Polo Blue Gt 150 Tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Charlimike » 5. okt 2014, 11:55

GranTurismo skrev:
Charlimike skrev:Min bil er ikke voldsomt højgearet, syntes at den er fint afstemt. 180 km/t ved 3000 rpm ca. Min gl. Ibiza 1.6 tdi var slem, der var store spring.
Gearkassen skal selvfølgelig være længere hvis motoren tager færre omdrejninger (såfremt topfarten er tilsvarende). En diesel med udveksling fra en benzin'er vil jo gå i omdrejningsbegrænseren i højeste gear længe inden maksimal effekt opnås. Og omvendt vil en benzinmotor med udveksling fra en diesel ikke kunne trække op til maksimal effekt i højeste gear.

Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave en sammenligning mellem Leon med hhv. 1,8 TSI (180 Hk) og 2,0 TDI (184 Hk), da udvekslingerne er tilgængelige på http://www.cars-data.com
Men i så fald vil jeg gøre det i en anden tråd for ikke at spamme denne tråd med information der er irrelevant for dem som er interesseret i at læse om BlueGT.
De 2 Leon du nævner er lige hurtige på papiret.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 11:56

Villanyi skrev: Nu kan man jo ikke få dem med ACT :D
Men den ville sikkert lyde godt på 1 cylinder :mrgreen:
Ja mon ikke. Og det ville sikkert også give et minimalt slip på krumtapslejerne... :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Villanyi » 5. okt 2014, 11:58

GranTurismo skrev:
Villanyi skrev: Nu kan man jo ikke få dem med ACT :D
Men den ville sikkert lyde godt på 1 cylinder :mrgreen:
Ja mon ikke. Og det ville sikkert også give et minimalt slip på krumtapslejerne... :mrgreen:
Det nærmest win win jo :mrgreen:
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 12:02

Charlimike skrev:
GranTurismo skrev:
Charlimike skrev:Min bil er ikke voldsomt højgearet, syntes at den er fint afstemt. 180 km/t ved 3000 rpm ca. Min gl. Ibiza 1.6 tdi var slem, der var store spring.
Gearkassen skal selvfølgelig være længere hvis motoren tager færre omdrejninger (såfremt topfarten er tilsvarende). En diesel med udveksling fra en benzin'er vil jo gå i omdrejningsbegrænseren i højeste gear længe inden maksimal effekt opnås. Og omvendt vil en benzinmotor med udveksling fra en diesel ikke kunne trække op til maksimal effekt i højeste gear.

Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave en sammenligning mellem Leon med hhv. 1,8 TSI (180 Hk) og 2,0 TDI (184 Hk), da udvekslingerne er tilgængelige på http://www.cars-data.com
Men i så fald vil jeg gøre det i en anden tråd for ikke at spamme denne tråd med information der er irrelevant for dem som er interesseret i at læse om BlueGT.
De 2 Leon du nævner er lige hurtige på papiret.
Nemlig! Og derfor må de også have et tilsvarende moment på trækakslen i høje omdrejninger. Men i de mellemste omdrejninger tror jeg TDI'en har forholdsvist mere moment, dog ikke i nærheden af hvad Nm målt på krumtappen indikerer. Til gengæld tror jeg at TSI'en har højeste moment ved lavere hastighed i de enkelte gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Charlimike » 5. okt 2014, 12:09

Skal måske nævnes at Leon 1.8 tsi vejer 100 kg mindre end tilsvarende diesel.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 12:38

Charlimike skrev:Skal måske nævnes at Leon 1.8 tsi vejer 100 kg mindre end tilsvarende diesel.
Det kommer man nemt ud over ved at beregne momentet på trækakslen pr. ton.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 17:11

Jeg kørte lige en tur udenbys og fik lidt junk food på Burger King. På turen tilbage cruisede jeg med omkring 90-100 stykker og det meste af vejen hjem gik den på 2 cylindre. Jeg vil anslå at den gennemsnitligt kørte 20 km/l på hjemvejen. Det er sgu ikke så tosset!

På motorvej går den stadig mest på 4 cylindre. En tur til Fyn i sidste weekend resulterede i et forbrug på ca. 15 km/l med hastigheder omkring det tilladte.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

sHOIKAW
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. aug 2008, 20:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af sHOIKAW » 5. okt 2014, 20:53

Gran Turismo,

Har bestilt min i silkeblå og med DSG7 ellers ingen tilvalg :-)

Håber satme jeg får den i uge 42 .. glæder mig helt vildt .. kommer også fra en VW High up med 75 hk og manuel kasse :-)

deric
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. jul 2014, 05:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af deric » 5. okt 2014, 20:56

granturismo skrev:
villanyi skrev:
svj skrev:har været ude og prøve andre modeller mer den samme 1,4 tdi med act, og må indrømme det cylinder frakobling der ødelægger det hele for mig. Den ryster og hakker både når den slår over i 2 cylinder mode og når den kører i det. Det er simpelthen så ærgeligt Billede for det er jo ellers en fantastisk lille motor
altså... Tsi eller tdi?
For de nye 1.4 tdi er 3 cylindrede i forvejen jo.
har du solgt mange af de dér dieseler med cylinderfrakobling, micki? :mrgreen:
og lyder de godt når act er aktiv? :p

min bluegt lyder som en honda dax, når den kører på 2 cylindre! Tjek 33 sekunder inde i klippet:

Der er god lyd - hvad er der gjort ved den ift. standard bluegt?
Senest rettet af deric 5. okt 2014, 21:53, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 21:50

sHOIKAW skrev:Gran Turismo,

Har bestilt min i silkeblå og med DSG7 ellers ingen tilvalg :-)

Håber satme jeg får den i uge 42 .. glæder mig helt vildt .. kommer også fra en VW High up med 75 hk og manuel kasse :-)
Okay min er også Silkeblå med DSG. Dejlig farve - og så matcher det perfekt til de blå sidestykker på sæderne.

Efter jeg havde bestilt min, ombestemte jeg mig og nåede at efterbestille ACC. DET er jeg edderma'me glad for at jeg gjorde. Det er omtrent de bedste 5000 jeg nogensinde har brugt. Nuj det er fedt!!! Hvis du kan nå at efterbestille det, kan jeg på det varmeste anbefale det!!!

Jeg kom fra en Astra Sport fra 1995, så det var også lidt af et kvantespring. :D

Der er ikke noget at sige til at du glæder dig! Jeg er bare helt vildt glad for min.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 21:56

deric skrev: Der er god lyd - hvad er der gjort ved den ift. standard bluegt?
Jeg ved det faktisk ikke. Det er bare et klip jeg har fundet på tuben. Men jeg vil gætte på en cat-back fra Supersprint.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

deric
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. jul 2014, 05:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af deric » 5. okt 2014, 21:58

GranTurismo skrev:
deric skrev: Der er god lyd - hvad er der gjort ved den ift. standard bluegt?
Jeg ved det faktisk ikke. Det er bare et klip jeg har fundet på tuben. Men jeg vil gætte på en cat-back fra Supersprint.
Så lige kommentaren derinde "stock exhaust without pre-silencer". Burde være easyfix? :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:02

deric skrev:
GranTurismo skrev:
deric skrev: Der er god lyd - hvad er der gjort ved den ift. standard bluegt?
Jeg ved det faktisk ikke. Det er bare et klip jeg har fundet på tuben. Men jeg vil gætte på en cat-back fra Supersprint.
Så lige kommentaren derinde "stock exhaust without pre-silencer". Burde være easyfix? :)
Nå okay. Min er i hvert fald ikke født med forchromede afgangsrør. Men Supersprint laver et komplet udstødningssystem til 6R BlueGT, hvor man kan vælge downpipe + race-cat eller cat-back, enten med eller uden mellempotte.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:06

Her er lige lidt til dem der går og venter på en BlueGT. Det er godt nok 140 Hk versionen, men den går sgu ret godt!

VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:10

Og her er lige en 6R med Milltek cat-back. Den går sgu ret godt! Prøv at kigge 1:12 inde hvor han skyder til den. 8-)

VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:18

Det gjorde nok ikke forventningens glæde mindre, vel gutter? :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

deric
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. jul 2014, 05:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af deric » 5. okt 2014, 22:19

GranTurismo skrev:
deric skrev:
GranTurismo skrev: Jeg ved det faktisk ikke. Det er bare et klip jeg har fundet på tuben. Men jeg vil gætte på en cat-back fra Supersprint.
Så lige kommentaren derinde "stock exhaust without pre-silencer". Burde være easyfix? :)
Nå okay. Min er i hvert fald ikke født med forchromede afgangsrør. Men Supersprint laver et komplet udstødningssystem til 6R BlueGT, hvor man kan vælge downpipe + race-cat eller cat-back, enten med eller uden mellempotte.
Man kan få originale enderør fra VW at sætte på (nr. 6R0 253 825) - ser ud til at de kun koster et par hundrede kr./stk i Tyskland. Utroligt de ikke følger med :-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:22

deric skrev: Man kan få originale enderør fra VW at sætte på (nr. 6R0 253 825) - ser ud til at de kun koster et par hundrede kr./stk i Tyskland. Utroligt de ikke følger med :-)
Fedt!!! Men mon ikke prisen skal ganges med 2,8 for at finde den danske pris? :roll:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

deric
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. jul 2014, 05:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af deric » 5. okt 2014, 22:32

GranTurismo skrev:
deric skrev: Man kan få originale enderør fra VW at sætte på (nr. 6R0 253 825) - ser ud til at de kun koster et par hundrede kr./stk i Tyskland. Utroligt de ikke følger med :-)
Fedt!!! Men mon ikke prisen skal ganges med 2,8 for at finde den danske pris? :roll:
Mon ikke ja :-) 56 EUR for 2 stk inkl. fragt til dk: http://partsale.eu/spare-parts/view/VOL ... 5-61211275

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:37

deric skrev:
GranTurismo skrev:
deric skrev: Man kan få originale enderør fra VW at sætte på (nr. 6R0 253 825) - ser ud til at de kun koster et par hundrede kr./stk i Tyskland. Utroligt de ikke følger med :-)
Fedt!!! Men mon ikke prisen skal ganges med 2,8 for at finde den danske pris? :roll:
Mon ikke ja :-) 56 EUR for 2 stk inkl. fragt til dk: http://partsale.eu/spare-parts/view/VOL ... 5-61211275
Ja det er sgu ikke fordi det er så slemt! 8-)

Meeen jeg tror jeg venter til garantien udløber og smækker en Supersprint på.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. okt 2014, 22:51

sHOIKAW skrev:Gran Turismo,

Har bestilt min i silkeblå og med DSG7 ellers ingen tilvalg :-)

Håber satme jeg får den i uge 42 .. glæder mig helt vildt .. kommer også fra en VW High up med 75 hk og manuel kasse :-)
Hvornår har du bestilt din? For de har ændret på udstyrslisten, så pr. 12/9 er skifteknapper pludselig ekstraudstyr til 2k. Hvis du har bestilt ud fra den gamle prisliste/udstyrsliste så er skifteknapper på rattet standard. Banditten og jeg får det eftermonteret uden beregning... ;)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 6. okt 2014, 16:28

Synes godt nok jeg er ved at blive irriteret over ventetiden.
Er sku utroligt det skal tage så langtid at få den transporteret her til fra Spanien.

I 14 dage har den været færdig..

:x :x :x

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 6. okt 2014, 16:45

Det tog lige omkring en måned fra min blev bygget til den var klar til levering. Så regn med det som minimum.

Men jeg kan sgu godt forstå at du er ved at koge over. Det er en drøj ventetid. Men det er ventetiden værd! ;)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 6. okt 2014, 17:00

GranTurismo skrev:Det tog lige omkring en måned fra min blev bygget til den var klar til levering. Så regn med det som minimum.

Men jeg kan sgu godt forstå at du er ved at koge over. Det er en drøj ventetid. Men det er ventetiden værd! ;)
Jep er slet ikke i tvivl om den er ventetiden værd.

Jeg bliver bare mindet om det hver dag da jeg enten skal med bussen eller låne en bil af en i familien. Så det er ret stressende pt. da jeg enten skal være færdig på job til bussen køre eller til jeg skal hente den person på arbejde som jeg låner bilen af.

VW kunne åbenbart ikke give mig en lånebil selvom jeg tilbød at betale for en.
Den var også skudt til at komme i denne uge men kommer sikkert ikke til at ske :(

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 6. okt 2014, 17:23

VWBandit skrev:
GranTurismo skrev:Det tog lige omkring en måned fra min blev bygget til den var klar til levering. Så regn med det som minimum.

