1. AGU maskine med APR s3+kit - *STJÅLET*!!!!

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
g3stwagon
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af g3stwagon » 12. okt 2009, 13:55

Okay fed detalje :P
Dennis J skrev:
g3stwagon skrev:det er de indvendige døråbnere i børstet stål(r32)hvor der er lavet rødt lys i som bla.audi'erne i super flot finish og ikk mindst kvalitet,lavet så du bare sætter stikket i til el-ruderne og så virker det med lysstyrke regulering,ser lige om jeg kan finde et link til ebay..
Heps, de er allerede i :D

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af brianaxel » 12. okt 2009, 14:02

Du skamroser et par indsugningsmanifolde tidligere i tråden her, og det fik mig til at tænke på om jeg vil få noget mærkbart ud af sådan en på mit projekt. Jeg monterer en GT2560R og regner med 270-300hk og +350Nm, gerne 400Nm.
Det er ligeledes på en AGU
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 14:06

g3stwagon skrev:Okay fed detalje :P
Dennis J skrev:
g3stwagon skrev:det er de indvendige døråbnere i børstet stål(r32)hvor der er lavet rødt lys i som bla.audi'erne i super flot finish og ikk mindst kvalitet,lavet så du bare sætter stikket i til el-ruderne og så virker det med lysstyrke regulering,ser lige om jeg kan finde et link til ebay..
Heps, de er allerede i :D
Jeps købte hele molevitten af aluinteriør fra R32, mangler godtnok luftdyserne - men de skal også i :P Der sådan set alt udstyr i den bortset fra comfortblink og regnsensor.

varme i sæderne
Aircon
MFA(mellemstørrelse)
Webasto benzinfyr
El-ruder, el-spidespejle
El soltag
Nedblændende bakspejl
Læder recaro med udtrækkelig benstøtte
MFD anlæg+ipodadapter
ALT r32 alu +TT pedaler og TT fodstøtte
Jubi indstigningslister

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 14:07

brianaxel skrev:Du skamroser et par indsugningsmanifolde tidligere i tråden her, og det fik mig til at tænke på om jeg vil få noget mærkbart ud af sådan en på mit projekt. Jeg monterer en GT2560R og regner med 270-300hk og +350Nm, gerne 400Nm.
Det er ligeledes på en AGU
Helt klart, den vil med garanti give langt mere effekt, især hvis du vælger en APR indsugningsmanifold med et VR6 gasspjæld(du skal have adapter osv igennem INA), men den giver uden tvivl mest effekt og vist også bevist her i denne tråd.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

marc1171
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 3. nov 2008, 14:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af marc1171 » 12. okt 2009, 18:33

Boys... Det lyder lidt som om at i indstiller jeres Eboost2 forkert?!
Der er kun éen måde at justere disse parametre på (sn og gp) og det er på motorvejen eller en øde landevej!
Det skal "mærkes" hvordan bilen trækker. det KAN på ingen måde justeres når den holder stille.. Det handler om at have gatepressure så "højt" som muligt, inden det ønskede ladetryk - uden at den overbooster.. Så får man mest moment! (her snakker vi højt program i Dennis tilfælde) og SN skal justeres så den netop trækker bedst helt nede fra bunden og stadig har topeffekt ved begrænseren!
Det kan tydeligt mærkes om SN står rigtigt eller forkert.. Hvis accellerationen er "fjedrene" - altså den ikke lige helt kan finde det korrekte ladetryk med det samme, så står SN forkert!
Og hvis den overbooster, altså kort laver mere tryk end ønsket - er GP sat for højt..
Jeg brugt i min, godt 6 timer sammen med Nicko.. På motorvejen. i 4 og 5 gear.. på at indstille alle 6 programmer og logge data med vagcom samtidig! Så det er ikke noget man bare liiige gør ;) Men det var nu sjovt nok! :D

