Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, Nu med VEMS!
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor lever igen
Monteret:
Senest rettet af Bonden 24. aug 2015, 08:58, rettet i alt 2 gange.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Federal blir du glad for.
Jeg har dem på min Pug og de performer ret godt.
Jeg har dem på min Pug og de performer ret godt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6250
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2069 times
- Been thanked: 673 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
De fælge har den helt rigtigt farve
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Lyder godt, glæder mig til at skyde den af og se om de kan holder alle 4 poter fastSorens2 skrev:Federal blir du glad for.
Jeg har dem på min Pug og de performer ret godt.
Farven hedder GK1 BBS gold, som jeg selv har sprøjtet på, er yderst tilfreds med resultatetjansom skrev:De fælge har den helt rigtigt farve
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Kan godt se på billederne af de skærme ser lidt trætte ud, så nu røg der også lige et par nye forskærme i kurven:
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.
Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.
mvh
Søren
Spændende projekt.
Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.
mvh
Søren
Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Jeg kunne se den nye kobling var væsentligt smallere end den gamle, så jeg målte forskellen i tykkelsen, gangede koblingsarmens længde på som faktor, og så endte det med at passebaekgaard72 skrev:Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.
Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.
mvh
Søren
Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
]http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... in_img.jpg
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Tænkte det nok at ingeniøren havde været i gang med at måle.
Det gør jeg så også bare.
tak for svar, og glæder mig over at følge dit projekt.
Det gør jeg så også bare.
tak for svar, og glæder mig over at følge dit projekt.
Bonden skrev:Jeg kunne se den nye kobling var væsentligt smallere end den gamle, så jeg målte forskellen i tykkelsen, gangede koblingsarmens længde på som faktor, og så endte det med at passebaekgaard72 skrev:Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.
Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.
mvh
Søren
Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
]http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... in_img.jpg
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude
Fik taget mig sammen og lavet udstødning færdig, min bror optog dog liften med hans V10'er der får skiftet forreste differentiale, så måtte endnu en gang lægge mig i gruset
2.5" hele vejen, inklusiv enderne. Med powerwrap fra turbo til flexrør, og på afgreningen der går rundt om hjulbrønden og tanken.
Enderne står ikke 100%, så når liften bliver ledig kommer den op og får rettet dem helt til.
2.5" hele vejen, inklusiv enderne. Med powerwrap fra turbo til flexrør, og på afgreningen der går rundt om hjulbrønden og tanken.
Enderne står ikke 100%, så når liften bliver ledig kommer den op og får rettet dem helt til.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!
Nu med lidt video, den mangler dog stadig indkøring!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!
En møtrik i indsugningen har sat en stopper for projektet lige pt. Ny turbo på vej dog!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!
Bittert, jeg håber at det løser sig..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!
Uddyb lige hvordan det på nogen måde kan lade sig gøre!
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!
Jeg ved sku ikke hvordan den er kommet derind, den kunne helt 100 ikke komme igennem skumfilteret, og det har siddet der fra start, for 1.000km siden.
Det mest sandsynlige er, møtrikken lå i filteret da det blev monteret, og er så blevet suget ind derfra.
Får den nye turbo torsdag eller fredag, så satser på den er lavet næste weekend
Det mest sandsynlige er, møtrikken lå i filteret da det blev monteret, og er så blevet suget ind derfra.
Får den nye turbo torsdag eller fredag, så satser på den er lavet næste weekend
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, Indkøring!
