Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 18:28

P33T skrev:SAP konsulenter burde ellers leve et lidt mere fordækt liv!
;) Tja... det kan da godt være at min nummerplade er det mindste problem!
SteffenR skrev:Har haft den samme diskussion med en bruger herinde, havde kun fornavn, hvor han kom fra og hvad han lavede, tog under ti min, at finde ham og kæresten adresse same facebook (ikke Michael). ;)
Jamen præcis. Du understøtter den tvivl jeg sår om hvorvidt sløring af nummerpladen har den helt store effekt man er ude efter. Det samme gør Kimovitzh' lille demonstration.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af SteffenR » 6. aug 2014, 18:39

Det store problem er jo som sagt nok kloning og folk med klistretfingre.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 6. aug 2014, 18:56

SteffenR skrev:Det store problem er jo som sagt nok kloning og folk med klistretfingre.

Ja, og uden at være kriminel kunne jeg forstille mig at det er når man sidder på nettet at man får ideen til at klone en bil, det kunne være man kedet sig, var fattig/nærig og eller doven.

En anden grund til at sløre nummerplader kunne være brugerens forfængelighed, hvis der skyldes en masse penge i bilen, fra div institutter, eller hvis man vil skjule at den er leaset.

Tinglysningen er forresten åben og alle kan se hvad naboen skylder i huset osv osv, det hele bliver mere og mere åbent og alle kan næsten vide alt om en, personligt er jeg lidt ligeglad, bare jeg kan holde mine penge for mig selv.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 6. aug 2014, 19:05

SteffenR skrev:Det store problem er jo som sagt nok kloning og folk med klistretfingre.
Okay ... men hvis jeg har forstået det med kloning rigtigt...
Så giver den mest mening hvis man har en "almindelig" bil (som der kører XX tusind rundt af), og mindst mening hvis man har en helt speciel bil. Korrekt ?
Jeg tror ikke der kører mange armygrønne Leon Cupra rundt (ref. Michaels tråd som der er link til i 1. post).
Dvs. jvnf. den teori, så giver det - i forhold til kloningsproblematikken - ikke meget mening at Michael har sløret sine nummerplader, idet hans bil ikke er en oplagt kandidat til kloning.
(No offence Michael - jeg låner dig bare lige som eksempel for at forklare hvad jeg mener).

Korrekt forstået ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Marsmous
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 9. aug 2008, 15:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Marsmous » 7. aug 2014, 07:49

HansH skrev:
SteffenR skrev:Det store problem er jo som sagt nok kloning og folk med klistretfingre.
Okay ... men hvis jeg har forstået det med kloning rigtigt...
Så giver den mest mening hvis man har en "almindelig" bil (som der kører XX tusind rundt af), og mindst mening hvis man har en helt speciel bil. Korrekt ?
Jeg tror ikke der kører mange armygrønne Leon Cupra rundt (ref. Michaels tråd som der er link til i 1. post).
Dvs. jvnf. den teori, så giver det - i forhold til kloningsproblematikken - ikke meget mening at Michael har sløret sine nummerplader, idet hans bil ikke er en oplagt kandidat til kloning.
(No offence Michael - jeg låner dig bare lige som eksempel for at forklare hvad jeg mener).

Korrekt forstået ?
Kloning kan man vil gøre af en hvilken som helst bil

Og I dette tilfælde er der jo en anden grund til sløringen - tuning.

Der er i denne tråd jo kommet forskellige argumenter for at gøre det (Kloning, tuning, Skjule gæld/navn) og nogle gør det uden tvivl også bare fordi de har set det ved andre og så føler dig sig mere trygge.
Men er der nogen grund til du mangler nummerpladen? for hvis de par minutter det tager sælger at slører gør ham mere tryg og det ikke skræmmer køberer væk er der vil ingen problem?
Nuværende:
2019 Skoda Superb 1.5 TSI DSG combi business edition
2018 VW e-Golf

Tidligere:
2014 Skoda Octavia III 1.6 TDI DSG hatchback elegance
1995 Audi A4 b5 1.6
1997 VW vento 1.8

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 7. aug 2014, 08:06

Marsmous skrev:Men er der nogen grund til du mangler nummerpladen? for hvis de par minutter det tager sælger at slører gør ham mere tryg og det ikke skræmmer køberer væk er der vil ingen problem?
Overhovedet ikke. Som jeg også har skrevet - jeg har (naturligvis) ingen problemer med at nogen vælger at gøre det.

