1. AGU maskine med APR s3+kit - *STJÅLET*!!!!

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1. AGU maskine med APR s3+kit - *STJÅLET*!!!!

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 14:45

SE NYESTE UPDATE PÅ SIDE 8 - MED NY RULNING OG EFFEKT PÅ 393HK og 466nm - STADIG SAMME TURBO(GT2860RS)


Jeg tænkte lige at jeg ville dele mit tuningsprojekt med jer.

Jeg har i løbet af foråret og sommeren arbejdet på mit lille tuningsprojekt med at få monteret et APR s3+kit på en AGU maskine. Kittet er udviklet til en E-gas og der var naturligvis derfor nogen udfordringer forbundet med montering af sådan et kit på en AGU, som kører med speeder-kabel. Derudover er jeg pavestolt over at jeg uden min mekaniske baggrund har kunne montere dette kit, men manualen er i bedste lego-stil :D

Mit mål med projektet er at have en bil der er rimlig almindelig til hverdag, men når jeg har lyst til at race kan jeg bare drøne direkte ud på banen og kører ladetrykket i vejret og hygge mig et par timer, men til daglig kører den med lavt ladetryk og effekt på ja godt og vel 230hk eller deromkring, og til race 320-330hk og 420nm.

Et APR s3+kit indeholder følgende dele
Billede
Billede
Billede

udstødningsmanifolden er lavet i det super lækre varmebestandig materiale inconel, manifolden kan ikke udsættes for hverken varme eller belastning der kan give sprækker eller lignende, i det heletaget udvider den sig slet ikke uanset varme op til 1800grader.

Dele der efterhånden er fyldt i den:
APR stage 3+ kit
APR Front monteret intercooler
APR dumpventil
APR Trykrør i silicone
Entech 3" udstødning med 400cells kat (0,3 bars modtryk) - rigtig lækker diskret lyd, ingen brummen.
Eboost 2 med trådløs fjernbetjening bag rattet monteret af JVK - super flot arbejde.
Indkøring af RH-motorsport
Eibach Pro-street S gevindundervogn + Powerflex bøsninger
Pauter EDM plejlstænger med CNC igennem plejlstængerne til krydspindssmøring som OEM stængerne.
Nye stempel ringe/vandpumpe/tandrem, pakninger, benzinfilter mm.

Lidt billeder fra montering af kittet og IC:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Flowdiagram i IC, som viser hvorledes luften bliver fordelt over hele Intercooleren.
Billede

Modifikation af luftfilterkasse med r32 dele fra en mk4 DSG(skal være DSG) - denne løsning giver ligeså meget luft som åben filter, ser bare bedre ud :D

Huset med det store hul er fra R32´eren og det lille standard 1.8T
Billede
Snorklen øverst er fra R32 og nederst 1.8T
Billede
Der skal skæres og modificeres lidt i bunden af 1.8T filterkassen
Billede

Lidt billeder fra montering af plejlstænger, som Martin (Arvid) har lavet et flot stykke arbejde med og monteret helt suverænt - jeg var blot en hjælpende hånd - men det blev gjort flot.
Billede'
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Så til målingen - ladetryk på 1,4 bar - 322hk ved 6798rpm og 414nm ved 3830rpm og ved 1,2 bar fik jeg 316hk og 378nm (bilen er kørt ind med blanding af 95/98 = lang historie).
.
Billede

ladetrykskurven.
Billede

Koblingen satte begrænsningen, for selv ved 1,55 bar bankede motoren ikke, men koblingen kunne ikke håndtere momentet.

Fremtidige projekter og yderligere installationer:
Forstærket kobling fra entech (650nm)
Udstødningsventiler i inconel eller coated ventiler.
CAT cams 3651 - knaster
Evt. bedre indsugning, eller VR6 gasspjæld
Aquamist vandindsprøjtning

Og inden jeg bliver spamet med hvorfor den slags moment på en forhjulstrukken bil osv., så er det meget enkelt når acceleration fra bunden skal foregå kører jeg i 1. gear med 0,6 bars ladetryk og der er "næsten" ingen hjulspin, og så snart jeg rammer anden gear aktivere jeg det høje ladetryk på Eboosten.

