Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Biker
Nyt medlem
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mariager
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Biker » 13. sep 2014, 12:20

Gad nu personligt ikke lave en film med en telefon hvor man ser hjulene fise rundt på et rullefelt..
Med eller uden nummerplade..
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af DanielB12 » 29. maj 2018, 08:47

AU-R8 skrev:Jeg prøver så vidt som muligt at sløre hvem jeg er på nettet.
Kører flere steder med opdigtet navn, kun de steder man skal have navn og jeg ikke vil have folk ved hvem jeg er.
Jeg har intet at skjule, men alt det FB og overvågning har gjordt mig temmelig påpasselig med hvad jeg gør.
Er mest aktiv på nettet her og recordere.dk.
Så for mig er det at sløre nummerplade kun en del af det som du selv skriver.
Det ‘sjove’ er jo så at netop lige Vagcars er et rimeligt familiært forum hvor jeg har en ide om at mange kender hinanden uden for foraets fire vægge.. og med et lidt særegent fornavn som dit, som et par gange eller flere er blevet nævnt herinde, så er det ikke svært at slå to og to sammen og finde hjemmeadresse eller garagen.. Billede

Faktum er at det i dag, som flere også skriver, er noget nær umuligt at holde sig anonym på nettet hvis man er aktiv.
Så i mine øjne, når man slører nummerpladen, så passer dette billede meget godt.
Billede

Edit: havde ikke lige set at tråden var fra 2014..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
HansH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13247
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3210 times
Been thanked: 4541 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af HansH » 29. maj 2018, 08:54

DanielB12 skrev:
29. maj 2018, 08:47
Det ‘sjove’ er jo så at netop lige Vagcars er et rimeligt familiært forum hvor jeg har en ide om at mange kender hinanden uden for foraets fire vægge.. og med et lidt særegent fornavn som dit, som et par gange eller flere er blevet nævnt herinde, så er det ikke svært at slå to og to sammen og finde hjemmeadresse eller garagen.. Billede

Faktum er at det i dag, som flere også skriver, er noget nær umuligt at holde sig anonym på nettet hvis man er aktiv.
Så i mine øjne, når man slører nummerpladen, så passer dette billede meget godt.

Edit: havde ikke lige set at tråden var fra 2014..
+1.

Spørgsmålet er stadig lige aktuelt, da myten fra tid til anden stadig dukker op : at man bør sløre sin nummerplade.
Og jeg spørger stadig : hvorfor ?
Man skal være uhyggeligt disciplineret i sin internetadfærd for ikke at efterlade spor, der kan føre til éns identitet.
Det tog da heller ikke deltagerne i denne tråd andet end få øjeblikke, før de havde identificeret mig via de små puslespilsbrikker man kan finde ... mit brugernavn, min geografiske lokalitet, derefter via facebook osv - og voila!

Men!
Det var ikke dét opgaven gik ud på :)
Opgaven går på at påvise hvorfor det er så forbandet afgørende lige præcis at sløre nummerpladen.
Og værdien af det råd har jeg stadig til gode at få forklaret. Også her 4 år senere..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af SteffenR » 29. maj 2018, 09:28

Vil påstå AU hører i en anden kategori end stort set alle andre herinde, da visse typer nok synes han er mere interessant end andre pga hans biler etc.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af MBM1000 » 29. maj 2018, 09:44

kan heller ikke forstå hvorfor folk sløre nummerpladen
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af Ztrejfer » 29. maj 2018, 10:20

Personligt slører jeg altid min bils nummerplade, når jeg deler fotos af den.

Det sker, fordi jeg simpelthen er så flov over at køre rundt med en nummerplade. Det ser ikke alene grimt ud, men viser også, at man er fuldstændig normativ, almindelig, kedelig, forudsigelig, veltilpasset og manipuleret. Captain Jack Sparrow ville aldrig køre rundt med en nummerplade på sin Black Pearl Audi.
Captain No Plate.jpg
Captain No Plate.jpg (197.28 KiB) Vist 545 gange
Audi A3

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Hvorfor slører man sin nummerplade på billeder ?

Indlæg af DanielB12 » 29. maj 2018, 10:40

SteffenR skrev:Vil påstå AU hører i en anden kategori end stort set alle andre herinde, da visse typer nok synes han er mere interessant end andre pga hans biler etc.
Nu var det mere ifht hans opslag om at holde sig anonym. Ved selvfølgelig ikke hvor mange kræfter han lægger i det, men pointen er at det er svært lige meget hvad.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"