Marcus skrev:Jeg mener ikke at der kan findes noget lovkrav omkring lånebiler. Det er korrekt, at afhjælpning skal ske uden væsentlig ulempe og udgift for køberen, men i alle andre sammenhænge kan en erhvervsdrivende slippe afsted med ikke at give en låner, hvad enten det er en telefon, computer eller andet. Jeg vil derfor også mene det gælder biler. Hvis det ikke gives en låner og forbrugeren ellers er afhængig af eller bruger genstanden dagligt har den erhvervsdrivende blot en kortere frist for afhjælpning. Her mener jeg ikke at tre dage er urimeligt - at det er en ringe service er en anden sag.
Se også her
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=235
Og så alligevel, hvis alternativet er at man skal tage offentligt transport og forudsat at det ikke er en væsentlig ulempe at gøre det. Er de forpligtet til at dække udgiften til offentligt transport, da der jo ikke må være en udgift ved at reklamere..
At de så nok nægter og man ville være nød til at køre en sag i forbrugerklagenævnet som vel tager 10 mdr eller lign for at få ret er noget andet..
Desværre er teori og praksis sjældent det samme
.
Når de kan slippe afsted med ikke at give lånetlf, computer er det jo netop fordi det ikke nødvendigvis er væsentlig ulempe at undvære de produkter da man kan klare sig uden, ikke sikkert man kan aflevere børn, komme på arbejde osv uden bil, derfor vil det ofte være en væsentlig ulempe at undvære bilen..
En bil er jo ofte "need to have" og ikke "nice to have" som div. Elektronik
.
Men kan slet ikke forstå at de ikke bare giver den lånebil, især når det nu er reklamation, virker helt tåbeligt at de ikke vil give de relativt få penge for at få god omtale/goodwill hvis nu det trækker ud eller lign.
-Dennis