Til sidst en tak til alle der har hjulpet på forskellige områder:

JVK-tuning
Entech
Martin(Arvid)
Qedpower
Keith fra APR - tal med ham hvis i ønsker det samme.
RH-motorsport :D :D
Senest rettet af Dennis J 14. jan 2015, 13:25, rettet i alt 21 gange.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Djernis
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Djernis » 2. sep 2008, 14:53

Fedt projekt - den blir da tosse vild når du får lavet dine opgraderinger (og gir den 1,55 bar :P )
Samspilssituationer, involverende spæde eller yngre personer engageret i diverse uspecificerede rekreative sysler, frembringer almindeligvis de mest hensigtsmæssige resultater såfremt participanterne er indbyrdes kompatible
(Lige børn leger bedst)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 14:57

Djernis skrev:Fedt projekt - den blir da tosse vild når du får lavet dine opgraderinger (og gir den 1,55 bar :P )
Jo tak, men den er allerede tosse vild :D - ej det er helt klart at de sidste projekter og opgraderinger vil både øge top-effekten og momentet da man kan kører aggresiv tænding og ladetryk med blanding af methanol og vand. Derudover hjælper knasterne godt til, men når de sidste opgraderinger er lavet så er det ikke kun 1,55 bar, men nærmere 1,65bar ca. der hvor laderen stopper med at være effektiv, men det skulle også være rigeligt :lol:

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

SpiNix
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:28
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af SpiNix » 2. sep 2008, 16:14

Nice.
Du har virkelig min fulde respekt for, at kaste dig ud i sådan et projekt.
Det ser virkelig super godt ud =)
Venligst SpiNix // Casper

Brugeravatar
3eren
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af 3eren » 2. sep 2008, 16:47

Har du blændet hullet til oliestand af ?
Vedhæftede filer
IMG_0711-1.jpg
IMG_0711-1.jpg (197.39 KiB) Vist 20641 gange
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 17:10

Hej Anders ;)

Nej, hullet til olieafstanden er ikke blændet af -bundkaret er bare blevet renset fint ligesom ventildæksel og stemplerne, men ingen modifikationer.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
3eren
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af 3eren » 2. sep 2008, 17:15

Der er da ikke oliestandsmåler på en agu !
Der er da heller ikke hul til det på det bundkar der !
Vedhæftede filer
IMG_0711-1vvv222.JPG
IMG_0711-1vvv222.JPG (66.88 KiB) Vist 20586 gange
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 17:22

Lad mig forsøge at korrigere min tidligere udtalelse, der er ingen ting gjort ved bundkaret udover det er renset - helt standard AGU bundkar, om hvorvidt der skal eller bør være oliestandsmåler det aner jeg ikke, men bundkaret er helt standard.

Jeg har iøvrigt hvis det skulle have interesse for nogen tilføjet billeder af min luftfilterkasse, der er modificeret med r32 snorkel osv.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
3eren
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af 3eren » 2. sep 2008, 17:40

Det er fordi jeg lige har fået skiftet bundkar og på det nye var der et hul til oliestand men det er der jo ikke på en agu !
Så vi måtte lukke hullet og jeg troede du havde gjort det samme for mit gamle bundkar ligner ikke dit på billedet.
Så det jeg ville frem til var bare hvordan i havde lukket hullet men det har i jo så ikke så der er ikke noget spørgsmål her fra.
Men det er ellers en fin maskine du har fået skruet sammen der :P
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Mulle S4
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Mulle S4 » 2. sep 2008, 17:47

Dejligt projekt ;) .... Har du flere "kopper" 8-)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 17:50

3eren skrev:Det er fordi jeg lige har fået skiftet bundkar og på det nye var der et hul til oliestand men det er der jo ikke på en agu !
Så vi måtte lukke hullet og jeg troede du havde gjort det samme for mit gamle bundkar ligner ikke dit på billedet.
Så det jeg ville frem til var bare hvordan i havde lukket hullet men det har i jo så ikke så der er ikke noget spørgsmål her fra.
Men det er ellers en fin maskine du har fået skruet sammen der :P
Aha...ja det forklar jo en del, tror der har været flere forskellige bundkar i de maskiner, det kan også være den tidligere ejer har fået gjort det - men er det slet ikke muligt at få plugget en oliestands måler til hvis bundkaret har det, jeg tænker på forbindelse af sensor eller lignende, bare nysgerrig:-)

Jo tak for rosen jeg er også pavestolt da jeg selv har monteret kittet, og kan godt li at motorrummet ser orignalt ud stadigvæk så :D

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 17:54

Mulle S4 skrev:Dejligt projekt ;) .... Har du flere "kopper" 8-)
Hej Mulle, nej desværre - købte kun en, men ville da godt have et par stykker selv, de er faktisk rigtig gode og fint look :)

