Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, Nu med VEMS!

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor lever igen

Indlæg af Bonden » 24. aug 2015, 08:25

Monteret:
Billede
Senest rettet af Bonden 24. aug 2015, 08:58, rettet i alt 2 gange.
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af Sorens2 » 24. aug 2015, 08:25

Federal blir du glad for.
Jeg har dem på min Pug og de performer ret godt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af jansom » 24. aug 2015, 09:25

De fælge har den helt rigtigt farve
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af Bonden » 24. aug 2015, 09:51

Sorens2 skrev:Federal blir du glad for.
Jeg har dem på min Pug og de performer ret godt.
Lyder godt, glæder mig til at skyde den af og se om de kan holder alle 4 poter fast :D
jansom skrev:De fælge har den helt rigtigt farve
Farven hedder GK1 BBS gold, som jeg selv har sprøjtet på, er yderst tilfreds med resultatet :)
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af Bonden » 24. aug 2015, 09:52

Kan godt se på billederne af de skærme ser lidt trætte ud, så nu røg der også lige et par nye forskærme i kurven:
Billede
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

baekgaard72
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af baekgaard72 » 24. aug 2015, 12:32

Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.

Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.

mvh
Søren


Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
2015-08-23 13.58.55.jpg

Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
Billede

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af Bonden » 24. aug 2015, 16:01

baekgaard72 skrev:Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.

Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.

mvh
Søren


Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
2015-08-23 13.58.55.jpg

Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
]http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... in_img.jpg
Jeg kunne se den nye kobling var væsentligt smallere end den gamle, så jeg målte forskellen i tykkelsen, gangede koblingsarmens længde på som faktor, og så endte det med at passe :)
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

baekgaard72
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af baekgaard72 » 25. aug 2015, 09:37

Tænkte det nok at ingeniøren havde været i gang med at måle.
Det gør jeg så også bare.

tak for svar, og glæder mig over at følge dit projekt.

Bonden skrev:
baekgaard72 skrev:Det holder da med Guldfælge.......ser godt.
Spændende projekt.

Hvordan vidste du at den trykstang til slavecylinderen skulle forlænges ?
Havde har nemlig også et koblingssæt, fra Gripf. med samme svinghjul som det du har købt.

mvh
Søren


Bonden skrev:Lige et sneak peek af fælgene, kan ikke helt finde ud af om jeg burde havde malet den sølv i stedet, men fuck it, nu prøver jeg det sgu!
2015-08-23 13.58.55.jpg

Og så blev der bestilt dæk, prøver et sæt 595 RS-R i 235/45 R17
]http://www.pakwheels.com/forums/attachm ... in_img.jpg
Jeg kunne se den nye kobling var væsentligt smallere end den gamle, så jeg målte forskellen i tykkelsen, gangede koblingsarmens længde på som faktor, og så endte det med at passe :)

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, gt30 UPDATE: Motor ude

Indlæg af Bonden » 29. aug 2015, 15:26

Fik taget mig sammen og lavet udstødning færdig, min bror optog dog liften med hans V10'er der får skiftet forreste differentiale, så måtte endnu en gang lægge mig i gruset :roll:

2.5" hele vejen, inklusiv enderne. Med powerwrap fra turbo til flexrør, og på afgreningen der går rundt om hjulbrønden og tanken.

Enderne står ikke 100%, så når liften bliver ledig kommer den op og får rettet dem helt til.
2015-08-28 18.14.53.jpg
2015-08-28 18.14.53.jpg (137.24 KiB) Vist 3835 gange
2015-08-28 20.44.37.jpg
2015-08-28 20.44.37.jpg (122.35 KiB) Vist 3835 gange
2015-08-29 11.29.53.jpg
2015-08-29 11.29.53.jpg (243.64 KiB) Vist 3835 gange
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!

Indlæg af Bonden » 5. sep 2015, 21:42

Nu med lidt video, den mangler dog stadig indkøring!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!

Indlæg af Bonden » 12. mar 2016, 15:07

En møtrik i indsugningen har sat en stopper for projektet lige pt. Ny turbo på vej dog!