Har skiftet turboen til en GT2860, og i den forbindelse skulle der laves lidt ind og afgangsrør, da turboen er en APR model
Tegnede flangerne i solidworks og fik dem cnc fræst
Armen til wastegate er hjemmestrikket af et udboret stykke 12mm stangstål, med påsvejst møtrik til justering af tilspænding. Så kunne jeg genbruge en wastegate
Tegnede flangerne i solidworks og fik dem cnc fræst
Armen til wastegate er hjemmestrikket af et udboret stykke 12mm stangstål, med påsvejst møtrik til justering af tilspænding. Så kunne jeg genbruge en wastegate
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Har du erfaring med at opsætte/indkøre lign styring ?Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
Jeg har pt Vems , har også haft MS1 og Elektromotive tech 3, Jeg kan godt anbefale Vems
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Jeg har haft en bil med VEMS og det fungerede udmærket.Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Jeg har ikke prøvet at indkører før, så der er en chance for det går galt, men det er ikke en daily driver, så det er okay er prøve sig lidt frem.m power skrev:Har du erfaring med at opsætte/indkøre lign styring ?Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
Jeg har pt Vems , har også haft MS1 og Elektromotive tech 3, Jeg kan godt anbefale Vems
De guides jeg har set på nettet/youtube, så ser det ikke alt for slemt ud. + jeg har en wideband sensor monteret, så jeg har mulighed for at følge blandingen uafhængigt af motorstyringen.
Jeg prøver sgu, så må jeg se om en amatør som jeg kan hitte ud af det!
Det lyder godt, hvilken bil havde du det på?Tor Morrison skrev:Jeg har haft en bil med VEMS og det fungerede udmærket.Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.
Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75
Så kan jeg også lege med det selv
Nogen der har efaringer fra VEMS?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Spolerne kører med sepperat ignittermadsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Du skal vælge lsu4.9 fordi den aldrig skal kalibreres og den reagerer hurtigere end 4.2Bonden skrev:Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Det var ikke knock jeg skrev... det var egt som kan være en hjælp ved indstilling af tænding... det knock også men det virker vist ikke helt.
Hvis der er tale om aktive spoler så skal der ikke sidde en igt transistor på hver tændings udgang.
Du vil selv køre ind..... benzin er nemt.... der har du din wideband.
Hvad vil du gøre med tænding ?
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 11. jul 2015, 08:00
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driverenBonden skrev:Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Hvis man virkelig har brug for det, finder man en løsning, ellers finder man en undskyldning
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Der var svaret.... sæt tfsi men lad vær med at køre wasted når du har chancen for sequential.... med mindre du har noget du skal bruge udgange til
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Jeg havde egentlig regnet med at køre den ind på vej, og derigennem justere tænding til max effekt - 1-2 grader. Det ville selvfølgeligt være nemmere med et rullefelt, men det ligger jeg ikke lige inde med.madsobh skrev:Du skal vælge lsu4.9 fordi den aldrig skal kalibreres og den reagerer hurtigere end 4.2Bonden skrev:Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Det var ikke knock jeg skrev... det var egt som kan være en hjælp ved indstilling af tænding... det knock også men det virker vist ikke helt.
Hvis der er tale om aktive spoler så skal der ikke sidde en igt transistor på hver tændings udgang.
Du vil selv køre ind..... benzin er nemt.... der har du din wideband.
Hvad vil du gøre med tænding ?
Tapatalk
Jeg overvejer lige en EGT, er det bedst før eller efter turbo? Det ville være nemmest at montere den lige efter!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Mens du trimmer ville jeg sætte før turboen.... bagefter vil jeg flytte den til efter turboen....
Hvordan vil du trimme din tænding ved del belastning?
Tapatalk
Hvordan vil du trimme din tænding ved del belastning?
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Bonden
- Medlem
- Indlæg: 620
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Det har jeg ærlig talt ikke kommet så langt i overvejelserne med endnu. Det bliver en udfordring, ligesom resten af processen har været. Learn by doing er lidt mottoet, og så gælder det om er læse andres erfaringer fra nettet, der kan man lære meget!madsobh skrev:Mens du trimmer ville jeg sætte før turboen.... bagefter vil jeg flytte den til efter turboen....
Hvordan vil du trimme din tænding ved del belastning?
Tapatalk
Har omlakeret fælgene, der var sku for meget banjo over guld fælgene!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Vems kan køre med de spoler uden tændingsdriver.All in skrev:Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driverenBonden skrev:Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?
Tapatalk
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 11. jul 2015, 08:00
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?
Ja hvis den er bestilt med 4 tændings udgange, den kan ikke køre 4 spoler uden driver standartm power skrev:Vems kan køre med de spoler uden tændingsdriver.All in skrev:Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driverenBonden skrev: Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det?
Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.
Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Hvis man virkelig har brug for det, finder man en løsning, ellers finder man en undskyldning