Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Goddag til alle jer herinde på VAGcars.dk
Jeg har anskaffet mig en gammel kælling af en GTI'er, som min første bil. Bilens pris har jeg ikke lyst til at diskutere, da jeg selv synes at jeg er blevet taget godt og grundigt i r*ven.
Grunden til jeg laver denne tråd, er så jeg selv kan overskue og følge med i hvad jeg render og laver på den. Okay.. kunne måske også godt bruge et par gode råd fra eksperterne. jeg tror lidt at denne tråd bliver en slags "build log", hvor jeg vil spørge jer mere erfarne brugere til råds [THUMBS UP SIGN]
Indtil videre er planen at "Sneglen" skal gøres klar til syn. En proces som indtil videre har kostet et par arbejdstimer og en del danske kroner..
Fejl liste: MERE KOMMER SENERE
[ ] Flækket Manifold
[ ] Flækket udstødningshus på turbo
[ ] Airbag lampe lyser (begge selestrammer skal udskiftes)
Planer for fremtiden:
Planen er at ramme omkring 260 hk inden den sælges videre. Alt skal se så standard ud som muligt. Men alligevel med en vis charme.. hvis i forstår
Men altså indtil videre lyder listen på:
K04-001
NY INDSUGNINGSTRAGT
3" forrør
2,5" udstødning
Sports kat 200 cellers (eller ingen?)
FMIC
Åbent filter af en eller anden art. (Den skal jo vrinske som en vild hingst i brunst [FACE WITH TEARS OF JOY])
Stivere undervogn (så den ikke står som damerne på crazy daisy)
Nogle flotte 18" fælge
Kom gerne med tips og tricks til hvad jeg burde lave. Alle bud bliver modtaget med åbne arme
Go aften
Peace out!
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg har anskaffet mig en gammel kælling af en GTI'er, som min første bil. Bilens pris har jeg ikke lyst til at diskutere, da jeg selv synes at jeg er blevet taget godt og grundigt i r*ven.
Grunden til jeg laver denne tråd, er så jeg selv kan overskue og følge med i hvad jeg render og laver på den. Okay.. kunne måske også godt bruge et par gode råd fra eksperterne. jeg tror lidt at denne tråd bliver en slags "build log", hvor jeg vil spørge jer mere erfarne brugere til råds [THUMBS UP SIGN]
Indtil videre er planen at "Sneglen" skal gøres klar til syn. En proces som indtil videre har kostet et par arbejdstimer og en del danske kroner..
Fejl liste: MERE KOMMER SENERE
[ ] Flækket Manifold
[ ] Flækket udstødningshus på turbo
[ ] Airbag lampe lyser (begge selestrammer skal udskiftes)
Planer for fremtiden:
Planen er at ramme omkring 260 hk inden den sælges videre. Alt skal se så standard ud som muligt. Men alligevel med en vis charme.. hvis i forstår
Men altså indtil videre lyder listen på:
K04-001
NY INDSUGNINGSTRAGT
3" forrør
2,5" udstødning
Sports kat 200 cellers (eller ingen?)
FMIC
Åbent filter af en eller anden art. (Den skal jo vrinske som en vild hingst i brunst [FACE WITH TEARS OF JOY])
Stivere undervogn (så den ikke står som damerne på crazy daisy)
Nogle flotte 18" fælge
Kom gerne med tips og tricks til hvad jeg burde lave. Alle bud bliver modtaget med åbne arme
Go aften
Peace out!
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Senest rettet af Benzz 14. sep 2016, 16:20, rettet i alt 2 gange.
- hans123
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Altid skønt med et bil projekt
Men hvorfor alt det arbejde hvis den skal sælges .?
Men hvorfor alt det arbejde hvis den skal sælges .?
VW E-UP 2021
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Planen er ikke at sælge den videre endnu! Først om et par år
Kan godt se jeg har formuleret det lidt tosset
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Kan godt se jeg har formuleret det lidt tosset
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Igår fik vi afmonteret både Bagpotte, mellemrør med dæmper og katalysator.
