Udskiftning af forrude

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
klausen79
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14. jan 2010, 18:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udskiftning af forrude

Indlæg af klausen79 » 23. sep 2014, 22:18

Min forrude er efterhånden ret medtaget. Jeg har fået lavet stenslag tidligere men synes efterhånden ruden er grim
Jeg har sådan en friskade forsikring. Men dækker den også uden forruden er flækket?

Måske nogen der ved det?

jorgenb
Nyt medlem
Indlæg: 179
Tilmeldt: 5. mar 2011, 18:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9760 vrå
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af jorgenb » 24. sep 2014, 05:05

det gør den ikke , der skal en skade til , der er så stor at den ikke er lovlig at køre med

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af Morten16v » 24. sep 2014, 09:48

Ring og spørg dit forsikringselvskab. Det er meget forskellig hvad de dækker :)
Porsche Tekniker.

Morten-S
Nyt medlem
Indlæg: 228
Tilmeldt: 2. apr 2013, 16:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af Morten-S » 24. sep 2014, 11:25

Nu skal man jo ikke opfordre til nogen former for svindel, men det kunne jo tænkes du snart fik et stenslag/revne der gjorde den ikke var lovlig at køre med længere og din forsikring så dækkede.....

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 86 times

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af LowDog » 24. sep 2014, 12:00

Husk at friskade tæller som en SKADE, så hvis du skal skifte selskab på et tidspunkt bliver du ikke indplaceret ligeså godt. Siger det bare fordi jeg troede sgu ikke det talte som en skade når det var en seperat forsikring man havde "ved siden" af sin bilforsikring.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Lman_dk
Nyt medlem
Indlæg: 123
Tilmeldt: 12. dec 2013, 00:19
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af Lman_dk » 24. sep 2014, 13:51

Jeg har Tryg forsikring med glas dækning...

De laver evt. stenslag gratis... Og hvis stenslaget er så stort at det ikke kan laves, og ruden dermed skal udskiftes... Så betaler de 2/3 af en ny rudes pris, og jeg skal så selv betale 1/3

Men det er da sikkert forskelligt fra forsikring til forsikring.. Så du må læste i dine betingelser...
Tidligere biler:
2011 Golf VI, 1,6 TDI Bluemotion
Eftermonteret: RNS 510 Ver R med premium bluetooth, Golf R multifunktionsrat, Golf R LED baglygter, Original Bi-xenon med LED, Tågelygter, Parkeringssensorer for+bag med PLA 1,5, Highline Alcantara kabine med LED fodrumsbelysning for+bag, Westfalia Aftageligt træk, Auto nedblænd. bakspejl med lyssensor og FLA, 2013 model Climatronic + div.
Lupo 3L, 2003
Golf 3 Cab, 2,8 VR6, 1996
Vento 1,8GL, 1992

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af borgen » 24. sep 2014, 14:09

Morten-S skrev:Nu skal man jo ikke opfordre til nogen former for svindel, men det kunne jo tænkes du snart fik et stenslag/revne der gjorde den ikke var lovlig at køre med længere og din forsikring så dækkede.....
Korrekt. Man kan også lige snige en andes IPhone i lommen. Det er ligeså forkert!

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af borgen » 24. sep 2014, 14:10

LowDog skrev:Husk at friskade tæller som en SKADE, så hvis du skal skifte selskab på et tidspunkt bliver du ikke indplaceret ligeså godt. Siger det bare fordi jeg troede sgu ikke det talte som en skade når det var en seperat forsikring man havde "ved siden" af sin bilforsikring.
Det kommer an på selskabet.

abu anas
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29. okt 2009, 19:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.rudefix.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af abu anas » 25. sep 2014, 06:52

Det ville jeg bstemt heller ikke rode mig ud eller nogen andre ud i. Det er måske værd at huske at det heller ikke koster alverdens idag at få ny forrude i bilen lidt ligesom med nye dæk.

En forrude til en tysk bil koster vw eksempel vis i gennemsnit inkl udskiftning og en ny forrude, lim mv. 2300,-kr http://rudefix.dk/bilrude/VW/ det er da til at betale sig fra hvis man gerne vil have klart udsyn igen på bilen :)

Jeg kan tilbyde noget VAG rabat så sig endelig til hvis det bliver interessant - også kan du jo sove godt om natten :)

vh Omar
http://www.rudefix.dk Billige bilruder -skiftet på mobilt i hele Danmark, københavn, Århus, Aalborg, Herning, Silkeborg.

Har lige fået en ny VW Up :D

flexter
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 7. aug 2008, 13:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af forrude

Indlæg af flexter » 25. sep 2014, 20:15

abu anas skrev:Det ville jeg bstemt heller ikke rode mig ud eller nogen andre ud i. Det er måske værd at huske at det heller ikke koster alverdens idag at få ny forrude i bilen lidt ligesom med nye dæk.

En forrude til en tysk bil koster vw eksempel vis i gennemsnit inkl udskiftning og en ny forrude, lim mv. 2300,-kr http://rudefix.dk/bilrude/VW/ det er da til at betale sig fra hvis man gerne vil have klart udsyn igen på bilen :)

Jeg kan tilbyde noget VAG rabat så sig endelig til hvis det bliver interessant - også kan du jo sove godt om natten :)

vh Omar
En LANGT bedre løsning....! Thumbs up her fra...
Audi A5 2,0 TDI Sportback

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"