Ådsel-stil: G1 '82 - Update 188 - Svanehals

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Oliekøler og lys

Indlæg af G1-manden » 25. okt 2008, 22:46

Bilen fortsætter med at køre upåklageligt. Det er stadig ikke lykkedes at ramme 20km/l. Så der må arbejdes videre.
Med oliekøleren håber jeg, at sænke arbejdstemperaturen på motoren og give den lidt bedre driftbetingelser. Den åbner ved 87 grader. Jeg er faktisk lidt overrasket, den åbner selv på forholdsvis små ture. Så den kan være, at det hjælper mig mod målet.
De sorte lygter gav et elendigt lys. Så pærerne er udskiftet med gule og røde, i de huller der passer naturligvis. De røde måtte jeg hente i T. Hansen, huen blev trukket godt ned på vej ind og ud.
Baglygterne er ikke forberedt til tågelys. Men med lidt boring og tilpasning af pærene, kunne bremselyset øges til det dobbelte i antal.
Se billederne og læs teksten!!
MVH
Vedhæftede filer
IMG_1357.jpg
Hvide blink passer bedre med forlygterne. Kvaliteten er Hella.
IMG_1357.jpg (70.07 KiB) Vist 11920 gange
IMG_1356.jpg
GTI-model oliekøler, samlet i en konsol. Passer lige på blokken.
IMG_1356.jpg (108.04 KiB) Vist 14483 gange
IMG_1355.jpg
Monteret som på GTI.
IMG_1355.jpg (118.7 KiB) Vist 14465 gange
IMG_1358.jpg
Grillen var ikke beregnet til oliekøler, men det blev den.
IMG_1358.jpg (64.73 KiB) Vist 14447 gange
IMG_1363.jpg
Grimt, grimt, grimt.
IMG_1363.jpg (87.77 KiB) Vist 14434 gange
IMG_1404.jpg
Bremselys - før.
IMG_1404.jpg (23.09 KiB) Vist 14423 gange
IMG_1403.jpg
Bremselys - efter.
IMG_1403.jpg (24.73 KiB) Vist 14412 gange
Senest rettet af G1-manden 31. jan 2009, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys

Indlæg af Prodigy » 26. okt 2008, 00:07

Super fedt projekt du har gang i der, jeg er selv ved at live lidt op i en gammel Audi 100 Typ44.. Det er sgu meget spass at gå og rode med sådan nogen skrumel biler :D Det der halløj du hældte i gearkassen hvor køber du det henne? jeg kunne også godt bruge lidt blødere gear skift i den gamle 5 benede dame..

Ang hvordan man laver rust på en bil så må en af de mere getto måder være bare at pisse på den hver gang man skal på toilettet, pis får ganske hurtigt bugt med maling så der skal nok komme fine rust plamager ud af det ;)
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys

Indlæg af G1-manden » 29. okt 2008, 23:25

Gearkasse additivet købte jeg ved Hovwdiaudi. Mener det kostede omkring 200 kr., men absolut pengene værd.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys

Indlæg af Prodigy » 30. okt 2008, 08:23

Den gang jeg kørte diesel golf gav jeg min en heste diesel kur ved at give den belladd rens til tanken, men istedet for at hælde det i tanken fik den lov at guffe det direkte fra flasken med retur og suge slange i flasken.. så åd den det bare i tomgang, det kunne godt nok mærkes bagefter !!
Hvad med det gamle trick med 2-takts olie i brændstoffet, det giver også blødere motorgang om vinteren..
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys

Indlæg af G1-manden » 30. okt 2008, 08:37

To-takts tricket kender jeg godt. Men det forhøjer jo prisen på brændstoffet, men efter sigende skulle det være ret effektivt. Det var snedigt, at lade den suge det direkte. Jeg har givet den turen med Bell-add, men på traditionel vis gennem tanken. Måske jeg skulle købe en mere, og gøre som dig. Godt tip!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 6 - Køl og lys

Indlæg af Prodigy » 30. okt 2008, 19:49

man skal bare sørge for at stoppe den inden flasken er helt tom, der må jo ikke komme luft i systemet..
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7

