Side 1 af 15

Golf 4 GTI 1.8t GTX2867R SOLGT -

: 31. okt 2013, 19:58
af d1nz
Er kommet godt igang med min 1.8ter de sidste par dage, der er tale om en 1.8t med en 2001er AUM motor i, (e-gas)

Jeg smider en AGU top på for at få de større indsugningsporte :-)

Så fik jeg rettet billederne, det var ikke gået så godt fra min tlf af :P

Her er billeder af hele bilen: http://www.bilgalleri.dk/galleri/282159-vw_golf_iv_1_8t

Fik ikke delt min ombygning af bilen med jer, der er sket ret meget.. men Her kan det også ses : http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/styl ... s_protjekt_

Planen er over 350, Billeder vil komme løbene :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 31. okt 2013, 20:01
af d1nz
fejl,

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 1. nov 2013, 20:42
af d1nz
Så fik jeg skilt blokken helt ad, Ned til cylinder service med AUM og AGU toppen mandag, så de forhåbenligt snart kan få den planet, og smidt ventiler osv over fra AUM toppen til AGU =)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 1. nov 2013, 23:31
af John B
Den blomstret dug spiller max!

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 2. nov 2013, 12:23
af d1nz
Det hører til :D

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 3. nov 2013, 10:43
af d1nz
Så fik jeg lige malet ventildækslet og indsugningen hvis jeg sku få brug for den :p i sådan en textur sort :)

Nu må det gerne blive mandag, så jeg kan få hentet pakdåser og lidt til gearkassen så den kan samles igen, og ud med topstykkerne til cylinderservice :-)

Der skulle gerne komme flere dele iløbet af mandag-tirsdag, dyser, pakninger til toppen osv :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 3. nov 2013, 17:31
af ostetyven
Vil du ligge ventiler fra dit aum top over i agu toppen? Hvad er lige fordel ved det? Du kan da ligeså godt få givet agu toppen nye styr og ventiler nu Du er i gang?
De plejer gerne at blive slidt på udst ventilerne

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 3. nov 2013, 18:37
af d1nz
Well, min AUM motor har kun gået 80k, så det fejler absolut intet det der sidder i den top.. :P det var mere det jeg tænkte, hvor AGU toppen har kørt 350k

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 5. nov 2013, 12:32
af ostetyven
Havde skiftet det.. Har set dem have slidt ventil styr allerede ved 150000 ved godt der lidt endnu men hvorfor ik bare sskifte? Det ik det dyreste i verden

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 5. nov 2013, 13:27
af Degnus
Den kabine der :o

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 5. nov 2013, 17:02
af d1nz
Ventil styr blev osse skiftet, har lige hentet topstykkerne ved cylinderservice Idag, ser sku godt ud :D

Ja kabinen er sku en diamant, den er super lækker, fik hele lortet betrukket om da jeg lavede alt andet, nyt skum osv i den :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 5. nov 2013, 17:07
af ostetyven
Lækkert. Den maling Du har brugt hvor den fra evt navn ?

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 5. nov 2013, 17:24
af d1nz
Skriver lige navnet imorgen når jeg er på
Værkstedet :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 6. nov 2013, 16:10
af d1nz
Lidt flere dele ankommet fra Bar-tek :D Gearkasse nu samlet, bunden af monteren samlet, en skam jeg snart skal afsted til Norge igen :)

Håber på at jeg er klar til at få kørt den ind når jeg kommer hjem igen! :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 7. nov 2013, 13:15
af Reid
Lækkert :) Det skal du nok blive glad for.
Sådan en 1.8T med 2860 lader kører bare dejligt :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 7. nov 2013, 18:12
af d1nz
Det tror jeg osse :D

Nu er der ikke langt igen!!! :D

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 7. nov 2013, 18:21
af ostetyven
Det Kit med turbo ser ret lækkert ud hvor det købt?

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 7. nov 2013, 18:36
af d1nz
Det er et ATP turbokit, har købt det direkte fra ATP i USA, men det kan osse købes ved bar-tek :)
Ja jeg sys nemlig det er lækkert man ikke kommer til at se turboen :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 7. nov 2013, 18:48
af F1M
Ska bli kul att se slut resultatet

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 8. nov 2013, 16:14
af d1nz
Så er kværnen tilbage hvor den hører til, det bliver det sidste jeg får lavet for denne gang, søndag er det tilbage til Norge igen, i en 3 ugers tid, tror muligvis kæresten gerne vil se mig lidt inden :D

Tankerne går på at Fredslund i Ribe får lov til at køre den ind :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 8. nov 2013, 18:27
af m power
Det ser godt ud :-)
Det bliver spændende om den vr6 kobling magter opgaven.

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 8. nov 2013, 18:33
af d1nz
Ja, det er sku osse det svageste punkt nu, har overvejet jeg muligvis bliver nød til at finde på noget andet :P

Køber jo osse en ie indsugningsmanifold, så den giver osse lidt

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 8. nov 2013, 20:01
af m power
Jeg har selv lidt kig på en vr6 kobling, men er lidt bange for at den ikke klarer det.
Så jeg ville gerne have en Sachs SRE men de koster jo så også en del mere.

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 8. nov 2013, 21:13
af d1nz
Har du evt et link til sådan en Sachs sre? :)

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 09:56
af m power

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 10:37
af d1nz
Hvordan er den sintered og køre med i forhold til organisk? :P

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 10:52
af m power
Som de også skriver så bider (napper) den lidt som så gør at det rusker lidt i bilen.
Jeg har kørt en del i min tidligere e30 med sådan en kobling og det fungerede nu ganske fint.
Min makker kører med det i en golf 2 20vt og her er der heller ingen problemer.
Der er dog ikke lige så mange km i en sinter, som i en organisk.
Jeg tror faktisk at hvis du bare udskifter trykfoden til en sachs SRE så har du en kobling der nok skal holde til de 350-400hk

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 11:00
af d1nz
Ja okay :) tror nu nok jeg hellere vil ha organisk hvis jeg ellers kan nå op på de ønskede kræfter med den, må se når jeg får den kørt ind om det går, ellers må jeg ud og ha en SRE organisk og en trykplade til :P

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 11:04
af Sorens2
Det ser sgu bedre ud end jeg havde håbet.
Ser tit disse "vilde" projekter i folk hjemmeværksted og tit ender det i en stak lort.
Men denne her er da absolut en af de fine.

Du kommer bare med den så kører vi den gerne ind.

Re: Golf 4 1.8t 2860rs Motoroptimering

: 9. nov 2013, 11:22
af d1nz
Sorens2 skrev:Det ser sgu bedre ud end jeg havde håbet.
Ser tit disse "vilde" projekter i folk hjemmeværksted og tit ender det i en stak lort.
Men denne her er da absolut en af de fine.

Du kommer bare med den så kører vi den gerne ind.

Lyder godt, tjoo, jeg vil jo osse gerne ha det skal spille bagefter :-) er nok lidt for meget perfektionist til ikke at få lavet det ordenligt, og hvis jeg ikke magtede opgaven med diverse hjælp fra kyndige kammerater osv, så havde jeg sku osse bare smidt motoren et sted hen hvor jeg vidste det ville være iorden bagefter :P

Der ryger osse den indsugning på fra IE, den sku gerne være hjemme til min næste hjemtur :)