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 19:05

marc1171 skrev:Boys... Det lyder lidt som om at i indstiller jeres Eboost2 forkert?!
Der er kun éen måde at justere disse parametre på (sn og gp) og det er på motorvejen eller en øde landevej!
Det skal "mærkes" hvordan bilen trækker. det KAN på ingen måde justeres når den holder stille.. Det handler om at have gatepressure så "højt" som muligt, inden det ønskede ladetryk - uden at den overbooster.. Så får man mest moment! (her snakker vi højt program i Dennis tilfælde) og SN skal justeres så den netop trækker bedst helt nede fra bunden og stadig har topeffekt ved begrænseren!
Det kan tydeligt mærkes om SN står rigtigt eller forkert.. Hvis accellerationen er "fjedrene" - altså den ikke lige helt kan finde det korrekte ladetryk med det samme, så står SN forkert!
Og hvis den overbooster, altså kort laver mere tryk end ønsket - er GP sat for højt..
Jeg brugt i min, godt 6 timer sammen med Nicko.. På motorvejen. i 4 og 5 gear.. på at indstille alle 6 programmer og logge data med vagcom samtidig! Så det er ikke noget man bare liiige gør ;) Men det var nu sjovt nok! :D
Hej marc,

hvis du ser på mine ladetrykskurve fra RH målingen, så kan du se den næsten er lige i øjet allerede på SN, men der er stadig lidt der kan forbedres tror jeg. det er dog ikke meget med intern wg at falde fra 1,59 til 1,5bar, men lidt er det da - men det jeg opdagede ved at justere på GP er at når den lavet tryk og moment så hurtigt når den blev justere, faldt den også mere i ladetryk ved begrænseren...men der kan helt sikkert justeres mere - nu har jeg pillet ved mine indstilling på rullefelt efter hver rulning, for at se hvordan ladetrykket reagerede osv.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 19:25

Så er der lidt flottere billeder, takket være kimhemm og iøvrigt også lidt rengøring af mig selv - læderfedtet som skinnede på de forrige billeder er tørt ordentligt ind, så nu står alting super flot :D


Billede

Billede

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

marc1171
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 3. nov 2008, 14:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af marc1171 » 12. okt 2009, 19:57

Dennis J skrev:
marc1171 skrev:Boys... Det lyder lidt som om at i indstiller jeres Eboost2 forkert?!
Der er kun éen måde at justere disse parametre på (sn og gp) og det er på motorvejen eller en øde landevej!
Det skal "mærkes" hvordan bilen trækker. det KAN på ingen måde justeres når den holder stille.. Det handler om at have gatepressure så "højt" som muligt, inden det ønskede ladetryk - uden at den overbooster.. Så får man mest moment! (her snakker vi højt program i Dennis tilfælde) og SN skal justeres så den netop trækker bedst helt nede fra bunden og stadig har topeffekt ved begrænseren!
Det kan tydeligt mærkes om SN står rigtigt eller forkert.. Hvis accellerationen er "fjedrene" - altså den ikke lige helt kan finde det korrekte ladetryk med det samme, så står SN forkert!
Og hvis den overbooster, altså kort laver mere tryk end ønsket - er GP sat for højt..
Jeg brugt i min, godt 6 timer sammen med Nicko.. På motorvejen. i 4 og 5 gear.. på at indstille alle 6 programmer og logge data med vagcom samtidig! Så det er ikke noget man bare liiige gør ;) Men det var nu sjovt nok! :D
Hej marc,

hvis du ser på mine ladetrykskurve fra RH målingen, så kan du se den næsten er lige i øjet allerede på SN, men der er stadig lidt der kan forbedres tror jeg. det er dog ikke meget med intern wg at falde fra 1,59 til 1,5bar, men lidt er det da - men det jeg opdagede ved at justere på GP er at når den lavet tryk og moment så hurtigt når den blev justere, faldt den også mere i ladetryk ved begrænseren...men der kan helt sikkert justeres mere - nu har jeg pillet ved mine indstilling på rullefelt efter hver rulning, for at se hvordan ladetrykket reagerede osv.
Har du fået sat RPM signalet til Eboosten ?
Så er der stadig den funktion hvor man procentvis kan forhøje boost ved begrænseren.. Hvis den f.eks taber tryk ved 5000rpm og stopper ved 7000rpm, så kan man sætte den til at forhøje trykket dér - for at opretholde det ønskede tryk hele vejen.. Spørgsmålet er så bare om den taber effekt fordi din turbo ikke kan mere ;)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 20:02

