Side 1 af 4

Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring)

: 2. jul 2017, 19:19
af mk4Rasmus
Hey Gutter :)

Så fik jeg mig endelig en Audi igen :twisted: For små 3 uger siden hentede jeg nemlig en A3 2.0 TFSI quattro
Bilen er rimelig velholdt, lakken er dog mere eller mindre ødelagt, så den skal have en hellakering, og det bliver sandsynligvis her henover vinteren., og den bliver IKKE sort igen.

Jeg har allerede opgraderet den en smule, dog har jeg ingen billeder fra inden jeg gik i gang, men i kan bare forestille jer en org. undervogn og A8 fælge :lol:

Udstyr er der ikke rigtig noget af, udover fartpilot og elruder, så det må jeg selv stå for ;)

Jeg regner med at skulle have bilen i et godt stykke tid, så der er massere af plads til forbedringer, og pt lyder planerne således:


I forbindelse med hellakeringen bliver den enten faceliftet til RS3 8PA eller S3 8P
LED forlygter
Blanksorte gitre, sidespejle osv
RNS-E
Fladbundet rat, med top og bund i carbon, alcantara greb
Sæderygge, og bunde i carbon
Interiør trim i carbon
Gearpose, håndbremsegreb og rat i alcantara
Motorsportssæder
Nyere gearknop
Sort himmel
HP drivetech luftundervogn, med E-level styring
STORE bremser :twisted:

Motoren slipper selvfølgelig ikke
Planen er at lande omkring de 300 hk, og 400Nm, hvad der så skal ske når det bliver hverdag igen, det må vi tage til den tid ;)

Den skal selvfølgelig have et pcv fix, og sandsynligvis også en oil catch can
Milltek turboback
S3/Cupra dyser
Intercooler
HPFP
RS4 returventil
Og så har jeg forelsket mig lidt i Forge's twintake

Alt dette bliver i løbet af vinteren, og næste forår, så for at kunne "holde" ud at køre i den er der lavet lidt modifikationer

Lovtec Hilow 2 Megalow undervogn, skruet næsten helt i bund, men fælgene er lidt for brede til at kunne være der skærmene, så et sæt justerbare tårnlejer er på vej.
19" Mercedes hjul, som samtidig kan skjule de "små" bremser
BCM indsugning
Fjernet mellempotte, og tømt bagpotten for uld, for at få lidt lyd ud af den.
Derudover har den fået en hurtig polering, bare for at den var til at holde ud at se på :lol:

Her er lidt billeder af den, håber at jeg kan holde tråden spændende nok til at folk vil følge med :P

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 2. jul 2017, 19:34
af Munkie
Fedt projekt, glæder mig til at følge med :D

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 2. jul 2017, 19:51
af MSK
Ser godt ud ;)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 2. jul 2017, 20:53
af Stef coupe
Fed bil, og nogle fede planer med den 8-)
Har hørt at Forge Twintake skulle være en af de mest støjende indsugninger til tfsi, bare lige så du ikke bliver overrasket når du montere sådan en ;)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 2. jul 2017, 21:03
af mk4Rasmus
Tak :D

Ang. indsugningen, så har jeg heller ikke rigtig besluttet mig for noget endnu, kan ikke blive enig med mig selv om det skal være OEM look, eller det godt må være lidt ræs :geek:

Men det kommer nok til mig en dag :lol:

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 08:00
af Mikkel G
Må man spørge hvad sådan en har kostet på hvide plader? :)
Du skal også have fat i en ny turbo, hvis du skal op på 300

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 08:30
af CJ2110
Hvis det har interesse har jeg spejl og regnsensor liggende, som jeg aldrig fik eftermonteret i min gamle A3.
Det kræver udskiftning af forrude til en med forberedelse for regnsensor, et kabelsæt samt et elektronikmodul som er forberedt til det.

Mvh - Claus

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 08:58
af MøLLeR
Spændende projekt - og den ser allerede fin ud nu!

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 09:16
af mk4Rasmus
Om vi rammer 300, eller lige i underkanten gør ikke så meget, turboen forbliver i hvert fald original indtil der skal laves mange heste ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 10:43
af Kevinff
mk4Rasmus skrev:Om vi rammer 300, eller lige i underkanten gør ikke så meget, turboen forbliver i hvert fald original indtil der skal laves mange heste ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Går ud fra det er samme turbo som på Leon fr og golf GTI så er vel lige omkring 250 HK og 400 nm det mest stabile uden at presse turboen alt for meget?

