Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 166 - Catch Tank

Indlæg af Sputte » 9. jul 2012, 18:02

G1-manden skrev:Var det dig, jeg overså i den blinde vinkel?
Jeps, men ingen ko på isen :)
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 166 - Catch Tank

Indlæg af G1-manden » 12. jul 2012, 00:12

En overset på 1100km.

Godt det var dig Sputte.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service

Indlæg af G1-manden » 16. jul 2012, 14:38

Inden det årlige Golf 1 træf i Tyskland, gik det pludselig stærkt med service og reparation på motoren.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Det bagerste motorophæng har været dårligt i længe.
01.JPG (87.56 KiB) Vist 10940 gange
02.JPG
2. Gummiophænget skulle være det forstærkede til dieselmodeller.
02.JPG (87.19 KiB) Vist 10940 gange
03.JPG
3. Det gamle ser noget sølle ud.
03.JPG (87.47 KiB) Vist 10940 gange
04.JPG
4. Gummiet var revnet flere steder, og den ene side havde sluppet det indstøbte stål helt.
04.JPG (108.32 KiB) Vist 10940 gange
05.JPG
5. For nogle uger siden lavede jeg dem her.
05.JPG (76.07 KiB) Vist 10940 gange
06.JPG
6. Propper til gearkassen med neodymium magnet indbygget.
06.JPG (75.74 KiB) Vist 10940 gange
07.JPG
7. Magneten er 5mm i diameter.
07.JPG (116.4 KiB) Vist 10940 gange
08.JPG
8. De er utroligt stærke.
08.JPG (101.59 KiB) Vist 10940 gange
09.JPG
9. Proppen taget ud efter nogle tusind kilometer.
09.JPG (74.63 KiB) Vist 10940 gange
10.JPG
10. Det var overraskende lidt spåner, den har fanget.
10.JPG (60.27 KiB) Vist 10940 gange
11.JPG
11. Udrykkerlejet blev skiftet i samme ombæring.
11.JPG (82.8 KiB) Vist 10940 gange
12.JPG
12. Det gamle udrykkerleje var ikke helt smadret, men meget slidt.
12.JPG (85.45 KiB) Vist 10940 gange
13.JPG
13. Jeg har prøvet uoriginale dæksler, men de originale passer bare bedre.
13.JPG (115.95 KiB) Vist 10940 gange
14.JPG
14. Afslutningsvis kom der et additiv i gearkassen.
14.JPG (108.81 KiB) Vist 10940 gange
15.JPG
15. Pollenfilterkassen bliver fyldt med vand. Det var nok grunden til, at vinduerne duggede når blæseren blev startet.
15.JPG (82.2 KiB) Vist 10940 gange
16.JPG
16. Indtil videre bliver det afmonteret.
16.JPG (70.37 KiB) Vist 10940 gange
17.JPG
17. Først blev trækket i dieselpumpen renoveret ved Bosch. Kort tid efter blev pumpen utæt i denne O-ring ved fordelerhuset.
17.JPG (98.75 KiB) Vist 10940 gange
18.JPG
18. Så startede alle problemerne. Jeg forsøgte selv, uden held, at skifte O-ringen.
18.JPG (110.86 KiB) Vist 10940 gange
19.JPG
18. Så startede alle problemerne. Jeg forsøgte selv, uden held, at skifte O-ringen.
19.JPG (89.59 KiB) Vist 10940 gange
20.JPG
20. Motoren holdt næsten op med at ose og ryge.
20.JPG (136.21 KiB) Vist 10940 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 16. jul 2012, 14:47

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Filteret fra catch-tanken blev savet over, så det kunne kontrolleres om det virker.
21.JPG (112.57 KiB) Vist 10937 gange
22.JPG
22. Det er meget snavs, der normalt ville ryge igennem motoren.
22.JPG (96.33 KiB) Vist 10937 gange
23.JPG
23. Ren olieslam.
23.JPG (81.06 KiB) Vist 10937 gange
24.JPG
24. Nu skal kompression på hver cylinder snart måles, så det kan konstateres hvor slidt motoren er.
24.JPG (97.73 KiB) Vist 10937 gange
25.JPG
25. Fire nye indsprøjtningsdyser.
25.JPG (88.77 KiB) Vist 10937 gange
26.JPG
26. Den ene flammeskive sad uhjælpeligt fast og måtte tages med glidehammeren.
26.JPG (88.17 KiB) Vist 10937 gange
27.JPG
27. Hvert eneste hul blev rengjort og børstet.
27.JPG (103.57 KiB) Vist 10937 gange
28.JPG
28. Motoren fik en helt anden lyd, men effektmæssigt gav det ikke noget særligt.
28.JPG (106.5 KiB) Vist 10937 gange
29.JPG
29. Dysen på cylinder fire sad uhjælpeligt fast i et koks-lignende materiale.
29.JPG (94.07 KiB) Vist 10937 gange
30.JPG
30. De ser godt brugte ud.
30.JPG (75.25 KiB) Vist 10937 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service

Indlæg af JP-Auto » 26. jul 2012, 06:53

Du for vild! Dine hænder er satme skruet rigtigt på!!!
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service

Indlæg af G1-manden » 28. jul 2012, 23:03

Hold da op!! Mange tak!!! :oops:

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 168 - Køling af generator

Indlæg af G1-manden » 29. jul 2012, 21:31

Kølingen af generatoren blev udført lidt hastigt i sin tid.

Nu blev det tid til at forbedre det lidt.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Endedækslet fra en Audi med en 90A generator.
01.JPG (63.51 KiB) Vist 10655 gange
02.JPG
2. Studsen blev savet over tidligere, men skal forlænges lidt, dog med en mindre diameter.
02.JPG (65.95 KiB) Vist 10655 gange
03.JPG
3. Alurøret skal tilpasses lidt.
03.JPG (75.16 KiB) Vist 10655 gange
04.JPG
4. Så passer faconen.
04.JPG (84.44 KiB) Vist 10655 gange
05.JPG
5. Pladsen omkring generatorophænget er minimal, så kanterne skal være ens.
05.JPG (83.53 KiB) Vist 10655 gange
06.JPG
6. Skummet fandt jeg i Lidl. De har de mærkeligste ting.
06.JPG (109.72 KiB) Vist 10655 gange
07.JPG
7. Så skulle røret blive tæt.
07.JPG (79.05 KiB) Vist 10655 gange
08.JPG
8. Hjemmelavet studs til aluslangen.
08.JPG (88.22 KiB) Vist 10655 gange
09.JPG
9. Stoftapen beskytter malingen, og ”låser” studsen fast.
09.JPG (81.54 KiB) Vist 10655 gange
10.JPG
10. Ophænget til generatoren måtte slibes lidt for, at studsen kunne være der.
10.JPG (82.2 KiB) Vist 10655 gange
11.JPG
11. Tragten skal have et nyt ophæng.
11.JPG (105.25 KiB) Vist 10655 gange
12.JPG
12. Støtten blev limet fast, og skiven giver en større spændeflade.
12.JPG (70.32 KiB) Vist 10655 gange
13.JPG
13. Klar til montering.
13.JPG (81.13 KiB) Vist 10655 gange
14.JPG
14. Der skal stadig være et filter.
14.JPG (89.91 KiB) Vist 10655 gange
15.JPG
15. Det er nødvendigt med et filter.
15.JPG (102.56 KiB) Vist 10655 gange
16.JPG
16. Færdigmonteret.
16.JPG (87.77 KiB) Vist 10655 gange
17.JPG
17. –
17.JPG (96.35 KiB) Vist 10655 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 169 - Kugleled til diskanter

Indlæg af G1-manden » 18. aug 2012, 22:17

Jeg ville egentlig ikke have monteret de gamle kugleled til diskanterne. De fylder for meget i forruden.

Men muligheden for korrekt justering af vinklen vejede til sidst tungere.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Fundet fra gemmerne og gjort ren.
01.JPG (105.21 KiB) Vist 10501 gange
02.JPG
2. Monteringssoklen skrues fast på karrosseriet.
02.JPG (55.78 KiB) Vist 10501 gange
03.JPG
3. Kugleleddet til montering i glatte/lodrette overflader.
03.JPG (58.53 KiB) Vist 10501 gange
04.JPG
4. Samlet enhed til montering på soklen. Denne model giver flere muligheder for justering af vinklen.
04.JPG (61.27 KiB) Vist 10501 gange
05.JPG
5. Tidligere var der lys rundt i kanten. Det bliver fjernet denne gang.
05.JPG (56.37 KiB) Vist 10501 gange
06.JPG
6. Soklen monteret på A-stolpen.
06.JPG (74.43 KiB) Vist 10501 gange
07.JPG
7. Det gav et meget bedre lydbillede, da diskanterne kunne rettes helt ind til lyttepositionen.
07.JPG (87.62 KiB) Vist 10501 gange
08.JPG
8. Diskanten må ikke være alt for tung, så kan kuglen ikke holde den på plads.
08.JPG (78.92 KiB) Vist 10501 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 170 - Golf 2 Motorophæng