Jeg har bare den grundindstilling at andre ved noget jeg ikke ved. Og måden at blive klogere på, er at være villig til at afsløre sin uvidenhed, og spørge folk til hvorfor de gør som de gør. Så jeg spørger udelukkende for at finde ud af hvilke bevæggrunde der ligger bag, så jeg kan blive klogere.

Til syvende og sidst hjælper det mig til at tage en beslutning om jeg evt. selv skulle gøre det samme, når jeg poster billeder af min bil. Nu har jeg et meget bredere beslutningsgrundlag end jeg havde i forgårs, i forhold til det her spørgsmål.

Min helt personlige konklusion - med det input der er kommet op til nu - er at sløring af nummerpladen ikke kan stå alene, hvis jeg ville anonymisere mig selv tilstrækkeligt. Det tog en med-bruger herinde få øjeblikke at finde frem til mit navn, bopæl, tlf.nr. osv. UDEN at bruge min nummerplade. Dvs. nummerpladen er kun en enkelt lille brik i det spil. Jeg ville skulle sløre/omdøbe/anonymisere alt muligt andet også for at opnå det mål som nogen her anfører som deres årsag til at sløre sin nummerplade.

Så er der de andre ting - kloning, ønske om at andre ikke kan slå bilens data op og se hæftelser, synsrapport osv... tja.

Det er jo slutteligt op til den enkelte hvor meget man vægter dette. Jeg respekterer fuldt ud at andre brugere har sine egne grunde til at vælge at sløre sin nummerplade på billeder.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 7. aug 2014, 08:14

Jeg prøver så vidt som muligt at sløre hvem jeg er på nettet.
Kører flere steder med opdigtet navn, kun de steder man skal have navn og jeg ikke vil have folk ved hvem jeg er.
Jeg har intet at skjule, men alt det FB og overvågning har gjordt mig temmelig påpasselig med hvad jeg gør.
Er mest aktiv på nettet her og recordere.dk.
Så for mig er det at sløre nummerplade kun en del af det som du selv skriver.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kevinff » 7. aug 2014, 08:19

thg skrev:Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret
Ja men det er da ikke grund til at gøre det endnu nemmere ved ikke at sløre sin Nummerplade :) bottomline er vel at det på ingen måde skader. Måske der ikke er nogle fordel men det skader ihvertfald ikke :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 7. aug 2014, 08:20

AU-R8 skrev:Jeg prøver så vidt som muligt at sløre hvem jeg er på nettet.
Kører flere steder med opdigtet navn, kun de steder man skal have navn og jeg ikke vil have folk ved hvem jeg er.
Jeg har intet at skjule, men alt det FB og overvågning har gjordt mig temmelig påpasselig med hvad jeg gør.
Er mest aktiv på nettet her og recordere.dk.
Så for mig er det at sløre nummerplade kun en del af det som du selv skriver.
Yes, det er fuldt forståeligt.
Jeg kan også sagtens følge det du skrev i går - at de biler du har nok lige er en anelse (!) mere specielle og attraktive, end det undertegnede råder over. Jeg kan sagtens forstå at det også spiller ind i forhold til måske at ligge lidt lavere under radaren.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 7. aug 2014, 08:24

Kevinff skrev:Ja men det er da ikke grund til at gøre det endnu nemmere ved ikke at sløre sin Nummerplade :) bottomline er vel at det på ingen måde skader. Måske der ikke er nogle fordel men det skader ihvertfald ikke :)
Jeg tror egentlig du rammer det meget godt.
Det må være op til den enkelte hvor meget værdi man tillægger en sløring. Men det kan aldrig skade.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 7. aug 2014, 08:30

Jeg spurgte Per om der var en nem metode aut i fotoshop til sløring, men det er der ikke.
Så det er at male på hvert billede :D og jeg fik 70 af Per sidst.

P3r
Medlem
Indlæg: 602
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af P3r » 7. aug 2014, 08:40

AU-R8 skrev:Jeg spurgte Per om der var en nem metode aut i fotoshop til sløring, men det er der ikke.
Så det er at male på hvert billede :D og jeg fik 70 af Per sidst.
Hehe, ja det er manuelt arbejde på alle billeder :D

Men er i træning, leverer mange billeder hver uge :)
Mvh. Per

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af peter w » 7. aug 2014, 11:19

HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
Hej Hans
Jeg tror, at det rigtige svar på dit spørgsmål er, at det er fordi nogle af os bilejere er både paranoide og narcissistiske.
Tænk, at nogle i ramme alvor tror, at politi og synsmænd ligger på lur herinde for at kunne bøffe en bil, der har lidt ekstra hk, eller, at nogle gider at undersøge hvor meget gæld, der er i vores biler (det skulle så lige være den irriterende nabo man ligger i krig med, men mon ikke han ikke bare aflæser nummerpladen IRL, i stedet for at gå ind på diverse fora i håb om at kunne finde nummerpladen der...).
Et lignende spørgsmål har tidligere været oppe, og der blev der også spurgt, om der var nogen, der var helt sikker på en ubehagelighed, der kunne relateres til en utilsløret nummerplade på dette forum. Ikke et eneste utevtydigt eksempel kunne opdrives blandt alle os vidende medlemmer af forummet og vores venner og vores familie og dem vi engang næsten havde mødt osv.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 7. aug 2014, 11:46

Jeg vil jo nok mene jeg er ingen af delene.
Som nogen har skrevet føler de sig mere "trygge", hvilket jo så kun er i forbindelse med dette forum, da man kan se dem IRL jo.
Men folk vælger jo selv. Der blev spurgt efter hvad man kan slå op med et reg nummer alene uden nogen adgang til noget.
Det var jo så.
Mange data på bilen
Synsrapporter
Eventuel gæld i bilen
Om det er nok for at sløre billeder er jo ens eget valg, som trådstarter også skriver.

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af P33T » 7. aug 2014, 12:12

peter w skrev:
HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
Hej Hans
Jeg tror, at det rigtige svar på dit spørgsmål er, at det er fordi nogle af os bilejere er både paranoide og narcissistiske.
Tænk, at nogle i ramme alvor tror, at politi og synsmænd ligger på lur herinde for at kunne bøffe en bil, der har lidt ekstra hk, eller, at nogle gider at undersøge hvor meget gæld, der er i vores biler (det skulle så lige være den irriterende nabo man ligger i krig med, men mon ikke han ikke bare aflæser nummerpladen IRL, i stedet for at gå ind på diverse fora i håb om at kunne finde nummerpladen der...).
Et lignende spørgsmål har tidligere været oppe, og der blev der også spurgt, om der var nogen, der var helt sikker på en ubehagelighed, der kunne relateres til en utilsløret nummerplade på dette forum. Ikke et eneste utevtydigt eksempel kunne opdrives blandt alle os vidende medlemmer af forummet og vores venner og vores familie og dem vi engang næsten havde mødt osv.
Kommunen kigger på street-view og google maps for at se om nogle laver ulovlige carporte, udbygninger og andet. Læs nogle af de historier (oprigtige) som SKAT har været en del af hvordan de overvåger. At melde hinanden er åbenbart også meget populært, og bliver taget dybt seriøst når det sker, så måske dem der slører der nummerplade ikke er så desperate igen.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 7. aug 2014, 12:16

Men.. peter w har vel en pointe.
Kan der fremvises blot ét tilfælde af ubehageligheder, som en direkte konsekvens af utilsløret nummerplade ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 7. aug 2014, 12:27

HansH skrev:Men.. peter w har vel en pointe.
Kan der fremvises blot ét tilfælde af ubehageligheder, som en direkte konsekvens af utilsløret nummerplade ?
Næh, vel også underordnet.
Det skulle vel lige være dem der har fået nappet RNS-510.
Man kan jo vende den om også.

Men stadig.
Jeg kunne sikkert nok få din adresse nemt ved at ringe til en af dem jeg kender hos VW og få den. Det var jo så ikke det det gik ud på. Men tyveknægte bruger jo ufine metoder. Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at en ansat hos Fona gav adresser på B&O købere videre.
Så er det sgu rart man har oplyst firmaadressen hver gang man har købt noget dyrt.
I
Kan kalde det P. Eller også er det forebyggelse som låse og alarmer jo også kan være.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af peter w » 7. aug 2014, 13:37

P33T skrev:
peter w skrev:
HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
Hej Hans
Jeg tror, at det rigtige svar på dit spørgsmål er, at det er fordi nogle af os bilejere er både paranoide og narcissistiske.
Tænk, at nogle i ramme alvor tror, at politi og synsmænd ligger på lur herinde for at kunne bøffe en bil, der har lidt ekstra hk, eller, at nogle gider at undersøge hvor meget gæld, der er i vores biler (det skulle så lige være den irriterende nabo man ligger i krig med, men mon ikke han ikke bare aflæser nummerpladen IRL, i stedet for at gå ind på diverse fora i håb om at kunne finde nummerpladen der...).
Et lignende spørgsmål har tidligere været oppe, og der blev der også spurgt, om der var nogen, der var helt sikker på en ubehagelighed, der kunne relateres til en utilsløret nummerplade på dette forum. Ikke et eneste utevtydigt eksempel kunne opdrives blandt alle os vidende medlemmer af forummet og vores venner og vores familie og dem vi engang næsten havde mødt osv.
Kommunen kigger på street-view og google maps for at se om nogle laver ulovlige carporte, udbygninger og andet. Læs nogle af de historier (oprigtige) som SKAT har været en del af hvordan de overvåger. At melde hinanden er åbenbart også meget populært, og bliver taget dybt seriøst når det sker, så måske dem der slører der nummerplade ikke er så desperate igen.
Igen; mig bekendt er der ingen tilfælde, der utvivlsomt kan relateres til en utilsløret nummerplader her på sitet. Heller ikke tyveri af navianlæg. Det, at man har postet et billede af sin bil her på sitet, og nogle måneder senere har fået stjålet sit navianlæg, er altså ikke det samme som, at der er en sammenhæng. Kan minde lidt om argumentationen i Erasmus Montanus: "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!".
Og hvad med alle de, der fået stjålet et navianlæg uden at have postet utilslørede billeder? Har de fremvist billeder på vagcars uden at vide det? Spøg til side; jeg tænker bare, at der endnu ikke rigtig har været nogen dokumentation for sammenhængen mellem utilslørede fotos af vores kære biler, og tyverier fra samme, eller politi/skønsmænd, der ligger på lur. Heldigvis.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kevinff » 7. aug 2014, 13:57

P33T skrev:
peter w skrev:
HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det :)
Hej Hans
Jeg tror, at det rigtige svar på dit spørgsmål er, at det er fordi nogle af os bilejere er både paranoide og narcissistiske.
Tænk, at nogle i ramme alvor tror, at politi og synsmænd ligger på lur herinde for at kunne bøffe en bil, der har lidt ekstra hk, eller, at nogle gider at undersøge hvor meget gæld, der er i vores biler (det skulle så lige være den irriterende nabo man ligger i krig med, men mon ikke han ikke bare aflæser nummerpladen IRL, i stedet for at gå ind på diverse fora i håb om at kunne finde nummerpladen der...).
Et lignende spørgsmål har tidligere været oppe, og der blev der også spurgt, om der var nogen, der var helt sikker på en ubehagelighed, der kunne relateres til en utilsløret nummerplade på dette forum. Ikke et eneste utevtydigt eksempel kunne opdrives blandt alle os vidende medlemmer af forummet og vores venner og vores familie og dem vi engang næsten havde mødt osv.
Kommunen kigger på street-view og google maps for at se om nogle laver ulovlige carporte, udbygninger og andet. Læs nogle af de historier (oprigtige) som SKAT har været en del af hvordan de overvåger. At melde hinanden er åbenbart også meget populært, og bliver taget dybt seriøst når det sker, så måske dem der slører der nummerplade ikke er så desperate igen.
Bliver Google Street view ikke kun opdateret når bilen kører forbi? Dvs aldrig?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 7. aug 2014, 14:01

Kevinff skrev:Bliver Google Street view ikke kun opdateret når bilen kører forbi? Dvs aldrig?
Det tror jeg du har helt ret i.
Jeg mener at have hørt, at i forhold til at checke for ulovlige opførte bygninger mm. laver myndighederne (=kommunen) overflyvninger med helikopter og luftfotograferer hele områder. Derefter granskes fotos.
Jeg tror ikke google streetview kan bruges i den sammenhæng.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 10. aug 2014, 18:55

Google maps opdateres jævnligt.


Det kan godt være at der ikke er nogle beviser på at folk, som ikke har sløret nummerpladen, har haft rolige oplevelser der af, men hvorfor fanden så tage chancen når der er en risiko?

Der er aldrig blevet kørt nogle børn, under fem år, ned her i byen, ergo kan min datter på to år fint lege på vejen.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af peter w » 10. aug 2014, 19:15

Kimovitzh skrev: Der er aldrig blevet kørt nogle børn, under fem år, ned her i byen, ergo kan min datter på to år fint lege på vejen.
Nu ved jeg jo ikke, hvilken fynsk by du kommer fra, men jeg tænker, at heller ikke på Fyn lader man børn under fem år lege på vejen uden opsyn. Ihvertfald synes jeg ikke du skulle lade din to-årige datter gøre det.

