Tfsi 2.0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tfsi 2.0
hej overvejer en 2.0 TFSI men hvilke en skal jeg vælge 200hk eller 185hk ? hvad er forskellen på de 2 motor har ikke selv arbejdet så meget i 2.0 så jeg kan sige hvor deres svagheder er ?
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
De er fuldstændig og addeles ens de to motore. Det er bare reklame gøjl at de er brandet forskelligt.
Motoren holder til alt du kan smide efter den på org turbo og lidt mere. Forvent en maks effekt på 285-295 hk og et lille stykke over 400 nm.
Motoren holder til alt du kan smide efter den på org turbo og lidt mere. Forvent en maks effekt på 285-295 hk og et lille stykke over 400 nm.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tfsi 2.0
og nogle med svage plejestenger ?
og så kan de ikke chipe dem til det samme ca 25 hk forskel
og så kan de ikke chipe dem til det samme ca 25 hk forskel
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Sv: Tfsi 2.0
K04 er Cupra, golf 5 Gti edition 30 (mener jeg), s3 og golf 6 r så vidt jeg husker k03 er Leon FR tfsi og golf 5 gtimichaeliversen skrev:syntes jeg har læst at nogle er med k03 og nogle med k04 turbo ?
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sv: Tfsi 2.0
Scirocco R er også K04 udover dem du korrekt nævner.Kevinff skrev:K04 er Cupra, golf 5 Gti edition 30 (mener jeg), s3 og golf 6 r så vidt jeg husker k03 er Leon FR tfsi og golf 5 gtimichaeliversen skrev:syntes jeg har læst at nogle er med k03 og nogle med k04 turbo ?
K03: Altea, A3, Leon, A4, Octavia
Trådstarter nævner 185 og 200hk udgaverne som Lasse siger er de ens, med K03 og de "svage" plejlstænger. Og igen som Lasse nævner holder de til det en K03 kan smide efter dem. De holder også til hvad en K04 og en af de "anerkendte" software udbydere kan give dem op til lige under 400hk.
Svagheder: tændspoler, PCV, fingerbøl ved HPFP, nedtrådt kobling ved start når der er opgraderet trykfod og kobling.
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
Ikke helt korrekt.
Cupra, Golf ED 30, Golf R og S3 er k04.
Leon, Leon FR og Golf GTI er K03.
K04 motoren er stærkere. Uanset bil kan alle motore med pågældene turbo chippes og tunes ens.
Cupra, Golf ED 30, Golf R og S3 er k04.
Leon, Leon FR og Golf GTI er K03.
K04 motoren er stærkere. Uanset bil kan alle motore med pågældene turbo chippes og tunes ens.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Tfsi 2.0
Det er moment og hvor tidligt det starter der er forskellen, ikke hkmichaeliversen skrev:og nogle med svage plejestenger ?
og så kan de ikke chipe dem til det samme ca 25 hk forskel
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
K04 motoren har stærkere plejlstænger, andre stempler, anden knast (en af dem), andet topstykke, større dyser.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Tfsi 2.0
Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor?
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
Kommer an på hvor billigt du kan købe dele og få det monteret. Men generelt set ja. I dele kan du lave det for ca 6000-8000 brugt. Jeg har f.eks en k04 til salg for 4.000, kan godt forhandle lidt. Så mangler du dyser. Jeg har to liggende du kan få meget billigt. Du kan sagtens køre det på nuværende indmad med korrekt chipning. F.eks APR.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Sv: Tfsi 2.0
Er du igang med en opgradering siden du sælger?Lasse O skrev:Kommer an på hvor billigt du kan købe dele og få det monteret. Men generelt set ja. I dele kan du lave det for ca 6000-8000 brugt. Jeg har f.eks en k04 til salg for 4.000, kan godt forhandle lidt. Så mangler du dyser. Jeg har to liggende du kan få meget billigt. Du kan sagtens køre det på nuværende indmad med korrekt chipning. F.eks APR.
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
Næh bare lidt fra lagret
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Tfsi 2.0
Alt efter hvor langt du vil med opgraderinger, vil du på et tidspunkt montere BT (Big Turbo) kan det godt svare sig at købe en K04 motor og lægge i.Kevinff skrev:Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor?
Hvis der ikke skal mere end K04 på er det ikke besværet værd, da du løber ind i begrænsning i forbindelse med ECU'en. Det software som bla. APR og REVO laver er ud fra ECU nummer, så en K04 motor med K04 turbo vil ikke få udnyttet den lavere kompression og de stærkere plejlstænger da ECU'en er fra den svagere K03 motor, og derfor vil softwaren være skrevet til den højere kompression og svagere plejlstænger.
Så det afhænger af hvor langt man vil gå med bilen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Sv: Tfsi 2.0
Tror mit Max ville ligge på omkring 320-350 hkjakethemoss skrev:Alt efter hvor langt du vil med opgraderinger, vil du på et tidspunkt montere BT (Big Turbo) kan det godt svare sig at købe en K04 motor og lægge i.Kevinff skrev:Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor?
Hvis der ikke skal mere end K04 på er det ikke besværet værd, da du løber ind i begrænsning i forbindelse med ECU'en. Det software som bla. APR og REVO laver er ud fra ECU nummer, så en K04 motor med K04 turbo vil ikke få udnyttet den lavere kompression og de stærkere plejlstænger da ECU'en er fra den svagere K03 motor, og derfor vil softwaren være skrevet til den højere kompression og svagere plejlstænger.
Så det afhænger af hvor langt man vil gå med bilen
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi 2.0
En "rigtig" K04 motor vil kun lave en smule mere effekt. Ikke noget du kommer til at mærke den store forskel på. Jeg har kørt først med opgraderet K04 og derefter en egentlig Cupra motor. Rent mekanisk går Cupra motoren en smule bedre i toppen grundet knasten. Jeg har endnu ikke den korrekte software i, men forventer ikke den store forskel.
Kan du finde en billig Cupra motor er det selvfølgelig at foretrække, men en K04 opgradering er meget, meget tæt på det opnåelige med en egentlig Cupra motor. Det er IKKE noget du vil mærke på vejen, det er helt sikkert
Kan du finde en billig Cupra motor er det selvfølgelig at foretrække, men en K04 opgradering er meget, meget tæt på det opnåelige med en egentlig Cupra motor. Det er IKKE noget du vil mærke på vejen, det er helt sikkert
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Tfsi 2.0
Jeg ska lige spørge, hvad bil vil motoren være i? A4 eller en af de tværliggende biler?michaeliversen skrev:hej overvejer en 2.0 TFSI men hvilke en skal jeg vælge 200hk eller 185hk ? hvad er forskellen på de 2 motor har ikke selv arbejdet så meget i 2.0 så jeg kan sige hvor deres svagheder er ?