Jeps, men ingen ko på isenG1-manden skrev:Var det dig, jeg overså i den blinde vinkel?
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- Sputte
- Medlem
- Indlæg: 706
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 166 - Catch Tank
2021 BMX X3 30i
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 166 - Catch Tank
En overset på 1100km.
Godt det var dig Sputte.
MVH
Godt det var dig Sputte.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service
Inden det årlige Golf 1 træf i Tyskland, gik det pludselig stærkt med service og reparation på motoren.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Det bagerste motorophæng har været dårligt i længe.
- 01.JPG (87.56 KiB) Vist 11017 gange
-
- 2. Gummiophænget skulle være det forstærkede til dieselmodeller.
- 02.JPG (87.19 KiB) Vist 11017 gange
-
- 3. Det gamle ser noget sølle ud.
- 03.JPG (87.47 KiB) Vist 11017 gange
-
- 4. Gummiet var revnet flere steder, og den ene side havde sluppet det indstøbte stål helt.
- 04.JPG (108.32 KiB) Vist 11017 gange
-
- 5. For nogle uger siden lavede jeg dem her.
- 05.JPG (76.07 KiB) Vist 11017 gange
-
- 6. Propper til gearkassen med neodymium magnet indbygget.
- 06.JPG (75.74 KiB) Vist 11017 gange
-
- 7. Magneten er 5mm i diameter.
- 07.JPG (116.4 KiB) Vist 11017 gange
-
- 8. De er utroligt stærke.
- 08.JPG (101.59 KiB) Vist 11017 gange
-
- 9. Proppen taget ud efter nogle tusind kilometer.
- 09.JPG (74.63 KiB) Vist 11017 gange
-
- 10. Det var overraskende lidt spåner, den har fanget.
- 10.JPG (60.27 KiB) Vist 11017 gange
-
- 11. Udrykkerlejet blev skiftet i samme ombæring.
- 11.JPG (82.8 KiB) Vist 11017 gange
-
- 12. Det gamle udrykkerleje var ikke helt smadret, men meget slidt.
- 12.JPG (85.45 KiB) Vist 11017 gange
-
- 13. Jeg har prøvet uoriginale dæksler, men de originale passer bare bedre.
- 13.JPG (115.95 KiB) Vist 11017 gange
-
- 14. Afslutningsvis kom der et additiv i gearkassen.
- 14.JPG (108.81 KiB) Vist 11017 gange
-
- 15. Pollenfilterkassen bliver fyldt med vand. Det var nok grunden til, at vinduerne duggede når blæseren blev startet.
- 15.JPG (82.2 KiB) Vist 11017 gange
-
- 16. Indtil videre bliver det afmonteret.
- 16.JPG (70.37 KiB) Vist 11017 gange
-
- 17. Først blev trækket i dieselpumpen renoveret ved Bosch. Kort tid efter blev pumpen utæt i denne O-ring ved fordelerhuset.
- 17.JPG (98.75 KiB) Vist 11017 gange
-
- 18. Så startede alle problemerne. Jeg forsøgte selv, uden held, at skifte O-ringen.
- 18.JPG (110.86 KiB) Vist 11017 gange
-
- 18. Så startede alle problemerne. Jeg forsøgte selv, uden held, at skifte O-ringen.
- 19.JPG (89.59 KiB) Vist 11017 gange
-
- 20. Motoren holdt næsten op med at ose og ryge.
- 20.JPG (136.21 KiB) Vist 11017 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Filteret fra catch-tanken blev savet over, så det kunne kontrolleres om det virker.
- 21.JPG (112.57 KiB) Vist 11014 gange
-
- 22. Det er meget snavs, der normalt ville ryge igennem motoren.
- 22.JPG (96.33 KiB) Vist 11014 gange
-
- 23. Ren olieslam.
- 23.JPG (81.06 KiB) Vist 11014 gange
-
- 24. Nu skal kompression på hver cylinder snart måles, så det kan konstateres hvor slidt motoren er.
- 24.JPG (97.73 KiB) Vist 11014 gange
-
- 25. Fire nye indsprøjtningsdyser.
- 25.JPG (88.77 KiB) Vist 11014 gange
-
- 26. Den ene flammeskive sad uhjælpeligt fast og måtte tages med glidehammeren.
- 26.JPG (88.17 KiB) Vist 11014 gange
-
- 27. Hvert eneste hul blev rengjort og børstet.
- 27.JPG (103.57 KiB) Vist 11014 gange
-
- 28. Motoren fik en helt anden lyd, men effektmæssigt gav det ikke noget særligt.
- 28.JPG (106.5 KiB) Vist 11014 gange
-
- 29. Dysen på cylinder fire sad uhjælpeligt fast i et koks-lignende materiale.
- 29.JPG (94.07 KiB) Vist 11014 gange
-
- 30. De ser godt brugte ud.
- 30.JPG (75.25 KiB) Vist 11014 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service
Du for vild! Dine hænder er satme skruet rigtigt på!!!
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 167 - Service
Hold da op!! Mange tak!!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 168 - Køling af generator
Kølingen af generatoren blev udført lidt hastigt i sin tid.
Nu blev det tid til at forbedre det lidt.
God fornøjelse!
Nu blev det tid til at forbedre det lidt.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Endedækslet fra en Audi med en 90A generator.
- 01.JPG (63.51 KiB) Vist 10732 gange
-
- 2. Studsen blev savet over tidligere, men skal forlænges lidt, dog med en mindre diameter.
- 02.JPG (65.95 KiB) Vist 10732 gange
-
- 3. Alurøret skal tilpasses lidt.
- 03.JPG (75.16 KiB) Vist 10732 gange
-
- 4. Så passer faconen.
- 04.JPG (84.44 KiB) Vist 10732 gange
-
- 5. Pladsen omkring generatorophænget er minimal, så kanterne skal være ens.
- 05.JPG (83.53 KiB) Vist 10732 gange
-
- 6. Skummet fandt jeg i Lidl. De har de mærkeligste ting.
- 06.JPG (109.72 KiB) Vist 10732 gange
-
- 7. Så skulle røret blive tæt.
- 07.JPG (79.05 KiB) Vist 10732 gange
-
- 8. Hjemmelavet studs til aluslangen.
- 08.JPG (88.22 KiB) Vist 10732 gange
-
- 9. Stoftapen beskytter malingen, og ”låser” studsen fast.
- 09.JPG (81.54 KiB) Vist 10732 gange
-
- 10. Ophænget til generatoren måtte slibes lidt for, at studsen kunne være der.
- 10.JPG (82.2 KiB) Vist 10732 gange
-
- 11. Tragten skal have et nyt ophæng.
- 11.JPG (105.25 KiB) Vist 10732 gange
-
- 12. Støtten blev limet fast, og skiven giver en større spændeflade.
- 12.JPG (70.32 KiB) Vist 10732 gange
-
- 13. Klar til montering.
- 13.JPG (81.13 KiB) Vist 10732 gange
-
- 14. Der skal stadig være et filter.
- 14.JPG (89.91 KiB) Vist 10732 gange
-
- 15. Det er nødvendigt med et filter.
- 15.JPG (102.56 KiB) Vist 10732 gange
-
- 16. Færdigmonteret.
- 16.JPG (87.77 KiB) Vist 10732 gange
-
- 17. –
- 17.JPG (96.35 KiB) Vist 10732 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 169 - Kugleled til diskanter
Jeg ville egentlig ikke have monteret de gamle kugleled til diskanterne. De fylder for meget i forruden.
Men muligheden for korrekt justering af vinklen vejede til sidst tungere.
God fornøjelse!
Men muligheden for korrekt justering af vinklen vejede til sidst tungere.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Fundet fra gemmerne og gjort ren.
- 01.JPG (105.21 KiB) Vist 10578 gange
-
- 2. Monteringssoklen skrues fast på karrosseriet.
- 02.JPG (55.78 KiB) Vist 10578 gange
-
- 3. Kugleleddet til montering i glatte/lodrette overflader.
- 03.JPG (58.53 KiB) Vist 10578 gange
-
- 4. Samlet enhed til montering på soklen. Denne model giver flere muligheder for justering af vinklen.
- 04.JPG (61.27 KiB) Vist 10578 gange
-
- 5. Tidligere var der lys rundt i kanten. Det bliver fjernet denne gang.
- 05.JPG (56.37 KiB) Vist 10578 gange
-
- 6. Soklen monteret på A-stolpen.
- 06.JPG (74.43 KiB) Vist 10578 gange
-
- 7. Det gav et meget bedre lydbillede, da diskanterne kunne rettes helt ind til lyttepositionen.
- 07.JPG (87.62 KiB) Vist 10578 gange
-
- 8. Diskanten må ikke være alt for tung, så kan kuglen ikke holde den på plads.
- 08.JPG (78.92 KiB) Vist 10578 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 170 - Golf 2 Motorophæng
I forbindelse med ophugning af en Jetta fra 1984 fik jeg en ide med det forreste motorophæng.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Golf 1 motorophæng forrest - og bagerst.
- 01.JPG (82.37 KiB) Vist 10406 gange
-
- 2. Det bliver det forreste, der skal ændres i denne omgang.
- 02.JPG (91.22 KiB) Vist 10406 gange
-
- 3. De to ophæng lagt over hinanden. Det burde kunne lade sig gøre med en ombygning.
- 03.JPG (85.56 KiB) Vist 10406 gange
-
- 4. Der blev målt med fingrene og taget en chance med snittet.
- 04.JPG (76.72 KiB) Vist 10406 gange
-
- 5. Røret skal forhindre sammentrækning af ”gaflerne”.
- 05.JPG (77.1 KiB) Vist 10406 gange
-
- 6. Området ryddet omkring ophængsområdet.
- 06.JPG (127.45 KiB) Vist 10406 gange
-
- 7. Den ene halvdel af G2 ophænget ændres der ikke noget ved. Det boltes stadig sammen med starter og gearkasse.
- 07.JPG (137.59 KiB) Vist 10406 gange
-
- 8. De originale bolthuller skal genanvendes. Så kan man altid vende tilbage til det originale.
- 08.JPG (140.46 KiB) Vist 10406 gange
-
- 9. Ophænget skal svejses på en plade.
- 09.JPG (92.62 KiB) Vist 10406 gange
-
- 10. Bolten skal holde styr på det hele under prøvemontering og svejsning.
- 10.JPG (102.58 KiB) Vist 10406 gange
-
- 11. Det var nødvendigt at fjerne en del af gaflen.
- 11.JPG (89.21 KiB) Vist 10406 gange
-
- 12. 8mm tråden skal gøre gaflen stærk igen.
- 12.JPG (98.71 KiB) Vist 10406 gange
-
- 13. Svejst på pladen.
- 13.JPG (92.84 KiB) Vist 10406 gange
-
- 14. Alle kanter blev slebet og rundet.
- 14.JPG (90.19 KiB) Vist 10406 gange
-
- 15. Hullet i bukket er til vandafløb.
- 15.JPG (90.86 KiB) Vist 10406 gange
-
- 16. Klar til sandblæseren.
- 16.JPG (97.13 KiB) Vist 10406 gange
-
- 17. Så mangler der bare maling.
- 17.JPG (90.98 KiB) Vist 10406 gange
-
- 18. Det er en markant forskel.
- 18.JPG (81.37 KiB) Vist 10406 gange
-
- 19. Gaffel-delen på plads.
- 19.JPG (109.27 KiB) Vist 10406 gange
-
- 20. Det blev en helt anden bil at køre i. Nu kommer der ikke flere ryk i karrosseriet, når motoren vipper.
- 20.JPG (115.28 KiB) Vist 10406 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 171 - Motorrum 1
De første småting i motorrummet.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Original afstivning mellem torpedoplade og brandvæg.
- 01.JPG (56.2 KiB) Vist 10152 gange
-
- 2. Hjemmelavet i rustfast materiale.
- 02.JPG (62.38 KiB) Vist 10152 gange
-
- 3. Bundprop til oliekarret med indbygget neodymium magnet.
- 03.JPG (63.49 KiB) Vist 10152 gange
-
- 4. Magneten er Ø12x5mm.
- 04.JPG (126.77 KiB) Vist 10152 gange
-
- 5. Det er en utrolig stærk magnet.
- 05.JPG (80.8 KiB) Vist 10152 gange
-
- 6. Sikringsholder for gløderørene.
- 06.JPG (81.27 KiB) Vist 10152 gange
-
- 7. Holderen er pænere end den originale.
- 07.JPG (75.33 KiB) Vist 10152 gange
-
- 8. Afskærmet med et låg.
- 08.JPG (54.56 KiB) Vist 10152 gange
-
- 9. Forrøret støjede en del.
- 09.JPG (79.56 KiB) Vist 10152 gange
-
- 10. Der burde ikke være en rille i stålet i kuglebanen.
- 10.JPG (81.19 KiB) Vist 10152 gange
-
- 11. Der var ingen pakning tilbage, så forrøret har kørt stål mod stål mod udstødningsmanifolden.
- 11.JPG (97.98 KiB) Vist 10152 gange
-
- 12. Utroligt! At det kan blive så slidt ned.
- 12.JPG (93.93 KiB) Vist 10152 gange
-
- 13. Pudset af og rillen slebet væk.
- 13.JPG (96.57 KiB) Vist 10152 gange
-
- 14. Pakket ind i heatwrap. Jeg håbede på, at det ville virke som støjdæmpning.
- 14.JPG (102.33 KiB) Vist 10152 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 172 - Olie+vand - køler
For at sænke opvarmningsperioden, ville jeg montere den velkendte firkantede køler til montering mellem olieudtaget til oliefilteret på blokken og filteret.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Der var flere brugte kølere på lager, men jeg turde ikke bruge en af dem.
- 01.JPG (93.87 KiB) Vist 10035 gange
-
- 2. Denne her var den bedste, men studserne er voldsomt angrebet af ir.
- 02.JPG (113.89 KiB) Vist 10035 gange
-
- 3. Vandrøret blev sandblæst og kromatiseret. Nu holder det forhåbentlig lidt længere, end de ellers er kendt for.
- 03.JPG (87.46 KiB) Vist 10035 gange
-
- 4. Malingen er mest til pynt, kromatiseringen burde være rustbeskyttelse nok.
- 04.JPG (98.31 KiB) Vist 10035 gange
-
- 5. Det afmonterede rør var i fin stand, men havde ikke de nødvendige ekstra studser.
- 05.JPG (100.91 KiB) Vist 10035 gange
-
- 6. Det flade stykke her er afgørende for pladsen til køler og filter.
- 06.JPG (80.13 KiB) Vist 10035 gange
-
- 7. Uoriginal slange med studs til køleren. Uoriginalt er cirka 500% billigere end den originalt.
- 07.JPG (96.45 KiB) Vist 10035 gange
-
- 8. Den originale studs er vulkaniseret på hovedslangen, det her er en helt anden løsning.
- 08.JPG (81.22 KiB) Vist 10035 gange
-
- 9. Som det ses er pladsen mellem køler og vandrør meget lille.
- 09.JPG (104.72 KiB) Vist 10035 gange
-
- 10. Nippelrøret med møtrik er flyttet over fra den oprindelige konsol til køleren. Det er naturligvis noget længere for at komme igennem køleren. På med et filter og ud at kører.
- 10.JPG (112.12 KiB) Vist 10035 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler
Køleren var blevet utæt, og skulle udskiftes.
Ved samme lejlighed ændrede jeg på blæser og blæserhus.
God fornøjelse!
Ved samme lejlighed ændrede jeg på blæser og blæserhus.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Blæseren er oprindeligt til en aktion på Passat tilbage i år 2000. Den er smal, og det er nøjagtig det, jeg skal bruge.
- 01.JPG (84.76 KiB) Vist 9884 gange
-
- 2. Det vil give noget plads i motorrummet.
- 02.JPG (104.93 KiB) Vist 9884 gange
-
- 3. Pladsen er meget snæver, men propellen slog heldigvis ikke ret meget.
- 03.JPG (102.24 KiB) Vist 9884 gange
-
- 4. Der burde være plads til varmeudvidelse og eventuelt ekstra slør skabt af varmen.
- 04.JPG (78.74 KiB) Vist 9884 gange
-
- 5. Midten skal være åben for ventilation, men top og bund skal være lukket.
- 05.JPG (104.63 KiB) Vist 9884 gange
-
- 6. Den nederste afdækning er lavet med vandafløb i bunden.
- 06.JPG (75.75 KiB) Vist 9884 gange
-
- 7. Den øverste afdækning blev bukket ned mod køleren for at lave en pæn afslutning.
- 07.JPG (66.2 KiB) Vist 9884 gange
-
- 8. Pudset af med 3M svamp og klar til maling.
- 08.JPG (101.24 KiB) Vist 9884 gange
-
- 9. Kølerophæng i RF-stål. Gummibøsningen er fra en viskermotor til bagklappen.
- 09.JPG (97.68 KiB) Vist 9884 gange
-
- 10. Beslaget er kopieret fra en original.
- 10.JPG (83.71 KiB) Vist 9884 gange
-
- 11. Stålrørene blev monteret med pop-nuts, så den perforerede plade kunne boltes på.
- 11.JPG (84.67 KiB) Vist 9884 gange
-
- 12. Første trin i montagen.
- 12.JPG (104 KiB) Vist 9884 gange
-
- 13. Køleren blev flyttet så langt som muligt mod venstre, det krævede lidt udskæring.
- 13.JPG (123.19 KiB) Vist 9884 gange
-
- 14. Luftfang til køleren i en Jetta fra 1984.
- 14.JPG (81.78 KiB) Vist 9884 gange
-
- 15. De skulle modificeres en hel del, og venstre side i Jetta’en skulle være højre side i Golf’en.
- 15.JPG (99.35 KiB) Vist 9884 gange
-
- 16. De kom til at passe.
- 16.JPG (126.2 KiB) Vist 9884 gange
-
- 17. Oliekøleren skulle rykkes til venstre, for at give plads til en 90A generator, derfor skulle køleren så langt mod venstre som muligt.
- 17.JPG (127.4 KiB) Vist 9884 gange
-
- 18. Frontgitteret skal jævnligt af, så de originale clips med stifter er noget forfærdeligt bøvl. Pop-nuts med gevind vil løse problemet.
- 18.JPG (73 KiB) Vist 9884 gange
-
- 19. Den bagerste del af clipsene skal skæres af, nu hvor der ikke er hul i blikket længere.
- 19.JPG (94.09 KiB) Vist 9884 gange
-
- 20. Så kan gitteret skrues af fremover.
- 20.JPG (86.85 KiB) Vist 9884 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sdr.Jylland
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler
Det er helt vildt fantastisk at du bare bliver ved og ved og ved og ved ,,, det er da vist den helt rigtige VW ånd!!!
Kan lige forestille hvordan samtalen mellem dig og konen foregår såen hen mod weekenden,,,,
G-1 Konen: Nå skat hvad skal du lave i weekenden
G-1 Manden: Njååå du jeg tror jeg skal et smut i værkstedet
G-1 Konen: God ide,,, jeg kommer med kaffe!!
G-1 Manden: Fint,,, sørger du lige for at jeg ikke kommer for sent på job,,,, skal møde kl 0700 mandag,,få mig lige ind en halv time før!!
G-1 Konen: Ok det sørger jeg for,,, god weekend
Kan lige forestille hvordan samtalen mellem dig og konen foregår såen hen mod weekenden,,,,
G-1 Konen: Nå skat hvad skal du lave i weekenden
G-1 Manden: Njååå du jeg tror jeg skal et smut i værkstedet
G-1 Konen: God ide,,, jeg kommer med kaffe!!
G-1 Manden: Fint,,, sørger du lige for at jeg ikke kommer for sent på job,,,, skal møde kl 0700 mandag,,få mig lige ind en halv time før!!
G-1 Konen: Ok det sørger jeg for,,, god weekend
Senest rettet af Monne 30. okt 2012, 18:22, rettet i alt 1 gang.
MOM taught me ABC. DAD taught me LFC. YNWA!
-
- Medlem
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler
Er der udvalgt et G1 projekt, som lærlingen kan påbegynde i god tid, inden førerbeviset skal anskaffes?
I så fald hvornår kan vi forvente, at han opretter en tråd?
I så fald hvornår kan vi forvente, at han opretter en tråd?
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 173 - Køler
Det kunne sørme være rart med kaffe, men sådan fungerer det desværre ikke helt.
Lærlingen må hellere starte med noget nemt. Fem til seks år mere, så må han være klar. Hjernevaskeriet mht det rette bilmærke har ihvertfald fungeret. Vi har lånt en Ford Mondeo, mens Audi'en er på værksted, og han er ikke imponeret. En ældre dame overså en grøn bil, der holdte helt for sig selv på en stor parkeringsplads. Flot!
Lærlingen må hellere starte med noget nemt. Fem til seks år mere, så må han være klar. Hjernevaskeriet mht det rette bilmærke har ihvertfald fungeret. Vi har lånt en Ford Mondeo, mens Audi'en er på værksted, og han er ikke imponeret. En ældre dame overså en grøn bil, der holdte helt for sig selv på en stor parkeringsplads. Flot!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 174 - Oliekøler flyttes
Stor vandkøler, oliekøler og 90A generator har ikke været i konstruktørernes tanker på VW-fabrikken sammen med 1.6 liters dieselmotoren. De tre ting giver lidt plads problemer, men det kan løses ved at flytte oliekøleren lidt.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Oliekøleren blev skyllet og blæst igennem for at rense den lidt.
- 01.JPG (120.09 KiB) Vist 9491 gange
-
- 2. Her sidder originalt en stålstift, der skal trykkes ned i en gummibøsning i karrosseriet. Det erstattes af et gummiophæng med M6-støtter.
- 02.JPG (101.23 KiB) Vist 9491 gange
-
- 3. Stykket er i vejen for frontblikket, når den flyttes frem.
- 03.JPG (94.4 KiB) Vist 9491 gange
-
- Den øverste del af beslaget skal rykkes bagud.
- 04.JPG (105.59 KiB) Vist 9491 gange
-
- 5. Første hjælpebeslag til at sideskyde ophænget i toppen.
- 05.JPG (120.82 KiB) Vist 9491 gange
-
- 6. Klar til prøvemontering.
- 06.JPG (112.9 KiB) Vist 9491 gange
-
- 7. Det er et langt stykke frem, det skal flyttes.
- 07.JPG (109.36 KiB) Vist 9491 gange
-
- 8. Køleren stod ikke i lod med det første hjælpebeslag, men resten linede fint op.
- 08.JPG (89.29 KiB) Vist 9491 gange
-
- 9. Nyt hjælpebeslag så køleren kommer i lod.
- 09.JPG (119 KiB) Vist 9491 gange
-
- 10. Inde på plads.
- 10.JPG (81.06 KiB) Vist 9491 gange
-
- 11. Det gav den nødvendige plads omkring tingene.
- 11.JPG (134.66 KiB) Vist 9491 gange
-
- 12. Slangerne går også fri af generatoren nu – ingen ”slæben” henover generatoren.
- 12.JPG (131.39 KiB) Vist 9491 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe
Olietrykket på motoren blev lavere og lavere, specielt i tomgang faldt trykket langt ned.
Motoren har kørt omkring 500.000km, sandsynligvis med den samme oliepumpe, så det er vel ikke så underligt.
På lageret stod der en 16V blok, hvor oliepumpen stadig skulle være i. Trykket som 16V pumpen leverer, skulle være det samme, men volumen af olie der flyttes, skulle være cirka 4 liter større, målt over samme tid. Om ikke andet er den pumpe vel mindre slidt.
God fornøjelse!
Motoren har kørt omkring 500.000km, sandsynligvis med den samme oliepumpe, så det er vel ikke så underligt.
På lageret stod der en 16V blok, hvor oliepumpen stadig skulle være i. Trykket som 16V pumpen leverer, skulle være det samme, men volumen af olie der flyttes, skulle være cirka 4 liter større, målt over samme tid. Om ikke andet er den pumpe vel mindre slidt.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. De sørgelige rester af en 16v motor.
- 01.JPG (83.58 KiB) Vist 9337 gange
-
- 2. KR kan lige anes.
- 02.JPG (78.04 KiB) Vist 9337 gange
-
- 3. Bundkarret er lidt bulet og skrammet, men det burde kunne genbruges.
- 03.JPG (83.95 KiB) Vist 9337 gange
-
- 4. Der lugtede ikke specielt godt herinde.
- 04.JPG (113.11 KiB) Vist 9337 gange
-
- 5. Resterne af et plejlleje.
- 05.JPG (82.89 KiB) Vist 9337 gange
-
- 6. Øverst tandhjul fra en diesel-oliepumpe. Nederst fra en 16V.
- 06.JPG (101.41 KiB) Vist 9337 gange
-
- 7. Oliepumpen drives af vakuum-pumpen på dieselmotoren(øverst), og af sekundær-akslen på 16V-motoren. Akslerne skal byttes rundt.
- 07.JPG (86.41 KiB) Vist 9337 gange
-
- 8. Husene er næsten identiske indvendige.
- 08.JPG (104.1 KiB) Vist 9337 gange
-
- 9. Den store plade må fungere som ”antiskvulp” på 16V-motoren.
- 09.JPG (107.64 KiB) Vist 9337 gange
-
- 10. Udvendigt er husene også næsten identiske.
- 10.JPG (85.19 KiB) Vist 9337 gange
-
- 11. Akslerne byttet rundt. De er kun presset i tandhjulene – ingen not eller bolte.
- 11.JPG (90.28 KiB) Vist 9337 gange
-
- 12. Bundkarret virkede tungere end normalt, men jeg ved ikke, om der er forskel på Bundkarret fra de almindelige motorer og 16V.
- 12.JPG (83.23 KiB) Vist 9337 gange
-
- 13. Den indvendige maling var i orden, og må være oliebestandig, så den fik lov til at blive.
- 13.JPG (108.42 KiB) Vist 9337 gange
-
- 14. Tilbage fra sandblæseren.
- 14.JPG (69.16 KiB) Vist 9337 gange
-
- 15. Alle kanter og huller blev afgratet.
- 15.JPG (85.8 KiB) Vist 9337 gange
-
- 16. Malet og klar til montering.
- 16.JPG (87.76 KiB) Vist 9337 gange
-
- 17. Jeg valgte at bruge en normal pakning frem for flydende pakning.
- 17.JPG (94.39 KiB) Vist 9337 gange
-
- 18. Klar til montering efter rengøring og affedtning.
- 18.JPG (80.23 KiB) Vist 9337 gange
-
- 19. For en sikkerheds skyld skal sliddet kontrolleres.
- 19.JPG (65.93 KiB) Vist 9337 gange
-
- 20. 0,1mm er helt i orden.
- 20.JPG (92.51 KiB) Vist 9337 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Låget er ikke særligt meget slidt, så jeg forventer, at det er i orden.
- 21.JPG (88.77 KiB) Vist 9334 gange
-
- 22. Der ser ud til at være meget luft.
- 22.JPG (85.63 KiB) Vist 9334 gange
-
- 23. Sløret lå mellem 0,05 og 0,15mm. 0,15mm skulle presses ind og 0,1mm gik let, så et sted derimellem ligger sløret. Lidt højt, men det skal nok gå.
- 23.JPG (91.23 KiB) Vist 9334 gange
-
- 24. For en sikkerheds skyld skiftes O-ringen mellem hus og sugerør.
- 24.JPG (95.76 KiB) Vist 9334 gange
-
- 25. Den kan stadig fås originalt.
- 25.JPG (99.3 KiB) Vist 9334 gange
-
- 26. Inden motoren i bilen adskilles, bliver den renset igennem.
- 26.JPG (79.75 KiB) Vist 9334 gange
-
- 27. Magneten i bundproppen har fanget lidt magnetisk materiale.
- 27.JPG (72.87 KiB) Vist 9334 gange
-
- 28. Denne pumpe har kørt mange km.!
- 28.JPG (62.56 KiB) Vist 9334 gange
-
- 29. Røret til oliepinden måtte justeres lidt for at gå igennem hullet.
- 29.JPG (141.76 KiB) Vist 9334 gange
-
- 30. 0,15mm gik let i den gamle pumpe.
- 30.JPG (112.37 KiB) Vist 9334 gange
-
- 31. Sugerøret fra den gamle pumpe har fanget lidt spåner.
- 31.JPG (113.83 KiB) Vist 9334 gange
-
- 32. Gad vide hvor de kommer fra?
- 32.JPG (115.72 KiB) Vist 9334 gange
-
- 33. Magnetiske var de ikke!
- 33.JPG (107.77 KiB) Vist 9334 gange
-
- 34. Låget på den gamle pumpe vidner også om mange km.
- 34.JPG (106.96 KiB) Vist 9334 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe
Fedt projekt du har gang i. Og et vildt stort arbejde der bliver lagt i det.
Den oliepumpe har vidst set bedre dage. Specielt det sidste billede vidner om det.
Den oliepumpe har vidst set bedre dage. Specielt det sidste billede vidner om det.
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 175 - Oliepumpe
Mange tak Preben!!
Der er gået utroligt mange, men gode timer, med den bil.
Der er ihvertfald ikke underligt, at den gamle pumpe ikke gav meget tryk.
Tak for interessen!
MVH
Der er gået utroligt mange, men gode timer, med den bil.
Der er ihvertfald ikke underligt, at den gamle pumpe ikke gav meget tryk.
Tak for interessen!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 176 - Instrumentbord 1
Jeg har aldrig brudt mig om plastic instrumentbordene (I.B.) i Golf 1 – serien. Specielt formen har altid været en torn i øjet.
De ekstra instrumenter på toppen af bordet skal der ikke ændres på, så det pæne IB fra en GX på lageret skal ikke bruges til ådsel-bilen.
Forrige års træf i Tyskland åbnede dog for en anden mulighed.
God fornøjelse!
De ekstra instrumenter på toppen af bordet skal der ikke ændres på, så det pæne IB fra en GX på lageret skal ikke bruges til ådsel-bilen.
Forrige års træf i Tyskland åbnede dog for en anden mulighed.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Den pæne model, dog i lidt dårlig stand.
- 01.JPG (111.08 KiB) Vist 9043 gange
-
- 2. Lige noget man kan lide.
- 02.JPG (65.97 KiB) Vist 9043 gange
-
- 3. Her ses grunden til foræringen. Men det er her urene skal monteres.
- 03.JPG (61.78 KiB) Vist 9043 gange
-
- 4. En af flere små skader, men der er også noget meget værre.
- 04.JPG (69.36 KiB) Vist 9043 gange
-
- 5. Hullet vil ikke skabe problemer, og bliver dækket til.
- 05.JPG (65.93 KiB) Vist 9043 gange
-
- 6. Folien har sluppet flere steder.
- 06.JPG (72.31 KiB) Vist 9043 gange
-
- 7. Men den er heldigvis ikke revnet, så jeg håber, at det kan reddes.
- 07.JPG (76 KiB) Vist 9043 gange
-
- 8. Choker / starthjælps hullet til håndtaget. Håndtaget vil dække det værste.
- 08.JPG (78.93 KiB) Vist 9043 gange
-
- 9. Her lægges bordet henover ratstammen.
- 09.JPG (74.3 KiB) Vist 9043 gange
-
- 10. Instrumentrammen burde dække her.
- 10.JPG (81.89 KiB) Vist 9043 gange
-
- 11. Kanten op mod forruden – men igen ingen revner!
- 11.JPG (73.52 KiB) Vist 9043 gange
-
- 12. Lim og klemmer burde redde det.
- 12.JPG (91.94 KiB) Vist 9043 gange
-
- 13. Der er plukket forskellige dele fra bordet.
- 13.JPG (114.68 KiB) Vist 9043 gange
-
- 14. De manglende dele ses tydeligere her.
- 14.JPG (109.37 KiB) Vist 9043 gange
-
- 15. Delene kan eventuelt lånes fra det pæne instrumentbord. Jeg har ingen umiddelbare planer med det, men ville på den anden side heller ikke ødelægge det.
- 15.JPG (92.92 KiB) Vist 9043 gange
-
- 16. Lidt spartelmasse vil nok hjælpe her.
- 16.JPG (91.13 KiB) Vist 9043 gange
-
- 17. Forstærkning omkring hullet til starthjælpen.
- 17.JPG (95.72 KiB) Vist 9043 gange
-
- 18. Den mangler og må lånes. Bordet har måske siddet i en GTI, og der er hullet bare blændet af.
- 18.JPG (88.46 KiB) Vist 9043 gange
-
- 19. Så er det bare med at komme i gang.
- 19.JPG (98.86 KiB) Vist 9043 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 177 - Instrumentbord 2
Det blev en større opgave end forventet at reparere instrumentbordet.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. For at få bordet helt rent, blev det smurt ind i brun sæbe og pakket ind i vita-wrap.
- 01.JPG (86.45 KiB) Vist 8662 gange
-
- 2. Efterfølgende blev der affedtet og tørret af med Autoglym.
- 02.JPG (68.32 KiB) Vist 8662 gange
-
- 3. Folien skal limes med kontaktlim på kanterne.
- 03.JPG (86.85 KiB) Vist 8662 gange
-
- 4. Folien blev varmet og strukket omkring kanten, tapen fikserer folien indtil limen er tør.
- 04.JPG (107.83 KiB) Vist 8662 gange
-
- 5. Nu skal den bare tørre.
- 05.JPG (117.17 KiB) Vist 8662 gange
-
- 6. Efter to dage i varmen blev tapen taget af.
- 06.JPG (88.73 KiB) Vist 8662 gange
-
- 7. Den ombukkede kant skal beskyttes.
- 07.JPG (107.26 KiB) Vist 8662 gange
-
- 8. Stoftape blev valgt som sikring af kanten.
- 08.JPG (80.09 KiB) Vist 8662 gange
-
- 9. –
- 09.JPG (71.84 KiB) Vist 8662 gange
-
- 10. –
- 10.JPG (69.01 KiB) Vist 8662 gange
-
- 11. Det var den nemme del.
- 11.JPG (88.38 KiB) Vist 8662 gange
-
- 12. Folien har sluppet i et stort område.
- 12.JPG (62.81 KiB) Vist 8662 gange
-
- 13. Den anden ende er i lidt bedre stand.
- 13.JPG (62.99 KiB) Vist 8662 gange
-
- 14. Samme procedure. Varme, stræk og fiksering.
- 14.JPG (82.85 KiB) Vist 8662 gange
-
- 15. Min største skræk er aftryk fra værktøjet i folien.
- 15.JPG (76.34 KiB) Vist 8662 gange
-
- 16. Så kom bordet ind i varmen et par dage igen.
- 16.JPG (113.51 KiB) Vist 8662 gange
-
- 17. Der kom en lille smule aftryk.
- 17.JPG (70.54 KiB) Vist 8662 gange
-
- 18. Men det er heldigvis på undersiden, at aftrykkene er.
- 18.JPG (74.04 KiB) Vist 8662 gange
-
- 19. De skarpe kanter i folien vil nok skabe lidt problemer.
- 19.JPG (88.69 KiB) Vist 8662 gange
-
- 20. Den anden side er ligeså ringe i folien.
- 20.JPG (103.07 KiB) Vist 8662 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Anden del
Anden del.
- Vedhæftede filer
-
- 21. Rammen dækker heldigvis rigtig meget af den indvendige kant.
- 21.JPG (100.78 KiB) Vist 8654 gange
-
- 22. Clipsene skal afmonteres.
- 22.JPG (65.89 KiB) Vist 8654 gange
-
- 23. Det bliver ikke nemt at finde en clipsemaskine med denne type clips.
- 23.JPG (43.89 KiB) Vist 8654 gange
-
- 24. Nu skal der varmes og strækkes.
- 24.JPG (65.07 KiB) Vist 8654 gange
-
- 25. Strukket formet og limet. Nu er det bare at vente igen.
- 25.JPG (109.59 KiB) Vist 8654 gange
-
- 26. Det lykkedes at få folien lagt pænt til igen.
- 26.JPG (92.6 KiB) Vist 8654 gange
-
- 27. Desværre revnet temmelig meget omkring hullet.
- 27.JPG (68.93 KiB) Vist 8654 gange
-
- 28. Dampspærstape til forstærkning af pappet.
- 28.JPG (95.68 KiB) Vist 8654 gange
-
- 29. Det er nok revet, da de her blev afmonteret af den tidligere ejer.
- 29.JPG (62.21 KiB) Vist 8654 gange
-
- 30. Det burde kunne holde igen.
- 30.JPG (88.27 KiB) Vist 8654 gange
-
- 31. Fingerknappen vil dække for revnerne.
- 31.JPG (74.57 KiB) Vist 8654 gange
-
- 32. Hullet omkring ratstammen skal laves pænere.
- 32.JPG (76.86 KiB) Vist 8654 gange
-
- 33. Flapperne limet og fikseret.
- 33.JPG (86.1 KiB) Vist 8654 gange
-
- 34. Revner og manglende pap omkring luftkanalen repareres med spartel.
- 34.JPG (82.08 KiB) Vist 8654 gange
-
- 35. Overfladen slebet og lukket med kontaktlim.
- 35.JPG (81.03 KiB) Vist 8654 gange
-
- 36. Resten af instrumentbordet blev også lukket af med kontaktlim.
- 36.JPG (94.05 KiB) Vist 8654 gange
-
- 37. Læderfedt til at få folien smidig igen.
- 37.JPG (101.03 KiB) Vist 8654 gange
-
- 38. Det fik lov at ligge nogle uger, så fedtet kunne trænge ind.
- 38.JPG (113.3 KiB) Vist 8654 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
Siden monteringen af ekstra urene fra en Audi har lyset i instrumenterne været blandet mellem grønt og rødt. Det har været et irritationsmoment.
Det var nemmere, at ændre den originale instrumentering end Audi urene.
God fornøjelse!
Det var nemmere, at ændre den originale instrumentering end Audi urene.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. En tur til huggeren bragte disse hjem.
- 01.JPG (92.92 KiB) Vist 8361 gange
-
- 2. Uret til venstre er den nyeste model, og den indtil nu brugte.
- 02.JPG (101.19 KiB) Vist 8361 gange
-
- 3. Nålen der ligger ovenpå cirklen, har jeg aldrig været vild med.
- 03.JPG (99.07 KiB) Vist 8361 gange
-
- 4. Nålen der kommer ud under cirklen er meget pænere, og passer med den oprindelige G1-stil.
- 04.JPG (97.86 KiB) Vist 8361 gange
-
- 5. Det er tydeligere med den anvendte grafik, hvilket ur der måler hvad.
- 05.JPG (69.71 KiB) Vist 8361 gange
-
- 6. Denne plastic-plade skal tages ud af den originale instrumentering.
- 06.JPG (106.44 KiB) Vist 8361 gange
-
- 7. Krom-folien skal fungere som reflektor inden i lyskassen over instrumenteringen.
- 07.JPG (80.8 KiB) Vist 8361 gange
-
- 8. Glødepærerne skal udskiftes med dioder.
- 08.JPG (117.49 KiB) Vist 8361 gange
-
- 9. Matronics havde et sæt specielt til ældre VW’er.
- 09.JPG (56.33 KiB) Vist 8361 gange
-
- 10. Lyset fordeles ikke nær så godt over hele instrumenteringen.
- 10.JPG (46.91 KiB) Vist 8361 gange
-
- 11. Alle afbryderne skal have udskiftet orienteringslyset.
- 11.JPG (91.34 KiB) Vist 8361 gange
-
- 12. Det har ikke været VW’s mening, at pærerne skal udskiftes.
- 12.JPG (98.53 KiB) Vist 8361 gange
-
- 13. Det er noget ”pilleværk”, men ikke umuligt.
- 13.JPG (89.18 KiB) Vist 8361 gange
-
- 14. Cigarettænderen skal også ændres til rød. En tur til huggeren gav et bredt udvalg af dele.
- 14.JPG (100.79 KiB) Vist 8361 gange
-
- 15. Jeg kan altså bedre lide rødt instrumentlys.
- 15.JPG (54.24 KiB) Vist 8361 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Lisberg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
slap af du har hænderne skruet ordenligt på! Fedt projekt!
- Godsvig
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
Bliver lige imponeret hver gang der sker noget nyt. Flot arbejde.
- Donkey
- Medlem
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Smørum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
er det ikke bare et spørgsmål om at give sig tid og så have et sted hvor man har alle tingene ved håndenLisberg skrev:slap af du har hænderne skruet ordenligt på! Fedt projekt!
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
Mange tak Lisberg og Godsvig!!!
Donkey kender du historien om Columbus- ægget?
Jeg takker for interessen og opmuntringen.
Mvh
Bo
Donkey kender du historien om Columbus- ægget?
Jeg takker for interessen og opmuntringen.
Mvh
Bo
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Peter Jagt
- Medlem
- Indlæg: 523
- Tilmeldt: 2. sep 2008, 09:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: G1 '82 - Update 178 - Rødt instrumentlys
True men det gør ikke dine løsninger mindre interessanteG1-manden skrev:
Donkey kender du historien om Columbus- ægget?
1983 Golf 1 GTI Back to Basic
1977 Puch Maxi K Retro
Hyggeprojekt - Corrado 16v '91
Wörthersee 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014... 2015 - der See ruft!! Blanz Society
1977 Puch Maxi K Retro
Hyggeprojekt - Corrado 16v '91
Wörthersee 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014... 2015 - der See ruft!! Blanz Society