Men jeg kan sgu godt forstå at du er ved at koge over. Det er en drøj ventetid. Men det er ventetiden værd! ;)
Jep er slet ikke i tvivl om den er ventetiden værd.

Jeg bliver bare mindet om det hver dag da jeg enten skal med bussen eller låne en bil af en i familien. Så det er ret stressende pt. da jeg enten skal være færdig på job til bussen køre eller til jeg skal hente den person på arbejde som jeg låner bilen af.

VW kunne åbenbart ikke give mig en lånebil selvom jeg tilbød at betale for en.
Den var også skudt til at komme i denne uge men kommer sikkert ikke til at ske :(
Jeg fik at vide ca. halvanden måned inden levering at den ville blive bygget i uge 35 og leveret i uge 39, måske uge 40. Og jeg fik den i uge 39. Så når din nu er bygget, så tror jeg at leveringen forløbet nogenlunde planmæssigt.

Men på den anden side hvis du regner med at få den ugen efter, kan du jo kun blive positivt overrasket, hvis leveringen holder stik.

Jeg håber det går hurtigt og ser frem til at høre om dine indtryk!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 7. okt 2014, 15:55

Jeg tjekkede lige farten i 4. gear ved 1500 omdrejninger, hvor der er maks moment. Den har maks moment fra ca. 40 km/t i 4. gear. DET kan man da kalde bundtræk. Mig bekendt er der ikke nogen dieselmaskiner som kan være med der...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Charlimike » 7. okt 2014, 16:02

GranTurismo skrev:Jeg tjekkede lige farten i 4. gear ved 1500 omdrejninger, hvor der er maks moment. Den har maks moment fra ca. 40 km/t i 4. gear. DET kan man da kalde bundtræk. Mig bekendt er der ikke nogen dieselmaskiner som kan være med der...
Min Laver da fint 250+ nm ved 1500 rpm. Spøg til side. Hvad jeg mener er, at selvom mange biler er opgivet til at lave Max nm fra nærmest tomgang, så laver de fleste det fra 1700-1800 rpm min. og op. Min var opgivet til 380 ved 1750, målt til 407 nm ved 2500 rpm std. Min tidligere Seat havde samme tendens. Målt på rullefelt.
Vedhæftede filer
Leon 2014 236 hk.jpg
Leon 2014 236 hk.jpg (59.88 KiB) Vist 4059 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 7. okt 2014, 16:22

Charlimike skrev:
GranTurismo skrev:Jeg tjekkede lige farten i 4. gear ved 1500 omdrejninger, hvor der er maks moment. Den har maks moment fra ca. 40 km/t i 4. gear. DET kan man da kalde bundtræk. Mig bekendt er der ikke nogen dieselmaskiner som kan være med der...
Min Laver da fint 250+ nm ved 1500 rpm. Spøg til side. Hvad jeg mener er, at selvom mange biler er opgivet til at lave Max nm fra nærmest tomgang, så laver de fleste det fra 1700-1800 rpm min. og op. Min var opgivet til 380 ved 1750, målt til 407 nm ved 2500 rpm std. Min tidligere Seat havde samme tendens. Målt på rullefelt.
Jeg har ikke fået rullet min, så ved ikke om den reelt trækker med maks moment fra 1500 omdrejninger, men det føles sådan.

Min pointe var egentlig mere den lave hastighed, hvor den har højeste moment. Omdrejningerne kan ikke helt sammenlignes. Forestil dig eksempelvis to motorer med maks moment ved 1500 omdrejninger (benzin vs. diesel) som rammer 240 km/t ved hhv. 4500 og 6000 omdrejninger, så kører benzinmotoren med 1500 omdrejninger ved 60 km/t og dieselen ved 80 km/t i højeste gear (tænkt eksempel - gode tal at dele med)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af JBK » 7. okt 2014, 20:42

Hvor mange omdrejninger køre din ved 100 km/t i 7 gear?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 7. okt 2014, 20:46

VWBandit skrev:Hvor mange omdrejninger køre din ved 100 km/t i 7 gear?
Det ved jeg sgu ikke lige. Men 7. gear er et ultralangt overgear, så omdrejningstallet er ikke så højt.

Jeg prøver at lægge mærke til det og kommer med resultatet efter næste køretur.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"