Indlæg af G1-manden » 1. nov 2008, 23:42

Som en del af målet for at nå de 20km/l, har jeg lavet indsugning gennem fronten, så motoren har mulighed for at suge kold luft.
Frontspidserne er blevet stivet af. Det gør en kæmpe forskel på styreegenskaberne, den er meget mere direkte nu.
Derudover er det blevet til småting, ikke rigtig noget at skrive om.
God fornøjelse!!!
Vedhæftede filer
IMG_1367.jpg
Sugehullet i stenpladen på fronten. Gitteret sikrer mod måger og kattekillinger.
IMG_1367.jpg (95.61 KiB) Vist 9350 gange
IMG_1368.jpg
Første del skubbet ind i tværvangen på fronten, men ikke skubbet helt ud til gitteret. Kloakrør er perfekt til formålet. Der er gummitætning mellem stykkerne, og der kan fåes alle mulige bøjninger.
IMG_1368.jpg (70.87 KiB) Vist 9352 gange
IMG_1369.jpg
Op ad i motorrummet, lige mellem starteren og køleren.
IMG_1369.jpg (76.35 KiB) Vist 9351 gange
IMG_1364.jpg
Sidste stykke op til filterkassen, og afsluttet med et gummiflex-stykke.
IMG_1364.jpg (121.67 KiB) Vist 9350 gange
IMG_1370.jpg
Helt ny ZENDER afstivning, overgemt fra Jari Auto, mener jeg det var. Butikken lå i Herning. VW lavede en selv, der minder meget om den.
IMG_1370.jpg (114.1 KiB) Vist 9346 gange
IMG_1371.jpg
Nu stiv.
Forspids hvor bærearmen er boltet fast, og afstivningen er yderligere boltet bagerst sammen med karrosseriet.
IMG_1371.jpg (89.26 KiB) Vist 9343 gange
IMG_1389.jpg
Helt ny og i indpakning. Da jeg var dreng kørte alle med en. Nogen mente det hjalp mod køresyge, andre mente, at bilen ikke kunne give stød fra statisk elektricitet.
IMG_1389.jpg (109.82 KiB) Vist 9337 gange
IMG_1397.jpg
Nu afspændt!!!
IMG_1397.jpg (75.05 KiB) Vist 9329 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7

Indlæg af DJ_Gran » 2. nov 2008, 01:14

Jeg synes simpelthen det er et af de sjoveste topics her på forumet! Det er virkelig god stil!

Håber du når de 20 km/l kunne være for vildt! :D
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af Brixxx » 2. nov 2008, 01:36

Hvad kører den på literen nu :?:

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14504
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af Watcher » 2. nov 2008, 02:27

sygt nok og bruge afløbsrør men wtf så længe det effektivt hehe :mrgreen:
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af Prodigy » 2. nov 2008, 10:05

hehe dit bundkar har da fået en på skallen hva !!! :mrgreen:
Medlem siden: 2003/05/14

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1897
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 333 times
Been thanked: 214 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af The Micktrix / Dk » 2. nov 2008, 10:59

Hvis de kniber med at nå de 20 km/l så evt lav en plade som dækker under motoren. Det bør gi en noget beder vind mostand...

Alt for godt project :D
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af G1-manden » 2. nov 2008, 23:12

Tak for de pæne ord.
Jeg morer mig selv meget med denne bil. Jeg er faktisk blevet ret glad for den. I øjeblikket ligger den omkring 19 km/l, så jeg mener stadig at 20km/l er opnåeligt. Den oser sort når den skal trække, så noget af det næste bliver en justering af pumpen. Jeg har renoveret akseltrækket til speederen, så der er nok gået et eller andet galt. Jeg har iøvrigt problemer med koldstarteren efter renoveringen af trækket. Er der nogen der måske kunne give mig et hint til at afhjælpe problemet? Den virker faktisk ikke rigtig nu, så det er udgangspunktet.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

SVK
Medlem
Indlæg: 1480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af SVK » 3. nov 2008, 17:19

Du kunne også køre med en smallere dækmontering, så du mindskede rullemodstanden lidt. Så burde du kunne runde de 20 km/l!

Men nu er det selfølgeligt nogle rimeligt fine fælge du har på nu :D

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af Mortenr » 3. nov 2008, 18:17

HEHE griner nok med den der statisk elektrisitets fætter, kan godt huske at gud og hver mand havde sådan en bagefter vognen...
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af Prodigy » 3. nov 2008, 21:15

ja smalle cykeldæk ligesom på Lupo'erne det ville nok hjælpe..
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 UPDATE 7 - Stiv og afspændt

Indlæg af G1-manden » 3. nov 2008, 22:51

Der er ingen tvivl om, at standard 145/80-13 dæk ville hjælpe mig på vej mod målet. Meeeeeeeen jeg er ret glad for de nuværende hjul. Så det skal helst nåes med det nuværende udseende.
Hvor ville den egentlig blive dejlig grim med standard hjul :D
Tak for tippet!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

