Re: Polo Blue Gt 150 Tsi
: 6. jan 2017, 22:00
Jeg VED at den er mere økonomisk end man lige regner med, men det kommer an på om man er vant til at køre i bilen, samt ens højrefod Kører by/motorvej/landevej til/fra arbejde
Som jeg skrev på forrige side, så tror jeg også bare lige at jeg skal lære det, så skal den nok kører længere på literenSnazzy skrev:Jeg VED at den er mere økonomisk end man lige regner med, men det kommer an på om man er vant til at køre i bilen, samt ens højrefod Kører by/motorvej/landevej til/fra arbejde
Hov - så lige du holder til i Jylland? Så er min besked ikke så relevant vistGranTurismo skrev: En tur på striben er heller ikke særligt gavnende for brændstofsøkonomien, men det er sjovt. Også selvom man er ved at være lidt grå. Min hurtigste tid er 10,087 hvis nogen skulle have interesse i det...
Æv nu bliver jeg jo helt nysgerrig efter hvad din besked var...RuneH skrev:Hov - så lige du holder til i Jylland? Så er min besked ikke så relevant vistGranTurismo skrev: En tur på striben er heller ikke særligt gavnende for brændstofsøkonomien, men det er sjovt. Også selvom man er ved at være lidt grå. Min hurtigste tid er 10,087 hvis nogen skulle have interesse i det...
Det var lige præcis det Jeg bruger Kbh.GranTurismo skrev: Æv nu bliver jeg jo helt nysgerrig efter hvad din besked var...
Jeg har kørt i Skjern og Esbjerg... hvis det noget med relevans til tider/ræs.
Har i også tidstagningsudstyr? Jeg har det fleste gange kørt ca. 10,3, men tror der har været godt med gummi i banen da jeg kørte 10,087RuneH skrev:Det var lige præcis det Jeg bruger Kbh.GranTurismo skrev: Æv nu bliver jeg jo helt nysgerrig efter hvad din besked var...
Jeg har kørt i Skjern og Esbjerg... hvis det noget med relevans til tider/ræs.
Slet ikke. Så fint kører vi ikke herovre. Men det er da en fin rigtig fin tid. Måske man skulle prøve at kigge forbi en dag man var i Jylland.GranTurismo skrev: Har i også tidstagningsudstyr? Jeg har det fleste gange kørt ca. 10,3, men tror der har været godt med gummi i banen da jeg kørte 10,087
Lyder som en god idé. Jeg plejer at slå datoerne op i Træf/Events. Der er normalt 5 dage årligt hvert sted.RuneH skrev:Slet ikke. Så fint kører vi ikke herovre. Men det er da en fin rigtig fin tid. Måske man skulle prøve at kigge forbi en dag man var i Jylland.GranTurismo skrev: Har i også tidstagningsudstyr? Jeg har det fleste gange kørt ca. 10,3, men tror der har været godt med gummi i banen da jeg kørte 10,087
Send gerne top til migGranTurismo skrev:Lyder som en god idé. Jeg plejer at slå datoerne op i Træf/Events. Der er normalt 5 dage årligt hvert sted.RuneH skrev:Slet ikke. Så fint kører vi ikke herovre. Men det er da en fin rigtig fin tid. Måske man skulle prøve at kigge forbi en dag man var i Jylland.GranTurismo skrev: Har i også tidstagningsudstyr? Jeg har det fleste gange kørt ca. 10,3, men tror der har været godt med gummi i banen da jeg kørte 10,087
Jeg kan da sende link til en video i en PB hvis du vil se hvordan en Polo klarer det mod Racedays strippede 5-benede Volvo C70 med slicks...
Det er du velkommen til ! Send endelig video'er af dine ture. Det er altid sjovt at se - og hold mig gerne info på hvor og hvornår. Kunne da være super hyggeligt at kigge forbi og hilse på.GranTurismo skrev: Lyder som en god idé. Jeg plejer at slå datoerne op i Træf/Events. Der er normalt 5 dage årligt hvert sted.
