Polo Blue Gt 150 Tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GaSelle » 22. sep 2014, 19:25

svj skrev:
GranTurismo skrev:
VWBandit skrev:DSG
DK pakke
Fartpilot, adaptiv
DK smart pakke

:)

Overvejede også

Multifunktionslæderrat med DSG skiftefunktion
Soltag
Xenon
Læder

Men blev for dyrt :/
Jeg regner med at få min i næste uge, hvis de vel at mærke når at blive færdige med den ved SMC.

Jeg har bestilt:
DSG (Skiftefunktion på rattet var standardudstyr da jeg bestilte i maj måned)
Metallak
DK Pakke
DK Smartpakke
Sport-Select
ACC
Tyverialarm
DAB+ modtager
Træk
Reservehjul som bilens øvrige hjul
Rygerpakke

Nu er jeg så spændt på at se om bilen har skifteknapper på rattet, for ellers får de besked på at få et hjem og montere det uden beregning.

Med hensyn til anhængertrækket har de problemer med at få anhængertrækket til at passe med bagkofangeren. Det er jeg også lidt spændt på, hvad løsningen bliver på!

Og sidst men ikke mindst havde jeg oprindeligt bestilt bilen med reservehjul som bilens øvrige hjul og havde forhandlet mig til en pris på 2000,- for det inklusiv en rygerpakke. Men sælgeren har ikke skrevet "Reservehjul med Montani fælg" på slutsedlen og påstår nu at det bare er en stålfælg som jeg har bestilt. Stålfælg inkl. donkraft og hjulnøgle koster i prislisten pr. 12/9 kr. 999,- så jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor jeg så skal give 2000,- for en stålfælg...

Jeg har skrevet en mail til sælgeren og bedt ham redegøre for ovenstående. Jeg bliver forhåbentlig klogere i næste uge, så skal jeg nok fortælle om resultatet af ovenstående problematikker.
Du har da vel ikke tænkt dig at ryge inden i sådan en fin ny bil? :O Så er den jo ødelagt..
Har det på samme måde med folk der har hund i bilen - men det bliver der sjovt nok ikke set så skævt til. Jeg gør ingenaf delene i mine biler (hund/røg), men i bund og grund er det jo folks eget vslg, hvad de gør i deres bil. Og det behøver de nok ikke andres holdning til :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 22. sep 2014, 20:03

VWBandit skrev:
GranTurismo skrev:Så fik jeg en positiv respons på de nævnte punkter fra forhandleren idag. :)

Et rat med skifteknapper er bestilt og vil blive monteret uden beregning, da gearskifteknapper var standardudstyr i den prisliste som var gældenden på bestillingstidspunktet. Min påstand blev bekræftet af importøren og herefter var der ingen problemer.

Reservehjulet kom der også en løsning på. Til trods for at det ikke står i prislisten, er et reservehjul stadig standardudstyr på en BlueGT. Den værdi reservehjulet udgør samt de 2000,- som jeg skulle have betalt ifølge slutsedlen gør, at merprisen for et alufælg er blevet reduceret til et niveau, som jeg kunne acceptere, til trods for at jeg har fået det indtryk at det var en del af den oprindelige aftale.

Med hensyn til anhængertrækket er der endnu ikke kommet en endelig løsning, men nu er et aftageligt træk i hvert fald blevet udelukket. Så umiddelbart arbejdes der på en løsning, hvor der skæres en slids i diffuseren på kofangeren. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt at skære i den lakerede del af kofangeren. En alternativ mulighed kunne måske være en kofanger fra en anden udstyrsvariant.

Under alle omstændigheder mente sælgere at bilen måske kunne blive klar til levering allerede i denne uge. Dog sidst på ugen i stedet for onsdag.

Så nu er det til at se en ende på ventetiden, som iøvrigt har rundet præcis 4 måneder idag.

Jeg var iøvrigt lige inde og sidde i bilen. Nammenam den er sprød! 8-)
Jeg er overhovedet ikke misundelig :D

Jeg har også skrevet til sælger angående det rat så må vi se hvad han siger.

