Tfsi 2.0

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
michaeliversen
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tfsi 2.0

Indlæg af michaeliversen » 30. aug 2014, 20:11

hej overvejer en 2.0 TFSI men hvilke en skal jeg vælge 200hk eller 185hk ? hvad er forskellen på de 2 motor har ikke selv arbejdet så meget i 2.0 så jeg kan sige hvor deres svagheder er ?

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 30. aug 2014, 20:34

De er fuldstændig og addeles ens de to motore. Det er bare reklame gøjl at de er brandet forskelligt.

Motoren holder til alt du kan smide efter den på org turbo og lidt mere. Forvent en maks effekt på 285-295 hk og et lille stykke over 400 nm.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

michaeliversen
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af michaeliversen » 30. aug 2014, 20:44

syntes jeg har læst at nogle er med k03 og nogle med k04 turbo ?

michaeliversen
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 9. aug 2013, 20:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af michaeliversen » 30. aug 2014, 20:46

og nogle med svage plejestenger ?

og så kan de ikke chipe dem til det samme ca 25 hk forskel

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Tfsi 2.0

Indlæg af Kevinff » 30. aug 2014, 21:14

michaeliversen skrev:syntes jeg har læst at nogle er med k03 og nogle med k04 turbo ?
K04 er Cupra, golf 5 Gti edition 30 (mener jeg), s3 og golf 6 r så vidt jeg husker k03 er Leon FR tfsi og golf 5 gti

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Sv: Tfsi 2.0

Indlæg af jakethemoss » 30. aug 2014, 21:25

Kevinff skrev:
michaeliversen skrev:syntes jeg har læst at nogle er med k03 og nogle med k04 turbo ?
K04 er Cupra, golf 5 Gti edition 30 (mener jeg), s3 og golf 6 r så vidt jeg husker k03 er Leon FR tfsi og golf 5 gti
Scirocco R er også K04 udover dem du korrekt nævner.
K03: Altea, A3, Leon, A4, Octavia

Trådstarter nævner 185 og 200hk udgaverne som Lasse siger er de ens, med K03 og de "svage" plejlstænger. Og igen som Lasse nævner holder de til det en K03 kan smide efter dem. De holder også til hvad en K04 og en af de "anerkendte" software udbydere kan give dem op til lige under 400hk.

Svagheder: tændspoler, PCV, fingerbøl ved HPFP, nedtrådt kobling ved start når der er opgraderet trykfod og kobling.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 30. aug 2014, 21:26

Ikke helt korrekt.

Cupra, Golf ED 30, Golf R og S3 er k04.
Leon, Leon FR og Golf GTI er K03.

K04 motoren er stærkere. Uanset bil kan alle motore med pågældene turbo chippes og tunes ens.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af jakethemoss » 30. aug 2014, 21:27

michaeliversen skrev:og nogle med svage plejestenger ?

og så kan de ikke chipe dem til det samme ca 25 hk forskel
Det er moment og hvor tidligt det starter der er forskellen, ikke hk
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 30. aug 2014, 21:28

K04 motoren har stærkere plejlstænger, andre stempler, anden knast (en af dem), andet topstykke, større dyser.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Kevinff » 30. aug 2014, 21:31

Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor? :P

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 30. aug 2014, 21:37

Kommer an på hvor billigt du kan købe dele og få det monteret. Men generelt set ja. I dele kan du lave det for ca 6000-8000 brugt. Jeg har f.eks en k04 til salg for 4.000, kan godt forhandle lidt. Så mangler du dyser. Jeg har to liggende du kan få meget billigt. Du kan sagtens køre det på nuværende indmad med korrekt chipning. F.eks APR.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Tfsi 2.0

Indlæg af Kevinff » 30. aug 2014, 21:45

Lasse O skrev:Kommer an på hvor billigt du kan købe dele og få det monteret. Men generelt set ja. I dele kan du lave det for ca 6000-8000 brugt. Jeg har f.eks en k04 til salg for 4.000, kan godt forhandle lidt. Så mangler du dyser. Jeg har to liggende du kan få meget billigt. Du kan sagtens køre det på nuværende indmad med korrekt chipning. F.eks APR.
Er du igang med en opgradering siden du sælger? :)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 30. aug 2014, 21:49

Næh bare lidt fra lagret ;-)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af jakethemoss » 31. aug 2014, 08:26

Kevinff skrev:Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor? :P
Alt efter hvor langt du vil med opgraderinger, vil du på et tidspunkt montere BT (Big Turbo) kan det godt svare sig at købe en K04 motor og lægge i.
Hvis der ikke skal mere end K04 på er det ikke besværet værd, da du løber ind i begrænsning i forbindelse med ECU'en. Det software som bla. APR og REVO laver er ud fra ECU nummer, så en K04 motor med K04 turbo vil ikke få udnyttet den lavere kompression og de stærkere plejlstænger da ECU'en er fra den svagere K03 motor, og derfor vil softwaren være skrevet til den højere kompression og svagere plejlstænger.
Så det afhænger af hvor langt man vil gå med bilen :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Sv: Tfsi 2.0

Indlæg af Kevinff » 31. aug 2014, 08:50

jakethemoss skrev:
Kevinff skrev:Så hvis man har en k03 bil og gerne vil skifte over til k04 kan det så "bedre" betale sig at købe en k04 motor? :P
Alt efter hvor langt du vil med opgraderinger, vil du på et tidspunkt montere BT (Big Turbo) kan det godt svare sig at købe en K04 motor og lægge i.
Hvis der ikke skal mere end K04 på er det ikke besværet værd, da du løber ind i begrænsning i forbindelse med ECU'en. Det software som bla. APR og REVO laver er ud fra ECU nummer, så en K04 motor med K04 turbo vil ikke få udnyttet den lavere kompression og de stærkere plejlstænger da ECU'en er fra den svagere K03 motor, og derfor vil softwaren være skrevet til den højere kompression og svagere plejlstænger.
Så det afhænger af hvor langt man vil gå med bilen :)
Tror mit Max ville ligge på omkring 320-350 hk :)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af Don Karnage » 31. aug 2014, 09:24

En "rigtig" K04 motor vil kun lave en smule mere effekt. Ikke noget du kommer til at mærke den store forskel på. Jeg har kørt først med opgraderet K04 og derefter en egentlig Cupra motor. Rent mekanisk går Cupra motoren en smule bedre i toppen grundet knasten. Jeg har endnu ikke den korrekte software i, men forventer ikke den store forskel.

Kan du finde en billig Cupra motor er det selvfølgelig at foretrække, men en K04 opgradering er meget, meget tæt på det opnåelige med en egentlig Cupra motor. Det er IKKE noget du vil mærke på vejen, det er helt sikkert :)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi 2.0

Indlæg af jakethemoss » 31. aug 2014, 11:14

michaeliversen skrev:hej overvejer en 2.0 TFSI men hvilke en skal jeg vælge 200hk eller 185hk ? hvad er forskellen på de 2 motor har ikke selv arbejdet så meget i 2.0 så jeg kan sige hvor deres svagheder er ?
Jeg ska lige spørge, hvad bil vil motoren være i? A4 eller en af de tværliggende biler?
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"