marc1171 skrev:
Dennis J skrev:
marc1171 skrev:Boys... Det lyder lidt som om at i indstiller jeres Eboost2 forkert?!
Der er kun éen måde at justere disse parametre på (sn og gp) og det er på motorvejen eller en øde landevej!
Det skal "mærkes" hvordan bilen trækker. det KAN på ingen måde justeres når den holder stille.. Det handler om at have gatepressure så "højt" som muligt, inden det ønskede ladetryk - uden at den overbooster.. Så får man mest moment! (her snakker vi højt program i Dennis tilfælde) og SN skal justeres så den netop trækker bedst helt nede fra bunden og stadig har topeffekt ved begrænseren!
Det kan tydeligt mærkes om SN står rigtigt eller forkert.. Hvis accellerationen er "fjedrene" - altså den ikke lige helt kan finde det korrekte ladetryk med det samme, så står SN forkert!
Og hvis den overbooster, altså kort laver mere tryk end ønsket - er GP sat for højt..
Jeg brugt i min, godt 6 timer sammen med Nicko.. På motorvejen. i 4 og 5 gear.. på at indstille alle 6 programmer og logge data med vagcom samtidig! Så det er ikke noget man bare liiige gør ;) Men det var nu sjovt nok! :D
Hej marc,

hvis du ser på mine ladetrykskurve fra RH målingen, så kan du se den næsten er lige i øjet allerede på SN, men der er stadig lidt der kan forbedres tror jeg. det er dog ikke meget med intern wg at falde fra 1,59 til 1,5bar, men lidt er det da - men det jeg opdagede ved at justere på GP er at når den lavet tryk og moment så hurtigt når den blev justere, faldt den også mere i ladetryk ved begrænseren...men der kan helt sikkert justeres mere - nu har jeg pillet ved mine indstilling på rullefelt efter hver rulning, for at se hvordan ladetrykket reagerede osv.
Har du fået sat RPM signalet til Eboosten ?
Så er der stadig den funktion hvor man procentvis kan forhøje boost ved begrænseren.. Hvis den f.eks taber tryk ved 5000rpm og stopper ved 7000rpm, så kan man sætte den til at forhøje trykket dér - for at opretholde det ønskede tryk hele vejen.. Spørgsmålet er så bare om den taber effekt fordi din turbo ikke kan mere ;)
Jeg ved faktisk ikke om der rpm signal tisluttet eboosten, det er jvk der har monteret den - men kan da finde ud af det....umiddelbart skulle turboen fint kunne håndtere 1,7bar, men jeg tror nærmer det er den interne wastegate der er sværer at kontrollere fordi den er så lille...men jeg vil bare gerne forsøge med 1,6 bar ved begrænseren, så det skal enten værer ved at drøne den op til 1,7bar og så lade den falde ned til 1,6bar eller deromkring.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

g3stwagon
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 14. jun 2008, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af g3stwagon » 12. okt 2009, 22:22

ser sku fint ud,men ja det ville pynte lidt med r32/bora luftdyser
har også selv fået kastet lidt udstyr i min egen efterhånden
comfortblink
fartpilot
mfa
R32 læderkabine med sædevarme
R32 måtter
R32 alu indlæg
R32 rat
R32 gearknop
R32 pedaler og fodstøtte
R32 indvendige døråbnere med lys
R32 luftdyser
R32 kofangere med sideskørter og tagspoiler
18"OZ ultra leggera mat black
pioneer hd3 bt med ipod adapter
og fmic og chip
starter en af dagene med med upgrade turbo og større udst.osv alt er købt
hvilken type læderfedt bruger du?,er helt vild med det "matte" look det gir,havde selv noget fra i-s men der er jo lukket :?
Dennis J skrev:Så er der lidt flottere billeder, takket være kimhemm og iøvrigt også lidt rengøring af mig selv - læderfedtet som skinnede på de forrige billeder er tørt ordentligt ind, så nu står alting super flot :D


Billede

Billede

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 12. okt 2009, 23:45

Jeg skal lige se om jeg kan finde bøtten, det er noget jeg har købt på bilmesse i bella, det er super godt godt til alt læder osv....ja der er også lidt guf i din når det kommer til udstyr, og bliver spændende med upgrade turbo.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

holocaust
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 25. jul 2009, 13:02
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af holocaust » 13. okt 2009, 22:49

marc1171 skrev:
Dennis J skrev:
marc1171 skrev:Boys... Det lyder lidt som om at i indstiller jeres Eboost2 forkert?!
Der er kun éen måde at justere disse parametre på (sn og gp) og det er på motorvejen eller en øde landevej!
Det skal "mærkes" hvordan bilen trækker. det KAN på ingen måde justeres når den holder stille.. Det handler om at have gatepressure så "højt" som muligt, inden det ønskede ladetryk - uden at den overbooster.. Så får man mest moment! (her snakker vi højt program i Dennis tilfælde) og SN skal justeres så den netop trækker bedst helt nede fra bunden og stadig har topeffekt ved begrænseren!
Det kan tydeligt mærkes om SN står rigtigt eller forkert.. Hvis accellerationen er "fjedrene" - altså den ikke lige helt kan finde det korrekte ladetryk med det samme, så står SN forkert!
Og hvis den overbooster, altså kort laver mere tryk end ønsket - er GP sat for højt..
Jeg brugt i min, godt 6 timer sammen med Nicko.. På motorvejen. i 4 og 5 gear.. på at indstille alle 6 programmer og logge data med vagcom samtidig! Så det er ikke noget man bare liiige gør ;) Men det var nu sjovt nok! :D
Hej marc,

hvis du ser på mine ladetrykskurve fra RH målingen, så kan du se den næsten er lige i øjet allerede på SN, men der er stadig lidt der kan forbedres tror jeg. det er dog ikke meget med intern wg at falde fra 1,59 til 1,5bar, men lidt er det da - men det jeg opdagede ved at justere på GP er at når den lavet tryk og moment så hurtigt når den blev justere, faldt den også mere i ladetryk ved begrænseren...men der kan helt sikkert justeres mere - nu har jeg pillet ved mine indstilling på rullefelt efter hver rulning, for at se hvordan ladetrykket reagerede osv.
Har du fået sat RPM signalet til Eboosten ?
Så er der stadig den funktion hvor man procentvis kan forhøje boost ved begrænseren.. Hvis den f.eks taber tryk ved 5000rpm og stopper ved 7000rpm, så kan man sætte den til at forhøje trykket dér - for at opretholde det ønskede tryk hele vejen.. Spørgsmålet er så bare om den taber effekt fordi din turbo ikke kan mere ;)
Jeg ved faktisk ikke om der rpm signal tisluttet eboosten, det er jvk der har monteret den - men kan da finde ud af det....umiddelbart skulle turboen fint kunne håndtere 1,7bar, men jeg tror nærmer det er den interne wastegate der er sværer at kontrollere fordi den er så lille...men jeg vil bare gerne forsøge med 1,6 bar ved begrænseren, så det skal enten værer ved at drøne den op til 1,7bar og så lade den falde ned til 1,6bar eller deromkring.[/quote]

Tror jeg kan svare på Jacobs vegne. Han har endnu ikke monteret rpm signalet på nogle af de Eboost2'ere han har monteret (det er i hvert fald hvad han har fortalt mig da jeg spurgte efter signalledningen). Det skulle dog være ben 6 i ECUen's store stik. Men det har ikke nogen større brugbarhed på en gadebil i følge Jacob og det vil jeg egentlig give ham ret i. Man kan med 2 trin holde hjulspind væk med et enkelt tryk :)

Marc, angående indstilling vil jeg vove at påstå du får fejl hvis du indstiller den i 4 og 5 gear kun. Du får spikes i 3.gear da du laver mere tryk i 3.gear end i 4 og 5 gear. Det gør jeg i hvert fald og alle andre jeg kender med GTI'er siger det samme. Klampen i bund i 3.gear ved lave omdrejninger, log dataen og juster din SN op til ønsket ladetryk. Juster derefter GP'en så den passer ind uden at overbooste alt for meget over ønskede ladetryk. Jeg har fundet mine problemer i og med jeg kører med standard laderen lige p.t og ikke kører særlig ofte i bilen har min aktuatorarm igen fået problemer med at den sætter sig ved bestemte tryk. Specielt når jeg rammer 0,7-0,74 bar går den helt underligt i bananas (det er der min wastgate begynder at åbne) og så kommer den ellers bare on-off-on-off så hele bilen hopper afsted som en anden kænguru. Prøvede at stille GP'en op på mit SP2 til 0,60 og det gjorde bare den begyndte at rykke deromkring i stedet så det var den ene fejl. Den anden fejl fandt jeg i går. Mit store stelkabel fra batteri til stel til starterbolten var grumt irret på midten og har derfor måtte lade livet for et nyt stelkabel. Og det har virket helt upåklageligt.

2½" udstødning 3" forrør med VUS,4" sugerør, ITG filter
Kinetic T3 topmount manifold med ekstern wastgate, Turbosmart 38 mm wastgate med fri udblæsning
GARRETT GT3076R Spiderworx indsugning, forge IC
630 ml dyser, 440 l/h walbro benzinpumpe i tanken, Eboost2

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Rasmusa » 14. okt 2009, 09:46

Dennis J skrev:Jeg skal lige se om jeg kan finde bøtten, det er noget jeg har købt på bilmesse i bella, det er super godt godt til alt læder osv....ja der er også lidt guf i din når det kommer til udstyr, og bliver spændende med upgrade turbo.
Ja gør lige det - tror også det skal prøves her :)
Jeg bruger noget læderfedt nu som er superlækkert at bruge, men jeg vil gerne have en mere mat overflade.
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

marc1171
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 3. nov 2008, 14:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af marc1171 » 15. okt 2009, 09:18

Tror jeg kan svare på Jacobs vegne. Han har endnu ikke monteret rpm signalet på nogle af de Eboost2'ere han har monteret (det er i hvert fald hvad han har fortalt mig da jeg spurgte efter signalledningen). Det skulle dog være ben 6 i ECUen's store stik. Men det har ikke nogen større brugbarhed på en gadebil i følge Jacob og det vil jeg egentlig give ham ret i. Man kan med 2 trin holde hjulspind væk med et enkelt tryk :)

Marc, angående indstilling vil jeg vove at påstå du får fejl hvis du indstiller den i 4 og 5 gear kun. Du får spikes i 3.gear da du laver mere tryk i 3.gear end i 4 og 5 gear. Det gør jeg i hvert fald og alle andre jeg kender med GTI'er siger det samme. Klampen i bund i 3.gear ved lave omdrejninger, log dataen og juster din SN op til ønsket ladetryk. Juster derefter GP'en så den passer ind uden at overbooste alt for meget over ønskede ladetryk. Jeg har fundet mine problemer i og med jeg kører med standard laderen lige p.t og ikke kører særlig ofte i bilen har min aktuatorarm igen fået problemer med at den sætter sig ved bestemte tryk. Specielt når jeg rammer 0,7-0,74 bar går den helt underligt i bananas (det er der min wastgate begynder at åbne) og så kommer den ellers bare on-off-on-off så hele bilen hopper afsted som en anden kænguru. Prøvede at stille GP'en op på mit SP2 til 0,60 og det gjorde bare den begyndte at rykke deromkring i stedet så det var den ene fejl. Den anden fejl fandt jeg i går. Mit store stelkabel fra batteri til stel til starterbolten var grumt irret på midten og har derfor måtte lade livet for et nyt stelkabel. Og det har virket helt upåklageligt.
Du glemmer lige en ting her.. Jeg har en helt anden motor end jer ;) Hvis jeg kører med fuld tryk i 3 gear, laver den ingen effekt da det hele bare går op i spind på millisekunder :D (selv med 19" toyo R888 semislicks) Hvis man "kun" har 2 trin og 500+ HK - så vil man enten lave for lidt power eller for meget. Noget andet er, at hvis jeg kører i højeste program på motorvejen, i 5 og 6 gear ved f.eks. 110km/t og klamper den i bund, så laver den alt for meget moment til at det er sundt for motoren (læs 700+nm).. Ved at bruge RPM signalet, kan jeg styre hvor meget boost den må lave ved lave omdrejning.. Så boosten stiger gradvist i takt med omdrejningerne, istedet for at lave 2bar allerede ved 3200rpm! Så undgår man at koblingen bliver revet fra hinanden (er sket pga for meget moment, selvom den er rated til 930nm...)
Nu ved jeg så ikke om det virker på 100% samme måde på jeres, da i har intern wastegate og jeg har ekstern.. Det er nok nemmere at styre med den eksterne..
Men alt i alt, vil jeg stadig mene at det er smart at bruge RPM signalet til at styre boost.. hvertfal på en TFSI motor :D De virker og opfører sig på en helt anden måde end den "gamle" 1.8T! Det er der mange der glemmer ;)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14510
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Watcher » 15. okt 2009, 11:38

hvis nogen af jer mangler et rat magen til Dennis har jeg 2 liggende sprit nye og komplette