Glæder mig til at høre hvordan den er at køre i hvis du vil komme med et review når du får den og har tid :D
Jeg skal nok skrive et review, når jeg har fået kørt lidt i den. Meeen jeg vil ikke love at den bliver uvildig. Jeg er jo nok ganske farvet det første stykke tid... :D

Der er heldigvis ikke så længe til du får din også. Den sidste ventetid går hurtigt, synes jeg.

Nuuuuj det bli'r godt! 8-)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 24. sep 2014, 07:55

GranTurismo skrev:
VWBandit skrev:
GranTurismo skrev:Så fik jeg en positiv respons på de nævnte punkter fra forhandleren idag. :)

Et rat med skifteknapper er bestilt og vil blive monteret uden beregning, da gearskifteknapper var standardudstyr i den prisliste som var gældenden på bestillingstidspunktet. Min påstand blev bekræftet af importøren og herefter var der ingen problemer.

Reservehjulet kom der også en løsning på. Til trods for at det ikke står i prislisten, er et reservehjul stadig standardudstyr på en BlueGT. Den værdi reservehjulet udgør samt de 2000,- som jeg skulle have betalt ifølge slutsedlen gør, at merprisen for et alufælg er blevet reduceret til et niveau, som jeg kunne acceptere, til trods for at jeg har fået det indtryk at det var en del af den oprindelige aftale.

Med hensyn til anhængertrækket er der endnu ikke kommet en endelig løsning, men nu er et aftageligt træk i hvert fald blevet udelukket. Så umiddelbart arbejdes der på en løsning, hvor der skæres en slids i diffuseren på kofangeren. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt at skære i den lakerede del af kofangeren. En alternativ mulighed kunne måske være en kofanger fra en anden udstyrsvariant.

Under alle omstændigheder mente sælgere at bilen måske kunne blive klar til levering allerede i denne uge. Dog sidst på ugen i stedet for onsdag.

Så nu er det til at se en ende på ventetiden, som iøvrigt har rundet præcis 4 måneder idag.

Jeg var iøvrigt lige inde og sidde i bilen. Nammenam den er sprød! 8-)
Jeg er overhovedet ikke misundelig :D

Jeg har også skrevet til sælger angående det rat så må vi se hvad han siger.

Glæder mig til at høre hvordan den er at køre i hvis du vil komme med et review når du får den og har tid :D
Jeg skal nok skrive et review, når jeg har fået kørt lidt i den. Meeen jeg vil ikke love at den bliver uvildig. Jeg er jo nok ganske farvet det første stykke tid... :D

Der er heldigvis ikke så længe til du får din også. Den sidste ventetid går hurtigt, synes jeg.

Nuuuuj det bli'r godt! 8-)
Min blev lavet mandag så nu venter den bare på at komme videre :D

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 25. sep 2014, 15:05

Så er den kommet afsted fra fabrikken. Og får ratkontakter monteret uden beregning :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 25. sep 2014, 19:07

VWBandit skrev:Så er den kommet afsted fra fabrikken. Og får ratkontakter monteret uden beregning :)
Det er fandme cool! Og det besvarer jo også mit spørgsmål fra leveringstids-tråden. Men regn med at det tager nogle uger at få rattet hjem. Det er en superfed gadget, ikke mindst når man som jeg har dårlig skulder og gerne vil være fri for at slippe rattet for at skifte manuelt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 25. sep 2014, 19:26

GranTurismo skrev:
VWBandit skrev:Så er den kommet afsted fra fabrikken. Og får ratkontakter monteret uden beregning :)
Det er fandme cool! Og det besvarer jo også mit spørgsmål fra leveringstids-tråden. Men regn med at det tager nogle uger at få rattet hjem. Det er en superfed gadget, ikke mindst når man som jeg har dårlig skulder og gerne vil være fri for at slippe rattet for at skifte manuelt.
Ja :D

