Livet med en gl. vandkølet - 1979 G1 Cab - Forsæder 1

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af ThomasMN » 18. sep 2009, 16:01

Du burde skifte navn til G1-Guden :)

Det er bare total i orden det der, især alle dine "små" forbedringer. Og nøj for en lækker kabine du har i den.

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af Skyggen » 18. sep 2009, 16:54

Så er der fandme billeder!!! :mrgreen:

G1-maaaan, du har privat besked og det hele. :shock: :mrgreen:
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af Prodigy » 18. sep 2009, 19:06

HAHA Tittentacho!

det er jo wünderbar!!! :lol:
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
mortenmadsen
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af mortenmadsen » 19. sep 2009, 09:01

Flot cab du har fået skruet sammen, godt at se at den står så orginalt som den gør.
Elsker de fælge med kapsler, stænklapperne og sæderne.

De kalasche overdækken, dem var der da mange til salg af brugt for ca. 1500 kr for nogen tid siden, føller mig lidt dum når jeg solgte 1 i grå og 1 i sort med til min gamle cab for nogen tid siden :?

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af G1-manden » 19. sep 2009, 11:02

Goddag Hr. Madsen!!

For tre år siden kunne jeg næsten ikke finde nogen overtræk i sort. De få der var, passede alle til det nye kaleschestativ. Min kører med det gamle, der er cirka 12 cm højere end det nye stativ, når den er foldet sammen. Jeg kan godt forstå, at det blev lavet om. Det er noget vanskeligt, at kigge bagud henover den sammenfoldede kalesche.

Tak for komplimenterne!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Krill
Nyt medlem
Indlæg: 420
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Temp4

Indlæg af Krill » 19. sep 2009, 14:12

Rigtig fin cab du har dig der. Flot at den er holdt så original.

Hvad er det for noget med nyt og gammelt stativ, det har jeg aldrig hørt om før. Hvordan ser man forskel på det nye og gamle? Hvad er forskellene?

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af Mortenr » 19. sep 2009, 14:59

kalechen fylder noget mere når den er klappet sammen på den gamle model end på den nye. ;) Som G1-manden skriver, 12 cm højere ca. Du kan nok se forskellen hvis du kigger på min, som har den nye model.
Flot arbejde ;) synes stadig det er sjovt at følge .... :D :lol:
Billede
Krill skrev:Rigtig fin cab du har dig der. Flot at den er holdt så original.

Hvad er det for noget med nyt og gammelt stativ, det har jeg aldrig hørt om før. Hvordan ser man forskel på det nye og gamle? Hvad er forskellene?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Krill
Nyt medlem
Indlæg: 420
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af Krill » 19. sep 2009, 16:17

Hvornår skiftede det fra gammel til ny model, og kan man skifte fra gammel til ny model?

Jeg bliver helt i tvivl om der sidder ny eller gammel på min...

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af G1-manden » 19. sep 2009, 16:41

Det var i 1982 stativet blev ændret.
Så biler fra 08/82 og frem burde have den nye, men rigtig mange af de gamle er jo blevet ændret.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

UPDATE 9: Til træf i Wolfsburg 2007

Indlæg af G1-manden » 11. okt 2009, 15:29

Sommeren hvor bilen blev indregistreret, tog en kammerat og mig til Golf 1 træf i Wolfsburg.

For en god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg ikke selv har taget billederne denne gang. Det tog kammeraten sig af. Han har et meget bedre kamera og evner for den slags.

På træffet var der i vanlig tysk stil mange pokaler for alverdens ting heriblandt den ældste cabriolet til træffet. Af en eller anden mærkelig grund blev den udråbte vinder en cabriolet fra 1982, men min er fra 1979. Ejeren af 82’eren var en del af arrangørgruppen/bestyrelsen, måske er det derfor? Jeg adspurgte naturligvis flere af arrangørerne, hvordan det kunne hænge sammen. Det blev til den ene dårlige forklaring efter den anden, og ingen ville tage ansvar eller give en plausibel forklaring. Jeg er fuldstændig ligeglad med prisen, men træfgebyret ville jeg gerne have haft tilbage. Jeg havde jo åbenbart ikke været der!? Det er ikke en opførsel, jeg ville forvente af tyskere, men sådan var det altså. Jeg har ikke været der siden. Snydt kan man sagtens blive herhjemme, det behøver man ikke køre til Tyskland for.