Tak for de fine ord, jeg er også super glad for resultatet og ja lækkert og lærerigt projekt at kaste mig ud i - ja måske lige bortset fra der skal skiftes kobling så den kan tåle noget mere, men som alt tuning kan man blive ved med at ligge til :(

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
3eren
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af 3eren » 2. sep 2008, 18:02

Hvad står sådan en snorkel og plastikhus fra en R32 i :?:
Det er meget cool at dit motorrum ser så standard ud når det bestemt ikke er det :P
Hvordan med udefra hvor meget kan man se af din intercooler og rør :?:
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 18:10

3eren skrev:Hvad står sådan en snorkel og plastikhus fra en R32 i :?:
Det er meget cool at dit motorrum ser så standard ud når det bestemt ikke er det :P
Hvordan med udefra hvor meget kan man se af din intercooler og rør :?:
Takker, ja det var også hele meningen med mit projekt, sleeper look som kan overraske :lol: samtidig er jeg fanatisk når det kommer til OEM, derfor også r32 snorkle mm.

Delene du skal bruge er følgende og ca. priser, det er ihvertfald ikke dyre.
1J0 805 962 G B41; ca. 20 kr.
1J0 805 965 E B41; ca. 100 kr.
1J0 129 609 G ; ca. 200 kr.
Alt i alt omkring 350 kr.

Det eneste rør man kan se i fronten er det øverste af de 2 rør i det ene hul i kofangeren, men jeg er ved at få lavet et nyt da jeg har en færdiglakeret r32 kofanger liggende, som skal på sammen med et par r32 sideskørter - i bagenden har jeg 25års jubi læbe.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Chriskras
Nyt medlem
Indlæg: 128
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Chriskras » 2. sep 2008, 20:57

Godt nok lækkert projekt. Stor respekt til du selv har klaret det:)

Må jeg spørge hvad det står dig i af økonomi?


Christian.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Sputte » 2. sep 2008, 21:00

Hatten af for dig, det er flot klaret det her!

Bliver spændende at se hvad du får med de sidste ændringer.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 21:06

Hej Christian og tak for rosen.

Ja det er jo et sjovt begreb og nævne tuning og økonomi i samme sætning, for det har da været en kostelig affære, og kunne sagtens gøres for omkring de 50 t.kr. på en anden AGU og en E-gas for ca. 40 t.kr.(fordi E-gas biler får en chip fra APR i deres ECU med 4 benzinprogrammer), men indtil videre er vi op på lidt over 70 t.kr. inklusiv det hele, men det kan gøres billigere, men ikke med samme dele som jeg har valgt udover kittet - man kunne også hvis man kan nøjes med lavere ladetryk og ikke skal bruge den til hygge trackdays nøjes med standard plejlstængerne, det er lidt overkill i nogen sammenhæng men ikke til mit formål og fremtidige opgraderinger.

Sådan en Cupra som din har APR også et super lækkert kit til med 400hk på en GT2871r, eller en chip der giver din 310-320hk - kunne da være en overvejelse :D

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 22:03

Sputte skrev:Hatten af for dig, det er flot klaret det her!

Bliver spændende at se hvad du får med de sidste ændringer.
Takker, og ja det bliver rigtig spændende at se hvor meget mere vi kan presse ud af setupet til sidst :D

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af kimhemm » 2. sep 2008, 22:28

Lækkert projekt

Hvordan passer den effekt du hentede ud af kittet med det som APR sælger det som ???
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 2. sep 2008, 23:43

Effekten APR reklamere med er rimlig nøjagtig når det gælder deres software, en svensker jeg kender der kører med et kit magen til på E-gas, har med præcis samme setup fået sin rullet hos RH til 339,8hk og 419nm - APR reklamere med 340hk og 420nm - så det passer rimlig nøjagtigt med deres sw.

APR kører med 18-20graders tænding og 1,45 bars ladetryk, min er kun kørt ind med 14-15graders tænding (fordi min bliv kørt ind med 50/50 blanding af 95/98 da jeg på vej til RH var nød til at tanke undervejs og aldrig fandt en ordentlig benz-tank, så fik jeg fyldt for meget 95 på, og måtte tanke den med 98 oveni en halv tank med 95 - men alt i alt var det dengang ikke muligt at få højere tænding pga. dels den ringe benzin, men også pga. en række andre ting som jeg kikset lidt med første gang jeg oppe hos RH og der bankede den allerede ved 1,2 bar, men jeg kan nu efter alle de ting er fikset kører mere end 1,55bar, så tænding kan sagtens øges vil jeg tro, men det bliver sener når jeg skal have vandindsprøjning osv - kittet på min AGU maskine skulle gerne med samme grader tænding giver godt 350-360hk, men nu må vi se, det er jo lidt svært at sammenligne da APR formentlig prorgrammere på en anden måde, men jeg er fortrøstningsfuld i forhold til højere effekt på mit setup med den rigtige tænding.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Haagen
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Haagen » 3. sep 2008, 11:30

ser sku fint ud , kan godt li at det ligner mere eller mere standart ;)

mvh
Haagen
Haagens Autoteknik

2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere ;)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 3. sep 2008, 17:36