Indlæg af G1-manden » 25. aug 2012, 22:02

I forbindelse med ophugning af en Jetta fra 1984 fik jeg en ide med det forreste motorophæng.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Golf 1 motorophæng forrest - og bagerst.
01.JPG (82.37 KiB) Vist 10329 gange
02.JPG
2. Det bliver det forreste, der skal ændres i denne omgang.
02.JPG (91.22 KiB) Vist 10329 gange
03.JPG
3. De to ophæng lagt over hinanden. Det burde kunne lade sig gøre med en ombygning.
03.JPG (85.56 KiB) Vist 10329 gange
04.JPG
4. Der blev målt med fingrene og taget en chance med snittet.
04.JPG (76.72 KiB) Vist 10329 gange
05.JPG
5. Røret skal forhindre sammentrækning af ”gaflerne”.
05.JPG (77.1 KiB) Vist 10329 gange
06.JPG
6. Området ryddet omkring ophængsområdet.
06.JPG (127.45 KiB) Vist 10329 gange
07.JPG
7. Den ene halvdel af G2 ophænget ændres der ikke noget ved. Det boltes stadig sammen med starter og gearkasse.
07.JPG (137.59 KiB) Vist 10329 gange
08.JPG
8. De originale bolthuller skal genanvendes. Så kan man altid vende tilbage til det originale.
08.JPG (140.46 KiB) Vist 10329 gange
09.JPG
9. Ophænget skal svejses på en plade.
09.JPG (92.62 KiB) Vist 10329 gange
10.JPG
10. Bolten skal holde styr på det hele under prøvemontering og svejsning.
10.JPG (102.58 KiB) Vist 10329 gange
11.JPG
11. Det var nødvendigt at fjerne en del af gaflen.
11.JPG (89.21 KiB) Vist 10329 gange
12.JPG
12. 8mm tråden skal gøre gaflen stærk igen.
12.JPG (98.71 KiB) Vist 10329 gange
13.JPG
13. Svejst på pladen.
13.JPG (92.84 KiB) Vist 10329 gange
14.JPG
14. Alle kanter blev slebet og rundet.
14.JPG (90.19 KiB) Vist 10329 gange
15.JPG
15. Hullet i bukket er til vandafløb.
15.JPG (90.86 KiB) Vist 10329 gange
16.JPG
16. Klar til sandblæseren.
16.JPG (97.13 KiB) Vist 10329 gange
17.JPG
17. Så mangler der bare maling.
17.JPG (90.98 KiB) Vist 10329 gange
18.JPG
18. Det er en markant forskel.
18.JPG (81.37 KiB) Vist 10329 gange
19.JPG
19. Gaffel-delen på plads.
19.JPG (109.27 KiB) Vist 10329 gange
20.JPG
20. Det blev en helt anden bil at køre i. Nu kommer der ikke flere ryk i karrosseriet, når motoren vipper.
20.JPG (115.28 KiB) Vist 10329 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 171 - Motorrum 1

Indlæg af G1-manden » 16. sep 2012, 11:15

De første småting i motorrummet.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Original afstivning mellem torpedoplade og brandvæg.
01.JPG (56.2 KiB) Vist 10075 gange
02.JPG
2. Hjemmelavet i rustfast materiale.
02.JPG (62.38 KiB) Vist 10075 gange
03.JPG
3. Bundprop til oliekarret med indbygget neodymium magnet.
03.JPG (63.49 KiB) Vist 10075 gange
04.JPG
4. Magneten er Ø12x5mm.
04.JPG (126.77 KiB) Vist 10075 gange
05.JPG
5. Det er en utrolig stærk magnet.
05.JPG (80.8 KiB) Vist 10075 gange
06.JPG
6. Sikringsholder for gløderørene.
06.JPG (81.27 KiB) Vist 10075 gange
07.JPG
7. Holderen er pænere end den originale.
07.JPG (75.33 KiB) Vist 10075 gange
08.JPG
8. Afskærmet med et låg.
08.JPG (54.56 KiB) Vist 10075 gange
09.JPG
9. Forrøret støjede en del.
09.JPG (79.56 KiB) Vist 10075 gange
10.JPG
10. Der burde ikke være en rille i stålet i kuglebanen.
10.JPG (81.19 KiB) Vist 10075 gange
11.JPG
11. Der var ingen pakning tilbage, så forrøret har kørt stål mod stål mod udstødningsmanifolden.
11.JPG (97.98 KiB) Vist 10075 gange
12.JPG
12. Utroligt! At det kan blive så slidt ned.
12.JPG (93.93 KiB) Vist 10075 gange
13.JPG
13. Pudset af og rillen slebet væk.
13.JPG (96.57 KiB) Vist 10075 gange
14.JPG
14. Pakket ind i heatwrap. Jeg håbede på, at det ville virke som støjdæmpning.
14.JPG (102.33 KiB) Vist 10075 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 172 - Olie+vand - køler

Indlæg af G1-manden » 14. okt 2012, 21:20

For at sænke opvarmningsperioden, ville jeg montere den velkendte firkantede køler til montering mellem olieudtaget til oliefilteret på blokken og filteret.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Der var flere brugte kølere på lager, men jeg turde ikke bruge en af dem.
01.JPG (93.87 KiB) Vist 9958 gange
02.JPG
2. Denne her var den bedste, men studserne er voldsomt angrebet af ir.
02.JPG (113.89 KiB) Vist 9958 gange
03.JPG
3. Vandrøret blev sandblæst og kromatiseret. Nu holder det forhåbentlig lidt længere, end de ellers er kendt for.
03.JPG (87.46 KiB) Vist 9958 gange
04.JPG
4. Malingen er mest til pynt, kromatiseringen burde være rustbeskyttelse nok.
04.JPG (98.31 KiB) Vist 9958 gange
05.JPG
5. Det afmonterede rør var i fin stand, men havde ikke de nødvendige ekstra studser.
05.JPG (100.91 KiB) Vist 9958 gange
06.JPG
6. Det flade stykke her er afgørende for pladsen til køler og filter.
06.JPG (80.13 KiB) Vist 9958 gange
07.JPG
7. Uoriginal slange med studs til køleren. Uoriginalt er cirka 500% billigere end den originalt.
07.JPG (96.45 KiB) Vist 9958 gange
08.JPG
8. Den originale studs er vulkaniseret på hovedslangen, det her er en helt anden løsning.
08.JPG (81.22 KiB) Vist 9958 gange
09.JPG
9. Som det ses er pladsen mellem køler og vandrør meget lille.
09.JPG (104.72 KiB) Vist 9958 gange
10.JPG
10. Nippelrøret med møtrik er flyttet over fra den oprindelige konsol til køleren. Det er naturligvis noget længere for at komme igennem køleren. På med et filter og ud at kører.
10.JPG (112.12 KiB) Vist 9958 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler

Indlæg af G1-manden » 27. okt 2012, 19:05

Køleren var blevet utæt, og skulle udskiftes.

Ved samme lejlighed ændrede jeg på blæser og blæserhus.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Blæseren er oprindeligt til en aktion på Passat tilbage i år 2000. Den er smal, og det er nøjagtig det, jeg skal bruge.
01.JPG (84.76 KiB) Vist 9807 gange
02.JPG
2. Det vil give noget plads i motorrummet.
02.JPG (104.93 KiB) Vist 9807 gange
03.JPG
3. Pladsen er meget snæver, men propellen slog heldigvis ikke ret meget.
03.JPG (102.24 KiB) Vist 9807 gange
04.JPG
4. Der burde være plads til varmeudvidelse og eventuelt ekstra slør skabt af varmen.
04.JPG (78.74 KiB) Vist 9807 gange
05.JPG
5. Midten skal være åben for ventilation, men top og bund skal være lukket.
05.JPG (104.63 KiB) Vist 9807 gange
06.JPG
6. Den nederste afdækning er lavet med vandafløb i bunden.
06.JPG (75.75 KiB) Vist 9807 gange
07.JPG
7. Den øverste afdækning blev bukket ned mod køleren for at lave en pæn afslutning.
07.JPG (66.2 KiB) Vist 9807 gange
08.JPG
8. Pudset af med 3M svamp og klar til maling.
08.JPG (101.24 KiB) Vist 9807 gange
09.JPG
9. Kølerophæng i RF-stål. Gummibøsningen er fra en viskermotor til bagklappen.
09.JPG (97.68 KiB) Vist 9807 gange
10.JPG
10. Beslaget er kopieret fra en original.
10.JPG (83.71 KiB) Vist 9807 gange
11.JPG
11. Stålrørene blev monteret med pop-nuts, så den perforerede plade kunne boltes på.
11.JPG (84.67 KiB) Vist 9807 gange
12.JPG
12. Første trin i montagen.
12.JPG (104 KiB) Vist 9807 gange
13.JPG
13. Køleren blev flyttet så langt som muligt mod venstre, det krævede lidt udskæring.
13.JPG (123.19 KiB) Vist 9807 gange
14.JPG
14. Luftfang til køleren i en Jetta fra 1984.
14.JPG (81.78 KiB) Vist 9807 gange
15.JPG
15. De skulle modificeres en hel del, og venstre side i Jetta’en skulle være højre side i Golf’en.
15.JPG (99.35 KiB) Vist 9807 gange
16.JPG
16. De kom til at passe.
16.JPG (126.2 KiB) Vist 9807 gange
17.JPG
17. Oliekøleren skulle rykkes til venstre, for at give plads til en 90A generator, derfor skulle køleren så langt mod venstre som muligt.
17.JPG (127.4 KiB) Vist 9807 gange
18.JPG
18. Frontgitteret skal jævnligt af, så de originale clips med stifter er noget forfærdeligt bøvl. Pop-nuts med gevind vil løse problemet.
18.JPG (73 KiB) Vist 9807 gange
19.JPG
19. Den bagerste del af clipsene skal skæres af, nu hvor der ikke er hul i blikket længere.
19.JPG (94.09 KiB) Vist 9807 gange
20.JPG
20. Så kan gitteret skrues af fremover.
20.JPG (86.85 KiB) Vist 9807 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Monne
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sdr.Jylland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler

Indlæg af Monne » 29. okt 2012, 19:38

Det er helt vildt fantastisk at du bare bliver ved og ved og ved og ved ;) ,,, det er da vist den helt rigtige VW ånd!!! :)
Kan lige forestille hvordan samtalen mellem dig og konen foregår såen hen mod weekenden,,,,
G-1 Konen: Nå skat hvad skal du lave i weekenden
G-1 Manden: Njååå du jeg tror jeg skal et smut i værkstedet
G-1 Konen: God ide,,, jeg kommer med kaffe!!
G-1 Manden: Fint,,, sørger du lige for at jeg ikke kommer for sent på job,,,, skal møde kl 0700 mandag,,få mig lige ind en halv time før!!
G-1 Konen: Ok det sørger jeg for,,, god weekend ;)
:lol: :lol:
Senest rettet af Monne 30. okt 2012, 18:22, rettet i alt 1 gang.
MOM taught me ABC. DAD taught me LFC. YNWA!

SVK
Medlem
Indlæg: 1480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler

Indlæg af SVK » 29. okt 2012, 20:16

Er der udvalgt et G1 projekt, som lærlingen kan påbegynde i god tid, inden førerbeviset skal anskaffes?

I så fald hvornår kan vi forvente, at han opretter en tråd? :)

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler

Indlæg af G1-manden » 31. okt 2012, 18:26

Det kunne sørme være rart med kaffe, men sådan fungerer det desværre ikke helt. :D

Lærlingen må hellere starte med noget nemt. Fem til seks år mere, så må han være klar. Hjernevaskeriet mht det rette bilmærke har ihvertfald fungeret. Vi har lånt en Ford Mondeo, mens Audi'en er på værksted, og han er ikke imponeret. En ældre dame overså en grøn bil, der holdte helt for sig selv på en stor parkeringsplads. Flot!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 174 - Oliekøler flyttes

Indlæg af G1-manden » 9. dec 2012, 12:26

Stor vandkøler, oliekøler og 90A generator har ikke været i konstruktørernes tanker på VW-fabrikken sammen med 1.6 liters dieselmotoren. De tre ting giver lidt plads problemer, men det kan løses ved at flytte oliekøleren lidt.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Oliekøleren blev skyllet og blæst igennem for at rense den lidt.
01.JPG (120.09 KiB) Vist 9414 gange
02.JPG
2. Her sidder originalt en stålstift, der skal trykkes ned i en gummibøsning i karrosseriet. Det erstattes af et gummiophæng med M6-støtter.
02.JPG (101.23 KiB) Vist 9414 gange
03.JPG
3. Stykket er i vejen for frontblikket, når den flyttes frem.
03.JPG (94.4 KiB) Vist 9414 gange
04.JPG
Den øverste del af beslaget skal rykkes bagud.
04.JPG (105.59 KiB) Vist 9414 gange
05.JPG
5. Første hjælpebeslag til at sideskyde ophænget i toppen.
05.JPG (120.82 KiB) Vist 9414 gange
06.JPG
6. Klar til prøvemontering.
06.JPG (112.9 KiB) Vist 9414 gange
07.JPG
7. Det er et langt stykke frem, det skal flyttes.
07.JPG (109.36 KiB) Vist 9414 gange
08.JPG
8. Køleren stod ikke i lod med det første hjælpebeslag, men resten linede fint op.
08.JPG (89.29 KiB) Vist 9414 gange
09.JPG
9. Nyt hjælpebeslag så køleren kommer i lod.
09.JPG (119 KiB) Vist 9414 gange
10.JPG
10. Inde på plads.
10.JPG (81.06 KiB) Vist 9414 gange
11.JPG
11. Det gav den nødvendige plads omkring tingene.
11.JPG (134.66 KiB) Vist 9414 gange
12.JPG
12. Slangerne går også fri af generatoren nu – ingen ”slæben” henover generatoren.
12.JPG (131.39 KiB) Vist 9414 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe

Indlæg af G1-manden » 19. dec 2012, 21:29

Olietrykket på motoren blev lavere og lavere, specielt i tomgang faldt trykket langt ned.

Motoren har kørt omkring 500.000km, sandsynligvis med den samme oliepumpe, så det er vel ikke så underligt.

På lageret stod der en 16V blok, hvor oliepumpen stadig skulle være i. Trykket som 16V pumpen leverer, skulle være det samme, men volumen af olie der flyttes, skulle være cirka 4 liter større, målt over samme tid. Om ikke andet er den pumpe vel mindre slidt.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. De sørgelige rester af en 16v motor.
01.JPG (83.58 KiB) Vist 9260 gange
02.JPG
2. KR kan lige anes.
02.JPG (78.04 KiB) Vist 9260 gange
03.JPG
3. Bundkarret er lidt bulet og skrammet, men det burde kunne genbruges.
03.JPG (83.95 KiB) Vist 9260 gange
04.JPG
4. Der lugtede ikke specielt godt herinde.
04.JPG (113.11 KiB) Vist 9260 gange
05.JPG
5. Resterne af et plejlleje.
05.JPG (82.89 KiB) Vist 9260 gange
06.JPG
6. Øverst tandhjul fra en diesel-oliepumpe. Nederst fra en 16V.
06.JPG (101.41 KiB) Vist 9260 gange
07.JPG
7. Oliepumpen drives af vakuum-pumpen på dieselmotoren(øverst), og af sekundær-akslen på 16V-motoren. Akslerne skal byttes rundt.
07.JPG (86.41 KiB) Vist 9260 gange
08.JPG
8. Husene er næsten identiske indvendige.
08.JPG (104.1 KiB) Vist 9260 gange
09.JPG
9. Den store plade må fungere som ”antiskvulp” på 16V-motoren.
09.JPG (107.64 KiB) Vist 9260 gange
10.JPG
10. Udvendigt er husene også næsten identiske.
10.JPG (85.19 KiB) Vist 9260 gange
11.JPG
11. Akslerne byttet rundt. De er kun presset i tandhjulene – ingen not eller bolte.
11.JPG (90.28 KiB) Vist 9260 gange
12.JPG
12. Bundkarret virkede tungere end normalt, men jeg ved ikke, om der er forskel på Bundkarret fra de almindelige motorer og 16V.
12.JPG (83.23 KiB) Vist 9260 gange
13.JPG
13. Den indvendige maling var i orden, og må være oliebestandig, så den fik lov til at blive.
13.JPG (108.42 KiB) Vist 9260 gange
14.JPG
14. Tilbage fra sandblæseren.
14.JPG (69.16 KiB) Vist 9260 gange
15.JPG
15. Alle kanter og huller blev afgratet.
15.JPG (85.8 KiB) Vist 9260 gange
16.JPG
16. Malet og klar til montering.
16.JPG (87.76 KiB) Vist 9260 gange
17.JPG
17. Jeg valgte at bruge en normal pakning frem for flydende pakning.
17.JPG (94.39 KiB) Vist 9260 gange
18.JPG
18. Klar til montering efter rengøring og affedtning.
18.JPG (80.23 KiB) Vist 9260 gange
19.JPG
19. For en sikkerheds skyld skal sliddet kontrolleres.
19.JPG (65.93 KiB) Vist 9260 gange
20.JPG
20. 0,1mm er helt i orden.
20.JPG (92.51 KiB) Vist 9260 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 19. dec 2012, 21:34

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Låget er ikke særligt meget slidt, så jeg forventer, at det er i orden.
21.JPG (88.77 KiB) Vist 9257 gange
22.JPG
22. Der ser ud til at være meget luft.
22.JPG (85.63 KiB) Vist 9257 gange
23.JPG
23. Sløret lå mellem 0,05 og 0,15mm. 0,15mm skulle presses ind og 0,1mm gik let, så et sted derimellem ligger sløret. Lidt højt, men det skal nok gå.
23.JPG (91.23 KiB) Vist 9257 gange
24.JPG
24. For en sikkerheds skyld skiftes O-ringen mellem hus og sugerør.
24.JPG (95.76 KiB) Vist 9257 gange
25.JPG
25. Den kan stadig fås originalt.
25.JPG (99.3 KiB) Vist 9257 gange
26.JPG
26. Inden motoren i bilen adskilles, bliver den renset igennem.
26.JPG (79.75 KiB) Vist 9257 gange
27.JPG
27. Magneten i bundproppen har fanget lidt magnetisk materiale.
27.JPG (72.87 KiB) Vist 9257 gange
28.JPG
28. Denne pumpe har kørt mange km.!
28.JPG (62.56 KiB) Vist 9257 gange
29.JPG
29. Røret til oliepinden måtte justeres lidt for at gå igennem hullet.
29.JPG (141.76 KiB) Vist 9257 gange
30.JPG
30. 0,15mm gik let i den gamle pumpe.
30.JPG (112.37 KiB) Vist 9257 gange
31.JPG
31. Sugerøret fra den gamle pumpe har fanget lidt spåner.
31.JPG (113.83 KiB) Vist 9257 gange
32.JPG
32. Gad vide hvor de kommer fra?
32.JPG (115.72 KiB) Vist 9257 gange
33.JPG
33. Magnetiske var de ikke!
33.JPG (107.77 KiB) Vist 9257 gange
34.JPG
34. Låget på den gamle pumpe vidner også om mange km.
34.JPG (106.96 KiB) Vist 9257 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe

Indlæg af preben76 » 21. dec 2012, 01:19

Fedt projekt du har gang i. Og et vildt stort arbejde der bliver lagt i det.

Den oliepumpe har vidst set bedre dage. Specielt det sidste billede vidner om det.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe

Indlæg af G1-manden » 21. dec 2012, 16:45

Mange tak Preben!!

Der er gået utroligt mange, men gode timer, med den bil.

Der er ihvertfald ikke underligt, at den gamle pumpe ikke gav meget tryk.

Tak for interessen!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 176 - Instrumentbord 1

Indlæg af G1-manden » 1. jan 2013, 14:26

Jeg har aldrig brudt mig om plastic instrumentbordene (I.B.) i Golf 1 – serien. Specielt formen har altid været en torn i øjet.

De ekstra instrumenter på toppen af bordet skal der ikke ændres på, så det pæne IB fra en GX på lageret skal ikke bruges til ådsel-bilen.
Forrige års træf i Tyskland åbnede dog for en anden mulighed.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. Den pæne model, dog i lidt dårlig stand.
01.JPG (111.08 KiB) Vist 8966 gange
02.JPG
2. Lige noget man kan lide.
02.JPG (65.97 KiB) Vist 8966 gange
03.JPG
3. Her ses grunden til foræringen. Men det er her urene skal monteres.
03.JPG (61.78 KiB) Vist 8966 gange
04.JPG
4. En af flere små skader, men der er også noget meget værre.
04.JPG (69.36 KiB) Vist 8966 gange
05.JPG
5. Hullet vil ikke skabe problemer, og bliver dækket til.
05.JPG (65.93 KiB) Vist 8966 gange
06.JPG
6. Folien har sluppet flere steder.
06.JPG (72.31 KiB) Vist 8966 gange
07.JPG
7. Men den er heldigvis ikke revnet, så jeg håber, at det kan reddes.
07.JPG (76 KiB) Vist 8966 gange
08.JPG
8. Choker / starthjælps hullet til håndtaget. Håndtaget vil dække det værste.
08.JPG (78.93 KiB) Vist 8966 gange
09.JPG
9. Her lægges bordet henover ratstammen.
09.JPG (74.3 KiB) Vist 8966 gange
10.JPG
10. Instrumentrammen burde dække her.
10.JPG (81.89 KiB) Vist 8966 gange
11.JPG
11. Kanten op mod forruden – men igen ingen revner!
11.JPG (73.52 KiB) Vist 8966 gange
12.JPG
12. Lim og klemmer burde redde det.
12.JPG (91.94 KiB) Vist 8966 gange
13.JPG
13. Der er plukket forskellige dele fra bordet.
13.JPG (114.68 KiB) Vist 8966 gange
14.JPG
14. De manglende dele ses tydeligere her.
14.JPG (109.37 KiB) Vist 8966 gange
15.JPG
15. Delene kan eventuelt lånes fra det pæne instrumentbord. Jeg har ingen umiddelbare planer med det, men ville på den anden side heller ikke ødelægge det.
15.JPG (92.92 KiB) Vist 8966 gange
16.JPG
16. Lidt spartelmasse vil nok hjælpe her.
16.JPG (91.13 KiB) Vist 8966 gange
17.JPG
17. Forstærkning omkring hullet til starthjælpen.
17.JPG (95.72 KiB) Vist 8966 gange
18.JPG
18. Den mangler og må lånes. Bordet har måske siddet i en GTI, og der er hullet bare blændet af.
18.JPG (88.46 KiB) Vist 8966 gange
19.JPG
19. Så er det bare med at komme i gang.
19.JPG (98.86 KiB) Vist 8966 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 177 - Instrumentbord 2

Indlæg af G1-manden » 20. jan 2013, 20:56

Det blev en større opgave end forventet at reparere instrumentbordet.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. For at få bordet helt rent, blev det smurt ind i brun sæbe og pakket ind i vita-wrap.
01.JPG (86.45 KiB) Vist 8585 gange
02.JPG
2. Efterfølgende blev der affedtet og tørret af med Autoglym.
02.JPG (68.32 KiB) Vist 8585 gange
03.JPG
3. Folien skal limes med kontaktlim på kanterne.
03.JPG (86.85 KiB) Vist 8585 gange
04.JPG
4. Folien blev varmet og strukket omkring kanten, tapen fikserer folien indtil limen er tør.
04.JPG (107.83 KiB) Vist 8585 gange
05.JPG
5. Nu skal den bare tørre.
05.JPG (117.17 KiB) Vist 8585 gange
06.JPG
6. Efter to dage i varmen blev tapen taget af.
06.JPG (88.73 KiB) Vist 8585 gange
07.JPG
7. Den ombukkede kant skal beskyttes.
07.JPG (107.26 KiB) Vist 8585 gange
08.JPG
8. Stoftape blev valgt som sikring af kanten.
08.JPG (80.09 KiB) Vist 8585 gange
09.JPG
9. –
09.JPG (71.84 KiB) Vist 8585 gange
10.JPG
10. –
10.JPG (69.01 KiB) Vist 8585 gange
11.JPG
11. Det var den nemme del.
11.JPG (88.38 KiB) Vist 8585 gange
12.JPG
12. Folien har sluppet i et stort område.
12.JPG (62.81 KiB) Vist 8585 gange
13.JPG
13. Den anden ende er i lidt bedre stand.
13.JPG (62.99 KiB) Vist 8585 gange
14.JPG
14. Samme procedure. Varme, stræk og fiksering.
14.JPG (82.85 KiB) Vist 8585 gange
15.JPG
15. Min største skræk er aftryk fra værktøjet i folien.
15.JPG (76.34 KiB) Vist 8585 gange
16.JPG
16. Så kom bordet ind i varmen et par dage igen.
16.JPG (113.51 KiB) Vist 8585 gange
17.JPG
17. Der kom en lille smule aftryk.
17.JPG (70.54 KiB) Vist 8585 gange
18.JPG
18. Men det er heldigvis på undersiden, at aftrykkene er.
18.JPG (74.04 KiB) Vist 8585 gange
19.JPG
19. De skarpe kanter i folien vil nok skabe lidt problemer.
19.JPG (88.69 KiB) Vist 8585 gange
20.JPG
20. Den anden side er ligeså ringe i folien.
20.JPG (103.07 KiB) Vist 8585 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anden del

Indlæg af G1-manden » 20. jan 2013, 21:05

Anden del.
Vedhæftede filer
21.JPG
21. Rammen dækker heldigvis rigtig meget af den indvendige kant.
21.JPG (100.78 KiB) Vist 8577 gange
22.JPG
22. Clipsene skal afmonteres.
22.JPG (65.89 KiB) Vist 8577 gange
23.JPG
23. Det bliver ikke nemt at finde en clipsemaskine med denne type clips.
23.JPG (43.89 KiB) Vist 8577 gange
24.JPG
24. Nu skal der varmes og strækkes.
24.JPG (65.07 KiB) Vist 8577 gange
25.JPG
25. Strukket formet og limet. Nu er det bare at vente igen.
25.JPG (109.59 KiB) Vist 8577 gange
26.JPG
26. Det lykkedes at få folien lagt pænt til igen.
26.JPG (92.6 KiB) Vist 8577 gange
27.JPG
27. Desværre revnet temmelig meget omkring hullet.
27.JPG (68.93 KiB) Vist 8577 gange
28.JPG
28. Dampspærstape til forstærkning af pappet.
28.JPG (95.68 KiB) Vist 8577 gange
29.JPG
29. Det er nok revet, da de her blev afmonteret af den tidligere ejer.
29.JPG (62.21 KiB) Vist 8577 gange
30.JPG
30. Det burde kunne holde igen.
30.JPG (88.27 KiB) Vist 8577 gange
31.JPG
31. Fingerknappen vil dække for revnerne.
31.JPG (74.57 KiB) Vist 8577 gange
32.JPG
32. Hullet omkring ratstammen skal laves pænere.
32.JPG (76.86 KiB) Vist 8577 gange
33.JPG
33. Flapperne limet og fikseret.
33.JPG (86.1 KiB) Vist 8577 gange
34.JPG
34. Revner og manglende pap omkring luftkanalen repareres med spartel.
34.JPG (82.08 KiB) Vist 8577 gange
35.JPG
35. Overfladen slebet og lukket med kontaktlim.
35.JPG (81.03 KiB) Vist 8577 gange
36.JPG
36. Resten af instrumentbordet blev også lukket af med kontaktlim.
36.JPG (94.05 KiB) Vist 8577 gange
37.JPG
37. Læderfedt til at få folien smidig igen.
37.JPG (101.03 KiB) Vist 8577 gange
38.JPG
38. Det fik lov at ligge nogle uger, så fedtet kunne trænge ind.
38.JPG (113.3 KiB) Vist 8577 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af G1-manden » 1. feb 2013, 23:11

Siden monteringen af ekstra urene fra en Audi har lyset i instrumenterne været blandet mellem grønt og rødt. Det har været et irritationsmoment.

Det var nemmere, at ændre den originale instrumentering end Audi urene.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
01.JPG
1. En tur til huggeren bragte disse hjem.
01.JPG (92.92 KiB) Vist 8284 gange
02.JPG
2. Uret til venstre er den nyeste model, og den indtil nu brugte.
02.JPG (101.19 KiB) Vist 8284 gange
03.JPG
3. Nålen der ligger ovenpå cirklen, har jeg aldrig været vild med.
03.JPG (99.07 KiB) Vist 8284 gange
04.JPG
4. Nålen der kommer ud under cirklen er meget pænere, og passer med den oprindelige G1-stil.
04.JPG (97.86 KiB) Vist 8284 gange
05.JPG
5. Det er tydeligere med den anvendte grafik, hvilket ur der måler hvad.
05.JPG (69.71 KiB) Vist 8284 gange
06.JPG
6. Denne plastic-plade skal tages ud af den originale instrumentering.
06.JPG (106.44 KiB) Vist 8284 gange
07.JPG
7. Krom-folien skal fungere som reflektor inden i lyskassen over instrumenteringen.
07.JPG (80.8 KiB) Vist 8284 gange
08.JPG
8. Glødepærerne skal udskiftes med dioder.
08.JPG (117.49 KiB) Vist 8284 gange
09.JPG
9. Matronics havde et sæt specielt til ældre VW’er.
09.JPG (56.33 KiB) Vist 8284 gange
10.JPG
10. Lyset fordeles ikke nær så godt over hele instrumenteringen.
10.JPG (46.91 KiB) Vist 8284 gange
11.JPG
11. Alle afbryderne skal have udskiftet orienteringslyset.
11.JPG (91.34 KiB) Vist 8284 gange
12.JPG
12. Det har ikke været VW’s mening, at pærerne skal udskiftes.
12.JPG (98.53 KiB) Vist 8284 gange
13.JPG
13. Det er noget ”pilleværk”, men ikke umuligt.
13.JPG (89.18 KiB) Vist 8284 gange
14.JPG
14. Cigarettænderen skal også ændres til rød. En tur til huggeren gav et bredt udvalg af dele.
14.JPG (100.79 KiB) Vist 8284 gange
15.JPG
15. Jeg kan altså bedre lide rødt instrumentlys.
15.JPG (54.24 KiB) Vist 8284 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af Lisberg » 2. feb 2013, 05:20

slap af du har hænderne skruet ordenligt på! Fedt projekt! :)

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af Godsvig » 2. feb 2013, 09:27

Bliver lige imponeret hver gang der sker noget nyt. Flot arbejde.

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af Donkey » 2. feb 2013, 09:42

Lisberg skrev:slap af du har hænderne skruet ordenligt på! Fedt projekt! :)
er det ikke bare et spørgsmål om at give sig tid og så have et sted hvor man har alle tingene ved hånden

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af G1-manden » 2. feb 2013, 11:38

Mange tak Lisberg og Godsvig!!! :oops:

Donkey kender du historien om Columbus- ægget?

Jeg takker for interessen og opmuntringen.

Mvh
Bo
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Peter Jagt
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. sep 2008, 09:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af Peter Jagt » 2. feb 2013, 14:09

G1-manden skrev:
Donkey kender du historien om Columbus- ægget?
True :-) men det gør ikke dine løsninger mindre interessante :-)
1983 Golf 1 GTI Back to Basic
1977 Puch Maxi K Retro
Hyggeprojekt - Corrado 16v '91
Wörthersee 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014... 2015 - der See ruft!!
Blanz Society

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys

Indlæg af Donkey » 2. feb 2013, 22:21

nej desværre ikke ;)

Besvar

Tilbage til "Store projekter"