VWBandit skrev:
Den kan da ikke bruges til ret meget. Den der køre max i 4 gear. Vil gerne se om dsg køre de samme omdrejninger i 7 gear som manuel gear køre i 6.
Når man ser på landevejskørsel skulle DSG og manuel køre lige langt pr. liter ifølge VW
Nej jeg ved det. Men 1. og 2. gear er betydeligt lavere med DSG. Så vidt jeg ved opnås topfarten med DSG i 6. gear og deraf må man vel konkludere at 7. i DSG er længere end 6. i manuel.
Du har svaret på omdrejninger i 7. ved 100 km/t om en halv time...
VWPolo6CBlueGT -DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
VWBandit skrev:
Den kan da ikke bruges til ret meget. Den der køre max i 4 gear. Vil gerne se om dsg køre de samme omdrejninger i 7 gear som manuel gear køre i 6.
Når man ser på landevejskørsel skulle DSG og manuel køre lige langt pr. liter ifølge VW
Nej jeg ved det. Men 1. og 2. gear er betydeligt lavere med DSG. Så vidt jeg ved opnås topfarten med DSG i 6. gear og deraf må man vel konkludere at 7. i DSG er længere end 6. i manuel.
Du har svaret på omdrejninger i 7. ved 100 km/t om en halv time...
Jeg fandt lige en video med en golf 7 godt nok. Men der er en lille forskel.
VWBandit skrev:
Fedt at du gider teste det selv :D
Man er vel nørd! Hehe. Nej jeg skulle alligevel en tur på tanken og så var der jo lige en undskyldning for at tage en omvej. Dem har jeg mange af for tiden!
Med 100 km/t går den med ca. 1950 omdrejninger i 7. og med ca. 2350 i 6.
Der er iøvrigt ikke den store forskel i brændstofforbrug ved 110 km/t i hhv. 6. og 7. I 6. går den mere på 2 cylindre end i 7.
VWPolo6CBlueGT -DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
VWBandit skrev:
Fedt at du gider teste det selv :D
Man er vel nørd! Hehe. Nej jeg skulle alligevel en tur på tanken og så var der jo lige en undskyldning for at tage en omvej. Dem har jeg mange af for tiden!
Med 100 km/t går den med ca. 1950 omdrejninger i 7. og med ca. 2350 i 6.
Der er iøvrigt ikke den store forskel i brændstofforbrug ved 110 km/t i hhv. 6. og 7. I 6. går den mere på 2 cylindre end i 7.
Det er jo det
Det kan måske være fordi den køre med for mange nm ?
Ja det må være fordi den let overskrider de 100 Nm i 7. gear. I 6. gear er udvekslingen kortere og derfor skal der færre Nm på krumtappen til at give et højere moment på trækakslen.
Den med manuelt gear aflæser jeg til ca. 2100 ved 100 km/t, så 7. gear i DSG er ca. 7% længere end 6. i en manuel.
VWPolo6CBlueGT -DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
Jeg kan meget godt lide at i nævner flere gange, samt VW både på tyske og danske hjemmeside, at man kan få den med Xenon lygter, eftersom man IKKE kan det.
Hvis man bestiller det, får man FULL led forlygter, eftersom det er de eneste der er en mulighed for Polo 6Cen. Ikke at det er ringere, men bare utroligt at selv VW laver kludder i det.
KBoesen skrev:Jeg kan meget godt lide at i nævner flere gange, samt VW både på tyske og danske hjemmeside, at man kan få den med Xenon lygter, eftersom man IKKE kan det.
Hvis man bestiller det, får man FULL led forlygter, eftersom det er de eneste der er en mulighed for Polo 6Cen. Ikke at det er ringere, men bare utroligt at selv VW laver kludder i det.
Gælder det også BlueGT som jo stadig kører videre med de gamle halogenlygter, istedet for det nye design som Highline m.fl. har fået?
VWPolo6CBlueGT -DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
KBoesen skrev:Jeg kan meget godt lide at i nævner flere gange, samt VW både på tyske og danske hjemmeside, at man kan få den med Xenon lygter, eftersom man IKKE kan det.
Hvis man bestiller det, får man FULL led forlygter, eftersom det er de eneste der er en mulighed for Polo 6Cen. Ikke at det er ringere, men bare utroligt at selv VW laver kludder i det.
Gælder det også BlueGT som jo stadig kører videre med de gamle halogenlygter, istedet for det nye design som Highline m.fl. har fået?