Haagen skrev:ser sku fint ud , kan godt li at det ligner mere eller mere standart ;)

mvh
Haagen
Tak for komplimentet og er også rigtig glad for mit setup, det var også hele mit udgangspunkt da jeg begyndte - ja rent faktisk får APR i tyskland Tuv-godkendt biler med det kit, fordi setupet bruger både PVC systemet til krumptapsudluftning direkte retur i indsugningen ligesom orignalt og af miljø årsager osv, og samtidig er støjen nedbragt godt af den lukket filterkasse osv. - ja det kan vel sammenlignes med det HGP kan på vr6 med turbo osv.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af mtech » 3. sep 2008, 17:39

ser fint ud...noget at det jeg syns aller bedst om ved looket, er du ikke har alvedens rør og silicone bøjninger hen over dit ventildæksel som man ser på så mange andre 1,8t..er laderen en gt28r?den ligner sådan en med de flanger ind og ud på kompressorhuset..? det har en gt286rs nemlig ikke..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 3. sep 2008, 17:47

mtech skrev:ser fint ud...noget at det jeg syns aller bedst om ved looket, er du ikke har alvedens rør og silicone bøjninger hen over dit ventildæksel som man ser på så mange andre 1,8t..er laderen en gt28r?den ligner sådan en med de flanger ind og ud på kompressorhuset..? det har en gt286rs nemlig ikke..
Det var også det jeg rigtig godt kunne lide ved designet, samt at samtlige dele er tip-top kvalitet, siliconen er sindsyg kraftig og ja manifolden i inconel - mums:)

Det er en GT2860RS lader, men med GT25/28 kompressorhus af hensyn til designet på kittet med indsugningsrøret, det er også WG fra APR der er monteret og ikke en garrett, det er de ændringer de har foretaget på GT28RS laderen, de gør utrolig meget ud af alle samlinger skal give optimal flow som vedlagte billed, derfor har de drønet et GT25 hus og fræset indhak i flangen som skaber det flow.

Billede

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af kimhemm » 3. sep 2008, 18:05

Dennis J skrev:
mtech skrev:og ja manifolden i inconel - mums:)
Hele manifolden er nok ikke i inconel ? Inconel er så vidt jeg har fået fortalt et materiale du svejser på og ikke noget du laver et helt manifold i ???
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 3. sep 2008, 19:21

kimhemm skrev:
Dennis J skrev:
mtech skrev:og ja manifolden i inconel - mums:)
Hele manifolden er nok ikke i inconel ? Inconel er så vidt jeg har fået fortalt et materiale du svejser på og ikke noget du laver et helt manifold i ???
Hele manifolden er i støbt inconel materiale, så du har fået helt forkert oplysninger - inconel laver man også stempler i og udstødningsventiler mm. - Inconel er et alumeniums materiale med ekstrem varme og styrke holdbarhed, jeg ved ikke hvor du har fået oplysningerne fra, men de er ihvertald forkerte - du kan evt. også læse om det på http://www.wikipedia.org" onclick="window.open(this.href);return false;, ja for den sag skyld også http://www.goapr.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af LasseP » 3. sep 2008, 19:41

Dennis J skrev: Hele manifolden er i støbt inconel materiale, så du har fået helt forkert oplysninger - inconel laver man også stempler i og udstødningsventiler mm. - Inconel er et alumeniums materiale med ekstrem varme og styrke holdbarhed, jeg ved ikke hvor du har fået oplysningerne fra, men de er ihvertald forkerte - du kan evt. også læse om det på http://www.wikipedia.org" onclick="window.open(this.href);return false;, ja for den sag skyld også http://www.goapr.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu er det sådan set undertegnede Kim har fået de oplysninger af...

Hvis du mener din manifold er støbt i et inconel aluminiumsmateriale tror jeg du skal læse wiki igennem igen...
Der står rigtig nok på wiki at inconel er et alloy... det har ikke det store med alu at gøre... alloy er en legering!
(hvilket du også ville kunne finde i en rød gyldendal...)

