Seat Leon FR 2.0TSI projekt - APR stage 2
: 31. aug 2016, 17:04
Hej Vaggers,
Så blev det min tur til at få en sjov bil. Hentede søndag den 28/8-2016 en Seat Leon 2.0TSI FR fra 2010 med 87xxx på klokken, ejet af en fra Seat, så virkelig velholdt og passet med service. Motorkode CCZB (nogen der har erfaringer med denne motor de vil dele ud af?) Har også hørt oliesmøringen skulle være et problem på EA888 motoren ved frisk kurvekørsel, er der hold i disse rygter?
Jeg er allerede rigtig glad for bilen, og den er en kæmpe opgradering i forhold til min tidligere Leon.
Af udstyr kan nævnes: Autonedblændeligt bakspejl, P-sensor bag, lyssensor, regnsensor, el-indklappelige spejle, bi-xenon med dynamisk kurvelys, 2-zone klima, sædevarme, mulitfunktionsrat, håndfri telefon via bluetooth osv. Den har et rigtig fint udstyrsniveau og det var grunden til jeg slog til da jeg længe har drømt om en 2.0TSI.
Nå, nu til det sjove. Jeg regner med at skulle have bilen i lang tid, og derfor har jeg fået lavet en liste over planer med den. Dog kommer det ikke til at gå så stærkt i starten, da det bliver på lærlingeløn Men planerne er således:
- Milltek non-res R32 style udstødning. TJEK
- H&R Type 3 Monotube gevindundervogn. TJEK (Har dog en drøm om HP-drivetech med AccuAir)
- Fælge blev Stuttgart Pretoria style. TJEK
- RNS-510. TJEK
- Chip. TJEK
- Indsugning. TJEK
- OE led baglygter. TJEK
- R8 olie-, sprinkler- og kølervæske låg. TJEK
- R8 tændspoler. TJEK
- Fodrumsbelysning. TJEK
- Catch can. TJEK
- Diverter valve http://www.gfb.com.au/products/blow-off ... ons-detail
- Intercooler
- Evt. dashcam.
- Cupra bremser. TJEK
Og så går jeg og leger med tanken om at få den folieret i et tema med farverne Nardo Grey og en eller anden neon orange, men er faktisk blevet ret vild med den farve den har, så bliver først engang ude i fremtiden hvis det bliver.
Jeg håber i vil følge med i projektet selvom det ikke kommer til at gå så stærkt her det første lille års tid. Dog bliver det første der sker undervogn, da jeg slet ikke kan klare at se på hvor høj den er standard!
Så blev det min tur til at få en sjov bil. Hentede søndag den 28/8-2016 en Seat Leon 2.0TSI FR fra 2010 med 87xxx på klokken, ejet af en fra Seat, så virkelig velholdt og passet med service. Motorkode CCZB (nogen der har erfaringer med denne motor de vil dele ud af?) Har også hørt oliesmøringen skulle være et problem på EA888 motoren ved frisk kurvekørsel, er der hold i disse rygter?
Jeg er allerede rigtig glad for bilen, og den er en kæmpe opgradering i forhold til min tidligere Leon.
Af udstyr kan nævnes: Autonedblændeligt bakspejl, P-sensor bag, lyssensor, regnsensor, el-indklappelige spejle, bi-xenon med dynamisk kurvelys, 2-zone klima, sædevarme, mulitfunktionsrat, håndfri telefon via bluetooth osv. Den har et rigtig fint udstyrsniveau og det var grunden til jeg slog til da jeg længe har drømt om en 2.0TSI.
Nå, nu til det sjove. Jeg regner med at skulle have bilen i lang tid, og derfor har jeg fået lavet en liste over planer med den. Dog kommer det ikke til at gå så stærkt i starten, da det bliver på lærlingeløn Men planerne er således:
- Milltek non-res R32 style udstødning. TJEK
- H&R Type 3 Monotube gevindundervogn. TJEK (Har dog en drøm om HP-drivetech med AccuAir)
- Fælge blev Stuttgart Pretoria style. TJEK
- RNS-510. TJEK
- Chip. TJEK
- Indsugning. TJEK
- OE led baglygter. TJEK
- R8 olie-, sprinkler- og kølervæske låg. TJEK
- R8 tændspoler. TJEK
- Fodrumsbelysning. TJEK
- Catch can. TJEK
- Diverter valve http://www.gfb.com.au/products/blow-off ... ons-detail
- Intercooler
- Evt. dashcam.
- Cupra bremser. TJEK
Og så går jeg og leger med tanken om at få den folieret i et tema med farverne Nardo Grey og en eller anden neon orange, men er faktisk blevet ret vild med den farve den har, så bliver først engang ude i fremtiden hvis det bliver.
Jeg håber i vil følge med i projektet selvom det ikke kommer til at gå så stærkt her det første lille års tid. Dog bliver det første der sker undervogn, da jeg slet ikke kan klare at se på hvor høj den er standard!