UPDATE 8 - varm og endnu stivere

Indlæg af G1-manden » 9. nov 2008, 00:24

Så er der leget lidt videre. Det er stadig ikke lykkedes at komme forbi de 20km/l, men der arbejdes på sagen. Bilen kører utrolig stabilt, der er ikke meget bøvl med driften.
Se billederne!!
MVH
Vedhæftede filer
IMG_1399.jpg
Audi dieselfilter-system med opvarmning af fremløbet via returolien. Der findes også på G2, men der skal ventilen flyttes, når filteret skiftes. Med denne løsning er det et påskruningsfilter.
IMG_1399.jpg (106.65 KiB) Vist 8929 gange
IMG_1398.jpg
Der røg lidt af en af ungernes liggeunderlag, men en isoleret kop må da hjælpe lidt til med at holde varmen.
IMG_1398.jpg (98.29 KiB) Vist 8929 gange
IMG_1401.jpg
Det ser lidt voldsomt ud med alle de slanger.
IMG_1401.jpg (90.84 KiB) Vist 8924 gange
IMG_1400.jpg
Jeg har opdaget, der mangler en kontraventil på retursiden. Bestiller den i næste uge.
IMG_1400.jpg (116.5 KiB) Vist 8921 gange
IMG_1402.jpg
Tårnstiveren sad på en bil jeg købte engang. Pasformen er utrolig dårlig, så noget må gøres.
IMG_1402.jpg (132.35 KiB) Vist 8918 gange
IMG_1406.jpg
Der måtte smedes lidt på den.
IMG_1406.jpg (105.98 KiB) Vist 8915 gange
IMG_1405.jpg
Skåret i stykker og boret.
IMG_1405.jpg (93.22 KiB) Vist 8908 gange
IMG_1408.jpg
Så er den boltet og stivere.
IMG_1408.jpg (98.7 KiB) Vist 8910 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af Prodigy » 11. nov 2008, 17:37

giver det egentlig noget at holde sin diesel varm? bedre forbrænding vel? burde den i teorien køre længere på litter så?
Medlem siden: 2003/05/14

Predator
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. nov 2008, 20:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af Predator » 12. nov 2008, 21:13

hej G1-manden.

måtte da lige have et log in til vagcars, kigge din bil og skrive en hilsen

(det' mig du kørte til hannover sammen med lange MicKarl og KC (øhh kompagnichefen..?) - få det endelig bekræftet næste gang vi ses på mcdonalds, var jo syg sidst.gider ikke skrive mit navn her, små 7 år på vwnettet.dk har lært mig at det sgu ikke nogen fordel en hel masse ved hvem én er og man ikke aner hvem de er...

glæder mig at se nogle flere detaljer live en dag.



mvh
Bent B
Skippergade 19
Frhavn

ps, jeg vil gerne være anonym

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af G1-manden » 12. nov 2008, 23:58

Tænkte nok det var dig. Læste dit lidt sorte indlæg om køreturen til Thooorning. De er lidt mærkelige helt derude!! Øh, hov du bor jo lidt længere ude ;) Eller er det så meget længere, at det er tæt på Viborg :?: :P :lol: Vi ses mindst i næste uge.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Predator
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. nov 2008, 20:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af Predator » 13. nov 2008, 18:00

G1-manden skrev:Tænkte nok det var dig. Læste dit lidt sorte indlæg om køreturen til Thooorning. De er lidt mærkelige helt derude!! Øh, hov du bor jo lidt længere ude ;) Eller er det så meget længere, at det er tæt på Viborg :?: :P :lol: Vi ses mindst i næste uge.
MVH
hehe, ja - jeg tror jeg passer godt ind herude - vi ses... må hellere lige se om der er nogen der har svaret i det andet, de er nok forstående og har et skulderklap og sådan noget

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af G1-manden » 13. nov 2008, 23:18

Hej Prodigy!!
Beklager jeg ikke svarede igår. Jeg måtte lige tænke lidt. Jeg har i forbindelse med noget andet, været nødt til at læse op på fysik og kemi. Jeg vil prøve, at forklare mine ideer med opvarmning af dieselolien. Noget er faktum, og andet er min egen fortolkning af tingenes sammenhæng.

Det der sker i en dieselmotor kaldes en adiabatisk proces. Gassen(luft+diesel) komprimeres så hurtigt, at der ikke afgives varme til omgivelserne.
Dette må betyde, at jo højere temperatur gassen har, jo mere kinetisk energi(bevægelsesenergi) er der bundet i den.
Atomerne bevæger sig hurtigere, og varmen fremkommet ved friktionen mellem dem bliver i gassen.
Energien må blive frigjort ved detonationen, og "træde" hårdere på stemplerne, hvilket giver flere newtonmeter.
Hvis Nm stiger, kan pedalen løftes lidt når motoren skal trække/accelerere, og omdr. falder = lavere forbrug.
Derfor vil jeg prøve at opvarme dieselen. Flere tiltag er under udarbejdelse, men mere om det senere i projektet.
Om det giver en målbar forbedring, tør jeg ikke sige noget om. Men jeg kan sige, at investeringen i dele til det jeg vil lave er lille, og morskaben lige så stor, som ved alt det andet jeg laver med denne bil.
Kommenter endelig!!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af LasseP » 14. nov 2008, 07:32

Hvordan vil du opvarme dit brændstof?
Det hjælper jo hat at få et par promille ekstra ud i vejstrækningen pr. dråbe, hvis du sætter det til igen på øget belastning af generator...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 8 Varm og endnu stivere

Indlæg af DJ_Gran » 14. nov 2008, 21:39

LasseP skrev:Hvordan vil du opvarme dit brændstof?
Det hjælper jo hat at få et par promille ekstra ud i vejstrækningen pr. dråbe, hvis du sætter det til igen på øget belastning af generator...
Hva jeg lige læser mig frem til, bliver det varmet op af olien? Derfor belaster han vel ikk generatoren mere?
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag

Indlæg af G1-manden » 15. nov 2008, 23:32

Der var været lidt problemer med dieselmængden, når tanken er ved at være tom. Jeg har skudt en drøvleventil ind, så må jeg se om det hjælper. Ellers kører den uden problemer. Olieforbruget er stabiliseret, så fremover vil det blive fulgt nøje, for at få en fornemmelse af sliddet på stempelringene.
I denne uge har jeg monteret et nyt soltag. Jeg fandt et helt fabriksnyt i indpakning til 200 kr., Så det passer fint ind i konceptet, det må ikke koste for meget, billigt er godt, gratis kan vi allerbedst li.
God fornøjelse!!!!!!!
Vedhæftede filer
IMG_1372.jpg
Der står noget rigtig grimt på kassen. Godt den bare skal smides væk.
IMG_1372.jpg (75.49 KiB) Vist 8437 gange
IMG_1373.jpg
Der medfølger en TÛV-godkendelse. Producenten er opgivet til, at være Britax. Det borger for kvaliteten.
IMG_1373.jpg (72.5 KiB) Vist 8436 gange
IMG_1374.jpg
Det grimme fortsætter, godt det lige kan pilles af. Det er en stor bussemand, der sidder der.
IMG_1374.jpg (120.91 KiB) Vist 8434 gange
IMG_1375.jpg
Det gamle var, som så mange andre, fuget til og kunne ikke åbnes. Jeg går ud fra, det var utæt.
IMG_1375.jpg (76 KiB) Vist 8434 gange
IMG_1376.jpg
Det gamle lige taget ud. Kanten af taget var ikke så slem som frygtet.
IMG_1376.jpg (79.2 KiB) Vist 8431 gange
IMG_1377.jpg
Slebet og godt med zink. Det skete ikke ved Føtex og Bilka i 80érne.
IMG_1377.jpg (73.8 KiB) Vist 8428 gange
IMG_1379.jpg
Fuget og færdig. Dejlig bronze toning, som ruderne i bilen bliver skiftet til.
IMG_1379.jpg (71.66 KiB) Vist 8427 gange
IMG_1381.jpg
Trinløs justering med drejehåndtag.
IMG_1381.jpg (70.28 KiB) Vist 8425 gange
IMG_1382.jpg
Kun tilt, ingen skyden. Klassisk 80ére.
IMG_1382.jpg (92.07 KiB) Vist 8425 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag

Indlæg af Prodigy » 16. nov 2008, 10:56

Hey inden du disser 80erne for meget så kan min audi 85er altså både skyde og tilte, og det er elektrisk :o :o :o
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag

Indlæg af G1-manden » 16. nov 2008, 16:41

Wauw!!!!!!!!!!!!!! Er det fabriks-tag eller eftermonteret? Audi fabriks-tag kan bygges i G1 med fabriks-tag, så man der også får tilt og ikke kun skyde. Jeg disser sandelig ikke firserne. Det var en fantastisk tid!!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9 Soltag

Indlæg af Prodigy » 16. nov 2008, 22:17

Jeg skal måske lige gøre det klart at min er en Audi 100 Avant fra 1985. Det er skam helt originalt, den har både servo, el-soltag, el-spejle, 4x el-ruder, centrallås, fartpilot, læderrat, velourkabine (med nakkestøtter bagi !!) så der blev sandelig ikke sparet på krudtet i de glade firsere, den er dog også importeret :D til gengæld virker halvdelen af udstyret ikke ;) men den er jo også under optagelse til ådselsklubben, så det passer jo fint !
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf1 Diesel 1982 UPDATE 9½ JUBIIIIIIIII !!!!!!

Indlæg af G1-manden » 16. nov 2008, 23:47

20,92 km/liter
Så lykkedes det!! Har lige tanket 22,39 liter, triptælleren stod på 468,4 km. Regn bare efter!!!!
Jeg er klar over, at afstanden ikke er så repræsentativ, men det er blandet kørsel by, landevej og motorvej.
Sådan VAG! 26 år og motoren har 485.000 km på samvittigheden.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"