Golf II 16vT Opdatering 23/4-18 Kør, videre
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2173
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 56 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Hvad koster sådan en omgang med opboring + stempler?
Fanme et lækkert projekt, glæder mig til at jeg får fingrene i en G2 Leder stadig, men har ikke fundet den rigtige endnu
Fanme et lækkert projekt, glæder mig til at jeg får fingrene i en G2 Leder stadig, men har ikke fundet den rigtige endnu
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Jeg har fået skiftet mellemaksel lejer, boret op + honet og planslebet. Jeg har også købt stemplerne igennem dem da de kunne lave prisen lidt billigere. ialt 9500,- DKK.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Audi S2 stempler passer ikke bare lige over. Der skal fræses plads til undersmøring da det er modsat. men det er let gjort.
Jeg tror ikke jeg gad sætte vand på turboen. Men hvor har du taget vandet? retur skal ind højt i systemet da der let laves luftlommer. fx. slangen til ekspansionsbeholderen. Det har dog den virkning at opvarming af motoren bliver lidt langsommere.
Olie til turbo vil jeg tage direkte på oliefilterkonsol.
Olie retur skal ind over olieniveau. Husk der skal være styr på krumtaphusventilationen ellers får du hurtigt en rygende turbo.
Nu kan jeg ikke lige huske hvilken oilepumpe man plejer at bruge er det mon G60? eller er den samme størrelse?
Stik den lige et par knaster fra en abf motor
Det kan godt ske du skal finde en der er dygtig til KE-Jetronic
Jeg tror ikke jeg gad sætte vand på turboen. Men hvor har du taget vandet? retur skal ind højt i systemet da der let laves luftlommer. fx. slangen til ekspansionsbeholderen. Det har dog den virkning at opvarming af motoren bliver lidt langsommere.
Olie til turbo vil jeg tage direkte på oliefilterkonsol.
Olie retur skal ind over olieniveau. Husk der skal være styr på krumtaphusventilationen ellers får du hurtigt en rygende turbo.
Nu kan jeg ikke lige huske hvilken oilepumpe man plejer at bruge er det mon G60? eller er den samme størrelse?
Stik den lige et par knaster fra en abf motor
Det kan godt ske du skal finde en der er dygtig til KE-Jetronic
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Har ikke fået blokken tilbage endnu. Så har ikke lavet det endnu. Men der er rigtig mange der tager vandet fra en af "propperne" på blokken der sidder ind mod topedopladen. Har lagt et billede op på side 3, du kan se.
Kan man godt "bare" lade vær med at sætte vand på turboen?
Det er en god idé med olie fra oliefilterkonsolen. Der er også mange der tager det derfra. Olieretur er lavet i toppen af aluminums bundkaret. Ved ikke lige med Oliepumpe. Mange kører med standard, når det ikke er over 350hk. Mener også jeg har hørt noget om at nogen brugerABF oliepumpen
hehe ja, hvis den blev bygget med KE-Jetronic Det tror jeg nu ikke det bliver til.
Er der ikke noget med du selv har bygget en 16v turbo trs ?
Kan man godt "bare" lade vær med at sætte vand på turboen?
Det er en god idé med olie fra oliefilterkonsolen. Der er også mange der tager det derfra. Olieretur er lavet i toppen af aluminums bundkaret. Ved ikke lige med Oliepumpe. Mange kører med standard, når det ikke er over 350hk. Mener også jeg har hørt noget om at nogen brugerABF oliepumpen
hehe ja, hvis den blev bygget med KE-Jetronic Det tror jeg nu ikke det bliver til.
Er der ikke noget med du selv har bygget en 16v turbo trs ?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Her en lille update, med hvad der er sket på det sidste.
Til at starte med var det meningen af skærmene skulle bygges ud af pladesmeden. Det er dog blevet lavet om til G60 skærmforøgere
I den forbindelse har jeg kigget længe på skærmforøgere og det tilbehør der er for at kunne sætte hele "kittet" på. Jeg har endelig fundet nogle originale tynde dør lister til 4 dørs. En af dem er endda i orignal emballage fra 1995 fra bay'en Så er der kommet nogle dyre GTI skilte fra VW Classic parts som skal side i listerne.
Blokken er stadigvæk hos cyllinderservice, de sagde der ville gå 6 uger, og det er der ihvertfald gået nu Karrossen er også ved at være færdig. Der mangler stadigvæk lidt arbejde rundt om forrude rammen. Der kommer masser af billede af det senere.