Jeg kan da sende link til en video i en PB hvis du vil se hvordan en Polo klarer det mod Racedays strippede 5-benede Volvo C70 med slicks...
top?DanielBahn skrev:Send gerne top til mig
Top = til altså den omtalte video vil jeg da mægtig gerne seGranTurismo skrev:top?DanielBahn skrev:Send gerne top til mig
PB sendtDanielBahn skrev: Top = til altså den omtalte video vil jeg da mægtig gerne se
0w-30? Eller 5w-30GranTurismo skrev:Castrol LongLife
Hej, Jeg skrev herinde lige inden jul, efter jeg havde haft min bil i 2 ugers tid. At jeg synes den havde et fint forbrug, som kan ses ovenover - Meeen nu skuffer den mig så en del... jeg køre præcis den samme tur/retur hver eneste dag på 100km. Samme tur som jeg kørte tilbage i december som kan ses på billedet, men nu kan jeg fanme ikke presse den over 16 Km/L. Og nej min fod er ikke tung, alle mine ture til og fra arbejde foregår med 110 Km/t på den adaptive fartpilot. På min sidste tank formåede jeg at køre hele 476 km på en tank, hvad kan det være ?Djsvell skrev:Hej alle!
Hvad kan i få ud af jeres biler rent forbrugs mæssigt?
Jeg synes egentlig selv min ligger ret godt.
Disse resultater er opnået på motorvej. I morgen og eftermiddags trafik med 110 i timen på den adaptive.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kører stadig på sommerdæk, jeg har ikke brugt hverken el i spejle eller bagrude i denne uge.GranTurismo skrev:Vinterdæk som har mere rullemodstand.
Luften er tættere i koldt vejr og giver derfor mere vindmodstand.
Øget strømforbrug til el-spejle, sædevarme og opvarmet bagrude.
Står din ACC på sport, normal eller eco?
Jeg ved sgu ikke lige hvad forskellen kan skyldes så...Djsvell skrev:Jeg kører stadig på sommerdæk, jeg har ikke brugt hverken el i spejle eller bagrude i denne uge.
min ACC står på normal og det har den altid gjort.
Tak for dine råd, men jeg søger ikke viden om hvordan jeg kan optimere forbruget. Jeg søger en grund til hvorfor forbruget plusligt er faldet med 2Km/l uden der er nogen som helst form for afvigelse i kørselsmønster og kørestil.GranTurismo skrev:Jeg ved sgu ikke lige hvad forskellen kan skyldes så...Djsvell skrev:Jeg kører stadig på sommerdæk, jeg har ikke brugt hverken el i spejle eller bagrude i denne uge.
min ACC står på normal og det har den altid gjort.
Men du kan nok forbedre økonomien lidt ved at sætte ACC til Eco og udnytte at den ikke motorbremser i Eco.
Den accelererer ikke så kraftigt i Eco, men så kan man jo supplere lidt med tryk på speederen. Når du skal dreje fra på motorvejen kan du så sætte fartpiloten ned til 100 nogle hundrede meter før (hvis det ikke er til gene for den øvrige trafik) og lade den langsomt rulle farten af inden afkørselsrampen. Jeg kører en del på landevej og gør det samme inden jeg kommer til rundkørsler (90->80->70).
Man kan også sætte farten en anelse ned lidt ad gangen, når det går op ad bakke og hente farten ind igen ned ad bakke. f.eks. fra 115 til 110 og så øge farten igen 1 km ad gangen ned ad bakke.
Jeg vil gætte på at du nok ialt kan hente 1-1½ km/l på det.
Kan desværre ikke komme med et godt argument ud over at det har blæst ret kraftigt i Januar i forhold til december...Djsvell skrev: Tak for dine råd, men jeg søger ikke viden om hvordan jeg kan optimere forbruget. Jeg søger en grund til hvorfor forbruget plusligt er faldet med 2Km/l uden der er nogen som helst form for afvigelse i kørselsmønster og kørestil.
jeg tror forskellen ligger i om hvorvidt man har Composition Media eller ej.PhillOS skrev:Nogen af jer poster billeder med en blå streg igennem info displayet.. andre har en orange/rødlig som jeg har på min Bluemotion.. What gives?
Blå: //uploads.tapatalk-cdn.com/2016121 ... 12ff3f.jpg
Rød: http://www.vagcars.dk/phpbb/download/file.php?id=144013
Denne bandit: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pol ... 5d/3120586 Har blå streg i Composition Color
Er det model årgangen der afgør det mon?
Det er da samme radio eller tager jeg helt fejl?