Bil Til Motorvejskørsel

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Trevon
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Trevon » 22. jul 2014, 12:52

Davs kære vga'er.

Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.

Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.


Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Sprint20 » 22. jul 2014, 12:56

Jep. De små bliver tørstige på motorstien.

Find evt. en Polo 9N3 / 6R, Golf 5 eller lign. i en tdi. De burde nemt kunne findes til 100k.
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Trevon
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Trevon » 22. jul 2014, 12:57

Hold da op, tak for det hurtige svar - fantastisk forum! Kigger lige på de biler du har foreslået, tak for det! :)

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 13:43

Du kan også kikke på f.eks. en 1.9 TDi Van, hvis du ikke har brug for bagsæderne? :roll:
Vi kørte 600 km motorvej forleden i konens Altea med et snit på ca. 18.5 km/l..

Men ellers er jeg også fan af f.eks. G5 TDI, hvis du skal bruge bagsæderne? ;)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Sprint20 » 22. jul 2014, 14:06

Komforten og lyddæmpningen er vel også en faktor med så mange kilometer på motorvej? :)
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

Trevon
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Trevon » 22. jul 2014, 14:16

Der er brug for bagsæder, ja.

Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.

Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.

Det skal da heller ikke være nemt ;)

lortengert
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 4. apr 2012, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af lortengert » 22. jul 2014, 14:22

Trevon skrev:Der er brug for bagsæder, ja.

Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.

Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.

Det skal da heller ikke være nemt ;)

Hvis det var mig - så havde jeg gået efter lign: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/i ... co/2131833

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Dakota » 22. jul 2014, 14:23

Jeg ville nok holde mig til en mikrobil, af følgende årsager:

* billigere forsikring
* billigere ejerafgift (typisk 500 kr. om året mod ca. 3500 kr. for fx. en Golf 5 105 TDi)
* billigere vedligehold
* typisk bedre støjdæmpning, prøv fx. en Kia Picanto (jaja, I know...) og så omtalte G5 eller en Altea
* generelt mere moderne bil

Alene forskellen i ejerafgift svarer til benzin til ca. 4.500 km kørsel - og du kører stadig under 20.000 km per år. Alt i alt går det ca. lige op med udgifterne til brændstof og ejerafgift, uanset hvilken du vælger (billigere ejerafgift, men dyrere brændstof vs. dyrere ejerafgift, men billigere brændstof og (antageligvis) længere på literen)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Kevinff » 22. jul 2014, 14:49

Kan du ikke få dig en fin polo 6r? Det ville jeg vælge til hver en tid fremfor en af de mikro biler.

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Muncken » 22. jul 2014, 15:01

Jeg havde en UP! Den kørte jeg fra Odense til Fredericia i hver dag, nåede at køre 23.000 km i den, og der havde den et gennemsnit på 21,2 km/l. Jeg kørte mindst 80 km på motorvej hver dag. Jeg køre så 110 km/t de fleste gange, nogen gange blev det til 130. Den kørte også til tyskland 4 gange med fuld læs på. og en tur til skagen og en masse andet. Så det bliver alle dage det billigeste, med forsikring og det hele. Synes da også 21,2 km/l på 23.000 km er godt. Den kørte også mest i vinteren, inden den blev solgt i marts. Da jeg skulle bruge en større bil.
Så jeg vil kun anbefalde de små biler! i min verden det klogeste du kan gøre! :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 15:14

Trevon skrev:Der er brug for bagsæder, ja.

Både komfort og lyddæmpning er en faktor, men ikke noget jeg vil betale 20k mere for, hvis du forstår.
Det 'problem' jeg støder på lige nu, er en høj forsikring da jeg aldrig har kørt bil før (i mit eget navn, desuden er jeg heller ikke 25 endnu). Netop derfor kiggede jeg på mikrobilerne, da de er så fandens billige i forsikring (idéen var et får et par kørselsår på bagen til en billig forsikring), men igen - de kører ikke langt på literen på motorvej. Alternativet er vel at få regisreret bilen i et familiemedlems navn.

Jeg har en evig debat med mig selv om:
hvor meget koster bilen i sig selv, kontra hvor meget koster den at eje (forbrug, forsikring, afgift mm.) og vil jeg køre den død, eller sælge den inden for tre år og købe nyere hele tiden.

Det skal da heller ikke være nemt ;)
Så skal du vælge en G5 1.9 TDi i stedet for f.eks. en Seat Altea/Toledo/Ipizza, for VW er bedre støjdæmpet end Seat!