Men bortset fra det ovenstående var det et udmærket træf, og en fantastisk tur sammenlagt!!

God fornøjelse!!!
Vedhæftede filer
1.jpg
1. Vask af bilen inden træffet. Lige vågnet faktisk, efter nogle timers søvn i bilen.
1.jpg (102.8 KiB) Vist 6905 gange
2.jpg
2. Våd og dejlig.
2.jpg (119.18 KiB) Vist 6905 gange
3.jpg
3. Lige ankommet og parkeret til træffet
3.jpg (98.78 KiB) Vist 6905 gange
4.jpg
4. –
4.jpg (98.06 KiB) Vist 6905 gange
5.jpg
5. –
5.jpg (109.17 KiB) Vist 6905 gange
6.jpg
6. –
6.jpg (96.9 KiB) Vist 6905 gange
7.jpg
7. Classic Parts Center havde også en stand.
7.jpg (110.24 KiB) Vist 6905 gange
8.jpg
8. Jeg havde deltagernummer 136. Så det er nok i hvert fald det antal der deltog.
8.jpg (101.9 KiB) Vist 6905 gange
9.jpg
9. –
9.jpg (82.43 KiB) Vist 6905 gange
10.jpg
10. Der var også lidt stumpemarked.
10.jpg (105.8 KiB) Vist 6905 gange
11.jpg
11. Der er altid noget man kan bruge, men priserne var godt skruet op.
11.jpg (126.63 KiB) Vist 6905 gange
12.jpg
12. Flere ruller med gode sager.
12.jpg (115.67 KiB) Vist 6905 gange
13.jpg
13. Helt klassisk! Og dog, den har forlygte spul.
13.jpg (125.2 KiB) Vist 6905 gange
14.jpg
14. Tagchoppet cabriolet.
14.jpg (124.47 KiB) Vist 6905 gange
15.jpg
15. –
15.jpg (130.53 KiB) Vist 6905 gange
16.jpg
16. –
16.jpg (101.5 KiB) Vist 6905 gange
17.jpg
17. –
17.jpg (118.08 KiB) Vist 6905 gange
18.jpg
18. Rækken jeg holdte i, set til højre.
18.jpg (108.95 KiB) Vist 6905 gange
19.jpg
19. Bilen til højre for min’s motorrum.
19.jpg (127.26 KiB) Vist 6905 gange
20.jpg
20. Min egen bil.
20.jpg (144.57 KiB) Vist 6905 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

UPDATE 9: Til træf i Wolfsburg 2007 (del 2)

Indlæg af G1-manden » 11. okt 2009, 15:38

Del 2.
Vedhæftede filer
21.jpg
21. –
21.jpg (140.66 KiB) Vist 6904 gange
22.jpg
22. Der var en del interesse for motorrummet.
22.jpg (114.83 KiB) Vist 6904 gange
23.jpg
23. –
23.jpg (124.01 KiB) Vist 6904 gange
24.jpg
24. –
24.jpg (106.49 KiB) Vist 6904 gange
25.jpg
25. –
25.jpg (103.16 KiB) Vist 6904 gange
26.jpg
26. Det første rat jeg kørte med.
26.jpg (95.98 KiB) Vist 6904 gange
27.jpg
27. Rækken jeg holdte i, set til venstre.
27.jpg (108.34 KiB) Vist 6904 gange
28.jpg
28. –
28.jpg (107.32 KiB) Vist 6904 gange
29.jpg
29. ATS-fælge i krom – mums.
29.jpg (87.35 KiB) Vist 6904 gange
30.jpg
30. Dagen efter besøgte vi Autostadt.
30.jpg (94.78 KiB) Vist 6904 gange
31.jpg
31. Resten af billederne er fra Autostadt, og jeg vil ikke kommentere dem.
31.jpg (141.4 KiB) Vist 6904 gange
32.jpg
32. –
32.jpg (97.13 KiB) Vist 6904 gange
33.jpg
33. –
33.jpg (88.95 KiB) Vist 6904 gange
34.jpg
34. –
34.jpg (121.57 KiB) Vist 6904 gange
35.jpg
35. –
35.jpg (98.49 KiB) Vist 6904 gange
36.jpg
36. –
36.jpg (110.15 KiB) Vist 6904 gange
37.jpg
37. –
37.jpg (95.68 KiB) Vist 6904 gange
38.jpg
38. –
38.jpg (95.98 KiB) Vist 6904 gange
39.jpg
39. –
39.jpg (93.4 KiB) Vist 6904 gange
40.jpg
40. –
40.jpg (91.38 KiB) Vist 6904 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
mortenmadsen
Nyt medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af mortenmadsen » 12. okt 2009, 20:43

Hej Bo.
Det golf 1 træf du snakker om, har det en hjemmeside for hvis det er det samme som Ronni har snakket om så tror mig og Rosendal vi tager der ned næste år.