Har en Blue GT da ikke fået samme facelift i fronten, som resten af Poloen? For så har den da også de samme halogenforlygter som resten.
Alle billeder jeg kan finde af den nye Polo, har de nye LED lygter og ingen har nogen med xenon.
KBoesen skrev:
Har en Blue GT da ikke fået samme facelift i fronten, som resten af Poloen? For så har den da også de samme halogenforlygter som resten.
Alle billeder jeg kan finde af den nye Polo, har de nye LED lygter og ingen har nogen med xenon.
Nej desværre ikke. Den kører videre med de gamle forlygter og den gamle kofanger, dog med ny indsats med hul til radaren.
VWPolo6CBlueGT -DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
KBoesen skrev:
Har en Blue GT da ikke fået samme facelift i fronten, som resten af Poloen? For så har den da også de samme halogenforlygter som resten.
Alle billeder jeg kan finde af den nye Polo, har de nye LED lygter og ingen har nogen med xenon.
Nej desværre ikke. Den kører videre med de gamle forlygter og den gamle kofanger, dog med ny indsats med hul til radaren.
Det kan jeg da godt se nu, hvor jeg lige har tjekket det efter. Det er bare underligt, at den ikke har fået samme opdatering af fronten, som resten af bilerne i programmet..
Men mon dog ikke, at den får en opdateret front, nu når GTIen kommer.
KBoesen skrev:
Har en Blue GT da ikke fået samme facelift i fronten, som resten af Poloen? For så har den da også de samme halogenforlygter som resten.
Alle billeder jeg kan finde af den nye Polo, har de nye LED lygter og ingen har nogen med xenon.
Nej desværre ikke. Den kører videre med de gamle forlygter og den gamle kofanger, dog med ny indsats med hul til radaren.
Det kan jeg da godt se nu, hvor jeg lige har tjekket det efter. Det er bare underligt, at den ikke har fået samme opdatering af fronten, som resten af bilerne i programmet..
Men mon dog ikke, at den får en opdateret front, nu når GTIen kommer.
Villanyi skrev:
Man kan godt få dem med X-on din kegle
Nej, da ikke dem med den faceliftet front! Der snakker vi enten halogen eller Full LED fyr! Ellers må du da meget poste et billede af en faceliftet, med xenon, for det vil jeg da MEGET gerne se.
Villanyi skrev:
Man kan godt få dem med X-on din kegle
Nej, da ikke dem med den faceliftet front! Der snakker vi enten halogen eller Full LED fyr! Ellers må du da meget poste et billede af en faceliftet, med xenon, for det vil jeg da MEGET gerne se.
Villanyi skrev:
Man kan godt få dem med X-on din kegle
Nej, da ikke dem med den faceliftet front! Der snakker vi enten halogen eller Full LED fyr! Ellers må du da meget poste et billede af en faceliftet, med xenon, for det vil jeg da MEGET gerne se.
Jeg har lige afleveret en med X-on
Nægter jeg at tro på. Du må komme med et billede ellers skete det ikke.
Villanyi skrev:Okay el heffe, så ringer jeg lige til kunden og siger han skal komme tilbage
Ville være fornemt. Evt. lige få ham til at svinge en tur forbi Aarhus.
Super
De har jo også de normale halogenforlygter ligesom den gamle model
Ja, men forlygterne er stadig ikke ens. Der er forskel på fra den gamle model (som min og din) og til dens nye halogenforlygter.
Ligesom at den nye har LED forlygter som upgrade, dog med undtagelse af Blue GT, som jeg dog formoder får dem samtidigt, som GTIen kommer på markedet i den nye version.
Ziggin skrev:Hvis min GT ikke var på vej, ville jeg seriøst havde overvejet om det skulle være den nye Polo GTI 2015 istedet. De har rettet begge de ting der gjorde at jeg ikke skulle have den gamle. Den kan fåes uden DSG og den kommer nu med en 1.8L istedet.
190HK, 320Nm, 236Km/h og 6.7sec. Jeg er solgt!!! Plus den front er fed! Så mangler vi bare prisen. Hvis den lander på 299.000,- så er der en Blue GT til salg til foråret.
Den skulle heller ikke være specielt holdbar den 1,8 der kommer i GTI har jeg hørt i krogene...
Og fronten på den nye ligner da noget fra en Seat. Og bagenden ser billig ud.