej i en af mikrobilerne.Jannik skrev:Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden
- skinny_puff
- Medlem
- Indlæg: 824
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8981 Spentrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Bil Til Motorvejskørsel
Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007