Til at starte med var det meningen af skærmene skulle bygges ud af pladesmeden. Det er dog blevet lavet om til G60 skærmforøgere
I den forbindelse har jeg kigget længe på skærmforøgere og det tilbehør der er for at kunne sætte hele "kittet" på. Jeg har endelig fundet nogle originale tynde dør lister til 4 dørs. En af dem er endda i orignal emballage fra 1995 fra bay'en Så er der kommet nogle dyre GTI skilte fra VW Classic parts som skal side i listerne.
Blokken er stadigvæk hos cyllinderservice, de sagde der ville gå 6 uger, og det er der ihvertfald gået nu Karrossen er også ved at være færdig. Der mangler stadigvæk lidt arbejde rundt om forrude rammen. Der kommer masser af billede af det senere.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_6085.JPG (66.55 KiB) Vist 6508 gange
-
- IMG_6087.JPG (112.17 KiB) Vist 6508 gange
-
- IMG_6483.JPG (68.17 KiB) Vist 6508 gange
-
- IMG_6088.JPG (134 KiB) Vist 6508 gange
Senest rettet af Jimmi K 2. maj 2014, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Lidt flere gaver fra bay'en. Arias H-profil plejlstænger(budget) som skulle klarer op til 700nm. Det burde være nok.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_6484.JPG (133.78 KiB) Vist 6498 gange
-
- IMG_6487.JPG (143.87 KiB) Vist 6507 gange
-
- IMG_6491.JPG (115.17 KiB) Vist 6507 gange
Senest rettet af Jimmi K 21. aug 2014, 12:04, rettet i alt 3 gange.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Jeg har købt nogle standard plejllejer og hovedelejer. Jeg har set på flere forums at flere har haft problemer med plejlejer der dør ved øget motor effekt. Hvad er erfaringen herinde? Burde jeg købe nogle forstærket plejllejer?
- Vedhæftede filer
-
- IMG_6362.JPG (114.41 KiB) Vist 6505 gange
-
- IMG_5900.JPG (154.68 KiB) Vist 6505 gange
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sv: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Hvad koster sådan et sæt "budget" stænger?Jimmi K skrev:Lidt flere gaver fra bay'en. Arias H-profil plejlstænger(budget) som skulle klarer op til 900nm. Det burde være nok.
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Arias ligger på ca 2500,- DKK +/- (:
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sv: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Okay, det er da ikke så slemt faktisk.Jimmi K skrev:Arias ligger på ca 2500,- DKK +/- (:
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Jo jeg har en motor til at stå jeg byggede tilbage i 99.
Den er bare aldrig blevet startet op, eller lagt i en bil. Det er også for dårligt. Men har ikke lige pengene til at lave det. Det var planen den skulle i min G60 Syncro.
I får jo også langt mere effekt en det der var meningen med min. mit mål var omkring 300hk med sugemotor karakteristik.
Den er bare aldrig blevet startet op, eller lagt i en bil. Det er også for dårligt. Men har ikke lige pengene til at lave det. Det var planen den skulle i min G60 Syncro.
I får jo også langt mere effekt en det der var meningen med min. mit mål var omkring 300hk med sugemotor karakteristik.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Hvilke benzin system havde du tænkt dig at bruge?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Der er monteret Weber 40mm spjældhuse med Siemens Pico dyser. Polo trigger på krumtap.Coil on plug tændspoler. Bosch LSU widebandsonde
Jeg har lidt FMJ104 boxe fra et andet projekt der skal modificeres tilbage til standart, så regner med at bruge sådan en.
Det er dog muligt knasterne er for skrappe til opgaven. Det er 284 gr Men var så træt at turbobiler der giver max effekt ved 5000 rpm
Jeg har lidt FMJ104 boxe fra et andet projekt der skal modificeres tilbage til standart, så regner med at bruge sådan en.
Det er dog muligt knasterne er for skrappe til opgaven. Det er 284 gr Men var så træt at turbobiler der giver max effekt ved 5000 rpm
Senest rettet af trs 7. maj 2014, 20:46, rettet i alt 1 gang.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
trs skrev:Der er monteret Weber 40mm spjældhuse med Siemens Pico dyser. Polo trigger på krumtab.Coil on plug tændspoler. Bosch LSU widebandsonde
Jeg har lidt FMJ104 boxe fra et andet projekt der skal modificeres tilbage til standart, så regner med at bruge sådan en.