Gør ikke så meget for mig om hvor langtid der går før det kommer hjem bare det kommer. Valgte det nemlig ikke med som ekstra udstyr da det stod som standard udstyr :)

Kan godt se det ville være en fordel at få på hvis man har problemer med skulderen og man gerne selv vil have muligheden for at skifte gear :) selvom DSG nu gør det ganske godt automatisk :)
Senest rettet af JBK 26. sep 2014, 08:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af mart!n » 25. sep 2014, 20:25

GranTurismo skrev:Med hensyn til anhængertrækket er der endnu ikke kommet en endelig løsning, men nu er et aftageligt træk i hvert fald blevet udelukket. Så umiddelbart arbejdes der på en løsning, hvor der skæres en slids i diffuseren på kofangeren. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt at skære i den lakerede del af kofangeren. En alternativ mulighed kunne måske være en kofanger fra en anden udstyrsvariant.
Der er et firkantet hul i den lakerede del af kofangeren inde under diffuseren. Så det er bare den der skal skærres igennem for at få plads til anhængertræk.

Har en kammerat med en GTI som har samme kofanger på og han har aftageligt træk. Det er ikke noget der skriger i øjnene at det er der. Men der kommer til at mangle en del i midten af diffuseren.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 26. sep 2014, 13:14

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Med hensyn til anhængertrækket er der endnu ikke kommet en endelig løsning, men nu er et aftageligt træk i hvert fald blevet udelukket. Så umiddelbart arbejdes der på en løsning, hvor der skæres en slids i diffuseren på kofangeren. Forhåbentlig er det ikke nødvendigt at skære i den lakerede del af kofangeren. En alternativ mulighed kunne måske være en kofanger fra en anden udstyrsvariant.
Der er et firkantet hul i den lakerede del af kofangeren inde under diffuseren. Så det er bare den der skal skærres igennem for at få plads til anhængertræk.

Har en kammerat med en GTI som har samme kofanger på og han har aftageligt træk. Det er ikke noget der skriger i øjnene at det er der. Men der kommer til at mangle en del i midten af diffuseren.
Ja løsningen blev at skære i diffuseren. Det var heldigvis ikke nødvendigt at skære helt op i den lakerede del. 8-)

Jeg er godt tilfreds med at have valgt et fast træk, da der så kan skæres tættere ind mod trækket, grundet at man ikke skal kunne få en hånd ind og skrue trækket af.

Kører din kammerat altid med trækket på? For det må da ikke være så kønt med en udskæring i diffuseren.

Jeg skal ud og hente bilen kl. 16....

"Ka' ikke vente, bar' det altså snart er jul" :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 28. sep 2014, 11:32

Jeg har skrevet et kort review i en PB til banditten, men der står ikke noget som andre ikke må læse, så derfor poster jeg også reviewet her. Jeg har prøvet at bevare objektiviteten, omend jeg er så farvet at sovsekulør kan virke en anelse bleg... :D

Hooooold nu op den er lækker!!!! Du kan godt glæde dig max, for det er virkelig en drøm at køre i.

Det er næsten svært at beskrive med ord, men jeg skal prøve, ganske kort.

Køredynamikken er rigtig god og med det nye styrtøj føles Polo næsten lige så dynamisk som Ford Fiesta og Golf7, som ellers begge styrer utroligt dynamisk. Klart bedre end Polo 6R.

Motoren går ekstrem kultiveret og der er så meget træk helt nede i de lave omdrejninger at man virkelig skal have travlt for at hive den op over 3.000 rpm. Den trækker markant tidligere end en turbodiesel og der er træk på rullen hele vejen op.

Gearene skifter blødt og ubemærket og den når sgu knapt nok at sætte igang, inden den skifter til 2. gear. Det er bare sååå lækkert!!!

Angående brændstoføkonomi er jeg måske en anelse skuffet over km/l i 7. gear især på motorvejen. Jeg vil gætte på 15 km/l i snit på motorvejen med 130+. Til gengæld er jeg voldsomt imponeret over km/l i 6. gear, allerede ved under 60 km/t går den måske 25 km/l. Det er sgu genialt.

