Re: Audi TT 225 - min første bil
: 12. jan 2024, 21:17
Har fået tegnet lidt på garagen, og er efterhånden kommet frem til, hvordan den skal indrettes.
Jeg har været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle lade væggen stå, da der også er fordele i at have et rum, der er afskåret fra resten af garagen, men at kunne have 2 biler stående i garagen, hvor der samtidig er plads til at arbejde på mindst den ene, vægter højest. Der er potentielt plads til at arbejde på begge samtidigt, hvilket sandsynligvis bliver aktuelt.
Den nye TT er parkeret indtil, der ikke er salt på vejene længere. Jeg har været i gang med at købe stumper hjem, men mangler stadig lidt. Den havde fået et olieskift lige inden, jeg købte den, men den får et stort service inden sæsonstart for god ordens skyld. Derudover skal den bl.a. have skiftet støddæmpere og bagbremser – dette tager jeg fra den anden, da det alligevel var tanken, at det skulle udskiftes ifm. renoveringen. Delene har kun kørt 20-30.000 km, så de fejler intet. Gearskiftet skal også renoveres med et par nye stumper, og så skal der skiftes et eller flere motorophæng.
Kosmetisk kommer jeg langt med en grundig vask og polering, men det ene lygteglas foran er revnet, og det andet er mat. Originale reservedele bliver efterhånden sværere at få fat i; nye såvel som brugte. Der er desværre flere dele, der er udgået, hvilket jeg ærgrer mig meget over, da jeg har haft dem på listen længe, men pengene blev prioriteret anderledes. Jeg har dog heldigvis over årene fået lagt nogle stumper på lager, som nu er udgået, da jeg havde på fornemmelsen, de ville blive svære at få fat i engang. Jeg har dog kun til én bil...
Jeg har været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle lade væggen stå, da der også er fordele i at have et rum, der er afskåret fra resten af garagen, men at kunne have 2 biler stående i garagen, hvor der samtidig er plads til at arbejde på mindst den ene, vægter højest. Der er potentielt plads til at arbejde på begge samtidigt, hvilket sandsynligvis bliver aktuelt.
Den nye TT er parkeret indtil, der ikke er salt på vejene længere. Jeg har været i gang med at købe stumper hjem, men mangler stadig lidt. Den havde fået et olieskift lige inden, jeg købte den, men den får et stort service inden sæsonstart for god ordens skyld. Derudover skal den bl.a. have skiftet støddæmpere og bagbremser – dette tager jeg fra den anden, da det alligevel var tanken, at det skulle udskiftes ifm. renoveringen. Delene har kun kørt 20-30.000 km, så de fejler intet. Gearskiftet skal også renoveres med et par nye stumper, og så skal der skiftes et eller flere motorophæng.
Kosmetisk kommer jeg langt med en grundig vask og polering, men det ene lygteglas foran er revnet, og det andet er mat. Originale reservedele bliver efterhånden sværere at få fat i; nye såvel som brugte. Der er desværre flere dele, der er udgået, hvilket jeg ærgrer mig meget over, da jeg har haft dem på listen længe, men pengene blev prioriteret anderledes. Jeg har dog heldigvis over årene fået lagt nogle stumper på lager, som nu er udgået, da jeg havde på fornemmelsen, de ville blive svære at få fat i engang. Jeg har dog kun til én bil...