Det er dog muligt knasterne er for skrappe til opgaven. Det er 284 gr Men var så træt at turbobiler der giver max effekt ved 5000 rpm
okey, tror nu bare jeg bruger standard knasterne. Jeg har lige et dumt spørgsmål. Hvordan fungere spjældhuse med turbo?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- S3-T
- Medlem
- Indlæg: 972
- Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Det er ikke et dumt spørgmål, det vil jeg da egentlig også gerne vide
Audi S3 Powered http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=22192 // Video: https://vimeo.com/55160810
VW Golf 2 Syncro - Projekt G60 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=73420
Audi A3 8V S-Line TFSI S-Tronic Udstyrs bombe
Citroën HY 1974 http://www.grojuice.dk
Wörthersee Treffen - 2013 - 2014 - 2015
M.I.V.W Event Holland - 2012 - 2014 - 2015
VW Golf 2 Syncro - Projekt G60 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=73420
Audi A3 8V S-Line TFSI S-Tronic Udstyrs bombe
Citroën HY 1974 http://www.grojuice.dk
Wörthersee Treffen - 2013 - 2014 - 2015
M.I.V.W Event Holland - 2012 - 2014 - 2015
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Tror det er ABF knasterne der er super fine til turbo.
Nu skal man jo lige huske på mit setup er fra 1999. og før dualplenum var alm. kendt.
Og skulle jeg lave det idag blev det med knaster fra ABF og dualplenum.
Fordelene ved spjældhuse er.
Ingen problemer med tomgang ved skrappe knaster.
Speeder respons.
mere ens fyldning op til fuld gas.
Og sikket flere ting
Ulemper
Pris
Svært at bygge på "dengang"
Skal synkroniseres
Jeg så det første gang på Nissan Skyline
Nu skal man jo lige huske på mit setup er fra 1999. og før dualplenum var alm. kendt.
Og skulle jeg lave det idag blev det med knaster fra ABF og dualplenum.
Fordelene ved spjældhuse er.
Ingen problemer med tomgang ved skrappe knaster.
Speeder respons.
mere ens fyldning op til fuld gas.
Og sikket flere ting
Ulemper
Pris
Svært at bygge på "dengang"
Skal synkroniseres
Jeg så det første gang på Nissan Skyline
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
trs skrev:Tror det er ABF knasterne der er super fine til turbo.
Nu skal man jo lige huske på mit setup er fra 1999. og før dualplenum var alm. kendt.
Og skulle jeg lave det idag blev det med knaster fra ABF og dualplenum.
Jeg har google't lidt, men jeg tror sku jeg skal se det i virkeligheden før det giver mening for mig
https://www.google.dk/search?q=dualplen ... h&imgdii=_
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- S3-T
- Medlem
- Indlæg: 972
- Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
Okay så man bygger et manifold over spjældene
Audi S3 Powered http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=22192 // Video: https://vimeo.com/55160810
VW Golf 2 Syncro - Projekt G60 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=73420
Audi A3 8V S-Line TFSI S-Tronic Udstyrs bombe
Citroën HY 1974 http://www.grojuice.dk
Wörthersee Treffen - 2013 - 2014 - 2015
M.I.V.W Event Holland - 2012 - 2014 - 2015
VW Golf 2 Syncro - Projekt G60 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=73420
Audi A3 8V S-Line TFSI S-Tronic Udstyrs bombe
Citroën HY 1974 http://www.grojuice.dk
Wörthersee Treffen - 2013 - 2014 - 2015
M.I.V.W Event Holland - 2012 - 2014 - 2015
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Jimmi K skrev:Jeg har købt nogle standard plejllejer og hovedelejer. Jeg har set på flere forums at flere har haft problemer med plejlejer der dør ved øget motor effekt. Hvad er erfaringen herinde? Burde jeg købe nogle forstærket plejllejer?
Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående spørgsmål?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 2. dec 2013, 18:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Jeg plejer af skille olie pumpen ad og ligge en skive på 2mm under fjederen til reduktionsventilen ,det kan godt være lidt bøvlet da ventilen er samlet og bundskiven er klemt fast fra fabrikken, men det kan lade sig gøre, sådan har jeg lavet over 400hk på en abf uden problemer med standart lejer, hæver du olie trykke på denne måde så puds stemplet evt. i en drejebænk med fint smergellærred, så risikere du ikke af det sætter sig fastJimmi K skrev:Jimmi K skrev:Jeg har købt nogle standard plejllejer og hovedelejer. Jeg har set på flere forums at flere har haft problemer med plejlejer der dør ved øget motor effekt. Hvad er erfaringen herinde? Burde jeg købe nogle forstærket plejllejer?
Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående spørgsmål?
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo + Renovering. Opdatering 20/3
Tak for svaret bugs.bugs skrev:Jeg plejer af skille olie pumpen ad og ligge en skive på 2mm under fjederen til reduktionsventilen ,det kan godt være lidt bøvlet da ventilen er samlet og bundskiven er klemt fast fra fabrikken, men det kan lade sig gøre, sådan har jeg lavet over 400hk på en abf uden problemer med standart lejer, hæver du olie trykke på denne måde så puds stemplet evt. i en drejebænk med fint smergellærred, så risikere du ikke af det sætter sig fastJimmi K skrev:Jimmi K skrev:Jeg har købt nogle standard plejllejer og hovedelejer. Jeg har set på flere forums at flere har haft problemer med plejlejer der dør ved øget motor effekt. Hvad er erfaringen herinde? Burde jeg købe nogle forstærket plejllejer?
Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående spørgsmål?
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 2/5
En lille status. Den 9 Juli 2013 kørte jeg bilen til pladesmed, og jeg har netop været oppe og hente den igen, nu 100% rustfri. Waow et fint arbejde
De bestilte stempler er kommet, men firmaet har sendt dem i forkert størrelse, så de er sendt retur, og jeg skal vente yderligere 6 uger på de nye kommer. Øv!
De bestilte stempler er kommet, men firmaet har sendt dem i forkert størrelse, så de er sendt retur, og jeg skal vente yderligere 6 uger på de nye kommer. Øv!
Senest rettet af Jimmi K 9. jun 2014, 20:48, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Tank dæksel
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Rep af tårne
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0466.JPG (136.92 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0467.JPG (149.01 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0468.JPG (103.04 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0470.JPG (135.05 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0474.JPG (96.53 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0737.JPG (72.43 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0738.JPG (49.66 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0740.JPG (114.4 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0741.JPG (54.8 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0823.JPG (114.46 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0826.JPG (94.28 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0893.JPG (124.69 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0894.JPG (118.29 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0903.JPG (68.46 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0904.JPG (77.43 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0962.JPG (121.54 KiB) Vist 5900 gange
-
- IMG_0966.JPG (140.89 KiB) Vist 5900 gange
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Paneler
- Vedhæftede filer
-
- IMG_5970.JPG (133.39 KiB) Vist 5899 gange
-
- IMG_0849.JPG (118.14 KiB) Vist 5899 gange
-
- IMG_0850.JPG (116.09 KiB) Vist 5899 gange
-
- IMG_0879.JPG (78.61 KiB) Vist 5899 gange
-
- IMG_0885.JPG (86.36 KiB) Vist 5899 gange
-
- IMG_0996.JPG (116.58 KiB) Vist 5899 gange
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Ruderamme rep
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0951.JPG (107.26 KiB) Vist 5897 gange
-
- IMG_0956.JPG (117.34 KiB) Vist 5897 gange
-
- IMG_0992.JPG (116.72 KiB) Vist 5897 gange
-
- IMG_0994.JPG (71.58 KiB) Vist 5897 gange
-
- IMG_0998.JPG (72.12 KiB) Vist 5897 gange
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Jimmi K
- Nyt medlem
- Indlæg: 372
- Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Har fået el-galvaniseret, og malet nogle alu dele.
Fantastisk at aflevere nogle gamle ruste dele, og få det her retur (:
Fantastisk at aflevere nogle gamle ruste dele, og få det her retur (:
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Det er simpelthen så fedt at du tager så mange billeder af alt hvad der sker med bilen!:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Kommerciel bruger: OEMshop.dk
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf II 16V Turbo. Opdatering 9/6
Ser ud til og være en rigtig fin omgang plade arbejde der er blevet lavet der
Hvad giver man for elgalvanisering? Er det pr kg eller?
Hvad giver man for elgalvanisering? Er det pr kg eller?
OEMshop.dk - lækkert originalt udstyr til VW, Audi, Skoda og Seat...