Jeg havde forventet at den ville gå på 2 cylindre en større %-del af tiden, men det skal ikke gå ret meget op ad bakke, inden de sidste 2 cylindre slår til. Især på motorvej går den meget på 4. Men der er vist noget med at ACT først virker helt optimalt efter 1000 km, så der er håb for forbedring endnu.

Men alt i alt er jeg enormt godt tilfreds og glæder mig allerede til næste tur, som så bliver til Tyskland om 20 minutter.... 8-)

Det dér ACC... Hoooold nu op hvor er det fedt. Det bliver du HELT vildt glad for!!! Min speederpedal har jo næsten ikke rørt ved skoene endnu hehe.

Kvalitetsoplevelsen er helt i top. Plastkvaliteten er så lækker at selv Mercedes og BMW-ejere vil være misundelige. Og alle kontakter virker dejlige at betjene og alt er dejligt funktionelt og intuitivt.

GLÆD DIG! Den er sååå sprød. 8-)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Kevinff » 28. sep 2014, 13:50

Fed anmeldelse. Det eneste jeg studser over er at du siger plast kvaliteten er bedre end i Mercedes og bmw :D men okay du siger jo selv at du er en smule farvet :b

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 28. sep 2014, 21:54

Kevinff skrev:Fed anmeldelse. Det eneste jeg studser over er at du siger plast kvaliteten er bedre end i Mercedes og bmw :D men okay du siger jo selv at du er en smule farvet :b
Ja ja haha... Jeg er sgu mere farvet end sovsekulør og ret skal da være ret. Jeg prøver at uddybe...

Siden blødgørere blev forbudt i plast omkring år 2000 (?) blev instrumentbordet i alle biler generelt ringe. Blød plast i gummi-agtig kvalitet var herefter en saga blot og plastkvaliteten lå nu tættere på en TicTac-æske.

Jeg vil vove den påstand at plastkvaliteten på instrumentbordet er lækrere i en Opel Astra fra 1995 eller en VW Passat fra 1998 end i samtlige biler på markedet omkring årgang 2005. Også Mercedes og BMW!

Men man har heldigvis nu fundet erstatninger for disse fy-fy-ftalater og de bløde lækre instrumentborde er ved at få genindtog i de nyeste (europæiske) biler, heriblandt VW Polo.

Jeg må indrømme at det er ved at være 4-5 år siden at jeg sidst prøvekørte BMW og Mercedes og dengang var plastkvaliteten så hård at jeg ville være misundelig på en Opel Astra årgang 1995, hvis jeg havde købt en af de pågældende BMW eller Mercedes (5-serie, X5, X3, ML, E-klasse m.fl.).

Om kvastkvaliteten er kommet op i niveau igen ved jeg faktisk ikke, men jeg tror da lige at jeg skal forbi Mercerpusheren og prøve lidt sager igen inden så længe.

Men sammenlignet med en 10 år gammel BMW eller Mercedes er plastkvaliteten i de nye Polo'er imo klart lækrere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 28. sep 2014, 22:16

Jeg har så stor køreglæde ved bilen, at det er svært at stoppe. Selv efter lange ture er jeg slet ikke klar til at parkere, når jeg nærmer mig hjemmet. Så indtil videre har det resulteret i at jeg har ligget og cruiset lidt i byen efter jeg er nået bygrænsen, hen på tanken, ned på havnen og rundt omkring.

På turen til Tyskland blev der kørt nogenlunde pænt, dog med nogle kvikke overhalinger i ny og næ. Resultatet efter turen var et gennemsnitligt forbrug på 18,0 km/l hvilket jeg er ovenud tilfreds med.

Men som de andre gange var jeg ikke klar til at parkere, da jeg nåede bygrænsen, så det blev til lidt cruisen rundt i byen og efterfølgende en tur på motorvejen med skiftende hastigheder og det lykkedes mig da også at spolere det flotte resultat, så det endelige samlede resultat lå på 16 km/l, hvilket vel egentlig også er ret pænt for en benziner.

