Min lille GTI tråd er jo nærmest gået i stå, men HOLD nu op hvor har det taget AL min tid
Alt hvad der kunne gå galt eller drille er gået galt. Det hele startede med en donkraft der smuttede, da mine nye hjul skulle monteres. Disse er iøvrigt 100% færdige og blevet super fede!
Mit lille uheld blev rettet og jeg har i samarbejde med mine 2 kammerater, mor og bedstemor monteret sideskørter og spoiler. Dét var ikke en sjov opgave, men det lykkedes og jeg er tilfreds
Herefter måtte nye forhjulslejer til, da en ABS ring og nav drillede ved igangsætning og nedbremsning. Bagenden er blevet sænket de sidste 6mm på gevindet, så en sporing og 4-hjulsudmåling var igen en nødvendighed. En utæt trækakselmanchet måtte skiftes, og så var den kørende igen. Troede jeg.. I mandags på vej til Fredericia, gik inderste trækakselled nemlig i stykker 200 meter før værkstedet. Gudskelov var Falck i nærheden, og kunne bringe min bil sikkert hjem igen til min mekaniker. Med ca. 8 mm frigang fra kofanger til asfalten gik det lige
I går fik jeg bilen igen, og har med nød og næppe fået opgraderet mit speedometer med nye special fremstillede GTI bagskiver.
For interesserede er bilen blevet udvalgt til at deltage i titlen om Danmarks Flotteste Bil (DHB 2014), omend jeg dog ikke regner med at vinde de store pokaler
Bilen er trods alt en hverdagsbil der kører ca. 25.000 km om året.
Mange billeder følger, nu skal weekenden og DHB overstås først