Golf 4 GTI 1.8t GTX2867R SOLGT -
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6810
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 69 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
den larm bliver du træt af hvis du køre i den hverdag .
og Dennis med stage 3 apr sæt på, har så vidt jeg husker kun std. lmm, men snorklen fra r32 dsg, så hvis du fik hele kassen skulle det dække dit behov, så rigeligt.
ps. varm luft fra motor rummet giver ikke flere heste men mindre
og du kan rissikere at den opføre sig mærkeligt når du har holdt i tomgang lidt også skal køre igen.
VH:
og Dennis med stage 3 apr sæt på, har så vidt jeg husker kun std. lmm, men snorklen fra r32 dsg, så hvis du fik hele kassen skulle det dække dit behov, så rigeligt.
ps. varm luft fra motor rummet giver ikke flere heste men mindre
og du kan rissikere at den opføre sig mærkeligt når du har holdt i tomgang lidt også skal køre igen.
VH:
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Må lige overveje det igen, og kigge lidt på
En r32 dsg kasse tror dog det bliver en åbent til en start
En r32 dsg kasse tror dog det bliver en åbent til en start
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Det da virkelig en gang mullerbæ og luIkke ud syns jeg. Jeg kører med det og der absolut ingen problemer i at den larmer når den lufter ud. Man hører det da knapt nok.
Samt alt det her med kold varm luft. Det er knap nok mærkbart enyways samt det eneste det er lmm der opfanger luften lidt koldere. Luften passere alligevel igennem en 600 grader varm turbo og bliver kølet ned af Ic efter igen temmelig sikkert mere end da lmm opfangede luften så hvad fan er pointen? Det spild af tid i Min verden
Og gir mærkbar ingen effekt måske en målbar effekt på 1-3 hk som jo er ligemeget.
Og der kommer ingen problemer med motoren i længere tids tomgang
Samt alt det her med kold varm luft. Det er knap nok mærkbart enyways samt det eneste det er lmm der opfanger luften lidt koldere. Luften passere alligevel igennem en 600 grader varm turbo og bliver kølet ned af Ic efter igen temmelig sikkert mere end da lmm opfangede luften så hvad fan er pointen? Det spild af tid i Min verden
Og gir mærkbar ingen effekt måske en målbar effekt på 1-3 hk som jo er ligemeget.
Og der kommer ingen problemer med motoren i længere tids tomgang
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Overskydene vacum pis og SAI fjernet
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0279.JPG (102.02 KiB) Vist 2261 gange
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6810
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 69 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
nu er der jo forskel på hvordan lyde opfattes, og generalt har alle en større tærskel over få lyde når det er noget man kun køre i engang imellem,ostetyven skrev:Det da virkelig en gang mullerbæ og luIkke ud syns jeg. Jeg kører med det og der absolut ingen problemer i at den larmer når den lufter ud. Man hører det da knapt nok.
Samt alt det her med kold varm luft. Det er knap nok mærkbart enyways samt det eneste det er lmm der opfanger luften lidt koldere. Luften passere alligevel igennem en 600 grader varm turbo og bliver kølet ned af Ic efter igen temmelig sikkert mere end da lmm opfangede luften så hvad fan er pointen? Det spild af tid i Min verden
Og gir mærkbar ingen effekt måske en målbar effekt på 1-3 hk som jo er ligemeget.
Og der kommer ingen problemer med motoren i længere tids tomgang
og med hensyns til det med varme vil jeg sige, det har du nok ikke sat dig ret meget ind i, for det KAN give ujævnt træk/dårligtomgang, (læg mærke til at kan ikke er det sammen at alle gøre det )
jeg synes selv kun det var sjovt i 1 uge at min gamle s2 avant med mtm 70mm udstødning, og brøle filter, sagde som en gruppe B rallye bil hver gang man skiftede gear , og det var også ved delgas,(det var kun filteret der var trals, udstødningen var fin tilpas), jeg kørte så også i bilen hverdag frem og tilbage på arbejde.
men det er helt fint du ikke lægger mærke til det
VH:
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Det er altid en fordel at ha kold luft. På trods af IC.
Det kan der ikke ændres på.
Lyden er en anden sag.
Og nu er turboen jo ikke 600 gr. på den side.
Varmen kommer fra komprimeringsprocessen i turboen.
Det kan der ikke ændres på.
Lyden er en anden sag.
Og nu er turboen jo ikke 600 gr. på den side.