Jeg fik leget lidt med ACC på turen. De første gange synes jeg det lige krævede lidt mod, men jeg prøvede at lade være med at bremse, når jeg nærmede mig en rundkørsel og der var forankørende, så bilen selv skulle bremse og tilpasse hastigheden. Og det virker perfekt og udramatisk, sålænge forankørende ikke bremser forholdsvist kraftigt. Og efter rundkørslerne sætter ACC selv farten op igen. Det er sgu genialt det dér ACC!!! Nuj hvor er jeg glad for at jeg nåede at efterbestille det!

En ting jeg glemte at nævne i reviewet er, at jeg synes der er mindre motorstøj i min nye BlueGT, end der var i både den Polo 6C 1,2 TSI og den Golf7 1,4 TSI jeg prøvede, inden jeg bestilte Poloen. Hvorfor der er mindre motorstøj end i en Golf med samme motor ved jeg ikke, men det kan måske skyldes at der er flere kvadratcentimeter mellem motorrum og kabine, som støjen kan trænge gennem - eller måske at motoren i Polo skal slæbe på færre Kg.

En sjov detalje... Når man er tæt på en forankørende, vises der en golf7 i ACC-displayet. Hvorfor det lige er en Golf, må folk selv efterrationalisere på... :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 29. sep 2014, 06:50

Puh. Fed anmeldelse :D

Ventetiden begynder at føles mere og mere træls :S

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 13:55

Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
AUDI S1

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 29. sep 2014, 14:29

Ziggin skrev:Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
Hvornår får du din?

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 14:34

VWBandit skrev:
Ziggin skrev:Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
Hvornår får du din?
Uge 43 eller 44. Dig?
AUDI S1

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 29. sep 2014, 14:37

Ziggin skrev:
VWBandit skrev:
Ziggin skrev:Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
Hvornår får du din?
Uge 43 eller 44. Dig?
Jeg ved det ikke helt. Min er på vej da den har forladt fabrikken i onsdags. Er din blevet lavet?

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 14:49

VWBandit skrev:
Ziggin skrev:
VWBandit skrev: Hvornår får du din?
Uge 43 eller 44. Dig?
Jeg ved det ikke helt. Min er på vej da den har forladt fabrikken i onsdags. Er din blevet lavet?
Skulle blive lavet i sidste uge eller denne? Kan ikke huske det.

Kan se du overvejde xenon og læder. Xenon overvejede jeg ikke. Læder, men 23K for de samme sæder med andet stof. Nej tak, så heller finde dem på eBay på et tidspunkt. Overvejede kraftigt ACC og DAB+, men da jeg skulle betale 26K for navigation (AUCH) som jeg bruger meget i det daglige, valgte jeg det fra.

Havde ellers fravalgt navigation og ville installer en fra AS Marketinghttp://www.asmarketing.dk/vw-3+navigati ... tion-color, men da jeg så på Youtube hvordan de virkede, ville jeg ha en original fra VW.
AUDI S1

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 29. sep 2014, 14:52

Ziggin skrev:
VWBandit skrev:
Ziggin skrev: Uge 43 eller 44. Dig?
Jeg ved det ikke helt. Min er på vej da den har forladt fabrikken i onsdags. Er din blevet lavet?
Skulle blive lavet i sidste uge eller denne? Kan ikke huske det.

Kan se du overvejde xenon og læder. Xenon overvejede jeg ikke. Læder, men 23K for de samme sæder med andet stof. Nej tak, så heller finde dem på eBay på et tidspunkt. Overvejede kraftigt ACC og DAB+, men da jeg skulle betale 26K for navigation (AUCH) som jeg bruger meget i det daglige, valgte jeg det fra.

Havde ellers fravalgt navigation og ville installer en fra AS Marketinghttp://www.asmarketing.dk/vw-3+navigati ... tion-color, men da jeg så på Youtube hvordan de virkede, ville jeg ha en original fra VW.
Jeg overvejde også navigation men valgte DK smartpakken i stedet da man burde kunne bruge sin tlf. og google maps via mirrorlink. Men nu må vi se.

