Side 2 af 4

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 22. jul 2017, 08:33
af mk4Rasmus
Mikkel G skrev:Rens af indsugning er bare noget der hører med til Tfsi :)
Gør du det med valnøddeskaller og en blaster?
Jep, det er en kæmpe succes!! 8-)
Desværre blev der ikke gjort med valnøddeskaller, da jeg ikke lige havde adgang til det. Det blev gjort med en BellAdd indsugningsrens, og en tandbørste :lol:
Nicklossi skrev:Tanken var bare, at når der er det buk der, så kan det ikke rigtig komme væk :P
Det har jo ikke direkte adgang til luftfilteret, men alligevel :)
Der er godt nok et buk ja, men det er er ikke rigtig til at se det på billederne, men det går lige lodret op derefter, og slangen hælder ikke ned ad på noget tidspunkt, så vandet vil helt naturligt rende ud, hvis der skulle komme så meget derind ;)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 13. aug 2017, 13:27
af mk4Rasmus
Lige en opdatering!

Har den senestetid bøvlet lidt med vognen.
Den sender en fejlkode der hedder "P2177 - System for mager fra tomgang (Række 1)"
Dette resulterer i at den lukker ned for ladetrykket. Hvis man sletter fejlen kører den igen som den skal, men kommer inden for kort tid igen.

I starten kom den med 150-200 km mellemrum, men nu kan den ske at komme inden for 10 km af at den bliver slettet koden.

Nogen der har nogle gode ideer? :)

Har indtil videre skiftet:
DV
N75 ventil
Vacuum ventil på venstre side af indsugningsmanifold, som går over til bremseforstærkeren
Luftmassemåler og stik.
Der kommer et PCV fix en af dagene som også bliver monteret

Derudover er der monteret BMC indsugning, runner flap deletes, og mellempotten er fjernet.

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 13. aug 2017, 17:06
af mk4Rasmus
En anden ting er at nogen gange går den rigtig dårligt i tomgang, det er også årsagen til at jeg mistænker PCV'en, men det er kun nogle gange

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 15. okt 2017, 09:11
af mk4Rasmus
Tid til en lille opdatering! :)

Bilen er endelig kommet til at køre ordentligt! Det viste sig at være indsugningen der var designet dårligt, da jeg monterede min Forge twintake igen, løste det ihvertfald problemet :D

I mellemtiden er der blevet skiftet tandrem, vandpumpe, knastkæde og strammer og krumtapspakdåse, i højre side heldigvis! :D
Et sæt R8 tændspoler og en catch can - billeder kommer 8-)

Igår fik jeg monteret en DV+ og skiftede kølervæske, og redesignet koldluftindtaget til at passe til twintaken.

Mercedes hjulene er også til salg - 8,5x19" ET 43 org. Mercedes hjul produceret af BBS ;)

I mandags kom jeg til at bestille noget Milltek :twisted: Turboback non-resonated uden katalysator 8-)
Det ender dog med at jeg står med 2 3" forrør uden katalysator, så hvis nogen er interesseret, så har jeg sådan et til salg ;)

Og så er det vidst også snart ved at være tid til at komme forbi tuneren, heldigvis er det arrangeret, og det bliver den 27/10 :mrgreen: - Velkommen til Antilag og motorsportsbegrænser :twisted:

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 16. okt 2017, 13:20
af Kronborg
Hvilke hjul skal der på næste gang ? :)
Den stod nu ellers i en dejlig højde med de Mercedes fælge.

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 16. okt 2017, 20:18
af mk4Rasmus
Kronborg skrev:Hvilke hjul skal der på næste gang ? :)
Den stod nu ellers i en dejlig højde med de Mercedes fælge.
Ingen anelse, men en ting er sikkert! Det involverer mindre frihøjde ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 16. okt 2017, 20:21
af mk4Rasmus
Milltek!! BilledeBillede
Det er rimelig tight fit ved kardanen! BilledeBilledeBillede

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 17. okt 2017, 20:25
af mk4Rasmus
Men apropos fælge!