Skal du være über fornuftig, så skal du vælge en microbil, men personlig vil jeg helst køre i en lidt større bil som f.eks. G5 pga motorvejskørslen og la nu vær med at indreg. den til mor eller far! Du skal igang og det andet er noget rod.. :|

Det koster trods alt ikke en jetjager i en af de små..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Trevon
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jul 2014, 12:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Trevon » 22. jul 2014, 15:30

Tak for de mange svar!
Søgningen er rettet mod mikrobiler nok engang, efter at have læst jeres indlæg. Bilen bliver registreret i mit navn, så nu går søgningen ind på hvilken mikrobil der skal købes, kontra forsikring.

Brugeravatar
Runawayking
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 13. jan 2011, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Runawayking » 22. jul 2014, 16:06

+1 til VW Up! Vi har samme erfaringer som Muncken. Tag en prøvetur, måske bliver du positivt overrasket ifht eksempelvis VW Golf. Og så er forsikring og afgift møgbilligt. Dér kunne vores gamle VW Golf IV 1,9 TDI 100 HK fra 2004 ikke engang være med. God jagt
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.

Brugeravatar
Kleemann
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jul 2013, 19:15
Geografisk region: Sverige - (resten)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stockholm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Kleemann » 22. jul 2014, 16:11

Ja, VW Up går man ikke galt i byen med - svigermor har en og der er overraskende meget plads i den. Ydermere får man jo vanvittig meget bil for pengene, komforten fejler bestemt intet.
// Martin
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 22. jul 2014, 18:41

Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af tuxx » 22. jul 2014, 18:50

.. og selvom micro'erne tørster lidt mere oppe i fart, så er det stadig ikke noget der gør en V8 misundelig.

Vores Fabia, godt nok ikke microbil, men dog micromotor, den er også tørstig på motorvejen - den går ca. 4500rpm ved 130 og det sutter godt i tanken. Men kører jeg 110 er det okay, ca. 17 på literen. Kører jeg 80 går den 20 på literen. Kører jeg som en brækket arm med speederen trykket gennem rustbeskyttelsen og ud på den anden side går den ca. 13-14 på literen.

Du skal køre mange km før forskellen mellem fx. 20 på literen og 17 på literen er hentet hjem. Som en anden skriver længere oppe så for at gå de 20 på literen skal du betale ekstra i ejerafgift og sikkert også forsikring.

Personligt havde jeg valgt en Citigo, men kun fordi jeg synes den er pænest.
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 18:57

arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)
Altea ruster langt fra som en G5 gør.. :geek:
Men ja, der vil da helt klart komme flere udgifter på en gammel spand som min i forhold til f.eks. ny(ere) Up..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Jannik » 22. jul 2014, 19:41

arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)
Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 19:54

Enig og så behøver de jo altså heller ikke at ha kørt pokkers langt.. ;)
f.eks.: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... ne/2201981
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Sv: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 22. jul 2014, 19:56

Jannik skrev:
arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)
Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.
Nu har jeg kørt rundt i begge to og jeg fortrækker helt klart up! Golfen kører godt, men den går i stykker før eller siden og de er ikke længere nye. Hvis trådstarter ønsker en billig, driftsikker og nyere begynder bil, så er up! det rigtige valg. Han skal jo også kunne sove roligt om natten.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 19:57

Vi er helt enige.. :)

Trådstarter bør klart vælge en microbil..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af GaSelle » 22. jul 2014, 20:09

Citigo 8-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af GranTurismo » 22. jul 2014, 20:44

Som bil nummer to synes jeg at en af trillingerne er fin til at pendle i.

Men generelt synes jeg at de bageste nakkestøtter er for tæt på bagruden i alle mikrobilerne, så det er ikke noget jeg selv ville købe til daglig transport af børnene. Ved påkørsel bagfra er der ikke ret mange cm til at tage deformationen, inden det er guldklumperne som bliver trykket.

Jeg ville vælge en minibil. Gerne en turbomotor med god økonomi. F.eks. en Polo 1,2 TSI eller Ford Fiesta 1,0 Ecoboost. De kører begge rigtig godt er har lidt mere længde til at sikre børnene ved påkørsel bagfra.