Billede
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!

Indlæg af Krog » 13. mar 2016, 19:23

Bittert, jeg håber at det løser sig..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!

Indlæg af Anders D » 13. mar 2016, 19:31

Uddyb lige hvordan det på nogen måde kan lade sig gøre!

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT30, Indkøring!

Indlæg af Bonden » 13. mar 2016, 21:44

Jeg ved sku ikke hvordan den er kommet derind, den kunne helt 100 ikke komme igennem skumfilteret, og det har siddet der fra start, for 1.000km siden.
Det mest sandsynlige er, møtrikken lå i filteret da det blev monteret, og er så blevet suget ind derfra.
Får den nye turbo torsdag eller fredag, så satser på den er lavet næste weekend :)
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, Indkøring!

Indlæg af Bonden » 10. apr 2016, 21:53

Har skiftet turboen til en GT2860, og i den forbindelse skulle der laves lidt ind og afgangsrør, da turboen er en APR model
Tegnede flangerne i solidworks og fik dem cnc fræst
Armen til wastegate er hjemmestrikket af et udboret stykke 12mm stangstål, med påsvejst møtrik til justering af tilspænding. Så kunne jeg genbruge en wastegate
image.jpeg
image.jpeg (198.47 KiB) Vist 3292 gange
image.jpeg
image.jpeg (161.97 KiB) Vist 3292 gange
Billede
Billede
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Bonden » 16. jun 2016, 09:34

Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.

Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75

Så kan jeg også lege med det selv :D

Nogen der har efaringer fra VEMS?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af m power » 16. jun 2016, 10:16

Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.

Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75

Så kan jeg også lege med det selv :D

Nogen der har efaringer fra VEMS?
Har du erfaring med at opsætte/indkøre lign styring ?
Jeg har pt Vems , har også haft MS1 og Elektromotive tech 3, Jeg kan godt anbefale Vems :-)

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Tor Morrison » 16. jun 2016, 10:23

Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.

Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75

Så kan jeg også lege med det selv :D

Nogen der har efaringer fra VEMS?
Jeg har haft en bil med VEMS og det fungerede udmærket.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Bonden » 16. jun 2016, 12:40

m power skrev:
Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.

Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75

Så kan jeg også lege med det selv :D

Nogen der har efaringer fra VEMS?
Har du erfaring med at opsætte/indkøre lign styring ?
Jeg har pt Vems , har også haft MS1 og Elektromotive tech 3, Jeg kan godt anbefale Vems :-)
Jeg har ikke prøvet at indkører før, så der er en chance for det går galt, men det er ikke en daily driver, så det er okay er prøve sig lidt frem.
De guides jeg har set på nettet/youtube, så ser det ikke alt for slemt ud. + jeg har en wideband sensor monteret, så jeg har mulighed for at følge blandingen uafhængigt af motorstyringen.

Jeg prøver sgu, så må jeg se om en amatør som jeg kan hitte ud af det! 8-)
Tor Morrison skrev:
Bonden skrev:Jeg fik en lidt hamper pris på at få den indkørt, så tænker jeg ville kaste mig ud i det selv.

Har kigget på en VEMS, det ligner noget jeg tør kaste mig ud i.
Med følgene setup:
- 4 tændings udgange
- 400kPa mapssensor (Internt monteret)
- VR primær
- Hall sekundær
- Uden EGT & Knock
- Uden LCD udgang
- Ny Lambdasonde
- Sløjfe VR6'er MAF'en
- Ladetrykstyring via N75

Så kan jeg også lege med det selv :D

Nogen der har efaringer fra VEMS?
Jeg har haft en bil med VEMS og det fungerede udmærket.
Det lyder godt, hvilken bil havde du det på?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af madsobh » 16. jun 2016, 14:26

Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Bonden » 16. jun 2016, 15:21

madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af m power » 16. jun 2016, 16:48

madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Spolerne kører med sepperat ignitter

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af madsobh » 16. jun 2016, 18:03

Bonden skrev:
madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Du skal vælge lsu4.9 fordi den aldrig skal kalibreres og den reagerer hurtigere end 4.2

Det var ikke knock jeg skrev... det var egt som kan være en hjælp ved indstilling af tænding... det knock også men det virker vist ikke helt.