Uhh det stof på stumpemarkedet :P

Brugeravatar
Cuno_golf3
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af Cuno_golf3 » 12. okt 2009, 21:21

Alt ære og respekt.
Ser godt ud :-)
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af svan » 13. okt 2009, 14:04

og jeg som troede jeg gik i dybden da jeg lavede min gamle XR3I'er, hold kæft den er bare så iorden den gamle tøs der.......

svan

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af Gubbi » 13. okt 2009, 14:28

Thumbs up herfra - som med den anden tråd har du endnu engang formået at fange min opmærksomhed 100% :-)

Godt gået!

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2077 times
Been thanked: 673 times

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af jansom » 13. okt 2009, 17:27

Nu har jeg haft en fornøjelse at se denne fine cab i virkeligheden. Det er en sand fryd at se en ældre bil der bare er renoveret 100 % og ser ud som ny. Ja, nærmest pænere end ny. Jeg er fuld af respekt for det fine ingeniør arbejde du har udført både på denne bil og alle de andre projekter du har haft gang i.

Er du stadig frisk på at hjælpe til med min G1 her til vinter? Jeg er lige kommet hjem fra 7 uger i det amerikanske og nu skal der til at ske lidt med den lille golf.

Jan
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af G1-manden » 13. okt 2009, 17:45

Tak skal I have allesammen!!!
Det golf 1 træf du snakker om,
Røverne og banditterne har deres hule her: http://www.golf1-ig.de/index.php
Jeg er lige kommet hjem fra 7 uger i det amerikanske
Nå det er der, du har gemt dig! Jeg var begyndt at undre mig lidt. Du ringer eller skriver bare, så finder vi på noget med din bil. De næste uger er lidt presset. Men når ådsel-bilen er synet, bliver der lidt luft igen.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af Rosendal » 18. okt 2009, 20:07

Det ser kanon godt ud, og de hjul ser næsten bedre ud end ny - for ikke at glemme motorrummet. Tror godt Morten og jeg kunne finde på at tage en lurer derned næste år. Men nu må vi se - om jeg skal igang med at udbygge værksted. :mrgreen: Hvor finder du alle de stænklapper? Jeg mangler et sæt til 75'eren. :)
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 cabriolet (Update 9)

Indlæg af G1-manden » 18. okt 2009, 21:22

Goddag hr. Rosendal!!

Mange tak for de pæne ord!!
Det er et ganske udmærket træf - fyldt med røvere og banditter :roll:

Stænkklapperne er lagervarer. Jeg har samlet sammen i flere år, og har gemt dem jeg tidligere har anvendt på biler. Der er desværre langt imellem sæt udbudt til salg, men mon ikke de snart bliver lavet i repro.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Update 10 - Små forbedringer i sæson 2009

Indlæg af G1-manden » 28. okt 2009, 22:30

Sidste sæson var det topstykket, der blev renoveret, og pakdåsen ved krumtapsakselen blev udskiftet. Pakdåsen var uoriginal, og dem skal der ikke monteres flere af. Koblingen har gledet i to sæsoner nu, så næste år skal den originale, der ligger i en skuffe, monteres. Det koster så nok desværre en kobling – igen.

I år er der lavet flere småting. Bilen har blandt andet fået skærmkantsbeskyttere på de bagerste skærmkanter. Plastickanterne er prototyper jeg har fået af VW i tyskland, for at kontrollere pasformen og delenes stand generelt i forhold til de originale.

