Ja, så fik poloen ny egr-køler - heldigvis på brugtvognsgaranti.
Men hvad gør jeg aktivt, for at forhindre at det sker igen? Det er jo tydeligvis en svaghed på dem.
Det er en 1.2 TDI 75hk
Additiver og friskere kørestil? - kom med guldkornene!
Jeg kører pt 2x30km landevej om dag plus lidt bykørsel.
Poloen har fået ny EGR-køler - hvad nu?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 22. aug 2008, 11:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Poloen har fået ny EGR-køler - hvad nu?
Sælg bilen...
Jeg har været det samme igennem med min Polo for 6 mdr. siden...
Først skift af EGR køler, derefter gik der 12-15.000 km (måske 20.000) og så var det selve EGR fidusen der røg...
Den operation ville VW så gerne have 11-13.000 kr. for. Jeg slap med 3.800 kr. pga. kulance (alle service udført hos VW).
Men efter dette, stolede jeg desværre ikke på bilen længere... Den blev solgt.
Jeg har altid, fra bilen var 15.000 km gammel, kørt forholdsvis friskt til, og hovedsageligt kørt lange ture, minimum 70 km 2 gange dagligt (20 % landevej / 80 % motorvej v. ca. 120-130) Det troede jeg ville være en fornuftig "kur" mod EGR-problemer/tilsodning/pitstops.... Men åbenbart ikke...
Bortset fra det, var jeg glad for bilen.
Jeg har været det samme igennem med min Polo for 6 mdr. siden...
Først skift af EGR køler, derefter gik der 12-15.000 km (måske 20.000) og så var det selve EGR fidusen der røg...
Den operation ville VW så gerne have 11-13.000 kr. for. Jeg slap med 3.800 kr. pga. kulance (alle service udført hos VW).
Men efter dette, stolede jeg desværre ikke på bilen længere... Den blev solgt.
Jeg har altid, fra bilen var 15.000 km gammel, kørt forholdsvis friskt til, og hovedsageligt kørt lange ture, minimum 70 km 2 gange dagligt (20 % landevej / 80 % motorvej v. ca. 120-130) Det troede jeg ville være en fornuftig "kur" mod EGR-problemer/tilsodning/pitstops.... Men åbenbart ikke...
Bortset fra det, var jeg glad for bilen.
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Poloen har fået ny EGR-køler - hvad nu?
Ville nok også bytte den ud med en benziner...
Det kørsels mønster er ikke godt til den lille tdi. Den når jo dårligt nok at åbne termostatet på 30km.
Det kørsels mønster er ikke godt til den lille tdi. Den når jo dårligt nok at åbne termostatet på 30km.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013