Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 9. aug 2016, 22:26

Goddag til alle jer herinde på VAGcars.dk

Jeg har anskaffet mig en gammel kælling af en GTI'er, som min første bil. Bilens pris har jeg ikke lyst til at diskutere, da jeg selv synes at jeg er blevet taget godt og grundigt i r*ven.

Grunden til jeg laver denne tråd, er så jeg selv kan overskue og følge med i hvad jeg render og laver på den. Okay.. kunne måske også godt bruge et par gode råd fra eksperterne. ;) jeg tror lidt at denne tråd bliver en slags "build log", hvor jeg vil spørge jer mere erfarne brugere til råds [THUMBS UP SIGN]


Indtil videre er planen at "Sneglen" skal gøres klar til syn. En proces som indtil videre har kostet et par arbejdstimer og en del danske kroner..

Fejl liste: MERE KOMMER SENERE

[ ] Flækket Manifold
[ ] Flækket udstødningshus på turbo
[ ] Airbag lampe lyser (begge selestrammer skal udskiftes)

Planer for fremtiden:

Planen er at ramme omkring 260 hk inden den sælges videre. Alt skal se så standard ud som muligt. Men alligevel med en vis charme.. hvis i forstår ;)

Men altså indtil videre lyder listen på:

K04-001
NY INDSUGNINGSTRAGT
3" forrør
2,5" udstødning
Sports kat 200 cellers (eller ingen?)
FMIC
Åbent filter af en eller anden art. (Den skal jo vrinske som en vild hingst i brunst [FACE WITH TEARS OF JOY])
Stivere undervogn (så den ikke står som damerne på crazy daisy)
Nogle flotte 18" fælge

Kom gerne med tips og tricks til hvad jeg burde lave. Alle bud bliver modtaget med åbne arme :)

Go aften
Peace out!Billede

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Senest rettet af Benzz 14. sep 2016, 16:20, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
hans123
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af hans123 » 10. aug 2016, 06:51

Altid skønt med et bil projekt


Men hvorfor alt det arbejde hvis den skal sælges .?
VW E-UP 2021

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 10. aug 2016, 10:57

Planen er ikke at sælge den videre endnu! Først om et par år ;)
Kan godt se jeg har formuleret det lidt tosset

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 10. aug 2016, 11:21

Igår fik vi afmonteret både Bagpotte, mellemrør med dæmper og katalysator.

Ifølge tidligere ejer skulle der have siddet et 3" udstødnings system på, før jeg købte den. Dette blev skiftet ud med standard inden salg, da det ifølge ham var noget værre hjemmefusk... Men da vi så får udstødningen af opdager vi det her: Billede Billede
Og nej jeres øjne snyder jer ikke, dette ER en 3" flange som er blevet svejst sammen den org. Katalysator.... ifølge mig ville jeg mene at det ødelægger utroligt meget flow i udstødningen. Eller er jeg helt galt på den? ;)

Stødte forresten på et andet problem under bilen. Billede Billede
Der sidder en Lambda sonde før flex rør og en i katalysatoren. Men jeg har kun ÉT hun-stik under bilen, til Lambda tilslutning?? Kunne forestille mig at udstødningen er fra flere forskellige biler..
Og da jeg alligevel skal have lidt heste i den på et tidspunkt, kan jeg jo ligeså godt opgradere udstødnings systemet til noget 2,5" eller noget?


Nu til spørgsmålene:
1. Kører min bil med 1 Lambda eller 2??
2. Hvad ville være den billigste/bedste løsning mht. Udstødnings system og katalysator?
- Har hørt at 1.8t motoren går bedst med 2.5" forrør, 200 cellers racer kat og 3" catback udstødning.
3. Er det noget i kan bekræfte?

PS. Mht udstødning, er jeg ved at uddanne mig som smed, så jeg kan godt selv lave lidt rør svejsning og sådan. Har også overvejet at få fat i nogle v-band clamps og så samle det på den måde.

Så kunne jeg jo også lave det så at man kan smide katalysator og mellem dæmper på til syn. Og så tage det af og erstatte med rent rør efter..

Ved godt det er mange spørgsmål på ėn gang! Meeeen... man kan jo ligeså godt lave det ordentligt første gang ;)

Mvh




Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af MathiasFB » 10. aug 2016, 17:40

3" forrør og 2.5" udstødning. Drop det med at køre uden katalysator. Ulovligheder..
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 15. aug 2016, 12:01

ENDELIG fik vi de 3 af møtrikkerne af forrøret, så nu mangler jeg kun én!
Billede
Har prøvet at smide en varmepistol på møtrikken, for at få den udvidet en smule, hvilket ikke har virket. Har så derefter prøvet med sådan en "Blow Torch" på gas... som heller ikke virkede.
Så jeg står lidt LOST i øjeblikket. Vinkelsliber kan jeg ikke komme til med nede i Motor rummet uden at støde på min firewall...