Varmen kommer fra komprimeringsprocessen i turboen.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Smartass
- Medlem
- Indlæg: 938
- Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 13 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Jeg har fjernet alt det der på nær evap. Hvad har du gjort med tilslutningerne fra kul-beholderen?d1nz skrev:Overskydene vacum pis og SAI fjernet
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
'65 Ford Mustang 289
Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Smartass skrev:Jeg har fjernet alt det der på nær evap. Hvad har du gjort med tilslutningerne fra kul-beholderen?d1nz skrev:Overskydene vacum pis og SAI fjernet
Evap er osse fjernet her. Eller i det mindste gjordt simpel. kul beholderen har jeg faktisk monteret igen da den i opførte sig mærkeligt uden, den ene som går til noget andet vacum er lukket, og den anden er bare monteret på
Spjældet igen.
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Men hvor meget vil kold luft rent faktisk gi i forhold til et åbent filter? Er det ikke minimalt vi snakker om. ?Sorens2 skrev:Det er altid en fordel at ha kold luft. På trods af IC.
Det kan der ikke ændres på.
Lyden er en anden sag.
Og nu er turboen jo ikke 600 gr. på den side.
Varmen kommer fra komprimeringsprocessen i turboen.
Laver du selv om på filerne når du kører dem ind Søren? Og hvad vil du tro jeg kan hive ud af min opsætning?
Havde en svag forventning om at ramme 350, eller maxe pumpen ud ved 360, men
Ved ikke om det er at håbe for meget
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Temp. er en killer så koldt er vigtigt.
Men den skal også kunne få nok.
Om du rammer 350 ved jeg ikke.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis det lykkedes.
Men det kommer an på mange ting.
Også hvilket felt........
Men den skal også kunne få nok.
Om du rammer 350 ved jeg ikke.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis det lykkedes.
Men det kommer an på mange ting.
Også hvilket felt........
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Nej det er nok aldrig til at sige før man får den på felt.. OsvSorens2 skrev:Temp. er en killer så koldt er vigtigt.
Men den skal også kunne få nok.
Om du rammer 350 ved jeg ikke.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis det lykkedes.
Men det kommer an på mange ting.
Også hvilket felt........
Tilpasser du selv filerne? Ellers bliver det vel et mindre problem og køre sådan en som min ind med en anden top på?
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Mere princippet i at turboen er varm uanset hvad. Men hvis nogle kommer med en måling af en bil før og efter så jeg da klar til at ændre mening men om den har fx 300 eller 301 hk pga man har lavet koldt luft indtag Det da ligemeget med mindre man virkelig går op i tal,
Hvis din motor begynder at gå ujævnt ved længere tid tomgang pga åbent filter så kan problemet vel skyldes en lmm som ik er helt så frisk igen?
Syns nu ik en recirkulerende Bov gir ret meget lyd men Ja det vel en smagssag
Hvis din motor begynder at gå ujævnt ved længere tid tomgang pga åbent filter så kan problemet vel skyldes en lmm som ik er helt så frisk igen?
Syns nu ik en recirkulerende Bov gir ret meget lyd men Ja det vel en smagssag
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Så fik jeg lige rettet forrøret, den gik på, og kørte helt op ad retur olie fra turbo, så det var ikke så lækkert. Nu sku det gerne spille
Simpelt når man laver rør til hverdag, dog er det kun sort jeg svejser
Simpelt når man laver rør til hverdag, dog er det kun sort jeg svejser
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0286.JPG (133.28 KiB) Vist 2128 gange
-
- Man kan aldrig få kemppi maskiner nok? :D
- IMG_0287.JPG (151.92 KiB) Vist 2128 gange
-
- Klar til at få fyldt lidt mere jern i..
- IMG_0288.JPG (99.6 KiB) Vist 2128 gange
-
- Færdigsvejst!
- IMG_0290.JPG (86.02 KiB) Vist 2128 gange
-
- Slebet
- IMG_0293.JPG (89.8 KiB) Vist 2128 gange
-
- Færdig! skal monteres omlidt
- IMG_0294.JPG (109.21 KiB) Vist 2128 gange
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Det ser godt ud, der er da snart ikke mere mekanisk du kan lave på den vogn
Bliver spændende at se hvad du ender med af effekt. Mener DennisJ endte på 380 på hans
EDIT : Det var så 393 HK og 466 NM
Bliver spændende at se hvad du ender med af effekt. Mener DennisJ endte på 380 på hans
EDIT : Det var så 393 HK og 466 NM
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Ja det skal nok blive spændene og se dog tvivler jeg stærkt påkimhemm skrev:Det ser godt ud, der er da snart ikke mere mekanisk du kan lave på den vogn
Bliver spændende at se hvad du ender med af effekt. Mener DennisJ endte på 380 på hans
EDIT : Det var så 393 HK og 466 NM
Jeg kommer over 360hk nu når jeg har APRs intank pumpe i tror sku jeg har inkøbt forkerte dyser til den, 470cc er vist lige småt nok? :b
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6810
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 69 times
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
kan nu love dig at en s2 med åben filter snakker helt vildtostetyven skrev:Mere princippet i at turboen er varm uanset hvad. Men hvis nogle kommer med en måling af en bil før og efter så jeg da klar til at ændre mening men om den har fx 300 eller 301 hk pga man har lavet koldt luft indtag Det da ligemeget med mindre man virkelig går op i tal,
Hvis din motor begynder at gå ujævnt ved længere tid tomgang pga åbent filter så kan problemet vel skyldes en lmm som ik er helt så frisk igen?