Derudover vil jeg foreslå dig at læse Holbergs Erasmus Montanus, så vil du bedre kunne forstå konsekvenserne af en argumentation som din.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af peter w » 10. aug 2014, 19:19

Kimovitzh skrev:Google maps opdateres jævnligt.
Jævnligt betyder, at noget sker hyppigt.

Jeg tror ikke, at Google vil bruge penge på hyppigt at affotografere hele Danmark - til lands, til vands og i luften.

Hvad forstår du ved jævnligt? Hver måned, hver 2. måned, en gang i kvartalet eller hvor ofte er det, at du ved at Google affotograferer hele Danmark?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 10. aug 2014, 21:12

Kimovitzh skrev:Google maps opdateres jævnligt.
Hm.. jeg tror at man skal skelne mellem Google Maps og Google Streetview.

Google Maps er jo bare et kort. Det tror jeg er rimelig godt opdateret. Jeg mener ikke det opdateres ved at køre rundt og se om der er lavet en ny rundkørsel. Jeg mener det opdateres ved at Google køber digitale kortdata hos firmaer som er specialiseret i at levere den slags, f.eks. til firmaer der laver navigationsanlæg. Jeg kan ikke se hvilken relevans Google Maps kan have i forhold til spørgsmålet om hvorfor man vælger at sløre sin nummerplade.

Kimovitzh, du nævnte selv Streetview i en tidligere post, som et middel hvormed du kunne identificere min adresse, hvis streetview tilfældigvis viser en bil der matcher det foto jeg har lagt op af den. I modsætning til Maps, så tror jeg at Google Streetview opdateres ret sjældent. Da det netop beror på en decideret affotografering med et kamera på taget af en bil, så er det selvsagt enormt omfattende at opdatere. Streetview dækker da også langt fra overalt ... jo længere væk fra storbyer og store veje, jo tyndere bliver dækningen. Så jeg tror mageligt man kunne skifte bil flere gange, inden Streetview blev opdateret på sin egen villavej... hvis overhovedet.

Jeg mener således heller ikke at Streetview spiller nogen rolle i forhold til spørgsmålet om sløring af nummerplade eller ej.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 11. aug 2014, 04:53

peter w skrev:
Kimovitzh skrev: Der er aldrig blevet kørt nogle børn, under fem år, ned her i byen, ergo kan min datter på to år fint lege på vejen.
Nu ved jeg jo ikke, hvilken fynsk by du kommer fra, men jeg tænker, at heller ikke på Fyn lader man børn under fem år lege på vejen uden opsyn. Ihvertfald synes jeg ikke du skulle lade din to-årige datter gøre det.

Derudover vil jeg foreslå dig at læse Holbergs Erasmus Montanus, så vil du bedre kunne forstå konsekvenserne af en argumentation som din.
Lidt tør og stiv i det?
Jeg mener bare at, fordi noget aldrig er sket eller bevist sket, er ikke ens betydende med at det aldrig kommer til at ske, og det er det for fortolker i dine kommentare.

peter w skrev:
Kimovitzh skrev:Google maps opdateres jævnligt.
Jævnligt betyder, at noget sker hyppigt.

Jeg tror ikke, at Google vil bruge penge på hyppigt at affotografere hele Danmark - til lands, til vands og i luften.

Hvad forstår du ved jævnligt? Hver måned, hver 2. måned, en gang i kvartalet eller hvor ofte er det, at du ved at Google affotograferer hele Danmark?
HansH skrev:
Kimovitzh skrev:Google maps opdateres jævnligt.
Hm.. jeg tror at man skal skelne mellem Google Maps og Google Streetview.

Google Maps er jo bare et kort. Det tror jeg er rimelig godt opdateret. Jeg mener ikke det opdateres ved at køre rundt og se om der er lavet en ny rundkørsel. Jeg mener det opdateres ved at Google køber digitale kortdata hos firmaer som er specialiseret i at levere den slags, f.eks. til firmaer der laver navigationsanlæg. Jeg kan ikke se hvilken relevans Google Maps kan have i forhold til spørgsmålet om hvorfor man vælger at sløre sin nummerplade.

Kimovitzh, du nævnte selv Streetview i en tidligere post, som et middel hvormed du kunne identificere min adresse, hvis streetview tilfældigvis viser en bil der matcher det foto jeg har lagt op af den. I modsætning til Maps, så tror jeg at Google Streetview opdateres ret sjældent. Da det netop beror på en decideret affotografering med et kamera på taget af en bil, så er det selvsagt enormt omfattende at opdatere. Streetview dækker da også langt fra overalt ... jo længere væk fra storbyer og store veje, jo tyndere bliver dækningen. Så jeg tror mageligt man kunne skifte bil flere gange, inden Streetview blev opdateret på sin egen villavej... hvis overhovedet.