Ifølge tidligere ejer skulle der have siddet et 3" udstødnings system på, før jeg købte den. Dette blev skiftet ud med standard inden salg, da det ifølge ham var noget værre hjemmefusk... Men da vi så får udstødningen af opdager vi det her:
Og nej jeres øjne snyder jer ikke, dette ER en 3" flange som er blevet svejst sammen den org. Katalysator.... ifølge mig ville jeg mene at det ødelægger utroligt meget flow i udstødningen. Eller er jeg helt galt på den?
Stødte forresten på et andet problem under bilen.
Der sidder en Lambda sonde før flex rør og en i katalysatoren. Men jeg har kun ÉT hun-stik under bilen, til Lambda tilslutning?? Kunne forestille mig at udstødningen er fra flere forskellige biler..
Og da jeg alligevel skal have lidt heste i den på et tidspunkt, kan jeg jo ligeså godt opgradere udstødnings systemet til noget 2,5" eller noget?
Nu til spørgsmålene:
1. Kører min bil med 1 Lambda eller 2??
2. Hvad ville være den billigste/bedste løsning mht. Udstødnings system og katalysator?
- Har hørt at 1.8t motoren går bedst med 2.5" forrør, 200 cellers racer kat og 3" catback udstødning.
3. Er det noget i kan bekræfte?
PS. Mht udstødning, er jeg ved at uddanne mig som smed, så jeg kan godt selv lave lidt rør svejsning og sådan. Har også overvejet at få fat i nogle v-band clamps og så samle det på den måde.
Så kunne jeg jo også lave det så at man kan smide katalysator og mellem dæmper på til syn. Og så tage det af og erstatte med rent rør efter..
Ved godt det er mange spørgsmål på ėn gang! Meeeen... man kan jo ligeså godt lave det ordentligt første gang
Mvh
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Ifølge tidligere ejer skulle der have siddet et 3" udstødnings system på, før jeg købte den. Dette blev skiftet ud med standard inden salg, da det ifølge ham var noget værre hjemmefusk... Men da vi så får udstødningen af opdager vi det her:
Og nej jeres øjne snyder jer ikke, dette ER en 3" flange som er blevet svejst sammen den org. Katalysator.... ifølge mig ville jeg mene at det ødelægger utroligt meget flow i udstødningen. Eller er jeg helt galt på den?
Stødte forresten på et andet problem under bilen.
Der sidder en Lambda sonde før flex rør og en i katalysatoren. Men jeg har kun ÉT hun-stik under bilen, til Lambda tilslutning?? Kunne forestille mig at udstødningen er fra flere forskellige biler..
Og da jeg alligevel skal have lidt heste i den på et tidspunkt, kan jeg jo ligeså godt opgradere udstødnings systemet til noget 2,5" eller noget?
Nu til spørgsmålene:
1. Kører min bil med 1 Lambda eller 2??
2. Hvad ville være den billigste/bedste løsning mht. Udstødnings system og katalysator?
- Har hørt at 1.8t motoren går bedst med 2.5" forrør, 200 cellers racer kat og 3" catback udstødning.
3. Er det noget i kan bekræfte?
PS. Mht udstødning, er jeg ved at uddanne mig som smed, så jeg kan godt selv lave lidt rør svejsning og sådan. Har også overvejet at få fat i nogle v-band clamps og så samle det på den måde.
Så kunne jeg jo også lave det så at man kan smide katalysator og mellem dæmper på til syn. Og så tage det af og erstatte med rent rør efter..
Ved godt det er mange spørgsmål på ėn gang! Meeeen... man kan jo ligeså godt lave det ordentligt første gang
Mvh
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
3" forrør og 2.5" udstødning. Drop det med at køre uden katalysator. Ulovligheder..
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
ENDELIG fik vi de 3 af møtrikkerne af forrøret, så nu mangler jeg kun én!
Har prøvet at smide en varmepistol på møtrikken, for at få den udvidet en smule, hvilket ikke har virket. Har så derefter prøvet med sådan en "Blow Torch" på gas... som heller ikke virkede.