Jeg er lidt i et dilemma, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal køre på til foråret :lol:

Kom frisk med forslag ;)

Har selv disse 3 i kikkerten

http://www.billswebspace.com/191.JPG

https://www.dba.dk/alufaelge-19-krydsma ... 038180002/

Audi Rotors

Hvad siger panelet? :D

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 05:28
af AAMS
mk4Rasmus skrev:Men apropos fælge!

Jeg er lidt i et dilemma, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal køre på til foråret :lol:

Kom frisk med forslag ;)

Har selv disse 3 i kikkerten

http://www.billswebspace.com/191.JPG

https://www.dba.dk/alufaelge-19-krydsma ... 038180002/

Audi Rotors

Hvad siger panelet? :D
Jeg sætter mine til salg. De bør lige præcis passe på din også. Kørt siden maj 2017. Der skal 2 nye fordæk på. Regner med 5000kr. for dem.

8½x19ET45 og 9½x19ET48.

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 05:32
af mk4Rasmus
AAMS skrev:
mk4Rasmus skrev:Men apropos fælge!

Jeg er lidt i et dilemma, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal køre på til foråret Billede

Kom frisk med forslag ;)

Har selv disse 3 i kikkerten

http://www.billswebspace.com/191.JPG

https://www.dba.dk/alufaelge-19-krydsma ... 038180002/

Audi Rotors

Hvad siger panelet? :D
Jeg sætter mine til salg. De bør lige præcis passe på din også. Kørt siden maj 2017. Der skal 2 nye fordæk på. Regner med 5000kr. for dem.

8½x19ET45 og 9½x19ET48.
Ellers tak, det bliver noget bøvl med forskellige bredder og quattro. Rulleomkredsen på dækkene skal være den samme jo ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 07:39
af AAMS
Rulleomkredsen ér den samme. Alt andet ville kun give problemer :)

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 08:32
af Mikkel G
mk4Rasmus skrev:Det er rimelig tight fit ved kardanen!
Så skal du se mit forrør fra RM Motors, blev nød til at pille metaldelen af hardy-skiven. :? Ellers gik flexrøret på.
mk4Rasmus skrev:Ellers tak, det bliver noget bøvl med forskellige bredder og quattro. Rulleomkredsen på dækkene skal være den samme jo ;)
Er det ikke kun på dem med permanent Quattro det kan give problemer? Vores har jo Haldex..

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 11:20
af Aagaard
Jeg kunne da måske godt være interesseret i forrør :) og måske også fælge :lol:

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 11:38
af mk4Rasmus
Aagaard skrev:Jeg kunne da måske godt være interesseret i forrør :) og måske også fælge Billede
Vi kan jo nok godt finde ud af en god samlet pris ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 11:43
af mk4Rasmus
AAMS skrev:Rulleomkredsen ér den samme. Alt andet ville kun give problemer :)
Okay, men ellers tak alligevel Billede

Men hvilke dækstørreleser kører du så med?

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 11:46
af mk4Rasmus
Mikkel G skrev:
mk4Rasmus skrev:Det er rimelig tight fit ved kardanen!
Så skal du se mit forrør fra RM Motors, blev nød til at pille metaldelen af hardy-skiven. :? Ellers gik flexrøret på.
mk4Rasmus skrev:Ellers tak, det bliver noget bøvl med forskellige bredder og quattro. Rulleomkredsen på dækkene skal være den samme jo ;)
Er det ikke kun på dem med permanent Quattro det kan give problemer? Vores har jo Haldex..
Jo, det er nok kun permanent quattro der bliver rigtig træls, men tænker ikke jeg gider at tage chancen :)

Det er bare træls når man køber noget der skulle passe til en model, og det så ikke gør! :(

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 13:30
af Mikkel G
mk4Rasmus skrev:Jo, det er nok kun permanent quattro der bliver rigtig træls, men tænker ikke jeg gider at tage chancen :)

Det er bare træls når man køber noget der skulle passe til en model, og det så ikke gør! :(
Men har det også på samme måde..
Havde du ikke problemer med, at de Mercedes ET43 skrabede på oppe i forskræmen?
Kørte på nogle 8x18" ET43 som skrabede på i skarpe sving og rundkørsler :mrgreen: Der har nok bare siddet for meget dæk på. 225/45x18..