Har gået og leget lidt med tanken, om at få hele maskinen hevet ud af bilen. For at få tjekket alt der hedder pakninger, pakdåser osv.

Jeg begyndte at gøre lidt klar i Motor rummet, ved at få fjernet luftfilter boks, indsugning tragt, BOV osv. Hvorefter jeg fik ALLE åbninger og diverse rør blændet af med enten en klud eller en skrue.

Det var så her at jeg opdagede det næste problem med min elskede GTIer.
Billede
Da jeg tog filter boksen af, kunne jeg godt mærke, at den var en smule fedtet i bunden. Tænkte ikke rigtig over det indtil jeg kiggede ordentligt efter... det meste af mit Motor rum er smurt ind i gear olie fra drivakslen.
BilledeBillede

Som i kan se så sidder boltene en smule løst. Har ladet mig fortælle at det er de forkerte bolte som sidder på, da de ikke rigtig "spænder godt nok", en myte? Eller et råd jeg trygt kan stole på?. Jeg håber inderligt at jeg kan nøjes med at skifte pakdåse og bolte og så er det det. Men nu må vi se.


Her de næste par dage vil jeg gerne have skilt den aksel ad og få den set efter!
Er der evt noget jeg skal være opmærksom på her?

Forresten har jeg fået fat på en kammerat som har egen motor lift osv. Han kommer forbi og kigger på Skidtet, hvorefter vi så finder ud af om kværnen skal ud. Eller om vi skal bruge en helt tredje løsning.

Som skrevet før er i MERE END VELKOMNE til at komme med gode tips, tricks og råd ;)

Opdateringer kommer løbene sammen med projektets fremgang! Glæder jer! For den GTIer her bliver ikke for sjov!!

Mvh

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 15. aug 2016, 12:04

I får lige et par stemnings billeder fra garage turen i går ;)
BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af larslyn » 15. aug 2016, 14:35

Jeg har ikke oplevet en møtrik der ikke slipper efter man har varmet den, så mit bud er MERE varme.... men idéen med at tage klaveret ud er ikke tosset, så kan du jo gå den igennem samtidigt

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Morten16v » 15. aug 2016, 18:32

Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af JerrilD » 15. aug 2016, 18:55

Ilt og gas... Det er vejen frem ;)
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af madsobh » 15. aug 2016, 18:59

Hvis du kan låne en induktion varmer.... så er det noget der virkelig varmer uden man er ved at brænde bilen ag

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 15. aug 2016, 20:02

Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.

Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.

Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.

Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 15. aug 2016, 20:04

Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.

Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 15. aug 2016, 22:08

Reid skrev:Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.

Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.

Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.

Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor kan man finde sådan et sæt s3 intercoolere? Det kunne da i hvert fald være en mulighed. Vil give dig ret i at sådan en FMIC ser ret voldsomt ud. Planen er at hvis jeg skal have FMIC, så skal den være SORT! (Y) og så skal den selvfølgelig gemmes så meget af vejen som muligt.. Jeg så en bruger herinde (kan ikke lige huske hvem), som havde bygget en Golf 4 med Egas motor og AGU top, en kongeblå bil på sølvfarvede sutter. Personen havde malet sine tryk rør og indsugning i noget wrinkle black spray? Det så faktisk ret fedt ud! (Tror faktisk også topstykket var malet samme farve)

Mht til udstødning, tror jeg sgu at en v6 afgang med tilhørende underlæbe, ville fungere ganske godt sammen med mine planer for hendes udseende (y)



Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 15. aug 2016, 22:13

Reid skrev:
Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.

Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må ærligt indrømme at jeg ikke har meget forstand på dette punkt?? Men det ser forkert ud siger i? Har i evt et billede af hvordan sådan en standard aksel ser ud?

Og hvis det er en ny der skal til, hvordan kan jeg så vide det er den rigtige jeg køber hjem?



Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 16. aug 2016, 11:31

Benzz skrev:
Reid skrev:
Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.

Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må ærligt indrømme at jeg ikke har meget forstand på dette punkt?? Men det ser forkert ud siger i? Har i evt et billede af hvordan sådan en standard aksel ser ud?

Og hvis det er en ny der skal til, hvordan kan jeg så vide det er den rigtige jeg køber hjem?



Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg havde taget den med på et autoophug. Så skal de nok finde noget der passer. Det gjorde de da jeg skiftede trækaksler.