Så jeg står lidt LOST i øjeblikket. Vinkelsliber kan jeg ikke komme til med nede i Motor rummet uden at støde på min firewall...
Har gået og leget lidt med tanken, om at få hele maskinen hevet ud af bilen. For at få tjekket alt der hedder pakninger, pakdåser osv.
Jeg begyndte at gøre lidt klar i Motor rummet, ved at få fjernet luftfilter boks, indsugning tragt, BOV osv. Hvorefter jeg fik ALLE åbninger og diverse rør blændet af med enten en klud eller en skrue.
Det var så her at jeg opdagede det næste problem med min elskede GTIer.
Da jeg tog filter boksen af, kunne jeg godt mærke, at den var en smule fedtet i bunden. Tænkte ikke rigtig over det indtil jeg kiggede ordentligt efter... det meste af mit Motor rum er smurt ind i gear olie fra drivakslen.
Som i kan se så sidder boltene en smule løst. Har ladet mig fortælle at det er de forkerte bolte som sidder på, da de ikke rigtig "spænder godt nok", en myte? Eller et råd jeg trygt kan stole på?. Jeg håber inderligt at jeg kan nøjes med at skifte pakdåse og bolte og så er det det. Men nu må vi se.
Her de næste par dage vil jeg gerne have skilt den aksel ad og få den set efter!
Er der evt noget jeg skal være opmærksom på her?
Forresten har jeg fået fat på en kammerat som har egen motor lift osv. Han kommer forbi og kigger på Skidtet, hvorefter vi så finder ud af om kværnen skal ud. Eller om vi skal bruge en helt tredje løsning.
Som skrevet før er i MERE END VELKOMNE til at komme med gode tips, tricks og råd
Opdateringer kommer løbene sammen med projektets fremgang! Glæder jer! For den GTIer her bliver ikke for sjov!!
Mvh
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Har prøvet at smide en varmepistol på møtrikken, for at få den udvidet en smule, hvilket ikke har virket. Har så derefter prøvet med sådan en "Blow Torch" på gas... som heller ikke virkede.
Så jeg står lidt LOST i øjeblikket. Vinkelsliber kan jeg ikke komme til med nede i Motor rummet uden at støde på min firewall...
Har gået og leget lidt med tanken, om at få hele maskinen hevet ud af bilen. For at få tjekket alt der hedder pakninger, pakdåser osv.
Jeg begyndte at gøre lidt klar i Motor rummet, ved at få fjernet luftfilter boks, indsugning tragt, BOV osv. Hvorefter jeg fik ALLE åbninger og diverse rør blændet af med enten en klud eller en skrue.
Det var så her at jeg opdagede det næste problem med min elskede GTIer.
Da jeg tog filter boksen af, kunne jeg godt mærke, at den var en smule fedtet i bunden. Tænkte ikke rigtig over det indtil jeg kiggede ordentligt efter... det meste af mit Motor rum er smurt ind i gear olie fra drivakslen.
Som i kan se så sidder boltene en smule løst. Har ladet mig fortælle at det er de forkerte bolte som sidder på, da de ikke rigtig "spænder godt nok", en myte? Eller et råd jeg trygt kan stole på?. Jeg håber inderligt at jeg kan nøjes med at skifte pakdåse og bolte og så er det det. Men nu må vi se.
Her de næste par dage vil jeg gerne have skilt den aksel ad og få den set efter!
Er der evt noget jeg skal være opmærksom på her?
Forresten har jeg fået fat på en kammerat som har egen motor lift osv. Han kommer forbi og kigger på Skidtet, hvorefter vi så finder ud af om kværnen skal ud. Eller om vi skal bruge en helt tredje løsning.
Som skrevet før er i MERE END VELKOMNE til at komme med gode tips, tricks og råd
Opdateringer kommer løbene sammen med projektets fremgang! Glæder jer! For den GTIer her bliver ikke for sjov!!
Mvh
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
I får lige et par stemnings billeder fra garage turen i går
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Jeg har ikke oplevet en møtrik der ikke slipper efter man har varmet den, så mit bud er MERE varme.... men idéen med at tage klaveret ud er ikke tosset, så kan du jo gå den igennem samtidigt
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Porsche Tekniker.