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=22980 ;)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

marc1171
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 3. nov 2008, 14:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af marc1171 » 15. okt 2009, 16:04

Watcher@CarTrends.dk skrev:hvis nogen af jer mangler et rat magen til Dennis har jeg 2 liggende sprit nye og komplette

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=22980 ;)
hvis der så bare var lidt knapper på, så kunne jeg sagtens være interesseret ;)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14510
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Watcher » 15. okt 2009, 16:15

ka sagtens fix det med knapper og gearskifte intet problem, koster bar 4500 så ;)

marc1171 skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:hvis nogen af jer mangler et rat magen til Dennis har jeg 2 liggende sprit nye og komplette

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=22980 ;)
hvis der så bare var lidt knapper på, så kunne jeg sagtens være interesseret ;)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

holocaust
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 25. jul 2009, 13:02
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af holocaust » 15. okt 2009, 23:28

marc1171 skrev:
Tror jeg kan svare på Jacobs vegne. Han har endnu ikke monteret rpm signalet på nogle af de Eboost2'ere han har monteret (det er i hvert fald hvad han har fortalt mig da jeg spurgte efter signalledningen). Det skulle dog være ben 6 i ECUen's store stik. Men det har ikke nogen større brugbarhed på en gadebil i følge Jacob og det vil jeg egentlig give ham ret i. Man kan med 2 trin holde hjulspind væk med et enkelt tryk :)

Marc, angående indstilling vil jeg vove at påstå du får fejl hvis du indstiller den i 4 og 5 gear kun. Du får spikes i 3.gear da du laver mere tryk i 3.gear end i 4 og 5 gear. Det gør jeg i hvert fald og alle andre jeg kender med GTI'er siger det samme. Klampen i bund i 3.gear ved lave omdrejninger, log dataen og juster din SN op til ønsket ladetryk. Juster derefter GP'en så den passer ind uden at overbooste alt for meget over ønskede ladetryk. Jeg har fundet mine problemer i og med jeg kører med standard laderen lige p.t og ikke kører særlig ofte i bilen har min aktuatorarm igen fået problemer med at den sætter sig ved bestemte tryk. Specielt når jeg rammer 0,7-0,74 bar går den helt underligt i bananas (det er der min wastgate begynder at åbne) og så kommer den ellers bare on-off-on-off så hele bilen hopper afsted som en anden kænguru. Prøvede at stille GP'en op på mit SP2 til 0,60 og det gjorde bare den begyndte at rykke deromkring i stedet så det var den ene fejl. Den anden fejl fandt jeg i går. Mit store stelkabel fra batteri til stel til starterbolten var grumt irret på midten og har derfor måtte lade livet for et nyt stelkabel. Og det har virket helt upåklageligt.
Du glemmer lige en ting her.. Jeg har en helt anden motor end jer ;) Hvis jeg kører med fuld tryk i 3 gear, laver den ingen effekt da det hele bare går op i spind på millisekunder :D (selv med 19" toyo R888 semislicks) Hvis man "kun" har 2 trin og 500+ HK - så vil man enten lave for lidt power eller for meget. Noget andet er, at hvis jeg kører i højeste program på motorvejen, i 5 og 6 gear ved f.eks. 110km/t og klamper den i bund, så laver den alt for meget moment til at det er sundt for motoren (læs 700+nm).. Ved at bruge RPM signalet, kan jeg styre hvor meget boost den må lave ved lave omdrejning.. Så boosten stiger gradvist i takt med omdrejningerne, istedet for at lave 2bar allerede ved 3200rpm! Så undgår man at koblingen bliver revet fra hinanden (er sket pga for meget moment, selvom den er rated til 930nm...)
Nu ved jeg så ikke om det virker på 100% samme måde på jeres, da i har intern wastegate og jeg har ekstern.. Det er nok nemmere at styre med den eksterne..
Men alt i alt, vil jeg stadig mene at det er smart at bruge RPM signalet til at styre boost.. hvertfal på en TFSI motor :D De virker og opfører sig på en helt anden måde end den "gamle" 1.8T! Det er der mange der glemmer ;)
Marc, nu er denne tråd jo om en AGU motor ;) så derfor var jeg undrende over din måde at skrive man foretog en justering i 4 og 5 gear. Det kan måske gå an på en AUQ med 6 gear. Men på en standard DBZ gearkasse går den ikke :)