Ja læder pakken er ret dyr :S

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 16:24

Hvis min GT ikke var på vej, ville jeg seriøst havde overvejet om det skulle være den nye Polo GTI 2015 istedet. De har rettet begge de ting der gjorde at jeg ikke skulle have den gamle. Den kan fåes uden DSG og den kommer nu med en 1.8L istedet.

190HK, 320Nm, 236Km/h og 6.7sec. Jeg er solgt!!! Plus den front er fed! Så mangler vi bare prisen. Hvis den lander på 299.000,- så er der en Blue GT til salg til foråret. :D
AUDI S1

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 17:17

Ziggin skrev:Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
Bagkofangeren på BlueGT er ikke beregnet til anhængertræk, så der skal skæres en slids i diffuseren for at trækket kan monteres.

Hvis man skal have aftageligt træk skal slidsen være endnu større, da man jo skal kunne afmontere trækket. Og så synes jeg pointen med et aftageligt træk er forsvundet, for så skal man jo køre rundt med en diffuser med et stort hul, når trækket er afmonteret. Det er ikke så smart at se på, så er det imo meget pænere med et fast træk, hvor slidsen er skåret minimal lille.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 17:24

Ziggin skrev:Hvis min GT ikke var på vej, ville jeg seriøst havde overvejet om det skulle være den nye Polo GTI 2015 istedet. De har rettet begge de ting der gjorde at jeg ikke skulle have den gamle. Den kan fåes uden DSG og den kommer nu med en 1.8L istedet.

190HK, 320Nm, 236Km/h og 6.7sec. Jeg er solgt!!! Plus den front er fed! Så mangler vi bare prisen. Hvis den lander på 299.000,- så er der en Blue GT til salg til foråret. :D
Jeg tror ikke du skal stille dig for store forhåbninger om at prisen starter ved lige under 300k.

En chipning giver iøvrigt en BlueGT godt 200 Hk og 300 Nm, så tror jeg også den klarer 0-100 på under 7 og render over 240.
Vedhæftede filer
BlueGT-chip-dyno.jpg
BlueGT-chip-dyno.jpg (98.76 KiB) Vist 4280 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 17:52

GranTurismo skrev:
Ziggin skrev:Fedt at læse din anmeldelse!

Har selv en Blue GT på vej.
Manuel (Ingen DSG til mig!)
Pure Hvid
DK pakke
DK smart pakke
Navigation Discover Media


Skal (dessværre) have aftagligt anhænger træk på den. Nogen der har billeder af det og evt. erfarininger? Det skal være aftagligt jeg skal have på, ellers kommer det slet ikke på :lol:
Bagkofangeren på BlueGT er ikke beregnet til anhængertræk, så der skal skæres en slids i diffuseren for at trækket kan monteres.

Hvis man skal have aftageligt træk skal slidsen være endnu større, da man jo skal kunne afmontere trækket. Og så synes jeg pointen med et aftageligt træk er forsvundet, for så skal man jo køre rundt med en diffuser med et stort hul, når trækket er afmonteret. Det er ikke så smart at se på, så er det imo meget pænere med et fast træk, hvor slidsen er skåret minimal lille.
Ok.

Har ikke set nogen billeder af det. Hverken som aftagligt eller fast. Slet ingen der har det?
AUDI S1

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 18:00

GranTurismo skrev:
Ziggin skrev:Hvis min GT ikke var på vej, ville jeg seriøst havde overvejet om det skulle være den nye Polo GTI 2015 istedet. De har rettet begge de ting der gjorde at jeg ikke skulle have den gamle. Den kan fåes uden DSG og den kommer nu med en 1.8L istedet.

190HK, 320Nm, 236Km/h og 6.7sec. Jeg er solgt!!! Plus den front er fed! Så mangler vi bare prisen. Hvis den lander på 299.000,- så er der en Blue GT til salg til foråret. :D
Jeg tror ikke du skal stille dig for store forhåbninger om at prisen starter ved lige under 300k.