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2173
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Ilt og gas... Det er vejen frem
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Hvis du kan låne en induktion varmer.... så er det noget der virkelig varmer uden man er ved at brænde bilen ag
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.
Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.
Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.
Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.
Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.
Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Hvor kan man finde sådan et sæt s3 intercoolere? Det kunne da i hvert fald være en mulighed. Vil give dig ret i at sådan en FMIC ser ret voldsomt ud. Planen er at hvis jeg skal have FMIC, så skal den være SORT! (Y) og så skal den selvfølgelig gemmes så meget af vejen som muligt.. Jeg så en bruger herinde (kan ikke lige huske hvem), som havde bygget en Golf 4 med Egas motor og AGU top, en kongeblå bil på sølvfarvede sutter. Personen havde malet sine tryk rør og indsugning i noget wrinkle black spray? Det så faktisk ret fedt ud! (Tror faktisk også topstykket var malet samme farve)Reid skrev:Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.
Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.
Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.
Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mht til udstødning, tror jeg sgu at en v6 afgang med tilhørende underlæbe, ville fungere ganske godt sammen med mine planer for hendes udseende (y)
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Må ærligt indrømme at jeg ikke har meget forstand på dette punkt?? Men det ser forkert ud siger i? Har i evt et billede af hvordan sådan en standard aksel ser ud?Reid skrev:Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvis det er en ny der skal til, hvordan kan jeg så vide det er den rigtige jeg køber hjem?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Jeg havde taget den med på et autoophug. Så skal de nok finde noget der passer. Det gjorde de da jeg skiftede trækaksler.Benzz skrev:Må ærligt indrømme at jeg ikke har meget forstand på dette punkt?? Men det ser forkert ud siger i? Har i evt et billede af hvordan sådan en standard aksel ser ud?Reid skrev:Plejer trækakslen ikke at skulle indeni den flange på gearkassen? Synes også det ser forkert ud.Morten16v skrev:Er det overhovedet det rigtige led der sidder på den aksel??
Jeg mener at der findes 2 eller 3 forskellige flanger til gearkasse siden. De er rimelig nemme at skifte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvis det er en ny der skal til, hvordan kan jeg så vide det er den rigtige jeg køber hjem?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg har ikke lige noget billede af hvordan det skal se ud. Synes bare det der ser lidt forkert ud.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Prøv et ophug. Ellers er eBay eller bilgalleri måske din ven.Benzz skrev:Hvor kan man finde sådan et sæt s3 intercoolere? Det kunne da i hvert fald være en mulighed. Vil give dig ret i at sådan en FMIC ser ret voldsomt ud. Planen er at hvis jeg skal have FMIC, så skal den være SORT! (Y) og så skal den selvfølgelig gemmes så meget af vejen som muligt.. Jeg så en bruger herinde (kan ikke lige huske hvem), som havde bygget en Golf 4 med Egas motor og AGU top, en kongeblå bil på sølvfarvede sutter. Personen havde malet sine tryk rør og indsugning i noget wrinkle black spray? Det så faktisk ret fedt ud! (Tror faktisk også topstykket var malet samme farve)Reid skrev:Mht større IC og 260 HK. Så overvej et komplet sæt fra en S3. Der er 2 på samme størrelse som den originale. Det skulle kunne klare omkring 300 HK. Husk at der også kræver en ny manifold. Det opdager synsmanden aldrig.
Hvis du vil have en større model. Så lav selv rørføring. Jeg tror sjældent det er set, at en Golf IV GTI med med eftermonteret fmic har trykrør der ikke ligner tænderne på en forvirret teenager der aldrig fik bøjle på.
Mht udstødning, så drop 3" udstødning. Som nævnt i et tidligere svar, så er 3" forrør og 2,5" udstødning vejen frem. Evt med en V6 eller R32 afgang. Selvfølgelig med passende underlæbe eller kofanger.
