Golf 1 gti w65

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 13. jun 2014, 07:47

På gti'erne er de sorte originalt :-)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af RIX » 13. jun 2014, 07:48

albeck skrev:Meget lækker bil du er ved at skrue sammen der :)

men skal det sorte VW mærke ikke lige skiftes ud med et originalt sølv?? det ville sku spille :)

flot arbejde ..
de sorte er jo også originale, er jo til tysk militær ;)
der er jo intet andet crom på en golf 1 ;)

VH:

albeck
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 16. apr 2010, 10:33
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af albeck » 13. jun 2014, 08:32

buda32 skrev:På gti'erne er de sorte originalt :-)

det er nok bare min meninge at det passer bedre til de andre mærker på bilen..
hvids du vil se hvordan det ser ud kan du jo bare se under peters golf 1 gti projekt her inde.. (det er efter min mening mere rigtigt at se på)

men det er jo også en lille ting.. det er en rigtig fin bil :)
BLANZ SOCIETY

Jetta 1 Coupé.

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af CULT » 13. jun 2014, 08:46

Der findes 2 forskellige slags pirelli'er en w64 og w65 den ene har indfarvet plast den anden har sort plast, jeg kan dog ikke huske hvad for en der har hvad
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 13. jun 2014, 08:52

W65 har indfarvet og kun i marsrød,hvid,grøn og og blå
W64 har ikke og findes ikke i de før nævnte farver :-) kig eventuelt på www.derpirelli.de :-)
Senest rettet af buda32 14. jun 2014, 07:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af majbom » 13. jun 2014, 11:27

Fed bil og fedt projekt!

Er det med vilje at de 2 forreste støddæmpere ikke ser ens ud i tårnet?
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 13. jun 2014, 12:54

De bliver skiftet sammen med nye støddæmpere til vinter lige nu bliver den gjort køreklar så jeg kan rulle en tur inden det bliver vinter igen

toldbod
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af toldbod » 13. jun 2014, 18:27

Hvor bliver den bare fed!! Så fedt at du holder den original!

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af Kimb » 25. jun 2014, 14:34

buda32 skrev:De bliver skiftet sammen med nye støddæmpere til vinter lige nu bliver den gjort køreklar så jeg kan rulle en tur inden det bliver vinter igen
Har lige købt 2 originale top-lejer hos VW Classic Parts i forbindelse med jeg skiftede støddæmpere på min Golf 1 GTI i for. Nøøøøjjjj jeg var lige ved at blive ruineret. De kostede kr. 680 omregnet for 2 stk. ;) men originalt skulle det altså være ;)

Den bliver bare så flot din GTI. Ser frem til at se den til træf på et tidspunkt ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 26. jun 2014, 04:47

Tak Kim
Nyt Motoren lever fik startet motoren op igår men med lidt problemer.Jeg skulle løfte spjældet på luftmængdemåleren får at den ville starte..
tro ikke den suger nok til at løftet spjældet op.. tror jeg skal gå alle slanger i gemmen og se om de er spændt nok så den ikke så falsk luft ind nogen steder få så burde den kunne suge spjældet op så den kan starte uden hjælp..
Der er stadigvæk en del inden i kabine der skal laves har ikke ville samle alt før jeg vidste alt elektrisk virker og det gør det næsten nu.. indenfor 2-3 uger skulle den gerne være helt køreklar...
Vedhæftede filer
2014-06-25 22.04.00.jpg
2014-06-25 22.04.00.jpg (132.91 KiB) Vist 3982 gange
Senest rettet af buda32 27. jun 2014, 04:50, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jimmi K
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af Jimmi K » 26. jun 2014, 11:52

Skal den forsikres normalt eller veteran? :P
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af RIX » 26. jun 2014, 23:13

de 2 gange jeg løb tør, hed det fuld gas for at der kom liv i den, og den udluftede kun med fuld gas, så der gik lidt inden den kørte helt 100%

VH.

Brugeravatar
Peter Jagt
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. sep 2008, 09:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af Peter Jagt » 9. jul 2014, 18:48

Update please :-)
1983 Golf 1 GTI Back to Basic
1977 Puch Maxi K Retro
Hyggeprojekt - Corrado 16v '91
Wörthersee 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014... 2015 - der See ruft!!
Blanz Society

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 9. jul 2014, 19:56

Brændstof relæ er stået af idag har prøvet næsten alt hvad jeg kan uden held jeg tror jeg prøver at få fat i kaj fra åbenrå cylinder service han skulle vide en del om K jetronic utætheder fandt jeg ikke noget af.
Men mindre der er nogen der har et K jetronic anlæg liggende jeg kunne prøve med først. Man bliver totalt desperat når den ikke vil. Nu skal jeg have fat i et nyt relæ og jeg håber at det måske var gjort at den ikke vil helt som jeg vil...