De nye Polo 1,2 TSI og Fiesta 1,0 Ecoboost koster kun 580 kr. i årlig afgift. De ældre 1,2 TSI ligger lige et trin højere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af ABT » 22. jul 2014, 22:45

Tror ikke at trådstarter skal bekymre sig om andre end sig selv i bilen.. ;)
Han er jo under 25 år og der er nok ikke "guldklumper" på bagsædet endnu..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

lortengert
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 4. apr 2012, 14:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af lortengert » 23. jul 2014, 08:53

Nu har jeg selv en UP! - Move UP!, sort, AC, 3 dørs... - kører på job hverdag i den, ca 45 km hver vej(landevej)
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!

Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...

jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.

FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...

Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af clausvp » 23. jul 2014, 08:53

Trevon skrev:Davs kære vga'er.

Står i den situation at jeg skal til at købe bil (første bil). Den skal primært køre på motorvejen (40 km hver vej, 5-6 dage om ugen), ved en hastighed på 110-130 km/t. Forventer selv at køre 110 km/t det meste af vejen, da økonomien er det væsentlige for mig. Derfor søger jeg en bil der kører så langt på literen som muligt, med en max pris på ~100k.

Kiggede først på de små mikrobiler, da de kører langt på literen, men fik mig snusset frem til at de til gengæld ikke har en høj km/l på motorvejen.
Bilmærker er ikke noget jeg gør så meget i, så længe bilen er økonomisk samt miljøvenlig.


Hvad har i af erfaringer med biler der er økonomiske på motorvejen?

Ibiza 6J 1,4 TDI Ecomotive må blive min anbefaling.
Mest problemfri bil jeg nogensinde har ejet!

Motorvej med 110 km/t. resulterer i min i et snit på 23-25 km/ltr. afhængigt af vind, vejr og trafik.

Sådan en burde kunne fåes til langt under de 100.00 kr.!

Carsten Rasmussen
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 17. jun 2008, 16:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af Carsten Rasmussen » 23. jul 2014, 08:56

lortengert skrev:Nu har jeg selv en UP! - Move UP!, sort, AC, 3 dørs... - kører på job hverdag i den, ca 45 km hver vej(landevej)
HOLD NU KÆFT JEG ER GLAD FOR DEN!

Har aldrig problemer med den... 600 kr for forsikring pr mdr inkl ALT og fri KM...

jeg kan kun anbefale sådan en.
gennemsnit kører jeg ca 20 km pr ltr - og jeg kører nok ikke så pænt.

FX havde jeg i sidste uge en tur til hamborg ca 700 km i alt - og der var den oppe at runde de 17-18 km pr ltr...

Så nu da du selv er ved at kigge på minibiler - så kan jeg kun anbefale dig at købe en VW UP!
600kr om måneden er relativt dyrt... 7200 om året for forsikring af en up??

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 08:59

Jannik skrev:
arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)
Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.
Også enig! Så genere man heller ikke andre trafikanter på motorvejen Billede som man ville gøre hvis man kørte på motorvej i en af mikrobilerne.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af arj9k » 23. jul 2014, 09:25

skinny_puff skrev:
Jannik skrev:
arj9k skrev:Helt klart en up, eller en af de to andre trillinger. Trods størrelsen kører den virkelig godt og føles større end den er. G5 og altea er efterhånden gamle konstruktioner og du undgår ikke udgifter til vedligeholdelse og ikke mindst rustarbejde[SMILING FACE WITH SMILING EYES] en ny eller nyere up! Kører også bedre end en gammel G5 1.9 traktor tdi med 200.000 km på bagen. Ellers er der selvfølgelig en polo 6r, men prisen er også en anden :)
Jeg ville til enhver tid hellere køre langt dagligt i en "G5 1,9 TDI traktor" med 200.000km på bagen end en af trillingerne.
Også enig! Så genere man heller ikke andre trafikanter på motorvejen Billede som man ville gøre hvis man kørte på motorvej i en af mikrobilerne.
Dette postulat lever i bedste velgående. Jeg har nu aldrig lagt mærke til, at de skulle være mere til gene end andre biler på motorvejen. Til gengæld plejer jeg at, overhale dem som kører langsomt.

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 5. jan 2012, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bil Til Motorvejskørsel

Indlæg af skinny_puff » 23. jul 2014, 09:27

Ja, men på de øst jyske motorveje trækker folk gerne ud, fra bag en lastbil, selvom de kun køre 90 og genere trafikanter som køre 130. Så jeg oplever det mange gange dagligt.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"