Jeg har ikke lige noget billede af hvordan det skal se ud. Synes bare det der ser lidt forkert ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 16. aug 2016, 11:31

Benzz skrev:
Reid skrev:Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.

Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.

Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.

Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor kan man finde sådan et sæt s3 intercoolere? Det kunne da i hvert fald være en mulighed. Vil give dig ret i at sådan en FMIC ser ret voldsomt ud. Planen er at hvis jeg skal have FMIC, så skal den være SORT! (Y) og så skal den selvfølgelig gemmes så meget af vejen som muligt.. Jeg så en bruger herinde (kan ikke lige huske hvem), som havde bygget en Golf 4 med Egas motor og AGU top, en kongeblå bil på sølvfarvede sutter. Personen havde malet sine tryk rør og indsugning i noget wrinkle black spray? Det så faktisk ret fedt ud! (Tror faktisk også topstykket var malet samme farve)

Mht til udstødning, tror jeg sgu at en v6 afgang med tilhørende underlæbe, ville fungere ganske godt sammen med mine planer for hendes udseende (y)



Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Prøv et ophug. Ellers er eBay eller bilgalleri måske din ven.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Josl » 16. aug 2016, 11:39

Du kan også forsøge dig på bildelsbasen.se det er de svenske autoophuggere der har deres ting der


Sent from the moon using dwarfs
"Hvor blev min signatur af?"

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 16. aug 2016, 13:08

Kan sådan en forkert trækaksel gøre at jeg ikke går igennem syn?
Tænker hvis det nu bare er en pakdåse som skal skiftes. Og så få det smidt sammen inden syn. Tror i så jeg kan trille igennem synshallen uden anmærkninger? Bare indtil jeg lige får den kørt til en hugger?

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Morten16v » 16. aug 2016, 19:48

Jeg er 99,9% sikker på den skal se sådan ud. Hvis du ser ledet i H side så er det rundt, hvor det der sidder på din nu, er kantet.

Billede
Porsche Tekniker.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af styker » 16. aug 2016, 19:57

også plejer trækaksler vist heller ikke at være boltet med bolte med alm sekskant hoved på en VW.
Men akslen kunne nu nok være rigtig når man kigger på ebay.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=gol ... acat=33726

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 17. aug 2016, 11:38

styker skrev:også plejer trækaksler vist heller ikke at være boltet med bolte med alm sekskant hoved på en VW.
Men akslen kunne nu nok være rigtig når man kigger på ebay.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=gol ... acat=33726
Nej plejer det ikke at være (en slags) torx med flere "takker" i? Mindes den gamle der hjemme snakkede om lige præcis den type bolte på et tidspunkt.

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Donkey » 25. aug 2016, 04:21

Yes den aksel ligner ihvertfald ikke den som sidder på min G4, de bolte er heller ikke magen til, det er 12kant torx agtigt der siddet i.

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Lyn274 » 25. aug 2016, 07:52

Det er bare led'et der er forkert, du ska have fat i et rundt led og nye bolte.
Så længe den ikke smider meget olie så er synsmanden nok ligeglad.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 25. aug 2016, 08:53

Har haft kigget her tidligere og kan se at BEGGE led på min Golf er dem med takker (altså ikke rundt)
BilledeBillede

Men er det det der hedder "indre manchet"? Fandt nemlig sådan nogle hos Thansen

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Lyn274 » 25. aug 2016, 09:28

Så er begge dine inderste led forkerte. Nej manchetten er den sorte gummi fætter
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 25. aug 2016, 19:59

Jeg må nok bøje lig i støvet og sige at det eneste der er galt med dine trækaksler er de 6 kantede bolte. Der er flere af dem der er født med de led hvor flangen er en stjerne. Med de billeder du lige har postet, så ser de ud til at sidde som de skal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Benzz
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Benzz » 26. aug 2016, 07:36

Jeg får fat i nogle bolte og "låseskærme"(?) Til trækakslen senere i dag ;)

Så må jeg lige snuse lidt rundt på nettet mht hvilke led den kører med standard. Tænker at hvis lortet er spændt og det holder, så burde synsmanden sgu ikke sige noget til det! [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Reid » 26. aug 2016, 11:10

Den kan være født med både de runde og stjerne. Det betyder ikke noget hvilken af dem der sidder på. Jeg havde begge på min gamle golf, og det var ikke noget problem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)

Indlæg af Andreas K » 28. aug 2016, 15:58

Billede

Der står da også 1J0 gør der ikke ?
Men jeg syntes dog heller ikke at være stødt på dem som "6 kantede" eller hvad med skal kalde det.

Ved ikke om de kan være fra en 1.8T automatik ? Jeg har dog aldrig selv haft fingrene i en med tomat gear.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Besvar

Tilbage til "Store projekter"