trs
Nyt medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af trs » 9. jul 2014, 22:18

Der er tit dårlige lodninger i benzinpumperelæerne. tjeck lige det.
Man kan også luse benzinpumperlæet i soklen for at teste systemet.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I

Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116

Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 11. jul 2014, 20:36

en dag forfulgt af uheld igår.
var ved at checkke om der ssad de rigtig dyser i min golf det gjorde der på 3 af dem så fik skiftet den ene til den rigtig type
men da jeg skulle have ned igen "troede jeg at jeg kunne skubbe dem ned igen uden og skulle have oring op af hullet....Men..... det kunne jeg ikke så den endte nede ved ventilerne.. jeg skruer indsugning manifold af og prøver at få fat i den men den ryger ned til stemplet.................... nej nej nej nej jeg får den op ved at tage tændrør ud og dreje motoren op og med en ultra tynd spidstang får jeg den op efter at have brugt 3 timer på at skille den ad og samle det igen øøøvvv øøvvv øøøvvv
Vedhæftede filer
2014-07-10 21.36.04.jpg
2014-07-10 21.36.04.jpg (141.33 KiB) Vist 3662 gange

Brugeravatar
Jimmi K
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af Jimmi K » 14. jul 2014, 17:54

æv :)
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af JerrilD » 14. jul 2014, 19:39

Pænt nitten :( Men godt du fik den ud igen!
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af SorenR » 14. jul 2014, 20:27

buda32 skrev:Brændstof relæ er stået af idag har prøvet næsten alt hvad jeg kan uden held jeg tror jeg prøver at få fat i kaj fra åbenrå cylinder service han skulle vide en del om K jetronic utætheder fandt jeg ikke noget af.
Men mindre der er nogen der har et K jetronic anlæg liggende jeg kunne prøve med først. Man bliver totalt desperat når den ikke vil. Nu skal jeg have fat i et nyt relæ og jeg håber at det måske var gjort at den ikke vil helt som jeg vil...
http://www.lolle.org/images/quattro/Bos ... System.pdf

Rimeligt stort dokument - 178 MB. Jeg skal ikke kunne sige om ungerne er ved at hente noget på nettet, men min webserver er pænt langsom lige nu... :oops:
Min egen laptop kører HD vedligeholdelse så jeg bruger fruens arbejdsstation... Hun har sin egen DSL ind til hendes arbejde så den er ikke på vores LAN selvom den står 2 meter fra min laptop ;)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 16. jul 2014, 19:33

MOTOREN KØRER JJJJJJJJJJUUUUUUUUUUBBBBBIIIIIIIIIII
skal låne en tændningspistol på fredag så den kan justeres ind......

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af SorenR » 16. jul 2014, 19:59

buda32 skrev:MOTOREN KØRER JJJJJJJJJJUUUUUUUUUUBBBBBIIIIIIIIIII
skal låne en tændningspistol på fredag så den kan justeres ind......
Hvis dit tændingsmodul ser sådan ud..
Billede
så sidder der formentlig en HAL føler i fordeleren... Så kan tændingen ikke justeres ;)
Det hele skal bare stå på mærkerne, så finder den selv ud af det...

TDC på svinghjul, TDC på knataksel og rotoren skal pege på mærket på kanten af fordeleren...

Min URQuattro har K-Jet og samme tændingsmodul som vist... og jeg har en tændingspistol som kun har været pakket ud og brugt 1 gang ;-)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af RIX » 16. jul 2014, 20:03

SorenR skrev:
buda32 skrev:MOTOREN KØRER JJJJJJJJJJUUUUUUUUUUBBBBBIIIIIIIIIII
skal låne en tændningspistol på fredag så den kan justeres ind......
Hvis dit tændingsmodul ser sådan ud..
Billede
så sidder der formentlig en HAL føler i fordeleren... Så kan tændingen ikke justeres ;)
Det hele skal bare stå på mærkerne, så finder den selv ud af det...

TDC på svinghjul, TDC på knataksel og rotoren skal pege på mærket på kanten af fordeleren...

Min URQuattro har K-Jet og samme tændingsmodul som vist... og jeg har en tændingspistol som kun har været pakket ud og brugt 1 gang ;-)
nej er der elektronisk styring af tændingen, tager man den fra og justere manuelt, derefter sætter man den til igen ;)

VH:

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af SorenR » 16. jul 2014, 20:05

RIX skrev:
SorenR skrev:
buda32 skrev:MOTOREN KØRER JJJJJJJJJJUUUUUUUUUUBBBBBIIIIIIIIIII
skal låne en tændningspistol på fredag så den kan justeres ind......
Hvis dit tændingsmodul ser sådan ud..
Billede
så sidder der formentlig en HAL føler i fordeleren... Så kan tændingen ikke justeres ;)
Det hele skal bare stå på mærkerne, så finder den selv ud af det...