Syns nu ik en recirkulerende Bov gir ret meget lyd men Ja det vel en smagssag
og det med tomgangen nej det er ikke lmm, det kaldes heat soak på engelsk
og det er kun når bilen er skudt af meget og så skal bare trille lidt, for derefter og skal igang igen der kan der være lidt ujævnt træk,det er mere udpræget på en s2 hvor luftfilteret ligger lige over turboén, det du skal tænke på er at når bilen køre langsomt er der ingen fart vind til og køle ic
VH:
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Nej mener faktisk at den gik højere op. Mener han lavede 380 HK på APR pumpen i tanken.RIX skrev:næ dennis måtte skifte pumpe ved 360hk mener jeg det var
VH:
Han har jo 11-12 sider med tråden herinde hvis nogen gider læse den igennem og se hvornår det var at han skiftede
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Det er jo nemlig det, men tænker 360 må osse være i den gode ende den skal jo osse hænge fast påRIX skrev:næ dennis måtte skifte pumpe ved 360hk mener jeg det var
VH:
Vejen!
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Sys jeg har læst 364 hk, og så måtte han skifte pumpe, men er ikke sikkerkimhemm skrev:Nej mener faktisk at den gik højere op. Mener han lavede 380 HK på APR pumpen i tanken.RIX skrev:næ dennis måtte skifte pumpe ved 360hk mener jeg det var
VH:
Han har jo 11-12 sider med tråden herinde hvis nogen gider læse den igennem og se hvornår det var at han skiftede
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Ja nu måtte jeg jo selv læse efter
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
kimhemm skrev:Ja nu måtte jeg jo selv læse efter
Det er osse det nemmeste mener osse han har vand for at nå de knap 400, det ville jeg helst ungå at skulle ud i
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Som jeg skrev længere oppe, så er det osse rør jeg laver til hverdag, dog sort, Fjernvarme både i kanal, og en masse indenvendige rørstræk osseRIX skrev:men for røret ser fin ud
VH:
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
d1nz skrev:Nej det er nok aldrig til at sige før man får den på felt.. OsvSorens2 skrev:Temp. er en killer så koldt er vigtigt.
Men den skal også kunne få nok.
Om du rammer 350 ved jeg ikke.
Jeg ville ikke blive overrasket hvis det lykkedes.
Men det kommer an på mange ting.
Også hvilket felt........
Tilpasser du selv filerne? Ellers bliver det vel et mindre problem og køre sådan en som min ind med en anden top på?
Om det er Søren eller Thomas der ruller bilen og måler lambda er stort set ligemeget. Jeg hjælper en gang i mellem Thomas med lidt biler og der kører vi efter samme måde som Søren gør. Når han har ændret noget måler vi den på felt og måler lambda og så tager Thomas eller jeg en tur i bilen med VCDS og laver log filer.
De fik jo lavet en super god fil til denne golf:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=87717
BMW E61 535D
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Trykrøret lavet om op til indsugningsmanifolden, sprinklerbeholder fjernet, skal ha leget lidt med en golf v beholder og se om den ikke kan være i venstre side under batteriet et sted
I fik bare lige et par billeder af det færdige produkt, nu kører det super lækkert
I fik bare lige et par billeder af det færdige produkt, nu kører det super lækkert
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0693.JPG (99.37 KiB) Vist 1970 gange
-
- IMG_0692.JPG (101.61 KiB) Vist 1970 gange
-
- IMG_0691.JPG (112.48 KiB) Vist 1970 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Og der er indkøbt en eboost2, som kun lige mangler det sidste montering før den osse er på plads, flere billeder kommer imorgen
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Det tryk rør kunne ds værr lavet bedre tænker jeg ?
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Der er intet plads, desuden har jeg skåret den lige efter MAP sensoren, resten ned til intercooleren var med i THS sættet, og det er jo ikke en gennemløbene intercooler som de fleste brugerostetyven skrev:Det tryk rør kunne ds værr lavet bedre tænker jeg ?
-
- Medlem
- Indlæg: 656
- Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering
Eboost2 monteret, mangler bare lige og montere et par knapper som jeg skal ha købt imorgen, så spiller det maks
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0703.JPG (113.62 KiB) Vist 1883 gange
-
- IMG_0710.JPG (160.23 KiB) Vist 1883 gange
-
- IMG_0702.JPG (133.56 KiB) Vist 1883 gange