En chipning giver iøvrigt en BlueGT godt 200 Hk og 300 Nm, så tror jeg også den klarer 0-100 på under 7 og render over 240.
Hvor har du fundet chip til Blue GT?

Blue GT manuel faldt fra 259.000,- til 245.000,- = 14.000,-
Forskel mellem DSG og manuel: 270.000,-245.000,- = 25.000,-
Den gamle med DSG kostede 339.000,-, så hvis vi trækker 39.000,- (Ingen DSG og generelt prisfald) fra, lander vi på 300.000,-. Så synes ikke 299.000,- er umuligt.

***Rettet igen igen***
Senest rettet af Ziggin 29. sep 2014, 18:04, rettet i alt 1 gang.
AUDI S1

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 18:02

Jeg har fast træk på, men har ikke fået taget nogle billeder endnu.

Det er SMC Esbjerg som har tilpasset kofangeren og jeg er godt tilfreds med resultatet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 18:07

Ziggin skrev:
GranTurismo skrev:
Ziggin skrev:Hvis min GT ikke var på vej, ville jeg seriøst havde overvejet om det skulle være den nye Polo GTI 2015 istedet. De har rettet begge de ting der gjorde at jeg ikke skulle have den gamle. Den kan fåes uden DSG og den kommer nu med en 1.8L istedet.

190HK, 320Nm, 236Km/h og 6.7sec. Jeg er solgt!!! Plus den front er fed! Så mangler vi bare prisen. Hvis den lander på 299.000,- så er der en Blue GT til salg til foråret. :D
Jeg tror ikke du skal stille dig for store forhåbninger om at prisen starter ved lige under 300k.

En chipning giver iøvrigt en BlueGT godt 200 Hk og 300 Nm, så tror jeg også den klarer 0-100 på under 7 og render over 240.
Hvor har du fundet chip til Blue GT?

Blue GT manuel faldt fra 259.000,- til 245.000,- = 14.000,-
Forskel mellem DSG og manuel: 270.000,-245.000,- = 25.000,-
Den gamle med DSG kostede 339.000,-, så hvis vi trækker 39.000,- (Ingen DSG og generelt prisfald) fra, lander vi på 300.000,-. Så synes ikke 299.000,- er umuligt.

***Rettet igen igen***
Jeg fandt såmænd bare kurven vha. Google...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 18:09

Motoren i GTI er blevet større. Det vil de sikkert have noget betaling for.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 18:15

Ja, det kan der være noget om.

Men en A1 Sportback Ambition S line 1,4 TFSI 185 HK 5-dørs 7 trins S tronic koster 357.522,- så hvis der ikke er væsenligt forskel er Audi immervæk mere lækker, imho.
AUDI S1

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 29. sep 2014, 18:25

Ziggin skrev:Ja, det kan der være noget om.

Men en A1 Sportback Ambition S line 1,4 TFSI 185 HK 5-dørs 7 trins S tronic koster 357.522,- så hvis der ikke er væsenligt forskel er Audi immervæk mere lækker, imho.
Men så er du igen nede i en 1,4 og DSG. Netop de årsager som du skrev at du fravalgte Polo GTI på. Men den kan måske fås med manuelt også?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Ziggin
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. aug 2014, 15:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Ziggin » 29. sep 2014, 18:28

GranTurismo skrev:
Ziggin skrev:Ja, det kan der være noget om.

Men en A1 Sportback Ambition S line 1,4 TFSI 185 HK 5-dørs 7 trins S tronic koster 357.522,- så hvis der ikke er væsenligt forskel er Audi immervæk mere lækker, imho.
Men så er du igen nede i en 1,4 og DSG. Netop de årsager som du skrev at du fravalgte Polo GTI på. Men den kan måske fås med manuelt også?
Med tanke på, at den sikkert også kommer med 1.8L på et tidspunkt. Den må også snart være klar til facelift.
AUDI S1

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"