Inconel pålægges - og jo - det er sandt!
jeg er sådanset ved at lægge sidste hånd på 6 komplette svejserobotter der skal inconelpålægge...
i det tilfælde ikke manifolde eller lign - men kedler, for bl.a. legeringens fremragende varmeegenskaber (isoleringsmæssigt)
jeg skal gerne (hvis det kan lade sig gøre på dette forum) vedhæfte et lille billede af en inconelpålægning

Din manifold ser nice ud - den har sikkert fået en omgang inconel - og i mine øjne (da jeg ser på den slags dagligt) ligner det endda den er blevet metalliseret med et eller andet (der ligner en zink-metallisering) efterfølgende

Det gør ikke din manifold ringere - tvært imod... den er bare ikke lavet AF inconel... den er lavet af stål

(inconel.jpg)
Billede
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 3. sep 2008, 20:09

Direkte udplug fra APRs´hjemmeside.

The stage 3 exhaust manifold is investment cast out of Inconel, a high-temperature nickel alloy. The manifold was designed in CAD and optimized using computational fluid dynamics (CFD) software. What this means to the end user is the ultimate in performance and reliability.

Man laver smede stempler i Nickel inconel alloy, ventiler, udstødningsrør mm., det har ganske simpelthen intet med stål at gøre.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Dennis J » 3. sep 2008, 21:25

Hej Lasse,

Jeg glemte lige følgende, materialet er inconel 625, og det er et metal, som også oftes anvendes som en legering - og ja jeg vidste godt alloy var legering og ikke alu - men jeg huskede blot materialet som et alumateriale. Den gang jeg havde den i hånden var den let som alu, og formentlig hvorfor jeg huskede det sådan eller en artikle jeg læste i et F1 blad om nogen svejser der brugte inconel rør til udstødning til F1 vogne , men der er altså tale om støbt inconel med nickel legering - jeg snupper lige nogen udpluk fra wiki:

Machining
Inconel is a difficult metal to shape and machine using traditional techniques due to rapid work hardening. After the first machining pass, work hardening tends to elastically deform either the workpiece or the tool on subsequent passes. For this reason, age-hardened Inconels such as 718 are machined using an aggressive but slow cut with a hard tool, minimizing the number of passes required. Alternatively, the majority of the machining can be performed with the workpiece in a solutionised form, with only the final steps being performed after age-hardening. External threads are machined using a lathe to "single point" the threads, or by rolling the threads using a screw machine. Holes with internal threads are made by welding or brazing threaded inserts made of stainless steel. Cutting of plate is often done with a waterjet cutter. Internal threads can also be cut by single point method on lathe, or by threadmilling on machining center. New whisker reinforced ceramic cutters are also used to machine nickel alloys. They remove material at a rate typically 8X faster than carbide cutters.

Uses
Inconel is often encountered in extreme environments. It is common in gas turbine blades, seals, and combustors, as well as turbocharger rotors and seals, high temperature fasteners, chemical processing and pressure vessels, heat exchanger tubing, natural gas progessing with contaminants such as H2S and CO2, firearm sound suppressor blast baffles, and Formula One exhaust systems.[1][2][3]
North American Aviation constructed the skin of the X-15 rocket plane out of an Inconel alloy known as "Inconel X".[4]

Jeg må tilstå jeg er vildt imponeret over hvor varmebestandig materialet er, der går ikke meget mere end 30-40min efter man har slukket motoren før man kan sætte sin hånd på en is-kold manifold, selvom resten af motoren stadigvæk er varm.

Skovlhjulene i Garrett´s turbo serie er også lavet inconel, det er ikke kun en legering eller materiale man svejser på, det kan varmes til et punkt hvor det bliver flydende og derefter kan rør eller lignende støbes i det, materialet er også møg dyrt og faktisk en af dyreste dele i det kit sammen med turboen.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Maxi Pug
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:57
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Første AGU maskine med APR s3+ kit

Indlæg af Maxi Pug » 6. sep 2008, 22:06

så rolig drenge nu skal der ikke gå totalt bilgalleri i den! :shock: tilbage til emnet, det ser sku rigtig godt ud med det OEM look, flot arbejde!
kan du ikk smide et par billeder op af din montering af intercooler i din R32 kofanger, når du engang skal til det? jeg skal også til at ha monteret R32 kofanger på min, så var det jo rart med lidt input!

mvh kim

Besvar

Tilbage til "Store projekter"