Jeg mener således heller ikke at Streetview spiller nogen rolle i forhold til spørgsmålet om sløring af nummerplade eller ej.

Nu er jeg fra Kbh, og der opdateres kortet, over Kbh, nok oftere end andre steder i Danmark.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
Steen_T
Nyt medlem
Indlæg: 430
Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Steen_T » 11. aug 2014, 08:01

Man kan skaffe stort set alle oplysninger ud fra en nummerplade hvis man har de rigtige forbindelser. Før i tiden kunne man ikke rigtigt få sådanne oplysninger men i dag kan enhver med adgang til en synshal med motorkontor slå alle biler op.


Vi var i Norge på skitur og da vi var ved at smide lidt småting i bilen aften før vi skulle hjem opdagede jeg en dansk Renault som havde sat bilen totalt hjernedødt og vi var oppe og måle at vi ikke kunne komme forbi den og det var den eneste vej væk fra hytten og der var ikke rigtigt noget sammenhæng med hans parkering og en hytte så jeg valgte at smide en sms hjem til en bekendt og 10 min senere havde jeg ejerens fuldenavn, adresse og telefonnummer. Jeg ringede ham op og spurgte om han holdt i Norge og det gjorde han og fik ham så bedt om at flytte bilen inden vi skulle kører kl 6 næste morgen.
BMW E61 535D

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 11. aug 2014, 08:23

Steen_T skrev:Man kan skaffe stort set alle oplysninger ud fra en nummerplade hvis man har de rigtige forbindelser. Før i tiden kunne man ikke rigtigt få sådanne oplysninger men i dag kan enhver med adgang til en synshal med motorkontor slå alle biler op.
Yes. Tror det er blevet slået fast her i tråden, at man med nummerpladen kan finde ejeren osv. Og alle værn falder jo hvis man har forbindelser der ser stort på hvad man burde udlevere af data, og prioriterer vennetjenesten højere end fortrolighed.

Og det også blevet slået fast, at det også går fint uden nummerpladen. Billeder af en bil lagt op i et forum hvor brugeren er identificeret, har masser af små ledetråde som kan føre frem til de samme oplysninger.

Nice med den lille historie fra Norge. Der kan begge parter jo kun være tilfreds med at bilens ejer kunne opspores :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Kimovitzh
Nyt medlem
Indlæg: 460
Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Kimovitzh » 11. aug 2014, 14:16

HansH skrev:
Steen_T skrev:Man kan skaffe stort set alle oplysninger ud fra en nummerplade hvis man har de rigtige forbindelser. Før i tiden kunne man ikke rigtigt få sådanne oplysninger men i dag kan enhver med adgang til en synshal med motorkontor slå alle biler op.
Yes. Tror det er blevet slået fast her i tråden, at man med nummerpladen kan finde ejeren osv. Og alle værn falder jo hvis man har forbindelser der ser stort på hvad man burde udlevere af data, og prioriterer vennetjenesten højere end fortrolighed.
Sikkerheden med alle de følsomme data er blevet elendig.

Jeg har arbejdet hos et par teleselskaber i mine yngre år, og der var ingen sikker hed hvad angik adresse, navn, cpr eller RKI registrering.
Folk kom ind, fik en kort jobsamtale, næsten alle blev ansat, så fik de arbejds tider også var de kørende.

Udskiftnings procenten på medarbejderne var stor.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM

Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT

Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Sv: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af MKay » 11. aug 2014, 19:35

Kevinff skrev:
thg skrev:Forstår stadig ikke formålet, for alle kan jo notere min nr.plade når jeg kommer kørende eller holder parkeret
Ja men det er da ikke grund til at gøre det endnu nemmere ved ikke at sløre sin Nummerplade :) bottomline er vel at det på ingen måde skader. Måske der ikke er nogle fordel men det skader ihvertfald ikke :)
Jeg vil ofte gå udenom sådan en sælger, for jeg magter ikke at skulle tigge og be' om nummerplade/stelnummeret, så jeg kan slå restgæld syn og værkstedshistorik op.

Vil du sælge til mig må du åbne butikken. Basta!
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af AU-R8 » 13. sep 2014, 11:53

Her er et godt eksempel på hvorfor man gør det

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=74&t=98964

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"