Hvis der er tale om aktive spoler så skal der ikke sidde en igt transistor på hver tændings udgang.

Du vil selv køre ind..... benzin er nemt.... der har du din wideband.

Hvad vil du gøre med tænding ?



Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

All in
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2015, 08:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af All in » 17. jun 2016, 06:35

Bonden skrev:
madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driveren
Hvis man virkelig har brug for det, finder man en løsning, ellers finder man en undskyldning :)

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af madsobh » 17. jun 2016, 06:38

Der var svaret.... sæt tfsi men lad vær med at køre wasted når du har chancen for sequential.... med mindre du har noget du skal bruge udgange til

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Bonden » 17. jun 2016, 08:01

madsobh skrev:
Bonden skrev:
madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Du skal vælge lsu4.9 fordi den aldrig skal kalibreres og den reagerer hurtigere end 4.2

Det var ikke knock jeg skrev... det var egt som kan være en hjælp ved indstilling af tænding... det knock også men det virker vist ikke helt.

Hvis der er tale om aktive spoler så skal der ikke sidde en igt transistor på hver tændings udgang.

Du vil selv køre ind..... benzin er nemt.... der har du din wideband.

Hvad vil du gøre med tænding ?



Tapatalk
Jeg havde egentlig regnet med at køre den ind på vej, og derigennem justere tænding til max effekt - 1-2 grader. Det ville selvfølgeligt være nemmere med et rullefelt, men det ligger jeg ikke lige inde med.
Jeg overvejer lige en EGT, er det bedst før eller efter turbo? Det ville være nemmest at montere den lige efter!
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af madsobh » 17. jun 2016, 09:16

Mens du trimmer ville jeg sætte før turboen.... bagefter vil jeg flytte den til efter turboen....

Hvordan vil du trimme din tænding ved del belastning?

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af Bonden » 17. jun 2016, 09:44

madsobh skrev:Mens du trimmer ville jeg sætte før turboen.... bagefter vil jeg flytte den til efter turboen....

Hvordan vil du trimme din tænding ved del belastning?

Tapatalk
Det har jeg ærlig talt ikke kommet så langt i overvejelserne med endnu. Det bliver en udfordring, ligesom resten af processen har været. Learn by doing er lidt mottoet, og så gælder det om er læse andres erfaringer fra nettet, der kan man lære meget!

Har omlakeret fælgene, der var sku for meget banjo over guld fælgene!
Billede
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af m power » 17. jun 2016, 09:52

All in skrev:
Bonden skrev:
madsobh skrev:Tag og tilvælg Egt og 4.9 wideband.... dine tændspoler.... er det ikke aktive spoler ?

Tapatalk
Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driveren
Vems kan køre med de spoler uden tændingsdriver.

All in
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2015, 08:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 b5 1.8T quattro, GT2860, VEMS?

Indlæg af All in » 18. jun 2016, 19:05

m power skrev:
All in skrev:
Bonden skrev: Så vidt jeg har kunne læse mig til, er det ikke helt nemt at få EGT & knock til at fungere, har du anden erfaring med det? :)

Kan kun vælge en LSU4, der er ikke specificeret om det er en 4.2 eller 4.9, det tjekker jeg lige op på.

Den har individuelle tændspoler, en til hvert tændrør, så den køre ikke et "wasted spark" setup, derfor jeg skal have 4 tændingsudgange. Hvis det var det du mente?
Du kan sagtens køre wasted spark på de 4 spoler, 1-4 og 2-3 sammen, skift dem ud til tfsi spoler, så slipper du for tændings driveren
Vems kan køre med de spoler uden tændingsdriver.
Ja hvis den er bestilt med 4 tændings udgange, den kan ikke køre 4 spoler uden driver standart
Hvis man virkelig har brug for det, finder man en løsning, ellers finder man en undskyldning :)

Besvar

Tilbage til "Store projekter"