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 11:24
af mk4Rasmus
Kevinff skrev:
mk4Rasmus skrev:Om vi rammer 300, eller lige i underkanten gør ikke så meget, turboen forbliver i hvert fald original indtil der skal laves mange heste ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Går ud fra det er samme turbo som på Leon fr og golf GTI så er vel lige omkring 250 HK og 400 nm det mest stabile uden at presse turboen alt for meget?
Det er den samme ja, så det er nok der omkring et sted vi lander

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 11:44
af Mikkel G
Kevinff skrev: Går ud fra det er samme turbo som på Leon fr og golf GTI så er vel lige omkring 250 HK og 400 nm det mest stabile uden at presse turboen alt for meget?
Det er det nemlig.
Min er målt til 266 og 406 nm. Klarer den fint :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 12:12
af mk4Rasmus
Mikkel G skrev:
Kevinff skrev: Går ud fra det er samme turbo som på Leon fr og golf GTI så er vel lige omkring 250 HK og 400 nm det mest stabile uden at presse turboen alt for meget?
Det er det nemlig.
Min er målt til 266 og 406 nm. Klarer den fint :)
Hvad er der ellers gjort ved din Mikkel? :)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 12:20
af MSK
Min målt til 279 HK og 455 NM
Med ihi turbo

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 15:29
af Mikkel G
mk4Rasmus skrev: Hvad er der ellers gjort ved din Mikkel? :)
3" forrør med 100 cellers kat, Miltek catback non-resonated, S3 IC, Pcv delete, Ramair Intake, hpfp upgrade og Apr map :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 16:35
af Kevinff
Alligevel en del for 16 HK og 6 NM men kan næsten fornemme en ny turbo er på vej :)

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 3. jul 2017, 20:50
af Aagaard
Er den hentet i Vejle?

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 4. jul 2017, 11:19
af mk4Rasmus
Aagaard skrev:Er den hentet i Vejle?
Ja, det er den

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 4. jul 2017, 13:51
af Aagaard
mk4Rasmus skrev:
Aagaard skrev:Er den hentet i Vejle?
Ja, det er den

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Hos en forhandler? Så har jeg nok også kigget på den :D

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 4. jul 2017, 14:37
af mk4Rasmus
Aagaard skrev:
mk4Rasmus skrev:
Aagaard skrev:Er den hentet i Vejle?
Ja, det er den

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Hos en forhandler? Så har jeg nok også kigget på den :D
Jep, hos dit bilhus [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 5. jul 2017, 08:02
af Aagaard
mk4Rasmus skrev:
Aagaard skrev:
mk4Rasmus skrev: Ja, det er den

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Hos en forhandler? Så har jeg nok også kigget på den :D
Jep, hos dit bilhus [THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min E6653 med Tapatalk
Det er blevet rigtig godt, den stod lidt trist på de 18" A8 og i fuld højde, men den kørte lækkert 8-)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 5. jul 2017, 08:17
af mk4Rasmus
Aagaard skrev:
Det er blevet rigtig godt, den stod lidt trist på de 18" A8 og i fuld højde, men den kørte lækkert 8-)
Ja den kører faktisk rigtig godt :)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 5. jul 2017, 08:40
af jakethemoss
Forge twintake er ok for 300hk, men ved højere ydelser er det ikke flowende nok, jeg havde det selv og måtte skifte da jeg skulle over 350hk.

Den bliver spændende at følge :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 9. jul 2017, 18:13
af mk4Rasmus
Så bliver der modificeret motorskjold i aften :) Jeg er ikke helt fan af udseendet når man kører uden, så der bliver skåret lidt i aften. BilledeBillede

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 17. jul 2017, 21:29
af mk4Rasmus
I går monterede jeg en Forge twintake, i dag afmonterede jeg den igen. Den kan ikke rigtig være der for mit motorskjold, og den gjorde ikke noget godt for lyden ifht den indsugning der sad på.

I stedet brugte jeg i dag min energi på at leje med noget lufttilførsel til filteret, i første omgang er det bygget med noget rør jeg havde til at ligge, og en af tragtene fra Forge indsugningen.

I morgen får jeg fat på noget slange, så det kan blive lavet rigtigt :) BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 19. jul 2017, 22:06
af mk4Rasmus
Fik i dag monteret noget rigtig luftslange til mit koldluft indtag, det blev faktisk rigtig godt synes jeg selv :

Fik også skudt lidt billeder af bilen efter montering af justerbare tårnlejer, samt yderligere sænkning.

I morgen står den på runner flap delete og rens af indsugning, samt vask og rengøring :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 20. jul 2017, 22:54
af Mikkel G
Rens af indsugning er bare noget der hører med til Tfsi :)
Gør du det med valnøddeskaller og en blaster?

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 21. jul 2017, 15:37
af Nicklossi
Mht. det koldluft indtag, tror du så ikke det bliver lidt noget hø hvis det regner? Tænker der kommer til at kunne ligge en del vand i det rør der :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 21. jul 2017, 19:04
af mk4Rasmus
Nicklossi skrev:Mht. det koldluft indtag, tror du så ikke det bliver lidt noget hø hvis det regner? Tænker der kommer til at kunne ligge en del vand i det rør der :)
Så meget vand tror jeg alligevel ikke der kan komme ind af det lille hul i gitteret, med mindre man kører igennem en kæmpe vandpytte, og skovler det ind. Og det har jeg ikke i sinde at gøre ;)
Men tænker ikke det er værre end de lukkede indsugninger der tager luften direkte i fronten, i det originale indsug 8-)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 21. jul 2017, 20:45
af Nicklossi
Tanken var bare, at når der er det buk der, så kan det ikke rigtig komme væk :P
Det har jo ikke direkte adgang til luftfilteret, men alligevel :)