Målet er egentlig meget simpelt - RingTool
Udgangspunktet er
Golf II 1,8 GTi 16v fra 1989 Model PL med 129hk, har lige rundet 242.000 km, hentet i Sverige og kørt af samme dame fra ny (så ja kliche'en om en gammel kone holder på denne
Biler er 100% standard, intet er ændret på den endnu - hvilket kommer til at ske!!!
Her er bilen som den ser ud nu!
Kabinen er rigtig fin, og næsten uden slidtage
Eneste eftermonteret ekstraudstyr den har er:
Ved ikke om de bliver der, men nu må vi se hvis den skal stripes
Bilen trænger til en ordentlig omgang. Service først, med olie, tandrem (og andre) samt alm service. Den skal have lavet lidt rust under forruden, men det kræver lidt ekspertise at se om det skal laves nu. Den har lidt udfordringer med varme/kulde og blæserunit, der er naturligvis også lidt andre ting.
Ting der skal ændres:
Undervogn:
regner med at det bliver H&R cup kit - men er ikke købt, undersøger stadig! Vil ikke købe for billigt og vil se om det er muligt at finde brugt til en god pris. (forslag modtages :p)
Udstødning:
har fået at vide at mellempotten så småt er ved at være færdig, vil gerne skifte det med Hartmann-udstødning. Men igen er det prisen det handler om, og det bliver formentlig noget brugt og sikkert noget billigere - afventer dog hvad mekanikeren siger!
Bøsninger:
her regner jeg med Powerflex eller noget i den stil, vil dog vente og se hvad dommen bliver på dem der sidder på.
Bremser:
her bliver det G60-bremse-skiver og nogle Pagid eller Yellow-stuff klodser. Endnu et af de steder der ikke skal spares på!
Bur:
kommer meget an på hvad prisen er, om det kan laves så man kan beholde og bruge bagsædet og hvordan det kommer til at passe ind i budgettet.
Seler/sæde:
H-seler giver jo nok sig selv, men det bliver højst sandsynlig 3-punkts da de kan fåes til en god pris, men nettet skal jo kigges efter
Fælge/dæk:
Dæk er nok ikke nogen overraskelse at det bliver Toyo R888 195/50 VR16, har købt fælge i no-name til en god pris (billede kommer lidt længere nede). Og skal dermed kun have 2 nye - igen, low-budget-ringtool hehe
Disse bliver til sommerfælge iår!
Resultatet skal gerne blive noget i denne stil:

Updates kommer løbende i tråden! se sidste side...
Jeg vil også bruge det første indlæg her til at takke folk for den hjælp de har ydet mig. Lige meget hvor meget jeg gerne vil at dette er MIT projekt - så er det lige så meget takket være den kæmpe hjælp jeg får fra alle mulige, specielt folk her fra Vagcars.dk og specielt denne tråd
Michael - hjælp med at finde bilen, dele, internetsider ifm. eksporten og for at lokke mig ind i dette!
Anders (sup3ior) - eksporten, internetsider i den forbindelse og kørsel!
morten16v - du ved du kommer til at lave meget på denne (som på mine andre golfer hehe)
Henrik - nok er du admin, men takker så langt for hjælpen - glæder mig til at se hvad du syntes.
G1-manden - G1-guruen, men får som Henrik også lige et kig på maskinen inden vi sætter for meget igang. Glæder mig også til at se hvad du siger til maskinen.
Lillesøster - For at sidde og vente i 3 timer på at Skat kunne få deres penge!
Solkongen - baglygter, bagpotte og rat