TDC på svinghjul, TDC på knataksel og rotoren skal pege på mærket på kanten af fordeleren...

Min URQuattro har K-Jet og samme tændingsmodul som vist... og jeg har en tændingspistol som kun har været pakket ud og brugt 1 gang ;-)
nej er der elektronisk styring af tændingen, tager man den fra og justere manuelt, derefter sætter man den til igen ;)

VH:
Piller du det modul fra er motoren død... Min er - det er prøvet :mrgreen:
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af RIX » 16. jul 2014, 20:06

det er ikke det system, bilen er oldnordisk :lol:

VH:

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af SorenR » 16. jul 2014, 20:10

RIX skrev:det er ikke det system, bilen er oldnordisk :lol:

VH:
Så vidt jeg kan se er Golfen en 83'er... Min URQuattro er en 82'er... Begge biler kørte rally med samme indsprøjtningsanlæg og tændingssystem (modificeret af Pierburg) i Gruppe 4 i 80'erne.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
buda32
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. mar 2013, 13:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af buda32 » 17. jul 2014, 05:46

Ja mit tændnings modul ser sådan ud men da jeg kun cirka har sat det på mærke går den meget ujævnt og kan kun holde den igang ved at trykke på speederen hele tiden.. tændnigspistol låner jeg af en mekanikker her i morgen bare for at være sikker på at det står rigtigt
m.v.h
Torben og tak for dokumentet..
Senest rettet af buda32 17. jul 2014, 12:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Peter Jagt
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. sep 2008, 09:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af Peter Jagt » 17. jul 2014, 12:40

Fedt.. Tillykke med det..
1983 Golf 1 GTI Back to Basic
1977 Puch Maxi K Retro
Hyggeprojekt - Corrado 16v '91
Wörthersee 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014... 2015 - der See ruft!!
Blanz Society

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af SorenR » 17. jul 2014, 13:39

buda32 skrev:Ja mit tændnings modul ser sådan ud men da jeg kun cirka har sat det på mærke går den meget ujævnt og kan kun holde den igang ved at trykke på speederen hele tiden.. tændnigspistol låner jeg af en mekanikker her i morgen bare for at være sikker på at det står rigtigt
m.v.h
Torben og tak for dokumentet..
Det var også hvad jeg brugte min tændingspistol til :mrgreen:

På min styres tændingen af IAT'en ved spjældhuset og vacum slangen der går ind i ECU'en (Hitachi MAC-01A) fra indsugningsmanifolden. Der er ikke vacum regulering af min strømfordeler. Spidsen på rotoren er også ekstra bred (10mm) så systemet kan ændre tændingstidspunktet før rotoren er videre til næste kontaktpunkt.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af RIX » 17. jul 2014, 14:27

En golf 1 køre over mængdefordeleren og ikke over en motorstyring altså vil den ikke gå ud

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Golf 1 gti w65

Indlæg af styker » 18. jul 2014, 18:34

SorenR skrev:
buda32 skrev:Ja mit tændnings modul ser sådan ud men da jeg kun cirka har sat det på mærke går den meget ujævnt og kan kun holde den igang ved at trykke på speederen hele tiden.. tændnigspistol låner jeg af en mekanikker her i morgen bare for at være sikker på at det står rigtigt
m.v.h
Torben og tak for dokumentet..
Det var også hvad jeg brugte min tændingspistol til :mrgreen:

På min styres tændingen af IAT'en ved spjældhuset og vacum slangen der går ind i ECU'en (Hitachi MAC-01A) fra indsugningsmanifolden. Der er ikke vacum regulering af min strømfordeler. Spidsen på rotoren er også ekstra bred (10mm) så systemet kan ændre tændingstidspunktet før rotoren er videre til næste kontaktpunkt.
Og det er værd at tjekke det er den rigtige bosch rotor, de uoriginale der sælges er alle med smal spids.
Kan den ikke fås ved vw eller andre steder er det den samme der sidder på carina E 1,6 fra 95-98 med bosch fordeler det fandt jeg ud af på et tysk Audi forum da jeg ikke kunne finde ud af hvad der var galt med min carina E .
Indtil jeg fandt billedet af den rigtige rotor på det tyske Audi forum.
Han havde nemlig købt den ved Toyota da Audi åbenbart ikke kunne levere/skaffe den rigtige

Besvar

Tilbage til "Store projekter"