God fornøjelse!!!
Vedhæftede filer
1.jpg
1. Helt nye og rene.
1.jpg (102.34 KiB) Vist 6578 gange
2.jpg
2. Jeg prøvede at montere folie på dem som beskyttelse, men det så noget dumt ud. Folien skulle nok have været mat.
2.jpg (109.19 KiB) Vist 6578 gange
3.jpg
3. Først forsøgte jeg med fugemasse, men det holdte ikke. Skærmkanten måtte rettes ud, så plastikken kunne popnittes fast.
3.jpg (77.45 KiB) Vist 6578 gange
4.jpg
4. Jeg skulle nok have slebet eller sådan noget, for at fugemassen kunne holde.
4.jpg (84.91 KiB) Vist 6578 gange
5.jpg
5. Helt nyt originalt sæt stænkklapper.
5.jpg (86.51 KiB) Vist 6578 gange
6.jpg
6. Stænkklapperne monteret. For- og bagkofangere er nye originale, og baghjulene sprøjter ret kraftigt op på kofangeren. Som en ekstra bonus bliver bagenden ikke så beskidt.
6.jpg (58.59 KiB) Vist 6578 gange
7.jpg
7. Skiltemaleren har været i gang igen.
7.jpg (129.57 KiB) Vist 6578 gange
8.jpg
8. Spejlet er skruet fast på en brik, som er limet på ruden.
8.jpg (59.68 KiB) Vist 6578 gange
9.jpg
9. Brikken er lavet i metal og er blank. Det er noget pænere med et stykke sort folie over.
9.jpg (57.63 KiB) Vist 6578 gange
10.jpg
10. Køleren var blevet utæt.
10.jpg (102.63 KiB) Vist 6578 gange
11.jpg
11. Lige her under vandstudsen var den revnet. Revnen kunne ikke ses når køleren var kold, men kun når den var varm.
11.jpg (105.47 KiB) Vist 6578 gange
12.jpg
12. Det var en original køler, garanteret den oprindelige i bilen. Tredive års tjeneste og så går den i stykker.
12.jpg (63.23 KiB) Vist 6578 gange
13.jpg
13. Ny køler fra Nissen. Så er der da 850kr, man ikke skal tænke på mere.
13.jpg (96.72 KiB) Vist 6578 gange
14.jpg
14. Endestykkerne er åbenbart universale, så der er for mange huller.
14.jpg (134.7 KiB) Vist 6578 gange
15.jpg
15. Overløbsstuds er heller ikke nødvendig. Køleren har indbygget ekspansionsbeholder.
15.jpg (81.42 KiB) Vist 6578 gange
16.jpg
16. Proppen måtte jeg hente ved det lokale kølerfirma.
16.jpg (70.06 KiB) Vist 6578 gange
17.jpg
17. Proppen monteret.
17.jpg (137.97 KiB) Vist 6578 gange
18.jpg
18. Der manglede også et hul, ellers stod køleren ikke vinkelret på frontblikket.
18.jpg (63.89 KiB) Vist 6578 gange
19.jpg
19. Køleren monteret og bilen køreklar igen.
19.jpg (101.44 KiB) Vist 6578 gange
20.jpg
20. Overløbsstudsen er lavet til en afløbsstuds.
20.jpg (83.36 KiB) Vist 6578 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af Rosendal » 29. okt 2009, 20:04

Det ser godt ud. Hvordan kan det være at du tog køleren fra en Nissan/fik idéen til det?

Btw. Fik jeg spurgt dig i Padborg om du ved hvor man kan få det gamle jernbanefløjels stof som mange af de gamle 1'er har? Self. i en brunlig farve. :) Jeg mangler noget til min 75'er, og min polstre kan ikke finde noget.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af G1-manden » 29. okt 2009, 20:10

Køleren er fra Nissen's kølerfabrik - ikke fra Nissan ;)

Vi snakkede om stoffet, og det eneste jeg har set i repro, er fra GTI-modellerne. Kunne man ikke købe sæder fra et andet bilmærke og bruge stoffet? Selvfølgelig helst nogle sæder der er en anelse større i fladerne.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af Rosendal » 4. nov 2009, 21:32

Ahh, Nissen. Dem kender jeg godt. :oops:

Jeg har lige snakket med min polstre igen. Han har fundet noget med samme mønster og farve, dog ikke fløjel. Så det må jeg undvære. Tror ikke jeg finder noget stof af den type i god stand (ny stand) i nogle andre biler desværre.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

mpn
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:22
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af mpn » 7. nov 2009, 12:12

Jeg er imponeret over alt det arbejde du har lagt i en ikke sjælden bil. Jeg vil dog aldrig værken eje eller have en bil hvor der har været så meget rust. En god bund er alt afgørende i sådanne projekter, og der er mange til salg på i DK og i DE og de koster ikke meget mere, og det bliver ALDRIG lige så godt som hvis bilen ikke havde været mærket af rust.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af G1-manden » 7. nov 2009, 13:24

Jeg er imponeret over alt det arbejde du har lagt i en ikke sjælden bil.
Mange tak!
En G1-cabriolet er som du siger ikke en sjælden bil, men prøv at finde en 1979 med en stelnummer under 5500 som er i god eller fornuftig stand. Prøv i det hele taget at finde en fra før 1982 der er i god stand. Rusten i min var for det meste af det skjult, og samtlige biler jeg har set på siden, biler før 1985, har vist begyndende tegn på samme rustskader som min.Stelnumre kan umiddelbart forekomme fuldstændig ligegyldige, men det er noget, jeg ligger lidt interesse i.
Jeg vil dog aldrig værken eje eller have en bil hvor der har været så meget rust. En god bund er alt afgørende i sådanne projekter, og der er mange til salg på i DK og i DE og de koster ikke meget mere,


At anskaffe en G1-cabriolet er noget af det letteste i denne verden, det er jo den cabriolet, der er fremstillet i flest eksemplarer i verden. Men der er jo ikke nogen grund til altid at vælge de nemmeste løsninger. Prøv engang at se på andre modeller fra VW´s program, hvilke årgange bliver handlet til de højeste priser? De første eller de sidste? Dermed ikke sagt at der kan drages direkte paraller modellerne imellem, men mere som en understregning af at lave stelnumre er jeg ikke den eneste, der er interesseret i.
og det bliver ALDRIG lige så godt som hvis bilen ikke havde været mærket af rust.
Det har du fuldstændig ret i. Men det er ikke det fulde billede. Alle biler når et punkt hvor det er graden, eller finheden af restaureringen der bliver afgørende. For samtlige biler i samme årgang, eller årgangene omkring, lider af samme skader og er enten restaureret eller urørte. Det er sket for alle andre biler, uanset mærke eller modeller, og det vil med garanti ske, for de biler vi kører i idag.

Jeg takker for interessen!!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

mpn
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:22
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 10)

Indlæg af mpn » 8. nov 2009, 13:01

Jeg tror vi således er helt enigen, og jeg er også helt på linie med at det er svært at finde en flot cab uden rust i de årgange.... jeg kunne heller ikke finde på at købe noget ældre end 1985.... netop for at undgå disse problemer, og jeg har mange eksempler på folk der har brugt 35.000,- hos en pladesmed på disse ældre biler.... der går oftest 4-5 år så kommer der rust igen evt. andre steder. og det er jo sådan at når først rust har fat, så er der jo mere end det man lige ser. Og af samme årsag så er det svært at forsvare at bruge så mange penge på en ikke sjælden bil, da men jo for ganske få tusinde kan rykke betragtelig frem i årgangene. Men jeg kan da godt se at det bliver svært at få det samme fine stel nummer i en nyere... men så kan man jo glæde sig over at det er helt originalt

Men jeg har respekt for at man bevare det gamle, og at du kører den originale stil også med det gamle kaleche stativ osv

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 11)

Indlæg af G1-manden » 14. nov 2009, 00:32

Det afbrudte projekt.

Her har Skyggen været på spil igen. Jeg takker mange gange for hjælpen.

Inden cabrioletten dukkede op var jeg i gang med en anden bil. Det var en 1983’er med en 1,5 liters benzinmotor, og udstyrsniveauet var helt i top, det var nemlig en GX-model.

Det var egentlig aldrig meningen, at den skulle ud at køre igen. Den blev købt for at få reservedelene, specielt en helt ny starter og køler. Starteren sidder i dag på cabrioen. Bilen havde været en tur i grøften, og var blevet temmelig skæv. Jeg målte den op i bunden, for at kontrollere om den var skæv dernede også. Men det var den ikke! Så mest for sjov gik jeg i gang med at skille den ad, og efterfølgende begyndte jeg at trykke den lidt med et oprettersæt fra Harald Nyborg.

Opretter-arbejdet sluttede lidt brat, men den mangler kun en lille smule i taget, så er den helt på plads igen. Det blev besluttet at udskyde det sidste, og begynde at øve på rustarbejde i stedet for. Det er den første bil jeg har lavet rust på, hidtil var det noget jeg betalte mig fra.

