Re: Golf 4 GTI (reddet fra helvede)
: 8. sep 2016, 20:03
SÅ er det vidst ved at være tid til en lille opdatering!
Jeg var ude ved damen i dag, og tænkte at jeg ligeså godt kunne få tjekket den satans manifold igennem for revner. Har nemlig fået at vide, at det er et kendt problem på de gamle 1.8t'ere.
Turbo'en pillede jeg også ud. Jeg kunne ligeså godt få den tjekket igennem også.
Jeg fik boltene skruet af manifolden og fik fjernet de 3 bolte som holder Turbo'en.
Og rigtig nok! Som jeg gik og frygtede, så er manifold en revnet
Nå men det er så okay. Havde nemlig gået og leget med tanken om, at få smidt en upgrade manifold på.
Videre til turbo'en!!
Jeg fik frakoblet alle olie/kølervæske -slanger fra blokken og diverse steder. Turbo'en fik jeg op, med hjælp fra en af drengene herhjemme fra. (Hold kæft et "wiggle-wiggle" arbejde, jeg har rodet mig ud i.... kølervæske i munden og det hele)
Til sidst fik vi "Sneglen" ud af "huset", og jeg gik straks i gang med at tjekke den efter.
Blev så mødt af dette syn i udstødnings kammeret:
Jeg ved ikke om i kan se det, men turbo'en er flækket rundt om wastegate klappen... Så nu skal der ofres ENDNU flere penge før den er køreklar..
Nå, skid da hul i det!
Er der evt. Nogle herinde fra, som skulle ligge inde med en k03s/k04 (som virker!) Som de gerne vil af med? [FACE WITH TEARS OF JOY] Søger også en Upgrade Manifold (har dog fundet en til 975,- hos qualitec)
Har også lidt spørgsmål omkring mit projekt.
Min bil skal jo synes, inden den får skyggen af en vej at se igen.
Hvis jeg nu får mig en k03s/k04 lader og smækker den på med upgrade manifold. Vil jeg så skulle have den kørt ind, før den kan synes? Eller vil den bare ligge med "stock" ladetryk, som ecu'en kender fra min gamle k03?
Og kan jeg overhovedet få den synet med upgrade manifold/turbo?
Hvad ville være den bedste og billigste løsning? (Man ejer jo ikke alverden på lærlinge løn)65mu
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg var ude ved damen i dag, og tænkte at jeg ligeså godt kunne få tjekket den satans manifold igennem for revner. Har nemlig fået at vide, at det er et kendt problem på de gamle 1.8t'ere.
Turbo'en pillede jeg også ud. Jeg kunne ligeså godt få den tjekket igennem også.
Jeg fik boltene skruet af manifolden og fik fjernet de 3 bolte som holder Turbo'en.
Og rigtig nok! Som jeg gik og frygtede, så er manifold en revnet
Nå men det er så okay. Havde nemlig gået og leget med tanken om, at få smidt en upgrade manifold på.
Videre til turbo'en!!
Jeg fik frakoblet alle olie/kølervæske -slanger fra blokken og diverse steder. Turbo'en fik jeg op, med hjælp fra en af drengene herhjemme fra. (Hold kæft et "wiggle-wiggle" arbejde, jeg har rodet mig ud i.... kølervæske i munden og det hele)
Til sidst fik vi "Sneglen" ud af "huset", og jeg gik straks i gang med at tjekke den efter.
Blev så mødt af dette syn i udstødnings kammeret:
Jeg ved ikke om i kan se det, men turbo'en er flækket rundt om wastegate klappen... Så nu skal der ofres ENDNU flere penge før den er køreklar..
Nå, skid da hul i det!
Er der evt. Nogle herinde fra, som skulle ligge inde med en k03s/k04 (som virker!) Som de gerne vil af med? [FACE WITH TEARS OF JOY] Søger også en Upgrade Manifold (har dog fundet en til 975,- hos qualitec)
Har også lidt spørgsmål omkring mit projekt.
Min bil skal jo synes, inden den får skyggen af en vej at se igen.
Hvis jeg nu får mig en k03s/k04 lader og smækker den på med upgrade manifold. Vil jeg så skulle have den kørt ind, før den kan synes? Eller vil den bare ligge med "stock" ladetryk, som ecu'en kender fra min gamle k03?
Og kan jeg overhovedet få den synet med upgrade manifold/turbo?
Hvad ville være den bedste og billigste løsning? (Man ejer jo ikke alverden på lærlinge løn)65mu
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk