Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Oliekøler og lys
Bilen fortsætter med at køre upåklageligt. Det er stadig ikke lykkedes at ramme 20km/l. Så der må arbejdes videre.
Med oliekøleren håber jeg, at sænke arbejdstemperaturen på motoren og give den lidt bedre driftbetingelser. Den åbner ved 87 grader. Jeg er faktisk lidt overrasket, den åbner selv på forholdsvis små ture. Så den kan være, at det hjælper mig mod målet.
De sorte lygter gav et elendigt lys. Så pærerne er udskiftet med gule og røde, i de huller der passer naturligvis. De røde måtte jeg hente i T. Hansen, huen blev trukket godt ned på vej ind og ud.
Baglygterne er ikke forberedt til tågelys. Men med lidt boring og tilpasning af pærene, kunne bremselyset øges til det dobbelte i antal.
Se billederne og læs teksten!!
MVH
Med oliekøleren håber jeg, at sænke arbejdstemperaturen på motoren og give den lidt bedre driftbetingelser. Den åbner ved 87 grader. Jeg er faktisk lidt overrasket, den åbner selv på forholdsvis små ture. Så den kan være, at det hjælper mig mod målet.
De sorte lygter gav et elendigt lys. Så pærerne er udskiftet med gule og røde, i de huller der passer naturligvis. De røde måtte jeg hente i T. Hansen, huen blev trukket godt ned på vej ind og ud.
Baglygterne er ikke forberedt til tågelys. Men med lidt boring og tilpasning af pærene, kunne bremselyset øges til det dobbelte i antal.
Se billederne og læs teksten!!
MVH
- Vedhæftede filer
-
- Hvide blink passer bedre med forlygterne. Kvaliteten er Hella.
- IMG_1357.jpg (70.07 KiB) Vist 11920 gange
-
- GTI-model oliekøler, samlet i en konsol. Passer lige på blokken.
- IMG_1356.jpg (108.04 KiB) Vist 14483 gange
-
- Monteret som på GTI.
- IMG_1355.jpg (118.7 KiB) Vist 14465 gange
-
- Grillen var ikke beregnet til oliekøler, men det blev den.
- IMG_1358.jpg (64.73 KiB) Vist 14447 gange
-
- Grimt, grimt, grimt.
- IMG_1363.jpg (87.77 KiB) Vist 14434 gange
-
- Bremselys - før.
- IMG_1404.jpg (23.09 KiB) Vist 14423 gange
-
- Bremselys - efter.
- IMG_1403.jpg (24.73 KiB) Vist 14412 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys
Super fedt projekt du har gang i der, jeg er selv ved at live lidt op i en gammel Audi 100 Typ44.. Det er sgu meget spass at gå og rode med sådan nogen skrumel biler Det der halløj du hældte i gearkassen hvor køber du det henne? jeg kunne også godt bruge lidt blødere gear skift i den gamle 5 benede dame..
Ang hvordan man laver rust på en bil så må en af de mere getto måder være bare at pisse på den hver gang man skal på toilettet, pis får ganske hurtigt bugt med maling så der skal nok komme fine rust plamager ud af det
Ang hvordan man laver rust på en bil så må en af de mere getto måder være bare at pisse på den hver gang man skal på toilettet, pis får ganske hurtigt bugt med maling så der skal nok komme fine rust plamager ud af det
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys
Gearkasse additivet købte jeg ved Hovwdiaudi. Mener det kostede omkring 200 kr., men absolut pengene værd.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys
Den gang jeg kørte diesel golf gav jeg min en heste diesel kur ved at give den belladd rens til tanken, men istedet for at hælde det i tanken fik den lov at guffe det direkte fra flasken med retur og suge slange i flasken.. så åd den det bare i tomgang, det kunne godt nok mærkes bagefter !!
Hvad med det gamle trick med 2-takts olie i brændstoffet, det giver også blødere motorgang om vinteren..
Hvad med det gamle trick med 2-takts olie i brændstoffet, det giver også blødere motorgang om vinteren..
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys
To-takts tricket kender jeg godt. Men det forhøjer jo prisen på brændstoffet, men efter sigende skulle det være ret effektivt. Det var snedigt, at lade den suge det direkte. Jeg har givet den turen med Bell-add, men på traditionel vis gennem tanken. Måske jeg skulle købe en mere, og gøre som dig. Godt tip!!
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys
man skal bare sørge for at stoppe den inden flasken er helt tom, der må jo ikke komme luft i systemet..
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7
Som en del af målet for at nå de 20km/l, har jeg lavet indsugning gennem fronten, så motoren har mulighed for at suge kold luft.
Frontspidserne er blevet stivet af. Det gør en kæmpe forskel på styreegenskaberne, den er meget mere direkte nu.
Derudover er det blevet til småting, ikke rigtig noget at skrive om.
God fornøjelse!!!
Frontspidserne er blevet stivet af. Det gør en kæmpe forskel på styreegenskaberne, den er meget mere direkte nu.
Derudover er det blevet til småting, ikke rigtig noget at skrive om.
God fornøjelse!!!
- Vedhæftede filer
-
- Sugehullet i stenpladen på fronten. Gitteret sikrer mod måger og kattekillinger.
- IMG_1367.jpg (95.61 KiB) Vist 9350 gange
-
- Første del skubbet ind i tværvangen på fronten, men ikke skubbet helt ud til gitteret. Kloakrør er perfekt til formålet. Der er gummitætning mellem stykkerne, og der kan fåes alle mulige bøjninger.
- IMG_1368.jpg (70.87 KiB) Vist 9352 gange
-
- Op ad i motorrummet, lige mellem starteren og køleren.
- IMG_1369.jpg (76.35 KiB) Vist 9351 gange
-
- Sidste stykke op til filterkassen, og afsluttet med et gummiflex-stykke.
- IMG_1364.jpg (121.67 KiB) Vist 9350 gange
-
- Helt ny ZENDER afstivning, overgemt fra Jari Auto, mener jeg det var. Butikken lå i Herning. VW lavede en selv, der minder meget om den.
- IMG_1370.jpg (114.1 KiB) Vist 9346 gange
-
- Nu stiv.
Forspids hvor bærearmen er boltet fast, og afstivningen er yderligere boltet bagerst sammen med karrosseriet. - IMG_1371.jpg (89.26 KiB) Vist 9343 gange
- Nu stiv.
-
- Helt ny og i indpakning. Da jeg var dreng kørte alle med en. Nogen mente det hjalp mod køresyge, andre mente, at bilen ikke kunne give stød fra statisk elektricitet.
- IMG_1389.jpg (109.82 KiB) Vist 9337 gange
-
- Nu afspændt!!!
- IMG_1397.jpg (75.05 KiB) Vist 9329 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7
Jeg synes simpelthen det er et af de sjoveste topics her på forumet! Det er virkelig god stil!
Håber du når de 20 km/l kunne være for vildt!
Håber du når de 20 km/l kunne være for vildt!
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14504
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 844 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
sygt nok og bruge afløbsrør men wtf så længe det effektivt hehe
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
hehe dit bundkar har da fået en på skallen hva !!!
Medlem siden: 2003/05/14
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1897
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 214 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
Hvis de kniber med at nå de 20 km/l så evt lav en plade som dækker under motoren. Det bør gi en noget beder vind mostand...
Alt for godt project
Alt for godt project
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
Tak for de pæne ord.
Jeg morer mig selv meget med denne bil. Jeg er faktisk blevet ret glad for den. I øjeblikket ligger den omkring 19 km/l, så jeg mener stadig at 20km/l er opnåeligt. Den oser sort når den skal trække, så noget af det næste bliver en justering af pumpen. Jeg har renoveret akseltrækket til speederen, så der er nok gået et eller andet galt. Jeg har iøvrigt problemer med koldstarteren efter renoveringen af trækket. Er der nogen der måske kunne give mig et hint til at afhjælpe problemet? Den virker faktisk ikke rigtig nu, så det er udgangspunktet.
MVH
Jeg morer mig selv meget med denne bil. Jeg er faktisk blevet ret glad for den. I øjeblikket ligger den omkring 19 km/l, så jeg mener stadig at 20km/l er opnåeligt. Den oser sort når den skal trække, så noget af det næste bliver en justering af pumpen. Jeg har renoveret akseltrækket til speederen, så der er nok gået et eller andet galt. Jeg har iøvrigt problemer med koldstarteren efter renoveringen af trækket. Er der nogen der måske kunne give mig et hint til at afhjælpe problemet? Den virker faktisk ikke rigtig nu, så det er udgangspunktet.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Medlem
- Indlæg: 1480
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
Du kunne også køre med en smallere dækmontering, så du mindskede rullemodstanden lidt. Så burde du kunne runde de 20 km/l!
Men nu er det selfølgeligt nogle rimeligt fine fælge du har på nu
Men nu er det selfølgeligt nogle rimeligt fine fælge du har på nu
- Mortenr
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1921
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
HEHE griner nok med den der statisk elektrisitets fætter, kan godt huske at gud og hver mand havde sådan en bagefter vognen...
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
ja smalle cykeldæk ligesom på Lupo'erne det ville nok hjælpe..
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt
Der er ingen tvivl om, at standard 145/80-13 dæk ville hjælpe mig på vej mod målet. Meeeeeeeen jeg er ret glad for de nuværende hjul. Så det skal helst nåes med det nuværende udseende.
Hvor ville den egentlig blive dejlig grim med standard hjul
Tak for tippet!!
MVH
Hvor ville den egentlig blive dejlig grim med standard hjul
Tak for tippet!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
UPDATE 8 - varm og endnu stivere
Så er der leget lidt videre. Det er stadig ikke lykkedes at komme forbi de 20km/l, men der arbejdes på sagen. Bilen kører utrolig stabilt, der er ikke meget bøvl med driften.
Se billederne!!
MVH
Se billederne!!
MVH
- Vedhæftede filer
-
- Audi dieselfilter-system med opvarmning af fremløbet via returolien. Der findes også på G2, men der skal ventilen flyttes, når filteret skiftes. Med denne løsning er det et påskruningsfilter.
- IMG_1399.jpg (106.65 KiB) Vist 8929 gange
-
- Der røg lidt af en af ungernes liggeunderlag, men en isoleret kop må da hjælpe lidt til med at holde varmen.
- IMG_1398.jpg (98.29 KiB) Vist 8929 gange
-
- Det ser lidt voldsomt ud med alle de slanger.
- IMG_1401.jpg (90.84 KiB) Vist 8924 gange
-
- Jeg har opdaget, der mangler en kontraventil på retursiden. Bestiller den i næste uge.
- IMG_1400.jpg (116.5 KiB) Vist 8921 gange
-
- Tårnstiveren sad på en bil jeg købte engang. Pasformen er utrolig dårlig, så noget må gøres.
- IMG_1402.jpg (132.35 KiB) Vist 8918 gange
-
- Der måtte smedes lidt på den.
- IMG_1406.jpg (105.98 KiB) Vist 8915 gange
-
- Skåret i stykker og boret.
- IMG_1405.jpg (93.22 KiB) Vist 8908 gange
-
- Så er den boltet og stivere.
- IMG_1408.jpg (98.7 KiB) Vist 8910 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
giver det egentlig noget at holde sin diesel varm? bedre forbrænding vel? burde den i teorien køre længere på litter så?
Medlem siden: 2003/05/14
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 20:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
hej G1-manden.
måtte da lige have et log in til vagcars, kigge din bil og skrive en hilsen
(det' mig du kørte til hannover sammen med lange MicKarl og KC (øhh kompagnichefen..?) - få det endelig bekræftet næste gang vi ses på mcdonalds, var jo syg sidst.gider ikke skrive mit navn her, små 7 år på vwnettet.dk har lært mig at det sgu ikke nogen fordel en hel masse ved hvem én er og man ikke aner hvem de er...
glæder mig at se nogle flere detaljer live en dag.
mvh
Bent B
Skippergade 19
Frhavn
ps, jeg vil gerne være anonym
måtte da lige have et log in til vagcars, kigge din bil og skrive en hilsen
(det' mig du kørte til hannover sammen med lange MicKarl og KC (øhh kompagnichefen..?) - få det endelig bekræftet næste gang vi ses på mcdonalds, var jo syg sidst.gider ikke skrive mit navn her, små 7 år på vwnettet.dk har lært mig at det sgu ikke nogen fordel en hel masse ved hvem én er og man ikke aner hvem de er...
glæder mig at se nogle flere detaljer live en dag.
mvh
Bent B
Skippergade 19
Frhavn
ps, jeg vil gerne være anonym
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
Tænkte nok det var dig. Læste dit lidt sorte indlæg om køreturen til Thooorning. De er lidt mærkelige helt derude!! Øh, hov du bor jo lidt længere ude Eller er det så meget længere, at det er tæt på Viborg Vi ses mindst i næste uge.
MVH
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 12. nov 2008, 20:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
hehe, ja - jeg tror jeg passer godt ind herude - vi ses... må hellere lige se om der er nogen der har svaret i det andet, de er nok forstående og har et skulderklap og sådan nogetG1-manden skrev:Tænkte nok det var dig. Læste dit lidt sorte indlæg om køreturen til Thooorning. De er lidt mærkelige helt derude!! Øh, hov du bor jo lidt længere ude Eller er det så meget længere, at det er tæt på Viborg Vi ses mindst i næste uge.
MVH
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
Hej Prodigy!!
Beklager jeg ikke svarede igår. Jeg måtte lige tænke lidt. Jeg har i forbindelse med noget andet, været nødt til at læse op på fysik og kemi. Jeg vil prøve, at forklare mine ideer med opvarmning af dieselolien. Noget er faktum, og andet er min egen fortolkning af tingenes sammenhæng.
Det der sker i en dieselmotor kaldes en adiabatisk proces. Gassen(luft+diesel) komprimeres så hurtigt, at der ikke afgives varme til omgivelserne.
Dette må betyde, at jo højere temperatur gassen har, jo mere kinetisk energi(bevægelsesenergi) er der bundet i den.
Atomerne bevæger sig hurtigere, og varmen fremkommet ved friktionen mellem dem bliver i gassen.
Energien må blive frigjort ved detonationen, og "træde" hårdere på stemplerne, hvilket giver flere newtonmeter.
Hvis Nm stiger, kan pedalen løftes lidt når motoren skal trække/accelerere, og omdr. falder = lavere forbrug.
Derfor vil jeg prøve at opvarme dieselen. Flere tiltag er under udarbejdelse, men mere om det senere i projektet.
Om det giver en målbar forbedring, tør jeg ikke sige noget om. Men jeg kan sige, at investeringen i dele til det jeg vil lave er lille, og morskaben lige så stor, som ved alt det andet jeg laver med denne bil.
Kommenter endelig!!!
MVH
Beklager jeg ikke svarede igår. Jeg måtte lige tænke lidt. Jeg har i forbindelse med noget andet, været nødt til at læse op på fysik og kemi. Jeg vil prøve, at forklare mine ideer med opvarmning af dieselolien. Noget er faktum, og andet er min egen fortolkning af tingenes sammenhæng.
Det der sker i en dieselmotor kaldes en adiabatisk proces. Gassen(luft+diesel) komprimeres så hurtigt, at der ikke afgives varme til omgivelserne.
Dette må betyde, at jo højere temperatur gassen har, jo mere kinetisk energi(bevægelsesenergi) er der bundet i den.
Atomerne bevæger sig hurtigere, og varmen fremkommet ved friktionen mellem dem bliver i gassen.
Energien må blive frigjort ved detonationen, og "træde" hårdere på stemplerne, hvilket giver flere newtonmeter.
Hvis Nm stiger, kan pedalen løftes lidt når motoren skal trække/accelerere, og omdr. falder = lavere forbrug.
Derfor vil jeg prøve at opvarme dieselen. Flere tiltag er under udarbejdelse, men mere om det senere i projektet.
Om det giver en målbar forbedring, tør jeg ikke sige noget om. Men jeg kan sige, at investeringen i dele til det jeg vil lave er lille, og morskaben lige så stor, som ved alt det andet jeg laver med denne bil.
Kommenter endelig!!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1682
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg, 8830
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
Hvordan vil du opvarme dit brændstof?
Det hjælper jo hat at få et par promille ekstra ud i vejstrækningen pr. dråbe, hvis du sætter det til igen på øget belastning af generator...
Det hjælper jo hat at få et par promille ekstra ud i vejstrækningen pr. dråbe, hvis du sætter det til igen på øget belastning af generator...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere
Hva jeg lige læser mig frem til, bliver det varmet op af olien? Derfor belaster han vel ikk generatoren mere?LasseP skrev:Hvordan vil du opvarme dit brændstof?
Det hjælper jo hat at få et par promille ekstra ud i vejstrækningen pr. dråbe, hvis du sætter det til igen på øget belastning af generator...
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag
Der var været lidt problemer med dieselmængden, når tanken er ved at være tom. Jeg har skudt en drøvleventil ind, så må jeg se om det hjælper. Ellers kører den uden problemer. Olieforbruget er stabiliseret, så fremover vil det blive fulgt nøje, for at få en fornemmelse af sliddet på stempelringene.
I denne uge har jeg monteret et nyt soltag. Jeg fandt et helt fabriksnyt i indpakning til 200 kr., Så det passer fint ind i konceptet, det må ikke koste for meget, billigt er godt, gratis kan vi allerbedst li.
God fornøjelse!!!!!!!
I denne uge har jeg monteret et nyt soltag. Jeg fandt et helt fabriksnyt i indpakning til 200 kr., Så det passer fint ind i konceptet, det må ikke koste for meget, billigt er godt, gratis kan vi allerbedst li.
God fornøjelse!!!!!!!
- Vedhæftede filer
-
- Der står noget rigtig grimt på kassen. Godt den bare skal smides væk.
- IMG_1372.jpg (75.49 KiB) Vist 8437 gange
-
- Der medfølger en TÛV-godkendelse. Producenten er opgivet til, at være Britax. Det borger for kvaliteten.
- IMG_1373.jpg (72.5 KiB) Vist 8436 gange
-
- Det grimme fortsætter, godt det lige kan pilles af. Det er en stor bussemand, der sidder der.
- IMG_1374.jpg (120.91 KiB) Vist 8434 gange
-
- Det gamle var, som så mange andre, fuget til og kunne ikke åbnes. Jeg går ud fra, det var utæt.
- IMG_1375.jpg (76 KiB) Vist 8434 gange
-
- Det gamle lige taget ud. Kanten af taget var ikke så slem som frygtet.
- IMG_1376.jpg (79.2 KiB) Vist 8431 gange
-
- Slebet og godt med zink. Det skete ikke ved Føtex og Bilka i 80érne.
- IMG_1377.jpg (73.8 KiB) Vist 8428 gange
-
- Fuget og færdig. Dejlig bronze toning, som ruderne i bilen bliver skiftet til.
- IMG_1379.jpg (71.66 KiB) Vist 8427 gange
-
- Trinløs justering med drejehåndtag.
- IMG_1381.jpg (70.28 KiB) Vist 8425 gange
-
- Kun tilt, ingen skyden. Klassisk 80ére.
- IMG_1382.jpg (92.07 KiB) Vist 8425 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag
Hey inden du disser 80erne for meget så kan min audi 85er altså både skyde og tilte, og det er elektrisk
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag
Wauw!!!!!!!!!!!!!! Er det fabriks-tag eller eftermonteret? Audi fabriks-tag kan bygges i G1 med fabriks-tag, så man der også får tilt og ikke kun skyde. Jeg disser sandelig ikke firserne. Det var en fantastisk tid!!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag
Jeg skal måske lige gøre det klart at min er en Audi 100 Avant fra 1985. Det er skam helt originalt, den har både servo, el-soltag, el-spejle, 4x el-ruder, centrallås, fartpilot, læderrat, velourkabine (med nakkestøtter bagi !!) så der blev sandelig ikke sparet på krudtet i de glade firsere, den er dog også importeret til gengæld virker halvdelen af udstyret ikke men den er jo også under optagelse til ådselsklubben, så det passer jo fint !
Medlem siden: 2003/05/14
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9½ JUBIIIIIIIII !!!!!!
20,92 km/liter
Så lykkedes det!! Har lige tanket 22,39 liter, triptælleren stod på 468,4 km. Regn bare efter!!!!
Jeg er klar over, at afstanden ikke er så repræsentativ, men det er blandet kørsel by, landevej og motorvej.
Sådan VAG! 26 år og motoren har 485.000 km på samvittigheden.
Så lykkedes det!! Har lige tanket 22,39 liter, triptælleren stod på 468,4 km. Regn bare efter!!!!
Jeg er klar over, at afstanden ikke er så repræsentativ, men det er blandet kørsel by, landevej og motorvej.
Sådan VAG! 26 år og motoren har 485.000 km på samvittigheden.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.