Det er stadig planen at færdiggøre den, det er bare blevet udskudt lidt.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
1.jpg
1. Umiddelbart ser den helt ødelagt ud.
1.jpg (88.63 KiB) Vist 6241 gange
2.jpg
2. Der kunne være blevet mange gode stumper ud af den.
2.jpg (67 KiB) Vist 6241 gange
3.jpg
3. Efter første omgang trykning og adskillelse.
3.jpg (66.38 KiB) Vist 6241 gange
4.jpg
4. Den skulle ud i solen og tjekkes.
4.jpg (65.55 KiB) Vist 6241 gange
5.jpg
5. Bulen i taget er ikke nem at slippe af med.
5.jpg (71.88 KiB) Vist 6241 gange
6.jpg
6. C-stykket kunne jeg ikke banke ordentligt ud igen.
6.jpg (62.19 KiB) Vist 6241 gange
7.jpg
7. Nu skal der snart monteres døre.
7.jpg (58.15 KiB) Vist 6241 gange
8.jpg
8. Lygterne i grillen var malet over.
8.jpg (53.58 KiB) Vist 6241 gange
9.jpg
9. Her regnede jeg egentligt med den var rettet på plads.
9.jpg (63.84 KiB) Vist 6241 gange
10.jpg
10. Men dørene og bagklappen viste noget andet.
10.jpg (68.68 KiB) Vist 6241 gange
11.jpg
11. Førerdøren falder ikke ind i dørhullet af sig selv.
11.jpg (71.55 KiB) Vist 6241 gange
12.jpg
12. Den begynder at ligne en bil igen.
12.jpg (68.11 KiB) Vist 6241 gange
13.jpg
13. Den indvendige del af C-stykket blev skåret ud. Det gav en bedre adgang til at banke på den bulede udvendige side.
13.jpg (65.16 KiB) Vist 6241 gange
14.jpg
14. Bagklappen er lidt side-forskudt.
14.jpg (69.21 KiB) Vist 6241 gange
15.jpg
15. Rustfri var den bestemt ikke.
15.jpg (50.22 KiB) Vist 6241 gange
16.jpg
16. Men det var da til at lave.
16.jpg (51.89 KiB) Vist 6241 gange
17.jpg
17. Først repareret i hjulkassen.
17.jpg (44.46 KiB) Vist 6241 gange
18.jpg
18. Den indvendige del af hjørnet.
18.jpg (54.72 KiB) Vist 6241 gange
19.jpg
19. Samme billede – næsten.
19.jpg (54.23 KiB) Vist 6241 gange
20.jpg
20. Her har jeg forsøgt at lave det fuldstændig som originalt.
20.jpg (59.69 KiB) Vist 6241 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 11)

Indlæg af G1-manden » 14. nov 2009, 00:37

Anden del.
Vedhæftede filer
21.jpg
21. Nyt vangestykke.
21.jpg (49.08 KiB) Vist 6241 gange
22.jpg
22. Hjørnet færdigsvejst.
22.jpg (53.8 KiB) Vist 6241 gange
23.jpg
23. Støttepunkt og trækkrog svejst på.
23.jpg (54.32 KiB) Vist 6241 gange
24.jpg
24. Selve bagpanelet svejst på.
24.jpg (51.68 KiB) Vist 6241 gange
25.jpg
25. Samlingen indefra.
25.jpg (47.93 KiB) Vist 6241 gange
26.jpg
26. Højre vange ved bagbroen.
26.jpg (61.68 KiB) Vist 6241 gange
27.jpg
27. Vangen fjernet.
27.jpg (64.1 KiB) Vist 6241 gange
28.jpg
28. Nyt panelstykke.
28.jpg (64.53 KiB) Vist 6241 gange
29.jpg
29. Vangen sat på.
29.jpg (53.69 KiB) Vist 6241 gange
30.jpg
30. De uoriginale vanger passer utrolig dårligt.
30.jpg (61.38 KiB) Vist 6241 gange
31.jpg
31. Men det blev fornuftigt nok det færdige resultat.
31.jpg (58.8 KiB) Vist 6241 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 11)

Indlæg af Tylleren » 15. nov 2009, 19:21

Du er godt nok ikke bange for rust :D

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Livet med en gammel vandkølet - 1979 G1 Cabrio (Update 11)

Indlæg af G1-manden » 15. nov 2009, 22:35

Du er godt nok ikke bange for rust
Det kan godt se sådan ud, MEN det er jeg. Jeg er bare mere nærig end bange, så jeg laver det selv, fremfor at betale mig fra det ;)

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"