Desuden mener jeg ikke at V6 underlæber rigtig koster noget. De pynter ret godt på sådan en:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mht til udstødning, tror jeg sgu at en v6 afgang med tilhørende underlæbe, ville fungere ganske godt sammen med mine planer for hendes udseende (y)
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Du kan også forsøge dig på bildelsbasen.se det er de svenske autoophuggere der har deres ting der
Sent from the moon using dwarfs
Sent from the moon using dwarfs
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Kan sådan en forkert trækaksel gøre at jeg ikke går igennem syn?
Tænker hvis det nu bare er en pakdåse som skal skiftes. Og så få det smidt sammen inden syn. Tror i så jeg kan trille igennem synshallen uden anmærkninger? Bare indtil jeg lige får den kørt til en hugger?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Tænker hvis det nu bare er en pakdåse som skal skiftes. Og så få det smidt sammen inden syn. Tror i så jeg kan trille igennem synshallen uden anmærkninger? Bare indtil jeg lige får den kørt til en hugger?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Jeg er 99,9% sikker på den skal se sådan ud. Hvis du ser ledet i H side så er det rundt, hvor det der sidder på din nu, er kantet.
Porsche Tekniker.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
også plejer trækaksler vist heller ikke at være boltet med bolte med alm sekskant hoved på en VW.
Men akslen kunne nu nok være rigtig når man kigger på ebay.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=gol ... acat=33726
Men akslen kunne nu nok være rigtig når man kigger på ebay.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=gol ... acat=33726
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Nej plejer det ikke at være (en slags) torx med flere "takker" i? Mindes den gamle der hjemme snakkede om lige præcis den type bolte på et tidspunkt.styker skrev:også plejer trækaksler vist heller ikke at være boltet med bolte med alm sekskant hoved på en VW.
Men akslen kunne nu nok være rigtig når man kigger på ebay.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=gol ... acat=33726
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Donkey
- Medlem
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Smørum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Yes den aksel ligner ihvertfald ikke den som sidder på min G4, de bolte er heller ikke magen til, det er 12kant torx agtigt der siddet i.
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Det er bare led'et der er forkert, du ska have fat i et rundt led og nye bolte.
Så længe den ikke smider meget olie så er synsmanden nok ligeglad.
Så længe den ikke smider meget olie så er synsmanden nok ligeglad.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Har haft kigget her tidligere og kan se at BEGGE led på min Golf er dem med takker (altså ikke rundt)
Men er det det der hedder "indre manchet"? Fandt nemlig sådan nogle hos Thansen
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Men er det det der hedder "indre manchet"? Fandt nemlig sådan nogle hos Thansen
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Så er begge dine inderste led forkerte. Nej manchetten er den sorte gummi fætter
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Jeg må nok bøje lig i støvet og sige at det eneste der er galt med dine trækaksler er de 6 kantede bolte. Der er flere af dem der er født med de led hvor flangen er en stjerne. Med de billeder du lige har postet, så ser de ud til at sidde som de skal.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Jeg får fat i nogle bolte og "låseskærme"(?) Til trækakslen senere i dag
Så må jeg lige snuse lidt rundt på nettet mht hvilke led den kører med standard. Tænker at hvis lortet er spændt og det holder, så burde synsmanden sgu ikke sige noget til det! [THUMBS UP SIGN]
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Så må jeg lige snuse lidt rundt på nettet mht hvilke led den kører med standard. Tænker at hvis lortet er spændt og det holder, så burde synsmanden sgu ikke sige noget til det! [THUMBS UP SIGN]
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- Reid
- Medlem
- Indlæg: 1439
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9500 Hobro
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Den kan være født med både de runde og stjerne. Det betyder ikke noget hvilken af dem der sidder på. Jeg havde begge på min gamle golf, og det var ikke noget problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
Audi RS4 2.9 V6 450 hk
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
Der står da også 1J0 gør der ikke ?
Men jeg syntes dog heller ikke at være stødt på dem som "6 kantede" eller hvad med skal kalde det.
Ved ikke om de kan være fra en 1.8T automatik ? Jeg har dog aldrig selv haft fingrene i en med tomat gear.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’