Respekt til Skoda, Roskilde

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
molsson
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 3. feb 2011, 18:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af molsson » 27. aug 2014, 12:49

Var ude for at vise min bedre halvdel hvordan den Octavia firmabil jeg har bestilt ser ud - hos Skoda i Roskilde der ikke leverer til leasingselskabet vi bruger.
Ville også lige være helt sikker på at det ikke skal være combi i stedet for hatch (det skal det ikke).
Jeg fortalte naturligvis sælgeren at han ikke skulle spilde sin tid på os da vi ikke kunne handle hos ham men han brugte alligevel tid på at gå med ud og låse en Combi op så vi kunne se lidt på den i fred og ro.
Det er sgu i orden - og hvis vi selv skal købe den næste bil eller bruge ekstra løse stumper tager vi helt sikkert derud igen.
Elsker god service - det er desværre en mangelvare mangelvare mange steder.

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af asej » 27. aug 2014, 13:02

Min svoger var ude og se på bil hos Skoda Roskilde, og han havde en lang liste af klagepunkter over hvor elendig kundeservice der var: Sælgere der nærmest ikke gad at rejse sig fra stolen, gad ikke bruge 2 minutter på at sætte prøveplader på en vogn han ville køre en tur m.m. Så der er åbenbart stor forskel på servicen - men der er selvfølgelig forskel på hvem man er, hvilken sælger man møder på hvilken dag osv.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af P33T » 27. aug 2014, 13:21

Jeg har desværre aldrig oplevet god service de gange jeg har handlet bil. Og jeg har handlet bil ret så mange gange da jeg har skiftet job en del gennem tiden og dermed skiftet firmabil. Jeg fortæller aldrig det er firmabil jeg kigger efter men alligevel gider de sjældent rejse sig, de er sløve og sammenligningen mellem ejendomsmæglere og bilforhandlere er meget lig det samme. De ved stort set intet om produktet, de ved intet om salg, de har bare butikken hvor de åbner og lukker.

Det skal sige det kun er i københavn og hovedstadsområdet jeg har erfaringen.

Generelt oplever jeg god service rundt omkring men lige præcis ved autoriseret værksted og forhandler er det himmelråbende service hver evig eneste gang. Jeg får super service ved uautoriseret værksteder og de relativt få gange jeg har handlet bil ved forhandlere.

Men hvor er jeg dog glad for der er en der har haft en positivt oplevelse, eller blot en oplevelse man kan forvente sig når man investerer i den næst dyreste ting overhovedet i sit liv.

P33T
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 7. mar 2014, 22:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af P33T » 27. aug 2014, 13:24

asej skrev:Min svoger var ude og se på bil hos Skoda Roskilde, og han havde en lang liste af klagepunkter over hvor elendig kundeservice der var: Sælgere der nærmest ikke gad at rejse sig fra stolen, gad ikke bruge 2 minutter på at sætte prøveplader på en vogn han ville køre en tur m.m. Så der er åbenbart stor forskel på servicen - men der er selvfølgelig forskel på hvem man er, hvilken sælger man møder på hvilken dag osv.
Den beskrivelse passer meget godt på det jeg oplever når jeg er ude. Tilmed også de ikke forstår at kunden ikke kan se forskel på deres jobfunktion så hvis en regnskabs-assistent eller andet er i syne i butikken så gælder det om at lette røven ud til kunden ellers så skal personen være ude af syne. Frustrerende at stå og vente i 20 minutter og se 4-5 ansatte sidde og bare kigge ind i skærm og ignorerer en.

Dont even get me startet med værkstedet og hvor mange gange jeg stort set hvergang skal have bilen tilbage fordi simple opgaver ikke er løst:evil:

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af JSA » 27. aug 2014, 18:47

Jeg har købt 2 stk. Nissan Primera, 4 stk. Skoda Octavia og 2 stk. Skoda Superb hos Skoda i Aabenraa (var Nissan-forhandler før Skoda), alle nye.

Servicen og prissætningen har været rigtig god i samtlige tilfælde. Kan absolut anbefales. :D
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

bennyst
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af bennyst » 27. aug 2014, 19:08

Jeg får lavet service hos Skoda Roskilde og har været meget tilfreds, det omvendte er tilfældet med sælgeren. Ved mit sidste service tog jeg kontakt til sælgeren, idet jeg ønskede en byttepris på min SuperB ved køb af Octavia RS. Jeg fik aldrig en byttepris, og det til trods for at jeg rykekðe flere gange. Nu har jeg købt den hos en anden forhandler og får den leveret om to uger efter mere end 5 måneders levering. Konklusion servicen på værkstedet er i tip top, men jeg handler ikke bil der.

tfalke
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 27. sep 2009, 16:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Respekt til Skoda, Roskilde

Indlæg af tfalke » 28. aug 2014, 19:41

Jeg kan ikke helt genkende den oplevelse hos Skoda i Roskilde. Jo, servicen har nu været fin omend jeg har måtte vente en pæn tid på at få en sælger i tale.

Dog er deres værkstedspriser helt hen i vejret. Da min 1.6 tdi fabia skulle til 60tkm service ville de have 4700 kroner :o Jeg tog et pristjek hos nogle andre autoriserede, og fik en pris på 2850 hos Skoda i køge. Da jeg spørger til hvorfor prisforskellen er så stor på et tilsyneladende identisk service og hvad jeg får for de ekstra knap 2000 kroner, siger de, at de godt kender til, at andre forhandlere underbyder markedet, og at de har valgt at fastholde deres priser fra før krisen. Gode kunder kan få 10% rabat, men det skal man gøre sig fortjent til, lader han mig forstå.

Selv med en rabat som "god kunde" vil prisen være over 4000 kroner og meget dyrere, end jeg kan få i Køge. Jeg har ikke noget som helst at udsætte på deres service ellers, men værkstedspriserne virker de godt nok ikke skarpe på.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"