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 15:26
af mk4Rasmus
Mikkel G skrev:
mk4Rasmus skrev:Jo, det er nok kun permanent quattro der bliver rigtig træls, men tænker ikke jeg gider at tage chancen :)

Det er bare træls når man køber noget der skulle passe til en model, og det så ikke gør! :(
Men har det også på samme måde..
Havde du ikke problemer med, at de Mercedes ET43 skrabede på oppe i forskræmen?
Kørte på nogle 8x18" ET43 som skrabede på i skarpe sving og rundkørsler :mrgreen: Der har nok bare siddet for meget dæk på. 225/45x18..
Jo foran der kan jeg kun dreje 3/4 omgang inden de går på, dækkene Billede bag i passer de lige indenfor, og så kører jeg uden inderskærme ;)

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 18. okt 2017, 18:29
af AAMS
Jeg kører 215/35/19 foran og 245/30/19 bag. Og frygtede at de ville gå på, søge spor, være for hårde at køre med... Men det spiller helt perfekt på den. Men går nok ned i en anden dimension, da jeg triller 60.000 km. om året.

Re: Mk4rasmus' Audi A3 2.0 TFSI quattro

: 23. okt 2017, 16:39
af mk4Rasmus
Lidt billeder af motorrummet! Det kan jeg godt lige holde til BilledeBilledeBillede Motorcoveret er ikke færdig, min maler kan bare ikke snøvle sig færdig Billede

Billede

Sendt fra min E6653 med Tapatalk

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 13:47
af mk4Rasmus
Var langt om længe forbi tuneren idag!! :twisted:

Før chip:
228 hp @ 6042 rpm
309 nm @ 4601 rpm

Efter chip:
286 hp @ 6244 rpm
419 nm @ 2749 rpm

Derudover blev der lavet decat, n80 delete og pop and bang :twisted:
Launch control bliver lavet på et senere tidspunkt, da vi rendte tør for tid, måtte vige pladsen for en RS6 :mrgreen:


Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 16:13
af Michael1995
Virkelig fin effekt (Y)

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 16:26
af jakethemoss
Jeg troede de fleste tunere havde lært at fjerne den momenttop i starten, det er ikke så godt for din kobling. Tallet er godt nok men momentkurven skal være så flad som muligt.

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 18:48
af Dreamer101
Hvor er den kørt ind henne?

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 18:51
af mk4Rasmus
Dreamer101 skrev:Hvor er den kørt ind henne?
Det har Scantune i Galten stået for ;)

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 27. okt 2017, 21:54
af Michael1995
jakethemoss skrev:Jeg troede de fleste tunere havde lært at fjerne den momenttop i starten, det er ikke så godt for din kobling. Tallet er godt nok men momentkurven skal være så flad som muligt.
Det var vidst turboen der var skyld i et overboost.
Var det ikke sådan noget Rasmus?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 28. okt 2017, 20:34
af mk4Rasmus
Har brug for lidt hjælp fra nogle kyndige kodnings folk her :D

Sådan en A3 8p'er har jo muligheden for at hive olie temperaturen frem på MFA'en, der er så bare det minus at den forsvinder efter 30 sek. igen.

Er der nogen mulighed for at lave så den information kan blive fremme på skærmen? :)

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 28. okt 2017, 22:09
af JerrilD
Den lyder fanme sprød :D

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 28. okt 2017, 22:24
af Gubbi
mk4Rasmus skrev:Har brug for lidt hjælp fra nogle kyndige kodnings
Er der nogen mulighed for at lave så den information kan blive fremme på skærmen? :)
Du kan evt. købe en polar-fis (lyder kinky, men det er det ikke :D )

Eksempel:

Billede

Billede

Billede

Billede

Re: Mk4rasmus' A3 2.0 TFSI quattro (Update 27/10 - Indkøring

: 29. okt 2017, 08:10
af mk4Rasmus
JerrilD skrev:Den lyder fanme sprød :D
Ja det kan man godt lige holde til! BilledeBillede

Sendt fra min E6653 med Tapatalk