Men ja ellers har du ret omdrejningssignalet er guld værd fordi Eboost2'en netop har den funktion med at begrænse trykket gradvist. Tror mere problemet er at man måske ikke har et firkantsignal på ben 6?? Men jeg ved det ikke, jeg synes at jeg har set flere i USA som har monteret deres Eboost2 med rpm signal, dog alle på egas da man jo ikke kan få en uden i USA :)

2½" udstødning 3" forrør med VUS,4" sugerør, ITG filter
Kinetic T3 topmount manifold med ekstern wastgate, Turbosmart 38 mm wastgate med fri udblæsning
GARRETT GT3076R Spiderworx indsugning, forge IC
630 ml dyser, 440 l/h walbro benzinpumpe i tanken, Eboost2

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 25. okt 2009, 07:55

Rasmusa skrev:
Dennis J skrev:Jeg skal lige se om jeg kan finde bøtten, det er noget jeg har købt på bilmesse i bella, det er super godt godt til alt læder osv....ja der er også lidt guf i din når det kommer til udstyr, og bliver spændende med upgrade turbo.
Ja gør lige det - tror også det skal prøves her :)
Jeg bruger noget læderfedt nu som er superlækkert at bruge, men jeg vil gerne have en mere mat overflade.
Jeg bruger denne type læderbalsam, det er fra Tip-Top og købt på en messe, men virker godt synes jeg - beklager ventetiden ;)

http://www.contact-saddle.com/shop/tip- ... -401p.html

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

carsten 1800 20vt
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2009, 19:08
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: midtvestjyland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af carsten 1800 20vt » 16. nov 2009, 10:52

jeg har eboost på ville bare lige høre om det er nødvendigt at have vagcom sat til før men kan instille det. eller er det bare at komme igang

marc1171
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 3. nov 2008, 14:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af marc1171 » 16. nov 2009, 13:23

carsten 1800 20vt skrev:jeg har eboost på ville bare lige høre om det er nødvendigt at have vagcom sat til før men kan instille det. eller er det bare at komme igang
Det er bare at komme igang :)

carsten 1800 20vt
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2009, 19:08
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: midtvestjyland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af carsten 1800 20vt » 16. nov 2009, 21:17

det lyder godt :D mange tak for svar

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af skodacombi » 17. nov 2009, 23:13

det du snakker om dennis med raslen er vist kun på dieselbiler af nye´r dato der er snakke om det kommer den også til med den kobling hvis de køre med fast svinghjul....ellers må det komme an på en prøve jeg skal da nok bruge en i foråret en gang ....hvis den bil den skal på rasler fra gearkassen vil jeg ikke betale det skal impotøren af denne kobling så gøre :) hvem er friske ;) .......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 377hk og 448nm (watcher)

Indlæg af Dennis J » 5. apr 2010, 07:46

Så kom tiden til at få skiftet min 3" udstødning ud med et 2,5" milltek system med JVK vus kit, efter at have kørt i "blinde" og bildt mig selv ind at den da ikke larmede med 3", så gav en oplevelse i en JVK bil en helt anden opfattelse, gu dælme larmer sådan en 3" da til sammenlinging - når men jeg skulle bare ha vus kit og kun gå for langsomt.

iøvrigt skulle vi da lige op til RH og teste hvordan det hele gik osv, det endte så med at vi opdagede at den nye pumpe jeg skiftede i forhold til sidst jeg var hos RH gav så vanvittig meget benzin, at den har gået giga fed i blandingen, fra 3500rpm og ud så var lambdaværdien 0,6 - og i tomgang spyttede den også for meget benz ud, der er simpelthen et helt andet tryk på denne pumpe - så efter justering af blandingen fik vi den målt og til den store forbløffelse blev resultat på 400hk, nemlig 393,4hk :o og 466,3nm - og det fik både JVK og RH til at sige det må satme være DK´s kraftigste 1.8T med GT2860rs lader :P , vildt fed bemærkning og resultat, og jeg skal da lige love for at det nye VUS kit gør sit arbejde til UG kryds og bolle - det er jo vanvittigt så behageligt den er at kører i nu og når man åbner så har Thor kastede hammeren :shock:

JVK har monteret VUs kittet således at først når man skifter til det høje ladetryk på fjernbetjeningen så åbner VUS spjældet, og fra catten og ud til VUS er rørføringen lavet til 70mm, og derefter 63,5mm altså 2,5" - lyden er på motorvejen med lukket spjæld nøjagtig som standard, med en smule mere hvæs når man åbner for sluserne.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Som sædvanlig et mesterværk Jacob :D
Så satans glad for dette nye setup - det er bare monster behageligt.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Sonic
Nyt medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 3. jul 2008, 19:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af Sonic » 5. apr 2010, 08:38

Ser rigtig godt ud Dennis, så er den vist også max'et ud 8-)
Audi A3 8v Sportback 2018

Golf IV GTX3071
Powered by JVK
-Tilsalg

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af Dennis J » 5. apr 2010, 08:49

Sonic skrev:Ser rigtig godt ud Dennis, så er den vist også max'et ud 8-)
nej nej jeg er kun lige begyndt søren :lol: - arh jeg tror nu nok vi ramte muren der, altså hvor man ikke belaster turboen alt for meget - vi overvejede at prøve lidt mere ladetryk bare for at ramme de 400hk, men af hensyn til turboen så lod vi værd og skruede den lidt ned i tryk hvor den gav 388hk - bare for at være sikker, den nederste ladetrykskurve - men for dælen hvor den arbejder godt og det VUS system er simpelthen det fedeste i verden 8-) - og for pokker hvor den perfekt :D

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af brianaxel » 5. apr 2010, 10:37

Jeg forstår ikke hvordan en anden benzinpumpe skulle ændre på blandingen - med samme benzintrykregulator burde dyserne levere nøjagtigt samme mængde...
Er der noget specielt ved dit setup der gør forskellen?
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af Dennis J » 5. apr 2010, 12:21

brianaxel skrev:Jeg forstår ikke hvordan en anden benzinpumpe skulle ændre på blandingen - med samme benzintrykregulator burde dyserne levere nøjagtigt samme mængde...
Er der noget specielt ved dit setup der gør forskellen?
hej Brian, det er fordi APR pumpen som sad i var maxet helt ud da den blev justeret ind og gav de 363,5hk - den har faktisk kørt lige over evne, og der passer blandingen så, men ligeså snart man så drøner en pumpe på som bare kan give væsentligt mere end den gamle, så kører det ligepludselig ikke på grænsen og dvs der bliver requested samme benzin til dyserne, men før har pumpen ikke kunne følge helt med - det kan den nye og derfor kommer der lige pludselig langt mere - det var helt sindsygt at se hvor meget ecuen forsøgte at trække benzinen ned for at ramme blandingen. Det har egentlig ikke en pind med dyser og benzregulatoren at gøre, andet end nu får de alt den benzin som de før bad om, men ikke helt kunne få pga. pumpen ikke kunne følge med derop.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af brianaxel » 5. apr 2010, 13:07

Ok, så forstår jeg meget bedre :)
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Tigerdyr88
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 2. sep 2008, 17:56
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1. AGU maskine med APR s3+kit - nu 393hk og 466nm (JVK VUS)

Indlæg af Tigerdyr88 » 5. apr 2010, 21:42

Hej Dennis

Skal lige love for det er noget af en maskine du har fået bygget :) Har fulgt med siden begyndelsen og der er virkelig sket meget siden. Har udstødning hjulet lidt til med de sidste hk eller er det bare optimering af programmet som gør det? Tror ikke lige jeg har forstået det helt med målene på udstødning. Du har vel 3" forrør som så går ned i katten. Efter katten og hen til mellempotten er der 70 mm rør og så fra mellempotten om til Y-deling er der så 2,5" (63,5 mm) og resten af vejen? Eller er jeg helt galt på den? Er stadig imponeret over at du kan lave næsten 400 hk på en GT2860RS lader og så bevarer trækket helt i bunden, som med standart laderen. Jeg har for sjovt lige tegnet min graf ind i din graf for lige at sammenligne. Der er godt nok meget forskel. Der er stort set gjort alt ved min som man kan med standart laderen og jeg laver 222 hk og 320 nm.

Her er et billede af grafen

http://peecee.dk/upload/view/236558

Kunne virkelig godt tænke mig en tur i din en dag :) Det kunne være fedt :)


MVH Anders Christiansen

Besvar

Tilbage til "Store projekter"